Autor Wątek: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)  (Przeczytany 587935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LucasCorso

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3750 dnia: Grudzień 15, 2017, 04:44:05 pm »
Ciekawe jak te samy osoby inaczej piszą jako klienci, a inaczej jako sprzedawcy.

Ja Ci mówię, że w takiej sytuacji jak Twoja poczuwałbym się do poniesienia konsekwencji.

Bo inaczej czuł bym się jak zero! I pewnie bym nim był.

A Ty zrobisz jak chcesz...

Cytując jednego z moich ulubionych bohaterów komiksowych: O Tempoła. O Mołes!

EDIT.

Zresztą wygodnie pominąłeś ciąg dalszy:
Cytuj
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.


A artykuł 548 nie mówi o sprzedaży internetowej, tylko wydaniu z ręki do ręki


I jeszcze paragraf 3 z Art 544:

Cytuj
Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.


A Ty miałeś wpływ. Zaproponowałeś dwie opcje do wyboru.
Ty odpowiadasz.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 10:38:59 pm wysłana przez graves »
Since time immemorial, I and others of my race have beheld the myriad wonders of the universe...

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3751 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:03:00 pm »
Prosiłem o argumenty prawne...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 06:47:32 pm wysłana przez Szekak »

Offline LucasCorso

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3752 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:34:59 pm »
Dobrze. Przeczytałem na spokojnie, i tym ostatnim zdaniem z tamtego posta rzeczywiście przesadziłem.
W duchu świątecznym posypuję głowę popiołem i mówię: Przepraszam!

Nadal jednak uważam, że w Twojej sytuacji należy ponieść koszty.
Klient ma prawo czuć się bezpiecznym robiąc zakupy według reguł zaproponowanych przez Ciebie.
Nie narzucił Ci formy dostawy, wybrał z tego, co sam zaproponowałeś. Nie jest jego winą, że zaproponowana przez Ciebie forma transportu okazała się "wadliwa"

I nie pisz o kliencie "rzucał się"
Bo za jakiś czas wrzucisz jakieś linki do "giełdy" i nikt się nie rzuci.

Moim zdaniem po tej całej kampanii jaką prowadziłeś przeciw Fantasmagorii masz wreszcie okazję pokazać jak się traktuje uczciwie klienta i wypełnia swoje zobowiązania. Nie zmarnuj tej okazji.
Since time immemorial, I and others of my race have beheld the myriad wonders of the universe...

Offline Mawer

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3753 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:44:51 pm »
Gdybym był klientem to bym się uważał w tej sytuacji za okradzionego. W końcu zapłaciłem za komiks, którego pewnie bym nie dostał bo sprzedawca twierdzi, że paczka zaginęła. Może i zaginęła, a może sprzedający wziął moją kasę i się za nią teraz bawi. Z pewnością z uporem maniaka codziennie bym wysyłał spam do sprzedającego o to kiedy dostanę komiks. Po jakimiś czasie już bym nie chciał komiksu tylko interesowałoby mnie odzyskanie kasy, przy czym gęsto bym wyzywał od takich i takich sprzedającego, bo co oszukał mnie to mi wolno. Gdy jednak komiks by do mnie dotarł, nawet po pół roku to i tak bym go nie przyjął, w końcu ile czasu musiałem czekać.


Rozpisałem się trochę, aż mi zaschło w gardle, chyba napiję się fanty.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3754 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:50:26 pm »
Nie sprzedawca twierdzi, tylko paczka poszła do paczkomatu, trafiła do magazynu i z inpostu dzwonili do niego, że paczka zaginęła. Ja nic nie twierdzę.


LucasCorso, daruj sobie te ciągłe nawiązania do WF. Ja w przeciwieństwie do WF wykonałem z mojej strony wszystko wzorowo, on również, więc niech allegro rozstrzygnie kto ma być stratny. Napisałem do nich meila z zapytaniem co w następującej sytuacji należy zrobić i po kogo stronie stoi ryzyko związane z wysyłką, bo jak widać prawnie na dwoje babka wróżyła.

Offline SkandalistaLarryFlynt

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3755 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:51:01 pm »
Popieram panów powyżej (może bez przesady z mailami codziennie). Bez obrazy, ale co to za pytanie? Takie zachowania świadczą o sprzedającym nie tylko jako o sprzedającym, ale też jako o człowieku.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3756 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:52:55 pm »
To może uargumentuj swoją opinię, bo jak dla mnie świadczą tak samo o kupującym który chce, by sprzedawca był stratny mimo, że niczym nie zawinił, wręcz przeciwnie, wysłał od razu poprzez formę wysyłki jaką sam kupujący wybrał.

Offline gabor2

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 508
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3757 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:56:19 pm »
Daj już spokój i oddaj typowi pieniądze, nawet przed tym jak "zacznie się rzucać". Napisali Ci już inni powyżej dlaczego tak myślą, wskazując casus Fanty. Jak chcesz dalej rżnąć głupa, że nie wiesz o co chodzi, to chyba eot.

Offline SkandalistaLarryFlynt

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3758 dnia: Grudzień 15, 2017, 06:56:42 pm »
Normalnie szok. Jak argumentacja ci potrzebna?

Offline LucasCorso

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3759 dnia: Grudzień 15, 2017, 07:14:11 pm »
Jeżeli miałem wpływ oferując dwie opcje wyboru, to powiedz mi w jakiej sytuacji sprzedający nie ma wpływu?


Gdybyś zaproponował Pocztę Polską i DHL a klient by do Ciebie napisał, że kupi tylko jak wyślesz Impostem, to jest to jego wybór, którego mu nie proponowałeś, i jeśli tak wyślesz to on odpowiada, bo Ty mu Impostu nie sugerowałeś.

Since time immemorial, I and others of my race have beheld the myriad wonders of the universe...

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3760 dnia: Grudzień 15, 2017, 07:16:37 pm »
Mógł napisać jeżeli chciał czymś innym, ale nie napisał, a to oznacza, że formy jakie zaproponowałem w pełni mu odpowiadały i w pełni je akceptował.


I weź mi powiedz jak to się logicznie klei, że byś nie kupił niczego jakby sprzedawca popełnił błąd by nie narażać sprzedawcy na straty, a jak sprzedawca nie popełnił błędu to wymagasz od niego poniesienia strat mimo, że w żaden sposób nie zawinił?

Offline LucasCorso

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3761 dnia: Grudzień 15, 2017, 07:22:08 pm »
I weź mi powiedz jak to się logicznie klei, że byś nie kupił niczego jakby sprzedawca popełnił błąd by nie narażać sprzedawcy na straty, a jak sprzedawca nie popełnił błędu to wymagasz od niego poniesienia strat mimo, że w żaden sposób nie zawinił?

Ja bym nie kupił.
I bym nie żebrał.

Ale oczekiwałbym od sprzedawcy wywiązania się z umowy wobec innych, którzy by sobie tego życzyli.


Mając o nich jednocześnie jak najgorsze zdanie.


Takie samo jak o sklepie, który by w takiej sytuacji kręcił i kłamał
Since time immemorial, I and others of my race have beheld the myriad wonders of the universe...

Offline SkandalistaLarryFlynt

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3762 dnia: Grudzień 15, 2017, 07:35:32 pm »
Widzę człowieku, że masz poważny problem ze zrozumieniem o co chodzi. A chodzi o elementarne poczucie elementarnej przyzwoitości i odpowiedzialności. Gość tobie zaufał, wpłacił pieniądze nie widząc towaru na oczy czyli wykonał 100% z tego co mógł i nie otrzymał tego co kupił. a ty mu napisałeś, żeby się cmoknął w pompę bo to nie twój problem. Smutny obraz "mężczyzny" XXI wieku zero poczuwania się do jakiegokolwiek obowiązku, allegro niech rozsądzi za mnie, co się będę przejmował i wysilał, żona pójdzie za mnie do pracy, matka wyniesie śmieci, siostra zatarga plecak do szkoły i tak to się buja. W googlach ci mówią, żebyś pieniędzy nie oddawał? Dzieci siedzące na google mają za drogowskaz robić? Raz miałem taką sytuację, tylko że to ja byłem kupujący i zwrot pieniędzy otrzymałem bez problemu, ale jakby było odwrotnie to nawet przez myśl by mi nie przeszło, żeby obarczyć tym problemem kupującego. Tak samo oddałbym pieniądze a później na własna rękę wyjaśniał z pocztą.

Offline absolutnie

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3763 dnia: Grudzień 15, 2017, 07:58:50 pm »
Mógł napisać jeżeli chciał czymś innym, ale nie napisał, a to oznacza, że formy jakie zaproponowałem w pełni mu odpowiadały i w pełni je akceptował.



O ile wiem, póki przesyłka nie dotrze do odbiorcy, to Ty za nią odpowiadasz (on nie może jej reklamować i domagać się zwrotu pieniędzy). I to wszystko.
Ty możesz domagać się zwrotu pieniędzy od InPostu. On może tylko od Ciebie.


Dodam jeszcze, że to Ty zaproponowałeś, w jaki sposób wyślesz przesyłkę. Ja mam w moich ofertach na allegro tylko takie opcje, które gwarantują mi kontrolę nad wysyłanym towarem. Trochę to droższe, ale unikam w ten sposób sytuacji, w jakiej się znalazłeś.
Owszem, klienci mają do mnie trochę pretensji, że drogo, ale lepsze to niż zwracanie pieniędzy za zgubioną przesyłkę.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 08:03:29 pm wysłana przez absolutnie »
Imaginary enemies are not hard to conjure into being.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3764 dnia: Grudzień 15, 2017, 08:00:46 pm »
Wiem, tylko dopóki nie rozpatrzą pozytywnie reklamacji, to ja nawet nie mam pewności, że ta przesyłka nie dotarła.


I jakie to opcje gwarantują kontrolę nad towarem?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 08:05:14 pm wysłana przez Szekak »

 

anything