trawa

Autor Wątek: Star Wars CCG  (Przeczytany 37115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AvantaR

Star Wars CCG
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 10, 2006, 12:54:53 pm »
Ze tak z ciekawosci spytam - czy ktos jeszcze gra w SWCCG? Niedawno zakupilem troche kart i z checia bym z kims zagral. Aczkolwiek wiem, ze moga byc z tym problemy :(

Offline Merry

SWCCG
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 11, 2006, 10:40:21 am »
Gra byla bardzo popularna w Polsce, jednakze wyjatkowo szybko wykruszyla sie jesli chodzi o liczbe grajacych. Jesli potrzebujesz zestawow, boosterow, singli - daj znac - mam tego dosc sporo :-)

Offline AvantaR

Star Wars CCG
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 11, 2006, 10:50:44 am »
Za ile ;) ?

Nawet jesli nie znajde innych graczy, to mam zamiar zlozyc dwie talie do grania "niekolekcjonerskiego" ;)

Pzdr

Offline Merry

a wiec...
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 11, 2006, 10:53:30 am »
Zaraszam, sporo roznych rzeczy jesli chodzi o SWCCG to najtaniej wychodza startery Premiere - w sklepach niegdys byly po 50 zl :D

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2227849

Offline AvantaR

Star Wars CCG
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 13, 2006, 08:02:28 pm »
Lol ... przeciez to od Ciebie chyba kupilem ostatnio 2 startery i 2 boostery co chwaliles, ze taki dobry klient ;)

Pzdr

Offline Merry

racja
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 14, 2006, 09:47:41 pm »
Rzeczywiscie - mam skleroze :-) Potwierdzam - bardzo dobry i sympatyczny Klient ! :-) ( zapraszam ponownie )

Prosze interesow nie robic na forum ;] Zibi

Offline Manowar

Star Wars CCG
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 09, 2006, 06:28:33 am »
http://decipher.fanhq.com/Tournaments/SearchUtilities/SearchTournaments.aspx

Można sobie sprawdzić, jeszcze odbywają się turnieje. Szkoda, że nie w Polsce. Aż łezka w oku się kręci wspominając Mistrzostwa Polski kiedy bywało ponad 50 osób.

Offline MFC

Star Wars CCG
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 27, 2007, 06:07:16 pm »
Witam,

gra ktos jeszcze w ta karcianke?

Szukam kogos z kim moglbym zagrac na terenie Warszawy. Gram ciemna stroną?

A moze gdzies w Wawie spotykaja sie jeszcze gracze SW?

Offline gervail

Star Wars CCG
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 30, 2007, 07:46:15 pm »
Cytat: "MFC"
Witam,

gra ktos jeszcze w ta karcianke?

Szukam kogos z kim moglbym zagrac na terenie Warszawy. Gram ciemna stroną?

A moze gdzies w Wawie spotykaja sie jeszcze gracze SW?


jesli chcesz nawiazac kontakt z kims z W-wy to napisz na liste

swccgpl1@yahoogroups.com

Offline [rollerboy] thorgal ;]

Star Wars CCG
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 21, 2007, 01:52:37 am »
witam :D  mam troche kart do tej karcianki ale instru.. :(  brak, moze ktos rozwine temat i wytlumaczy jak w to sie gra bede wdzieczny z gory dzieki pozdrawiam

ps (im prosciej tym lepiej)
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline Manowar

Star Wars CCG
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 21, 2007, 04:54:21 pm »
Sprawdziłem swoje dane i już nie posiadam pliku z tłumaczeniem na polski. Ogólnie na pierwszy rzut oka jest to gra trochę skomplikowana, jest potrzeba mieć się na baczności aby nie przeoczyć jakiegoś szczegółu z którejś z faz, szczególnie drainowania.
No a tak z pamięci, to zaczyna się wystawiając objective (najpierw gracz Ciemnej Strony, następnie Jasnej) co za tym idzie z tekstu objerctiva wystawia się lokacje, efekty, a nawet zdarza się, że dodatkowo postać. Można grać bez objectiivu i zagrać nieco łatwiej, w tym wypadku wystawia się po jednej lokacji i ewentualnie rzuca się startowy interrupt, który zezwala na wyciągnięcie jednego czy trzech efektów startowych. Jeśli jedna i druga strona to zrobiła można zacząć grę. Podstawowa zasada na wygranie to pozbawienie przeciwnika kart z decku. Grę zaczyna Ciemna Strona. Jest to jedna z nielicznych gier kiedy nie zaczyna się z kartami na ręce.

Faza 1: aktywacja - dzięki ikonom na lokacjach aktywuje się Force (Force to taka jakby Mana, wystawia się za to postacie, statki itd.) i aktywuje się tyle kart ile mamy kresek na lokacjach (Ciemna Strona - po swojej stronie czerwonych, Jasna - niebieskich) +1 dodatkowa "od siebie".
Faza 2: drainowanie - za każdą lokację (lądową czy gwiezdną), którą kontrolujesz (czyli tam gdzie masz Ability i nie ma na tej lokacji przeciwnika) drainujesz tyle ile wynoszą kreski po stronie przeciwnika. Np. jeśli Vader jest na lokacji zwanej Mos Eisley, która ma 1 ikonę niebieską (rebeliancką) drainuje na 1, czyli przeciwnik musi stracić 1 kartę z ręki lub z decku, jak tam woli. W ten sposób przeglądamy wszystkie lokacje, które kontrolujesz.
Faza 3: wystawianie - dzięki zebranej kupce Force można wystawiać karty. Np. Vadera możesz wystawić na dowolnej lokacji bądź statku za jego koszt wejścia, który akurat wynosi 6. Oznacza to, że musisz zużyć 6 kart z tej talii umownie nazwaną Force. Zużyte karty przechodzą do talii zwanej Used, aby na samym końcu tury podłożyć je pod deck, który zresztą też nosi własną nazwę Reserve Deck. Podsumowując mamy Reserve Deck (główny rdzeń talii), Force (tam aktywujemy Force, zużywamy by dokonać zakupów itp.), Used (tam idą karty po zużyciu, jak choćby zużywany Force, użyte w grze Interrupty, czasem schodzi tam jakaś broń, np. torpedy, itp. itp.), Lost (tam spadają karty zniszczone, np. zabite, Interrupty które po użyciu się traci, itp.), oraz Ręka (karty które trzymasz na ręce, czyli te których możesz w danej chwili korzystać).
Faza 4: bitwa - używając 1 Force możesz wywołać bitwę na jakiejś lokacji. Oczywiście bitew możesz wywołać więcej niż jedną, ale wszystkie roztrzygamy po kolej, poza tym postać, statek czy cokolwiek, które walczyło już w jednej bitwie i zostało jakoś przesunięte na lokację gdzie będzie się toczyć inna bitwa nie może już brać udziału w walce. Znaczy, że postać może walczyć w danej turze tylko raz.
Bitwa ogólnie jest dość skomplikowana. Po pierwsze obie strony podliczają całkowity power, powiedzmy że jest bitwa na lądzie, to podliczamy power wszystkich postaci (które nie siedzą jako pasażerowie w wehikułach), power wehikułów + to co dają do nich piloci, ewentualnie jeszcze może zdarzyć się bonus powera z orbity, np. Victory Class Staredstoyer dodaje +1 powera do wszystkich naziemnych lokacji przy planecie której orbituje. Po obliczeniu powera obaj gracze ciągną "Destiny" (o ile mogą, tzn. jeśli mają łączne Ability postaci => 4). Destiny to pierwsza ciągnięta karta wierzchnia z Reserve Decku, o tyle to jest fajne, że wyciągniętą cyfrę dodaje się do łącznego powera, to jeszcze przeciwnik musi stracić tyle forfeitu w swoich postaciach. Trochę to skomplikowane, trzeba pokazać na przykładzie. Ach, a jeszcze przed samym roztrzygnięciem bitwy w powerze można sobie postrzelać z broni. Niektóre bronie potrafią ściągnąć postacie przed rozliczeniem bitwy, inne redukują forfeit celu do zera. Po rozliczeniu kto ma większego łącznego powera, przegrany musi stracić tyle kart ile wynosi ta różnica. Np. przegrany osiągnął 12 powera, a jego przeciwnik 20. Zatem przegrany musi stracić 8 kart bo o tyle przegrał. Co prawda nie musi wyrzucać 8 kart, może np. wyrzucić Vadera, który ma forfeit = 8 aby pokryć stratę przegranej. No chyba, że Vader był ścięty, co za tym idzie jego forfeit został sprowadzony do zera, w tym przypadku nie można przeprowadzić takiej operacji aby Vaderem pokryć straty.
Faza 5: ruch - każda jednostka wydając 1 Force może poruszyć się o jedną sąsiadującą lokację. Statek może skoczyć w nadprzestrzeń i polecieć tyle ile wynosi jego napęd. Poza tym postać może za 1 Force przejść z lądu na statek typu capitol stacjonujący na orbicie, lub zejść ze statku na ląd. Co do postaci wchodzących i wychodzących z wehikułów operacja przejścia jest za darmo. Są jeszcze inne zasady tyczące się asteroid, chmur, lądów zewnętrznych i wewnętrznych.
Faza 6: dobieranie kart - kończąc swoją turę możesz z kupki Force dobrać ile chcesz kart na swoją rękę. Np. w Force pozostało ci 5 kart, zatem możesz dobrać sobie powiedzmy 4 karty, a 1 zostawić aby mieć jedną więcej w przyszłej turze/lub zużyć ją w turze przeciwnika rzucając jakiś Interrupt wymagający użycia Force. Karty z kupki Used podkłada się pod dno Reserve Deck

Mam nadzieję, że niczego nie opuściłem. Ogólnie to ciężko wytłumaczyć zasady bo są zawiłe i dużo tego jest. Jest pełno kruczków, o których trzeba pamiętać. Świat Star Wars CCG jest zbyt szeroki aby go w jednym miejscu dokładnie i szybko opisać. Jest mnóstwo kart zmieniających oblicze talii oraz samego grania. Np. można stworzyć takie talie gdzie nie masz odrobiny losowości, doskonale wiesz jakie Destiny wyciągniesz, wiesz też mniej więcej co gdzie masz w talii, czy jest to w  Force czy Used. Ale właśnie to cała taktyka, możesz to wiedzieć albo i nie musisz i opierasz deck na zupełnie innej kwestii.

PS. Kart na ręku możesz mieć nawet 58.

Offline [rollerboy] thorgal ;]

Star Wars CCG
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 21, 2007, 07:51:18 pm »
witam  :D  wielkie dzieki za szczegolowy opis, przyda sie mam nadzieje ze dam rade to rozkminic  ;) a jak ma sie ta karcianka do "YOUNG JEDI"

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc, pozdro
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline Manowar

Star Wars CCG
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 21, 2007, 09:14:32 pm »
Young Jedi to nic ciekawego, to taka "Wojna" z tradycyjnej karcianki.
Jeszcze parę zdań do Star Wars. Okrętami typu Capitol nie możesz lądować na planecie, myśliwce mogą, ale mają na lądzie 0 w powerze. Jeśli stracisz ostatnią kartę z decku, czyli nie masz już żadnej karty w Reserve, Used i Force przegrywasz mimo iż masz karty na ręce czy na stole.

Offline [rollerboy] thorgal ;]

allegro
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 22, 2007, 08:03:56 am »
witam chciałbym skorzystac z twojego doświadczenia  ;) bo własnie wracam z allegro jest mnostwo kart do "star wars" czy zerknałbys i dał mi cynka, co warto by było zalicytowac i do jakiej sumy, z góry dzieki pozdro
Porady w doborze Łyżworolek kom 607-436-892
Darmowe warsztaty i doskonalenie jazdy na rolkach pierwsza sobota miesiąca zapraszam
Sklep z rolkami Poznań Lodowisko Bogdanka Pn-Nd 14-20 tel. (61) 8 53 22 15
Ul. Księcia Józefa / Północna 9

Offline Manowar

Star Wars CCG
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 22, 2007, 06:50:52 pm »
Obecnie Star Wars CCG jest strasznie taniutki, od Deciphera można ściągnąć pudełka boosterów za grosze. Najdroższe w tym wszystkim jest cło. Co do Allegro to zależy jaką talię zamierzasz budować. Bo na samym początku widzę Sniper & Dark Strike. Właściwie nie za bardzo lubię karty łączone, ale one są dobre, sam Sniper jest niezbędny, ale wiedzą to stali grywalcy tej karcianki. Ale krótko i zwięźle to ciekawe karty z wymienionych na Allegro to: Prince Xizor (dobry do każdego decku, niekoniecznie na gangsterach), Dr. Evazan & Ponda Baba (znów łączona karta, ach jak ja tego nie lubię, ale znakomita karta), Accuser (bardzo dobry niszczyciel), Dash Rendar (świetny, nawet warto używać w deckach niekoniecznie na szmuglerach, oczywiście wypadałoby również posiadać jego pojazd), OS-72-2 In Obsidian 2 (jak na początkowe gry może być), Chewie with Blaster Rifle Near Mint (przydatna bestia), Emperor Palpatine z DEATH STAR2 (fajna karta ale raczej droga, ale w sumie niekoniecznie potrzebna do decku, ale to destiny = 6 kusi), Mara Jade, Emperor's Hand  (przydatna dupencja, czasem niezastąpiona), Vader's Lightsaber (najbardziej potrzebna broń jeśli ma się tatusia), Flagship Executor (wg mnie opłaca się go mieć w talii, poza tym cenowo tani jak na folię), Chimera (wspaniały okręt, tyle że trzeba mieć Thrawna), Grand Moff Tarkin (podstawa talii!!! Oczywiście jeśli ma się Vadera), Darth Vader WB - PREMIERE (mimo że karta białoobwódkowa ale mimo wszystko za tą cenę warto), JABBA THE HUTT - FOIL - Ref (żaba się przyda jeśli będziesz grał po części Tatooinem), LANDO WITH VIBRO-AX - BB - PREMIUM (nigdy nim nie grałem ale może być), ADMIRAL PIETT - FOIL - Ref 2 (jeśli będziesz miał flotę to ten pan musi w niej zaistnieć), zestaw  70 kart z DSII i Endoru do Light Side oraz  70 kart z DSII i Endoru do Light Side  (warto, poza tym takie karty musisz posiadać, bo nie same rary talii nie czynią), ZESTAW DARK SIDE DS2 (za tą cenę? Bierz od razu), Yoxgit ++ (może się przyda), Tawss Khaa Foil ++  (powinien się przydać), Avanger Foil++ (dobry niszczyciel i widzę że tanio), Conquest Foil++  (w miarę dobry), Dreadnaught-Class Heavy Crusier ++  (czasem to małe coś może się przydać), Dengar In Punishing One Foil ++ , Bossk In Hound's Tooth Foil ++ , Boba Fett In Slave I Foil ++ (co prawda to takie trochę nieuczciwe karty ale mocne, może zbyt mocne), Devastator WB++  (podstawa floty), BIGGS DARKLIGHTER -FOIL MINT- REFLECTIONS I
 (dobry pilot, nic więcej, są lepsi), DOWNTOWN PLAZA -FOIL MINT- REFLECTIONS I, YODA'S HUT -FOIL MINT- REFLECTIONS I - !!!
 (dobry site do aktywacji Force'a), SPIRAL -FOIL MINT- REFLECTIONS I, TANTIVE IV -FOIL MINT- REFLECTIONS I, WEDGE ANTILLES -FOIL MINT- REFLECTIONS I (mus, chyba żeby dać jego inną wersję), DEATH STAR -FOIL MINT- REFLECTIONS I, ADMIRAL OZZEL -FOIL MINT- REFLECTIONS I (od paarady może być, przynajmniej wchodzi za darmo), BANE MALAR -FOIL MINT- REFLECTIONS I (świetny łowca, ale raczej do talii na łowcach, choć żadna talia by nim nie pogardziłą), BLIZZARD 2 -FOIL MINT- REFLECTIONS I (mocne uderzenie), ZUCKUSS -FOIL MINT- REFLECTIONS I (wartościowy), PRESENCE OF THE FORCE -FOIL MINT- REFLECTIONS I (karta mus)
i na koniec SWCCG - PREMIERE - BOOSTERY -UNLIMITED (faktycznie tanio, ale myślę by spróbować zakupić pojedyncze karty takie jak: do Jasnej: Heading For The Medical Frigate, Cloud City: Guest Quarters, Bespin, Squadron Assignments, Menace Fades, Outrider (+ Dash), Mantelian Savrip, Sense, Alter, Rebel Barrier, Out of Nowgere, Captain Han Solo + Millennium Falcon, Nebrun Leids, Traffic Control, Kessel, duża część z nich jest z podstawki, czyli Premiere, co do Ciemnej: Prepared Defenses, Imperial Decree, Battle Order, Elis Helrot, Weapon Levitation, REactor Terminal, Kessel, I Have You Now - dla tatusia, oraz lokacje, lokacje i lokacje, co do głównych postaci to proponuję podstawkowego lub z DSII Vadera, a innych dobierasz w zależności czy grasz w głównej mierze kosmosem, Bespinem, Hoth'em itd. + jakieś dobre płotki jak Evax, DSy, Motti, BoShek na początku się przydadzą)