Jak 90% odpowiedzi na twoje pytania, pafnucy, ta takze bedzie taka: to zalezy.
Od wielu czynnikow. Np? Od systemu. Od mg. Od graczy. Od tego co chca osiagnac. No i od kampanii. Sa kampanie (sagi), ktore maja swoj cel, poczatek i wyrazny (czasem bardzo epicki) koniec. Ale sa tez ciagi sesji badz wrecz kampanii, ktore laczy postac tej samej grupy. Bo czy np. ktos kto mial duzy udizal w powstrzymaniu hordy undeadow z poludnia, powstrzymal kult chaosu w bretonii ktory mial mozliwosci zniszczyc swiat jakim go znamy, walczyl z demonami, smokami itd, czy taki ktos zajmie sie uprawa roli a w wolnym czasie podpisywaniem autografow?
Po drugie, sa pewne profesje, ktore trzeba dosc dlugop rozwijac. Np w wfrp uczen czarodzieja -> czarodziej, sa 4 poziomy rozwiniec, dodaj umiejetnosci, czary... Jesli gracz ma od poczatku zaczac od czarow typu ochrona przed deszczem to chyba straci lekko zapal do prowadzenia magow.
Po prostu to zalezy od graczy i mg czy zdecyduja sie dalej kontynuowac swoimi postaciami i stawac przed wiekszymi wyzwaniami, czy tez zaczna od poczatku i blady strach bedzie padal na nich przy wiekszej grupce skavenow, ktorych wczesniej cieli na lewo i prawo. Osobiscie prowadzilem czasem dlugofalowym postaciom ktore dochdodzily do wysokich poziomow czarodzieja i elementalisty (tzn np jedna postac byla 4 lvl czaro i 3 elem), zdarzalo mi sie jednak kazac tworzyc moim graczom postacie do okreslonej kampanii i stawiac im od razu ograniczenia co do rodzaju postaci.
Ostatecznie, gra to zabawa i jesli kogos bawi potezna postac, ktora jest wzywana z jednej czesci swiata do drugiej aby pomoc go uratowac nty raz to czemu nie?