Autor Wątek: WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA  (Przeczytany 6640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xioze

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« dnia: Luty 16, 2005, 10:00:20 am »
W dniach 19-20 Marca odbędzie się Wielka Inkwizycja .... a na niej Turniej LOTRA !
Turniej będzie dwudniowy (istnieje mozliwość noclegu w szkole i może uda się załatwić dofinansowanie noclegu w Hotelu :D )
Turniej na 700pkt
Dokładny Regulamin wrzuci Glorfinder jak napisze 8)
Serdecznie Zapraszamy Wszystkich Miłośników tej Gry z Całej Polski i nie tylko :D
Cena biletów dla osób Grających 30zł (mamy na to niewielki wpływ :( )
Narazie Tyle - Resztę w sposób bardziej składny wrzucimy w ciągu najbliższych dni i godzin :D

PS
Prośba o przyklejenie tego tematu do Moderatury - po turnieju będzie można odkleić

Offline Glorfindel

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2005, 03:10:17 pm »
regulamin+kilka informacji

przypominam,że gramy w Gimnazjum nr 2 na Narbutta 65/71

co do noclegu to opcje są dwie :
a)zabieracie śpiwór+karimate i śpicie na sali bez dodatkowych opłat
b)nocleg w schronisku młodzieżowym  ok. 35 zł

rozpiski proszę przysyłać
na glorfindel@buziaczek.pl
w nieprzekraczalnym terminie do 17.III godzina 23.59.

pierwsza bitwe zaczynamy o 10.00 aczkolwiek być na miejscu należy już o 9.30

do zobaczenia!!!!

Michał ''Glorfindel'' Molenda



Regulamin Turnieju Lord of the Rings
na Wielkiej Inkwizycji  19-20.III.2005

I. Kompozycja armii

 1. Gracze wystawiają jedną armię na 700p.
 2. Maksymalna liczebność armii to 60 modeli dla armii dobra (wyjątek to elfy-50 modeli)
    i 70 modeli dla armii zła (wyjątek gobliny- 75 modeli).
 3. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
 4. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
 5. Maksymalnie 33% modeli może posiadać  broń miotaną.
    (ograniczenie to nie dotyczy Rohanu-dla tej armii procent ten wynosi 50)
 6. Modele zakazane to: Sauron, Balrog, Tom Bombadil & Goldberry, Gollum
 7. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać,
      ale zasada ‘The Ring’ nie działa.
 8. Machiny wojenne są dopuszczone do rozgrywek
 9. Nie stosujemy zasad  do podnoszenia broni i pasażerów
10. Obowiązują zasady i statystyki z Return of The King oraz dodatków: Shadow&Flame,
     Siege of Gondor i The battle of Pellenor Fields.
11. Obowiązują także opcjonalne jednostki, których statystyki zostały opublikowane w White  
   Dwarfie i LOTR Compilation 2005  (patrz załącznik  nr 2)

II. Rozgrywka

1.Gramy 5 bitew po 2,5h. Trzy z  nich zostaną rozegrane w sobotę,  dwie w niedzielę.
2.Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz,  który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się  
    wystawia. Drugi gracz decyduję czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też  
    woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.  
3.Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi
  są one wiążącą interpretacją zasad - znajdują się w załączniku nr 4)
4.Zasady poszczególnych scenariuszy w załączniku nr 3
5.Jeżeli wszystkie modele przeciwnika zginęły lub uciekły cel scenariusza uważa się za
   zrealizowany!

III. Punktacja:

 1. Małe punkty:
 
  -Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
  -za wypełnienie zadań scenariusza - do 300p.
  -za rozbicie armii wroga ( zredukowanie jej do 50% stanu) 150p
  -za wybicie wszystkich modeli wroga- 300p (nie kumuluje się z w/w)
 
2. Punkty zwycięstwa (VP):
   
O miejscu w tabeli decyduje liczba  punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 149 małych punktów  - obaj gracze otrzymują po 10 VP
150-299 p różnicy  – zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8 VP
300-449 p  róznicy - zwycięzca otrzymuje  15VP przegrany 5 VP
450-599 p   róznicy - zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3 VP
powyżej 600 p różnicy zwyciężca otrzymuje  20VP przegrany 0 VP

3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:

Klimat armii
-armia ’’czysta’’ +20VP
-sojusz  +10 VP

Jedynym i niepodważalnym wyznacznikiem tego co jest uważane za armie ’’czystą’’ a co za sojusz jest załączona do regulaminu lista! (załącznik nr 1)

-Czytelna, bezbłędna i przysłana w terminie  rozpiska  +2 VP
   (należy ją posiadać również na turnieju!!!)  
-Pomalowanie armii w +50%  + 6VP
-Pomalowanie 100% armii +12 VP ( nie kumuluje się z powyższym)
-Zobienie podstawek 100% modeli   do  +2 VP
-WYSIWIG (tzn Pełna zgdnośc zapisów w rozpisce z wyglądem figurek- jeśli Wasz kapitan  
   ma tarcze w rozpisce to musi ją mieć  również figurka, która go przedstawia) +2VP
-Konwersje  do +2 VP

-Ogólny wygląd armii:
-   armia ładna, można popatrzeć ale generalnie bez fajerwerków technicznych +3 VP
-   naprawdę ładna armia +7 VP
-   armia jest pomalowana rewelacyjnie, +10 VP

Test wiedzy z zasad i lektury ’’Władcy Pierścieni’’ do +15 VP
( jeden za każdą dobra odpowiedź)

Wyjątki od WYSWIG (nie powoduje utraty punktu za WYSIWYG)
 
W przypadku modeli kawaleryjskich dla których nie ma figurek na wierzchowcach, a są na piechotę (trackersi na wargach, elnaith, rangers of the north itp.)  sprawę można rozwiązac ustawiając model pieszy na podstawce, na której znajduje się dostępny dla strony (zło/dobro) model. Dla zła jest to warg rider, dla dobra riders of rohan,rohan royal guard, knight of MT lub DA.

Można uzywać bohaterów imiennych jako kapitanów, aczkolwiek wszelkie dodatkowe uzbrojenie i opancerzenie musi być widoczne.

Proxowanie ( zastępowanie modeli innymi)  jest dopuszczone jedynie za zgodą przeciwnika
Więc proxując ryzykujecie ,ze nie będziecie mogli wystawić częśći modeli
Proxowany może być jedynie 1 rodzaj figurek  (np. albo citadel guard przez  wariors of minas tirith albo rangers of the north przez rangers of gondor )

4. Fair Points
Każdy z graczy na starcie ma 5 FP, po każdej sytuacji kiedy zachowa się niezgodnie z duchem Fair Play (czyli mówiąc brutalnie zostanie złapany na bezczelnym oszustwie,gra na czas itp.) sędzia na wniosek przeciwnika ma prawo ukarać go 1 punktem ujemnym.
Po zakończeniu turnieju punkty zdobyte przez gracza w bitwach są mnożone przez % zachowanych FP tzn jeżeli gracz ma wszystkie to punktacja pozostaje bez zmian
Jeżeli ma tylko 3 FP to jego punkty mnożymy przez 0.6 a jeżeli nie został mu żaden FP wtedy jego punktacja wynosi 0 ( słownie: zero)

 
Załącznik 1 : Listy Armii

Uwaga: Gandalf Szary oraz Radagast mogą być być wystawieni w każdej armii dobra
( wyjątek The Last  Alliance). Jeżeli w armii znajduje się jeden z nich można też wystawić Gwaihira.

1.Armie ’’czyste’’
a)   Gondor  

Bohaterowie:
-   Denethor, Boromir, Faramir, Imrahil, Beregond, Damrod, Kapitan, Aragorn, Gandalf Biały, Pippin

Jednostki:
-Knights of MinasTirith, Knights of Dol Amroth, Guard of the Fountain Court, Citadel Guard, Rangers of Gondor, Warriors of Minas Tirith, Warriors of Gondor, Avenger Battlecry Trebuchet.
-sojusznicy Gondoru z załącznika nr 2.

2)Rohan:

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:

-   Theoden, Eomer, Eowina, Gamling, Kapitanowie, Gimli, Legolas, Aragorn, Merry, Gandalf Biały
 -Drzewiec-powoduję, że armia staje się sojuszem (Drzewiec i inni entowie  mogą być  wystawieni tylko w Rohanie, wystawienie ich w innej armii powoduję przyznanie 0p za klimat)

Jednostki:
- Rohan Royal Guard, Warriors of Rohan, Riders of Rohan, Entowie

c)Lorien

Uwaga: 40 % może posiadać łuki!!!! Limit obowiązuje tylko w armii czystej

Bohaterowie:
-    Galadriela, Celeborn,  Kapitan, Haldir

Jednostki:
-Wood Elf Wariors (wood elf bowmen, haldir’s elves with bows, haldir’s elves with swords)

.d)Krasnoludy:
 
Bohaterowie:
-Dain, Gimli, Balin, Dwarf King, Kapitan

Jednostki:
-Khazad guard, Dwarf Warriors
   

e) Rivendell

Bohaterowie:
-Elrond, Arwena ,Glorfindel, Elladan+Elrohir,Kapitan Aragorn, Halbarad , Rangers of the North, Bilbo

Jednostki:

-High Elf Warriors, Elnaith  

f)Mordor

bohaterowie:
-    Witch King, Nazgul, Gothmog, Gorbag. Shagrat, Grishnak, Mouth of Sauron
     Troll Chieftain, Easterling Captain, Orc Captain, Mordor Uruk Hai captain,
      Orc shaman,Szeloba

Jednostki:
-Orc Warriors, Warg Riders, Moranon Orcs, OrcTrackers, Mordor Uruk hai, Easterlingowie,  
  Mordor Troll, Mordor War Catapult, Mordor Siege Bow.
-jednostki Saurona z załącznika nr 2

g)Isengard

Bohaterowie:
-    Saruman, Grima, Lurtz, Sharku, Orc Captain, Uruk hai,  Captain Uruk hai Shaman, Dunlending Chieftain

Jednostki:
-Uruk hai, Orc Warriors,Warg riders, Dunlendingowie, Uruk Hai Siege Assault Balista, Berserkers.

h)Moria:

Bohaterowie:
-Dugburz, Goblin,  Shaman, Goblin Captain

Jednostki:

-Goblinki, Cave Troll,War Drum

i) Harad

Uwaga: 40% modeli może mieć łuki - obowiązuje tylko w armii ’’czystej’’

bohaterowie:
-Mumakil, Suladan, Hasharii, Chieftains

Jednostki:

-Haradrim Warriors, Haradrim Raiders
-Jednostki Haradu i Umbaru z Załącznika nr 2

j) Angmar

bohaterowie:
-Witch King, Orc shaman, Goblin shaman, goblin captain, ork captain, barrow wight

jednostki:
-warg riders, goblinki, orc warriors

k)   The Last Alliance:

Uwaga:   Dla każdej z nacji limit broni liczymy oddzielnie. Obie nacje powinny być  
                reprezentowane przez w miarę równą liczbę modeli

Bohaterowie:

-   Elendil, Isildur (bez Pierścienia), King of Men (Anarion),Gil-Galad, Elrond, Glorfindel, Elf captain, Captain of Men

Jednostki:
-Warriors of Gondor, High Elf Warriors, Elnaith


l) Mirkwood

uwaga:   limit łuków 40% ale  maksymalnie 6 sentineli !!!

 Bohaterowie:
-Tharanduil, Legolas, Kapitan

Jednostki
-Wojownicy z Mrocznej Puszczy, Sentinele, Taurdrimowie

2) Sojusze:

a)   Bitwa Pięciu Armii

Uwaga: minimum 10 modeli z każdej z nacji (Esgaroth, Elfy, Krasnoludy)
             
Bohaterowie:
-Dain, Balin, Dwarf King ( Thorin),Dwarf captain, Bilbo,Gwaihir
-King of Men (Bard),Captain of Men, Gandalf Szary, Wood Elf Captain, Legolas

Jednostki:
-Warriors of Rohan (ludzie z Esgaroth), Khazad Guard, Dwarf  Warriors,
Wood Elf Warriors

b)Pellenor Fields-Good

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:

-   Gandalf Biały, Merry, Pippin, Legolas, Gimli, Aragorn, Imrahil, Beregond, Kapitanowie ludzi, Halbarad, Rangers of The North, King of the Dead, Elladan+ Elrohir,Theoden,Gamling, Eowina, Eomer

Jednostki:
-   Gondor (wszystko), Riders of Rohan, Rohan Royal Guard (konno),Army of the Dead

c)Morannon-Good

jak wyżej ale dostępna też piechota Rohanu oraz Gwaihir
niedostępni: Halbarad, Merry, Eowina, Theoden, King of the Dead i Army of the Dead

d)Pellenor Fields-Evil

bohaterowie:
Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.

Jednostki:
Mordor i Harad.  Jednostki z WD niedostępne!!!


Załącznik nr 2- Jednostki z White Dwarfa

(b) – oznacza ,że model jest bohaterem.
GONDOR  

-Górale z Lamedonu    
-Angbor  (b)
-Myśliwi z Anfalas    
-Łucznicy z Morthondu  
-Wojownicy z Pinath Gelin  
-Topornicy z Lossarnach  
-Zbrojni z Dol Amroth    
-Wojownicy z Doliny Ringlo  
-Strażnicy Pelargiru    
-Corinir z Pelargiru (b)


HARAD

-Straż kupiecka
-Lord Numernorejczyków (b)
-Strażnicy Umbaru  
-Kapitan Korsarzy    (b)
-Korsarze
-Najemnicy z Khandu
-Client kings (b)
-Mardat, the Serpent Lord    
-Wężowy jeździec
-Strażnicy Kharny

MORDOR

-Szaman z Dol Guldur  (b)
-Great uruk of Dol Guldur (ork)  
-Durghnaz -Gwardziści z Barad-Dur (b)
-Nurn overseer  
-Morgul Guard  
-Orki z Gorgoroth  
-Balista Easterlingów  
-Balista Mordorskich Uruk-hai  

MIRKWOOD

-Tharanduil (b)
-Kapitan elfów z Mrocznej Puszczy (b)
-Wojownicy z Mrocznej Puszczy
-Sentinele
-Taurdrimowie

HIGH ELVES +THE LAST ALLIANCE

-Elnaith
-Kapitan elnaith- (b)

ROHAN

-Entowie ( patrz uwagi w liście armii)


ZAŁACZNIK NR 3 – SCENARIUSZE

1.Zdobycie i utrzymanie 3 punktów strategicznych
Punkty na każdym stole wyznacza sędzia. Centralny jest wart 150p dwa pozostałe po 75p.  
kontrole nad punktem uzyskuje się mając więcej figurek w promieniu 3’’ od niego, niż przeciwnik. Model uważa się za będący w promieniu 3’’ nawet jeżeli jedynie dotyka tej strefy krawędzią podstawki.
Strefa rozstawienia 12’’ od krawędzi stołu

 
2. Może tak ćwiarteczkę?

Gracze otrzymują 75 p za kontrolę nad ćwiartką stołu . Ćwiartkę uważa się za kontrolowaną  jeżeli po zakończeniu gry gracz ma na niej więcej modeli niż przeciwnik.
Strefa rozstawienia 12’’

3.Posłaniec
 
Na początku gry po wystawieniu wszystkich modeli gracze wystawiają w swojej strefie rozstawienia posłańca, który musi przedostać się przez linie wroga, aby przekazać niezwykle istotną dla planów strategicznych wiadomość.
Za przeprowadzenie go przez krawędź przeciwnika gracze uzyskują +150p
Za powstrzymanie od tego samego przeciwnika +150p
Posłańcy wystawiani są po rozstawieniu wszystkich modeli obu stron.
Rzućcie k6- ten kto wyrzuci mniej wystawia swojego posłańca jako pierwszy
Strefa rozstawienia 12’’

Posłaniec

F 3/- S3 D5 A2 W 2  C 5   Migth :1 Will: 1 Fate:1
ma jedynie sztylet :)

4.Zwiadowcy we mgle

Dwa oddziały zwiadowców podkradały się we mgle starając się podejść nieprzyjaciela. Niespodziewanie mgła opadła-wojownicy spojrzeli na siebie zdumieni i chwilę potem z krzykiem rzucili się na siebie. Odgłosy walki zaalarmowały główne siły-żołnierze pędzą w kierunku toczącej się walki.

Rozstawienie:
Gracz wystawia oddział za 200-250p (maksymalnie 20 modeli)  w odległości do 6 cali od linii oznaczającej środek stołu.
Najpierw jeden gracz wystawia model, potem drugi gracz wystawia swój i tak aż do wystawianie wszystkich modeli.

Reszta modeli pojawia się na planszy (na krawędzi stołu kontrolowanej przez gracza),
po wyrzuceniu 4+ na k6 (wykonaj rzut za każdy model, powtórz go w następnej turze dla modeli, którym test nie wyszedł)  i może ruszać się normalnie w turze, w której się pojawił.

Cele bitwy:
Zabicie generała +100p ( nie może być wystawiony w oddziale zwiadowców!!!)
Uniknięcie zredukowania liczebności do 50% +100p
Zredukowanie przeciwnika do 50% jako pierwszy +100p


5.Zabić Generała!
   
  Za zabicie bohatera przeciwnika z najwyższym kosztem +300p
  Strefa rozstawienia 12”



Załącznik nr 4 – Uściślenia sędziowskie

Walka dwóch armii reprezentujących tą samą stronę – armie traktujemy jako wrogie
Nie uzyskują one żadnych korzyści ze specjalnych zasad przeciwnika np. w przypadku walki dwóch armii Gondoru bonus ze sztandaru Boromira otrzymuje tylko ta armia w której rozpisce znajduje się Boromir CoWT.

Boromir- stosując zasadę horn of Gondor  bierzemy pod uwagę jedynie modele wrogów, które walczą  z Boromirem, stykając się z nim podstawkami. Włócznicy/ pikinierzy wroga nie są brani pod uwagę przy obliczeniach, tak samo jak i włócznik wspierający Boromira.


Przykład: Boromir wspierany przez włócznika walczy z dwoma orkami – horn of Gondor działa
                Boromir walczy z urukiem wspieramym przez dwóch pikinierów – horn of Gondor nie działa

Mumakil- Mumakil jest bohaterem

Legolas/Haldir- kiedy strzelają salwą maja tylko jeden strzał

Grima – biedny Grima może zostać zabity magicznym pociskiem Gandalfa nawet jeżeli
               żyje Saruman :-) jest to wyjątek od reguły mówiącej ,że dopóki żyje Saruman,    
               dopóty  Grimy nie można zranić  (stosujemy ją nawet jeżeli walczą ze sobą dwie    
               armie zła)
            - zaklęcia mogą być rzucane na Grimę
              -Grima wyłącza stosowanie zasady voley fire (strzelanie salwą) w promieniu 6’’
               zarówno dla armii dobra jak i zła. Dotyczy to również strzelania z machin bojowych,
               aczkolwiek w przypadku Avengera i Siege bow/Balisty odległość maleje do 3’’

Denethor-Zasada broken mind dział nawet jeżeli walczą ze sobą dwie armie dobra

Bębny goblińskie- w przypadku walk dwóch armii złych bębny obniżają odwagę wrogiej  
                                armii , mimo, że reprezentuje ona stronę zła.

Saruman- Saruman ma linie widzenia na całym polu bitwy przy rozpatrywaniu zasady volley  
                   fire ( strzelania salwą)

Mordor Siege Bow / Uruk hai Siege Assault Balista

–nie tylko model bezpośrednio trafiony przez pocisk, ale również modele leżące na dlaszej drodze pocisku zostają zabite jeżeli odniosą ranę. (szczegóły w Siege of Gondor)
-jeżeli w po wykonaniu rzutu w  tabeli rozrzutu okaże się, że przeciwnik wskazał cel, który znajduje się za przeszkodą, należy rzucić czy pocisk nie zatrzymał się na przeszkodzie.
- jeżeli w po wykonaniu rzutu w  tabeli rozrzutu okaże się, że przeciwnik wskazał cel, który znajduje się w drugim lub dalszym rzędzie, każdy model znajdujący się przed wskazanym modelem jest traktowany jako przeszkoda dla sprawdzenia czy model został trafiony bezpośrednio z S9 czy ,,pośrednio’’ z S6.

Eowina/Theoden- mogą być wyposażeni w throwing spear za 5 p.

Strefa kontroli modelu – model pod wpływem zaklęcia transfix i popodobnego ma strefę  
                                           kontroli

Opuszczanie planszy- model nie może zostać zmuszony zaklęciem do opuszczenia planszy
Po przegraniu walki przez model znajdujący się na krawędzi planszy może on wycofać się wzdłuż krawędzi , jeżeli nie jest w stanie tego uczynić jest traktowany jak uwięziony.

Zaklęcia typu Compel/Command- zaklęcie umożliwiające poruszenie modelu przeciwnika może zostać rzucone kilkukrotnie na ten sam model w jednej rundzie (oczywiście przez kilku czarujących, a nie przez jednego)

Model oszołomiony(po rzuceniu na niego czaru) - nie może stosować ,,shieldingu’’ ani wspierać włocznią.

Model oszołomiony w walce zbiorowej – model oszołomiony  (po rzuceniu na niego czaru
typu compel/immobilise) w walce zbiorowej ma Figtht 1 ( a nie taki jaki ma sojuszniczy model z najwyższym Fightem uczestniczący w tej walce )

,,Światełko’’ Gandalfa Białego i Galdrieli  –    katapulta oraz trebusz trafiają w modele
                                                             osłonięte ‘’światekiem’’ na 4+ a nie na 6-tce !!!
 
Skoki  przez modele leżące
-model konny może przeskoczyć przez dwa leżące obok siebie ( tzn. stykające się podstawkami ) modele , model pieszy tylko przez jeden
-jeżeli skok się nie uda rozpoczyna się walka , dodatkowo model pieszy , któremu nie udał się skok przewraca się; w przypadku modelu konnego, jeździec zostaje zrzucony z konia (dostaję trafienie z S3 i jeżeli przeżyje leży na ziemi)
-aby wykonać skok przez leżacy model musi się znajdować za nim wystarczająco miejsca na podstawkę modelu, który próbuje przeskoczyć

Niewyszkoleni załoganci – katapulta/trebusz obsługiwana przez niewyszkolonych
                                             załogantów trafia tylko na 6-tce.

Furia– model może znajdować się pod wpływem jedynie jednego zaklęcia Furia
            To samo dotyczy bębnów i sztandarów. Korzyści płynące ze znajdowania się pod ich  
            wpływem nie kumulują się ( nie otrzymujemy dwóch przerzutów jeżeli znajdujesz się
            pod wpływem działania dwóch sztandarów)  

Sztandary magiczne – mogą być normalnie podniesione przez zwykłe modele po śmierci  
                                      niosącego je bohatera

Strzelanie/rzucanie czarów a wzrost modeli- modele dzielimy na kilka grup wzrostu

a) hobbici
b) gobliny, krasnoludy
c) modele na standardowych  podstawkach piechoty inne niż w punkcie a i b.
d) kawaleria
e) Trolle , Entowie , Nazgul na Bestii, Gwaihir itp.
f) Mumak –Mumak jest widziany zawsze (nic - poza przeszkodami terenowymi- go nie  
    zasłania) w związku z tym poniższe reguły go nie dotyczą.

Nieważne czy model siedzi, klęczy ( np. ranger of Gondor) czy stoi na kamieniu (Gandalf z TTT) itp. Zawsze jest traktowany jak model o tej samej wysokości.

Generalna zasada jest taka, że nie można strzelać/rzucać zaklęć w model znajdujący  się w trzecim szeregu istot o tej samej wielkości lub większych– dwa pierwsze szeregi zasłaniają całkowicie pole widzenia.
Model w drugim szeregu jest zawsze widziany, niezależnie od tego czy zasłania go hobbit czy troll. Oczywiście każdy szereg między strzelcem a celem traktujemy jako przeszkodę

Przykład:
Michał ustawił swoją watachę sił zła w  cztery szeregi – w pierwszym i drugim ustawił gobliny ,w trzecim orki a w czwartym trolle. Piotrek (jego przeciwnik) może strzelać w dowolny model Michała. Jeżeli jednak Michał postanowiłby wystawić same gobliny to w  trzeci i czwarty szereg Piotrek strzelać nie będzie mógł:)

Lasy- Z lasów i do lasów nie można strzelać salwą (volley fire). Wyjątkiem są modele znajdujące się na krawędzi lasu- mogą strzelać normalnie, natomiast strzelanie w nich odbywa się  przez  przeszkodę.
Strzelanie do siebie modeli znajdujących się w lesie zawsze odbywa się przez przeszkodę
(nawet jeżeli fizycznie modelu drzewa tam nie ma)

Wzgórza-jednopoziomowe wzgórza zawsze zasłaniają pole widzenia wszystkim modelom
                poza mumakiem ( oznacza to też ,że Mumak jest widziany jeżeli znajduje się za
                jednopoziomowym wzgórzem)
               -wzgórza kilkupoziomowe zasłaniają nawet Mumaka
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Lu-trz

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2005, 03:42:58 pm »
Mam jedna malutką propozycję aby dodać listę rzeczy zawierająca na 1 miejscu kubek do rzucanai kości. Korzyści będzie wiele :
- nawet jak ktoś komuś podrzuci spiłowane kości to przy kubku jest to bez znaczenia
- kości nie będa spadać ze stołów, mieszać szyków przeciwnika ani też zmieniać ukształtowania terenu

 8)
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Czapi

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2005, 03:21:56 pm »
hmm ale trzeba mieć nie zły kubek jak sie ma rzucić 16 kośćmi na trafienie z łuków a u kogo wykryjemy spiłowane kości poprostu bedzue miał zabrane 4 punkty FP

Offline Haldir z Lothlorien

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 26, 2005, 03:52:49 pm »
hmm idąc twoim tokiem myślenia to musisz mieć dużo czasu zeby każdemu sprawdzić każdą kość :P:P Ja mam np 21 kości które musiałbyś sprawdzić i co :D a przy 34 osoach to troche by ci zajęło :P
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline xioze

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2005, 04:24:24 pm »
Ja noszę 240 czy coś kolo tego  :D

Offline Haldir z Lothlorien

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2005, 04:33:45 pm »
No to postanowione wszyscy grają a Czapi będzie przez 2 dni sprawdzał kostki ;) Pmiętaj, żeby badać dokładnie trajektorie lotu, odbicia siłę tarcia itp. :0

A tak serio Czapla kto ci każe  wkładać do tego kubeczka 16 kości na raz
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline Glorfindel

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 28, 2005, 02:56:36 pm »
jak dowiedziłem się dzisiaj  pojawiła sie potrzeba skombinowania terenów na WI- niestety możemy liczyć w zasadzie tylko na górki i obeliski, może lasy , reszte zabiera WFB (inne systemy jak WH40K I konfra też przynoszą swoje tereny)
 
tak więc jeżeli ktoś dysponuje wolnymi domkami, lasami (wystarczą pojedyńcze drzewka), ruinkami, wieżami, płotkami i tego typu przeszkadzajkami to bardzo prosimy o ich przyniesienie

z tego co wiem w szkole nocuję ekipa z Siedlec więc na noc możemy je schować do jakiegoś pudła i podłożyć chłopakom pod głowę zamiast poduszek ;)  - tak więc nie sądzę aby przez noc coś wyparowało

prosimy o zgłaszanie tego co możecie przynieść najlepiej na pw lub mojego maila
jeśli ktoś jeszce nie pamięta to:

glorfindel@buziaczek.pl

aha i jeśłi ktoś coś przynosi to koniecznie prosimy o podpisanie woich terenów

co do rozpisek - osoby które nie zmieniają rozpiski z turnieju lutowego nie muszą jej wysyłać - wystarzcy,ze napiszą mi maila,że będą

Prosimy też o nie wysyłanie ich w ostatniej chwili, oczywiście w miarę możliwośći

Pozdrawiamy

Michał & Piotrek
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Haldir z Lothlorien

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 28, 2005, 07:09:51 pm »
No spoko postaramy sie ;) nie zniszczyc...szkoły :D

Trzeba dać znać kalinsowi on ma genialne tereny, Michał wie o co chodzi ;)
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline potworek

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2005, 02:26:38 pm »
Witam!!!
Po dość długiej nieobecności wracam na forum.
Mam przyjemność być na Wielkiej Inkwizicji wraz z Michałem sędzią.
Postaram się więc uczciwie spełnic swoją powinność i zapewnić wam (graczom) kilka(naście) godzin wspaniałej LOTR-owej rozrywki.
Będę oczywiście bezstronny i nieprzekupny.  :D (prawie, jeżeli chcesz zdobyć    
więcej punktów za malowanie i test - pisz na prywatne wiadomości, potem wszystko ustalimy i wynegocjujemy wynagrodzenie za "pomoc duchową".  ;) )
Mam nadzieje, że Glorfindel pozwoli sobie pomóc w tworzeniu zasad specjalnych do bitew.

Czekam na was na WI

Patryk "potworek"
o Ty wiesz o Mitrilu?

Offline Darulus

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2005, 02:35:43 pm »
Potworek, dlaczego skazujesz się na los sędziego, byłeś jednym z czołowych graczy ligii? :cry: . Miałem nadzieję na następne pasjonujące spotkanie z Tobą.

Offline Glorfindel

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2005, 10:40:46 am »
pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie:

Patryk po ostatnim turnieju spotkał się ze złośliwą krytyką (głownie ze strony Madsa) za to,że jego armia składała się w dużej mierze z modeli pożyczonych bądź proksowanych.
Regulamin tego nie zabraniał więc jedynym powodem docinków była zapewne zazdrość z powodu osiągniętych przez Patryka wyników.

Postanowił nie dać okazji złośliwcom i na turnieju kwietniowym wystąpi już z armią nieproksowaną. Wtedy skończą się docinki zawistnych :D

Słyszałem,ze podobno gdy maluję swoich  żołnierzy to szepcze coś w stylu ,,Niedobry Mads, niedobry, ale my mu pokazemy mój ssskarbie ,będzie masssssakra jak nic'' ;)  

nie mogłem pozwolić by siedział bezczynnie dlatego sędziuje ze mna
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Darulus

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2005, 11:45:54 am »
Potowrek, nie pękaj :D . Ja sam na WI pożyczam od Michała 12 figurek, nie widzę w tym nic złego. Natomiast co do proksowania to nie jestem zwolennikiem takiej metody ale soro regulamin to dopuszcza (warunkowo)to nikt do Ciebie nie powinien mieć pretensji. Czekam z niecierpliwością na kwiecień :D i spotkanie z Tobą i Twoją dzielną armią.

Offline xioze

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2005, 11:56:47 am »
Xioze ma wizje  :shock: Jak by miał się zastanawiać kto wygra młotka
To postawiłby na ..............Potworka
Może ktoś chętny na zakladzik 8)  ;)
Moja Babcia mawiała że złośliwość nie poplaca :D

Offline Darulus

WIELKA INKWIZYCJA 19-20 MARCA - WARSZAWA
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 04, 2005, 12:09:09 pm »
Przyjmuję zakład Xiaze, tylko o co? Czekam na propozycję. Tylko bez przesady. :lol: