Rownolegle do mastera odbedzie sie, organizowany przez Artura Szyndlera, Turniej Miast. Regulamin wklejam ponizej:
REGULAMIN TURNIEJU HONORU MIAST
25-26.II.2005
1. Miejsce: Poznań, Obszar Targów Poznańskich, Pawilon „Poznań Game Arena” – 5 minut od Dworca Głównego PKP – szczegóły dojazdu u Piotra Romanowskiego 0602156336
2. Wpisowe na turniej i całą 3 dniową imprezę Game Arena ok. 12
3. Nagrody jak na Turniej Master (w tym figurki promocyjne).
4. Turniej rozpoczyna się o godzinie 9:00 (odprawa) ,
5. Rozgrywki:
Runda pierwsza w sobotę 10 00 – 16 00, Runda druga 16 30 do 22 30, Runda trzecia finałowa w niedzielę 10 00 – 16 00; 17 00 rozdanie nagród
6. Turniej typu OPEN. Mogą być grane na Special Characters i armie ‘z tyłu podręcznika’. Można używać oczywiście Kislevu, Southlandu armii Ulrica oraz armii ze Storm of Chaos. Można używać Dogs of War (Regiments of Renown są dopuszczone tylko dla armii DoW!!)
7. Jedną armię tworzy drużyna z jednego regionu. Oto Regiony (i Miasta - Centralne), którym w pierwszej kolejności proponuje się stworzenie drużyny i armii: Warszawa, Katowice, Łódź, Trójmiasto, Kraków, Wrocław, Poznań.
8. Ósmą drużynę składa przedstawiciel organizatora (Artur Szyndler) z dowolnych osób chcących walczyć w tzw. Drużynie Games Workshop.
9. Miasta – regiony z poza listy znajdują się na liście oczekującej. W wypadku awarii jednego z głównych miast jedno z nich losowo zastępuje je.
10. Drużyna składa się z do 6 osób. Jeden z nich jest ogłaszany Generałem bitwy. Ta osoba ma decydujące zdanie we własnej drużynie.
11. Dodatkowo jeden z drużyny zawsze pełni rolę sędziego. W sumie daje to nam 8 sędziów. Sędzia z własnej drużyny nie może rozstrzygać problemu podczas jej meczu, ale może udowadniać jej rację. Na turnieju obowiązuje zasada: Ustalenia Sędziów mają zawsze racje.
12. Każda drużyna tworzy dwie osobne !!! Armie do limitu 5 000 pkt. Każda (czyli w sumie 10 000). Następnie dzieli się na dwa zespoły A i B. Każdy z nich będzie rozgrywał osobną bitwę z odpowiednim zespołem z drużyny przeciwnej. Punktacje z tych 2 meczów decydują o wyniku między miastami.
13. Gramy wg najnowszych zasad (Chronicles 2004 – erraty). Obowiązują najnowsze uściślenia sędziowskie.
14. Armie muszą być w pełni pomalowane. Za pomalowanie armii i konwersje nie będą przyznawane dodatkowe punkty. Wymagane jest przedstawienie faktycznego uzbrojenia na modelach (tzw. WYSWIG).
15. Gracze zdobywają duże punkty za poszczególne bitwy normalnie wg. Podręcznika jak na 5000 punktów
16. Zabicie generała, ćwiartki, itp. warte są 100pkt.
17. Gramy na stołach 108 na 48 cale. Strefa rozstawienia to pas 12 cali długi w głąb stołu na własnej połowie, ale 12 cali odległy od boków. Oznacza to standardowe 24 cale miedzy armiami.
18. Tereny są nieprzestawialne (Grających Wood Elfami prosimy, po rozegraniu bitwy, o przesunięcie lasów na swoje miejsce).
19. Do pierwszej bitwy gracze zostaną wylosowani. W następnych starciach będą grali wg ilości „dużych punktów”.
20. Przed bitwą gracze rzucają kostką. Ten kto uzyska wyższy wynik może zdecydować czy wybiera stronę, czy +1 do zaczynania. Następnie wykonujemy rzut by rozstrzygnąć, kto wystawi pierwszy oddział (gracz który skończy rozstawiać się jako pierwszy otrzymuje dodatkowe +1 do zaczynania).Rzut o pierwszą turę wykonujemy po rozstawieniu jednostek!
21. Miło widziane są własne kostki, miarki i wzorniki. W przypadku ich nieposiadania będą poważne problemy podczas gry, gdyż przeciwnicy nie gwarantują pożyczenia powyższych pomocy.
22. Zwycięska drużyna poza nagrodami, ma prawo wytypować dowolną inną drużynę z miast oczekujących do udziału w następnych rozgrywkach. Zamiast tego może też jej miasto wystawić drugą drużynę. Miasto (region) zwycięskiej drużyny uznawany jest przez organizatora za Miasto Największych Strategów.
23. Drużyny ostatnia i przedostatnia pod względem wyników (oraz zdyskwalifikowane np. za poddanie meczu) spadają do puli miast oczekujących. Drużyna z ostatnim wynikiem dodatkowo powoduje, że jej region nie może być wylosowany do następnego Turniej Miast.
24. Wszelkie pytania proszę kierować na maila: paladyn@paladynat.pl, a.szyndler@chello.pl lub slaaneshadorrer@o2.pl
SCENARIUSZE:
Niespodzianka, ale bazujące na Pitched Battle
POGODA:
Tuż przed pierwszą (po rozstawieniu, przed inicjatywą) i tuż przed szóstą turą losujemy pogodę.
DESZCZ:
Rzut sędziowski 1k6:
1-4: nic się nie dzieje
5. Leje poważnie. Bronie strzeleckie oparte na prochu (w tym skaweńskie) mają dodatkowy modyfikator -1 do trafienia. Nie dotyczy dział i tym podobnych urządzeń.
6. Oberwanie Chmury:
- Bronie strzeleckie oparte na prochu (w tym skaweńskie) mają wielki problem ze strzelaniem i dodatkowy modyfikator -2 do trafienia.
- Działa i tym podobne urządzenia strzelają tylko na 4+.
- Śliski grunt powoduje, że konnica na 4+ może wykonać marszowy ruch (inaczej wykonuje tylko zwykły)
WIATR:
Rzut sędziowski 1k6:
1-4: nic się nie dzieje
5: Poważny wiatr. Bronie strzeleckie nie oparte na prochu i nie miotane mają dodatkowy modyfikator -1 do trafienia (nie dotyczy Tomb Kings). Nie dotyczy katapult i tym podobnych urządzeń.
6. Wichura:
- Bronie strzeleckie nie oparte na prochu i nie miotane mają wielki problem ze strzelaniem i dodatkowy modyfikator -2 do trafienia (nie dotyczy Tomb Kings).
- Katapulty i tym podobne urządzenia strzelają tylko na 4+.
- Istoty próbujące latać mogą tego dokonać tylko na 4+ (może to oznaczać spalona szarżę).
Wszystkich serdecznie zapraszamy do rywalizacji !!!
PS. Organizator zastrzega sobie prawo do drobnych zmian w zasadach.