Autor Wątek: Exalted RPG  (Przeczytany 1509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Esteleath

Exalted RPG
« dnia: Luty 22, 2005, 09:24:15 pm »
potrzebuje kontaktu z kims kto sie specjalizuje w Exalted, bo nie rozumiem kilku rzeczy zwiazanych z mechanika, konkretniej - Extra Actions Charmy

nie rozumiem dokladnie jak sie to ma do akcji wykonywanych w turze oraz czy jest cos w stylu akceleracji jak z wampira w Exalted...?

Offline Teukros

Exalted RPG
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2005, 12:19:13 pm »
Już wyjaśniam. Problem jest dosyć skomplikowany, albowiem w Exaltedzie istniej kilka rodzajów Extra Action Charmów. Najczęściej spotykanym (i najprostszym) jest Extra Action w rodzaju "Peony Blossom Attack" z charmów Meele podręcznika podstawowego. Jak to działa ?

Zasadniczo, Extra Action Charm pozwala na wykonanie w jednej, swojej turze kilka akcji tego rodzaju, do którego należy dany Extra Action Charm. Przykładowo, Peony Blossom Attack pozwala na wykonanie kilku ataków bronią ręczną. Są wyjątki - np. Extra Action Charm ze Stylu Węża (Uncoiling Serpent Prana, o ile dobrze pamiętam) pozwala na wykonanie kilku akcji, które nie należą do drzewka "Martial Arts".

Jakie są zalety używania takich charmów ?
1) nie dostajemy normalnej kary za wykonywanie kilku akcji w turze,
2) jest to jedyny sposób na zastosowanie prostego (simple) charma kilka razy na turę.

Wady ?
1) jeżeli nie przygotowało się żadnego comba obronnego, jesteśmy ugotowanie w turze przeciwnika,
2) czasami lepiej wykonać kilka (czy nawet kilkanaście) podzielonych akcji, niż 4-6 akcji z Extra Action Charmu.

Extra Action Charmy przypominają akcelerację, ale są o wiele bardziej skomplikowane w zastosowaniu.

Offline Esteleath

Exalted RPG
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2005, 02:30:15 am »
Dzieki za wyjasnienie, a tak odstepujac od tematu zauwazylem pewna chorobe u ludzi czytajacych lub chcacych sie zaglebic w Exalted... mianowicie Syndrom Wodziarza ;p

Offline Teukros

Exalted RPG
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2005, 10:17:21 am »
Cytuj
zauwazylem pewna chorobe u ludzi czytajacych lub chcacych sie zaglebic w Exalted... mianowicie Syndrom Wodziarza

Hmmm. Co masz na myśli ? Nie znam zbyt wielu fanów Exalteda (system chyba nie jest popularny w Polsce), ale ci, których znam, nie przejawiają objawów zWoDzenia. Tzn. nie chodzą na ubrani czarno, nie cierrrrpią, i nie dyskutują o postaciach ze świata gry.
Natomiast na forach dyskusyjnych poświęconych Exaltedowi (przede wszystkim White Wolf i www.rpg.net) jest dosyć sympatyczna atmosfera, w szczególności nie zauważyłem żarcia się i trollizmu.

Offline Esteleath

Exalted RPG
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2005, 04:44:32 pm »
Ja zauwazylem wprowadzanie Humanity w postaci motywu, ze niby esencja przerasta pojmowanie Exaltowanej postaci i powoli sie odsuwa od tej czlowieczej strony w upper soul. To troche nie na miejscu w tym swiecie moim zdaniem.

W kazdym badz razie mam kolejne pytanie - jak jest z soakowaniem Aggravated? Sa jakies inne opcje poza charmami? Widzialem na przykladowych postaciach, ze mieli Aggravated Soak, a nie mieli jakiejs specyficznej zbroi czy tez artefaktu. Czyzby bylo tak, ze Lethal Soak w standardowej zbroi przy okzaji robi za Aggravated soak ?

Offline Teukros

Exalted RPG
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 11, 2005, 08:58:23 am »
Cytuj
Ja zauwazylem wprowadzanie Humanity w postaci motywu, ze niby esencja przerasta pojmowanie Exaltowanej postaci i powoli sie odsuwa od tej czlowieczej strony w upper soul.

Przyznam szczerze, że niczego takiego nie znalazłem. Owszew, w miarę jak exalt się starzeje, coraz mniej przypomina człowieka (istota, która ma 1500 lat ma inny punkt widzenia), ale co to ma wspólnego z hun i esencją ?

Cytuj
Czyzby bylo tak, ze Lethal Soak w standardowej zbroi przy okzaji robi za Aggravated soak ?

Zgadza się.

Offline Esteleath

Exalted RPG
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2005, 07:50:01 pm »
Gosc przedstawil mi to tak - im wiecej esencji razem tym gorzej, gdyz esencja to cale istnienie, kreacja, a zarazem swiat primordiali, duchow, demonow - wszystkiego i im wiecej esencji - tym wiecej Exaltowany postrzega, tymbardziej sie oddala od czlowieczenstwa. Ten motyw jest moim zdaniem zbyt okultystycznym podejsciem wzgledem swiata realnego - a Exalted to swiat bohaterow, swiat dramatyczny - a nie realistyczny, a do tamtego goscia to nie dociera... coz.

Exaltowany majacy 1500 lat moze byc wciaz czlowiekiem, to zalezy od jego samego. Przykladowo znam ludzi ktorzy maja powyzej 60 lat, a wciaz zachowuja sie jak dzieci, to ze maja pewnego rodzaju doswiadczenia za soba owszem bardzo ich zmienia - ale tego nie musi byc widac, ani nie musi to zrobic odznaczen glebokich na psychice, a nawet jak zrobi - to mozna w ciagu tak wielu lat z nich wyjsc. Tutaj sie osobiscie wzrouje na Xenogears [spoilery!] - tam byl przyklad postaci reinkarnujacej sie od 10 000 lat i odzyskujacej wspomnienia poprzednich wcielen, wiec mniej wiecej ten sam sens.

Xenogears to jrpg na PlayStation 1 tak w ogole.

Offline Teukros

Exalted RPG
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2005, 10:46:16 am »
Twój znajomy raczej nie ma racji. Świat duchowy jest niezwykle blisko przecięnego człowieka w świecie Exalteda. Jeżeli mieszka się w odpowiednim miejscu, to cuda można oglądać codziennie (np. Wielkie Rozwidlenie albo Imperialne Miasto). Jeżeli się chce, to mając talent i dużo samozaparcia zwykły człowiek może "awansować nadnaturalnie", stając się np. taumaturgiem albo nawet adoptowanym dzieckiem jakiegoś boga.
Na okultyzm i realizm raczej nie widzę w Exaltedzie miejsca. To system zupełnie nierealistyczny, zarówno ze względu na świat przedstawiony jak i konwencję. Aczkolwiek faktycznie, jest w nim wewnętrzna logika, i jest bardzo spójny.