trawa

Autor Wątek: [WH40K] 1800 Imperial Guard  (Przeczytany 2383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« dnia: Marzec 30, 2005, 05:57:37 pm »
Nie zniechęcony lichym odzewem w sprawie mojej poprzedniej rozpiski (jeden Chrobry wiosny nie czyni;) ) zmontowałem docelową, 1800 pkt armię.     Oparta jest na tym co zmontowałem przedtem, z małymi zmianami. Oto moja wizja gwardii:
Doktryny:

Allow Ratlings
Allow Special Weapon Squads
Regimental Organisation: Drop Troops
Skills and Drills: Close Order Drill

Command Platoon (HQ) @ 457 Pts
Command Squad @ [122] Pts
Grenade Launcher (x4)
Heroic Senior Officer @ [90] Pts
Plasma Pistol; Power Weapon
Carapace Armour
Chimera @ [100] Pts
          Multi laser, Heavy Flamer,Extra Armour
          Smoke Launchers,Pintle Heavy Stubber
Anti Tank Squad @ [110] Pts
          Lascannon (x3); Lasguns
Fire Support Squad  @ [80] Pts
          Heavy Bolter (x3); Lasguns
Special Weapons Teams  @ [45] Pts
          Lasguns (x5); Demolition Charge
1 Sentinel @ 40 Pts
     Heavy Flamer

Infantry Platoon (Troops) @ 254 Pts
Command Squad @ [82] Pts
          Grenade Launcher (x4)
Junior Officer @ [50] Pts
               Power Weapon; Storm Bolter

Infantry Squad @ [91] Pts
          Missile Launcher; Lasguns; Plasma Gun
Veteran Sergeant @ [12] Pts
Infantry Squad @ [81] Pts
          Missile Launcher; Lasguns
Veteran Sergeant @ [12] Pts

Armoured Fist Squad (Troops) @ 191 Pts
     Missile Launcher; Lasguns; Plasma Gun
Veteran Sergeant @ [12] Pts
Chimera @ [100] Pts
          Multi laser, Heavy Flamer,Extra Armour
          Smoke Launchers,Pintle Heavy Stubber

5 Ratlings (Elites) @ 55 Pts
     Sniper Rifle

9 Hardened Veterans (Elites) @ 170 Pts
     Shotguns (x6); Meltagun (x3)
     1 Hardened Veteran Sergeant @ [68] Pts
          Plasma Pistol; Power Fist
          Honorifica Imperialis

Hellhound (Fast Attack) @ 132 Pts
     Inferno Cannon; Hull Heavy Bolter
     Extra Armour, pintle mounted Heavy stubber

1 Sentinel (Fast Attack) @ 40 Pts
     Heavy Flamer

Leman Russ Battle Tank (Heavy Support) @ 173 Pts
     Battle Cannon; Hull Lascannon; Heavy Bolter Sponsons
     Extra Armour [5]
     Smoke Launchers [3]

Leman Russ Battle Tank (Heavy Support) @ 163 Pts
     Battle Cannon; Hull Heavy Bolter; Heavy Bolter Sponsons
     Extra Armour [5]
     Smoke Launchers [3]

Basilisk (Heavy Support) @ 125 Pts
     Earthshaker Cannon; Hull Heavy Bolter, Indirect fire

Models in Army: 81
Total Army Cost: 1800


Armia w dużym stopniu pancerna, z w sumie niewielkim wsparciem piechoty. Weterani deepstrikeują z 3 meltami i plasma pistolem i niszczą palą i rabują sprzęt pancerny przeciwnika. Armored fist squad razem z command squadem i hellhoundem są w stanie całkiem sprawnie uderzyć do przodu, dodając tak potrzebnej mobliności.  2 lemany i bazyl straszą i czekają na  nieostrożnych którzy wejdą im pod lufy. Ratlingi siedzą w lesie/bunkrze/gdziekolwiek z cover save i robią to co potrafią najlepiej. Sentinele biegają pomiędzy, może nawet razem i palą to co przeżyje ew. szukają sqadów bez fistów by związać walką. Tyle w teorii, w praniu penwie będzie jak zwykle zupełnie inaczej :)
Jak byście sie czuli stając "lufą w lufę/chainsword" z tą armią na turnieju ? Szybkie zwycięstwo ? A może uśmiech politowania ? Czy strach i bluzgi przed serem (cheese!)? Czekam na, mam nadzieję większy tym razem, feedback.

P.s. Tak, junior officer ma power weapon i storm bolter. Tak, wiem że przez to nie ma dodatkowego ataku, ale tak sobie uroiłem, że skoro to gwardia, to wole te dwa dodatkowe strzały z s4 niż jeden atak z s3 bez save birąc pod uwage fakt, że pewnie oficer i tak nie dożyje do swojej tury zadawania śmierci.

Offline mathias

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2005, 08:47:13 pm »
czy nie lepiej zamiast bazyliszka wziąść griffona ?
i może do command squadu zamiast 4 gl  wziąść 3 i do tego jakąś melta na wypadek bliskiego kontaktu z czymś ciężki wyskakującym zza rogu
n The Grim Darkness Of The Far Future There Is Only War .... Have Fun !

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2005, 08:57:02 pm »
Griffon jest niezły, o wiele tańszy, bez minimalnego zasięgu no i z pociskami ap ma 2d6 penetracji. Ale jednak siła 9 robi swoje, instantkill marinsów to jest coś, co lubi każdy ich przeciwnik :)
Co do command squadów, to ich rolą nie jest walka z cięzkim sprzętem, od tego są wyspecjalizowane jednostki. Mając 4 granatniki oddział ten jest w stanie utrzymać całkiem spory dystans od przeciwnika, poza tym sprzet pancerny rzadko kiedy "wyskakuje" znienacka, a przed deepstrikeującym dredem to chłopaki będą uciekać a nie wiązać walką, nim sie zajmie kto inny :)

Offline Michaelius

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2005, 10:39:03 pm »
Strasznie duzo punktow marnuje sie w weteranskich sierzantach. No i ja bym raczej uzbrajal chimery w multi-laser + heavy bolter.
Te power weapony na oficerach imho tez raczej marnotrastwo.
Sentinele raczej z autocannonem albo multi-laserem.
Michaelius

"Your understending is not required, merely your surrender"

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 31, 2005, 08:56:25 am »
Uzbrojenie chimer to kwestia dyskusyjna, mi jak narazie bardzo dobrze sprawdzają sie z heavy flamerem. Nie pełnią one roli bunkrów, mają nacierać do przodu, a heavy bolter z bs 3 nie jest już taki fajny. Veteran sierżanci w piechocie kosztują po 6 pkt i są po to by dawać ld 8 - nie jest to chyba aż taki wydatek ? Jedyny drogi sierżant jest w weteranach, ale jako że nie jest IC wymyśliłem, że warto zainwestować pare punktów w 5 ataków z fista w szarży. Do tego plasma pistol i 3 woundy - gość naprawde może namieszać. PW są dwa (razem 10 pkt) i nawet jak bym je wywalił to za bardzo bym nie oszczędził.
Co do sentineli - nie mam narazie jeszcze figurek i heavy flamery są  tak jakby sugestią. Są też bardzo tanie, no i nie ma na nie wpływu lichy bs gwardii. Mały zasięg nie jest tutaj jakimś specjalnym bólem ponieważ i tak używać ich będę do kontry, więc daleko biec nie bedą musieli.

Offline chrobry

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2005, 09:36:32 am »
Trudno cos powiedziec na ta armie - bo wydaje sie ze juz masz ja ulozona i nie jestes zainteresowany zmianami

Ale czemu sie uparles na te grantniki w takiej hutowej ilosci? Czy ta bron az tak ci sie podoba, zabiles tym cos spektakularnego czy jak? :)

I drugie, dlaczego ML w Infantry a nie laski ???? no chyba ze maja wchodzic w deepie - no ale tedy te Command squady to juz napewno z plasmami/meltami.  

Popatrz coby bylo gdybys spotkal kolesi z sejwem 2+ (Tyranty, Termity)  :shock:  (imho ja bym sie moze nie cieszyl gdybym cie sptokal, ale ciezko by bylo ta gwardia cos zrobic - a juz gdybys JAcha DB spotkal - uuuuuu :cry: )

IMHO - chimera lepiej sie sprawdza jako pestkowoz, ale flamerek moze byc. Natomiast flamerek na sentinelach - czy wogole on kiedykolwiek z tego strzeli? Ja bym mu laske albo ML wmontowal

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 31, 2005, 10:00:40 am »
Armie mam ułożoną, to prawda, ale broń boże nie jestem odporny i głuchy na konstruktywną krytykę, wręcz przeciwnie. W 40k(3 i 4ed) zagrałem w sumie z 6 razy,  więc doświadczenia bojowego nie mam za dużo a większość z tego co wiem o tej armi czerpałem ze świętej pamięci portentu ( :( ).  Zwracam się więc do szanownego grona (dzień bez wazeliny jest dniem straconym jak to mówią niektórzy  ;)  ) gildiowych forumowiczów którzy doświadczeniem nie mają sobie równych na polskiej scenie o poradę.
           Granatniki nie są może tak rewelacyjne w niszczeniu czołgów jak melty, nie zdejmują sejwa jak plasma albo nie mordują hurtem jak flamer, ale gwardia to praktycznie jedyna armia która może je mieć a ja lubię takie smaczki.
        Niska ilość broni z ap2 to fakt, tyranta czy termosow mogli by ugryzc praktycznie tylko weterani a to też pod warunkiem że dobrze by im deep wyszedł (chociaż wtedy to tyrant penwie już by wypluwał kości ich kolegów).  
        Postaram się chyba zmienić ML na laski - Ml niby wszechstronne, ale gówno prawda, bo templatką max ze 3 obejmę a zabije z jednego, więc bez sensu.

Offline mathias

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 31, 2005, 08:38:07 pm »
ja bym jeszcze pomyślał nad tymi sentinelami. jak napisał chrobry ... czy on kiedyś z tego strzeli. Chyba będzie bardziej wydajny gdy sobie postrzela z czegokolwiek a dopiero bedzie wiązał walką "coś bez fista" jak to określiłeś ... ten pojedynczy strzał przed szarża może i fajny ale tylko pojedynczy i może nic z niego nie wyjść. A jakbyś w miarę zbliżania się do wroga dawał mu salwę z ML lub lasek albo nawet autocannonow to juz co innego. Ja tam w sumie bardziej bym się bał tych sentineli z laskami niz z miotaczami ognia
n The Grim Darkness Of The Far Future There Is Only War .... Have Fun !

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2005, 09:20:06 am »
No i tutaj właśnie jest ten trik - każdy tak powie, że bardziej by sie bał sentineli z czymkolwiek innym. A prawda jest taka, że sentinel z av 10 wszędzie i będąc open topped, umrze od katary, nie mówiac już o broni cięzkiej.  W związku z tym sentinele nie będą priorytetowymi celami, a o to mi właśnie chodzi :)
Poza tym, sentinel z flamerem to 40 pkt, z laską 55.  Tzw. fire magnet daje radę, gdy jest choć odrobine wytrzymalszy.

Offline Asmodean

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2005, 05:17:28 pm »
pomysł mi się podoba, ale mam jedno zastrzeżenie. Jeśli ten oddział weteranów ma być w deep strike'u to jest na to troche za drogi, jak wypadną za stół albo we wroga to będzie szkoda. Moój kumpel jak wystawia weteranów w deepie to po 5 z 2-3 meltami, albo od razu storm trooperów to wychodzi 75-90 pts. Jakby nie patrzeć dwa razy taniej od twojego. Pokombinuj czy warto (najlepiej sprawdź praktycznie) z mojego doświadczenia wynika, że oddział wchodzący z deep'u raczej nie dożywa combatu...  :cry:
<wrota>PKP zagina czasoprzestrzeń. Można wyjechać z Poznania pociągiem do Krakowa o 7:20 i zdążyć na pociąg do Warszawy o 6:50

Offline Al'_Rahem

[WH40K] 1800 Imperial Guard
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2005, 06:02:00 pm »
Muszę przyznać, że jak narazie deepstrike wychodził mi zawsze, a co z atym idzie, chłopaki wykorzystwali w pełni swój potencjał. A i z racji tego, że jest ich 10, do combatu dochodziło i sierżant z fistem (5 ataków) dawął radę prawie tak samo jak ostrzał z tury poprzedniej.  Dwa 5 osobowe oddziały z meltami brzmią nieźle,  co prawda kosztuje to dodatkowo doktrynę, ale akurat mam jedne punkt swobodny :) Teraz to już jest kwestia figurek, narazie nie mam kasy na nic nowego, ale kto wie, może w finalnej wersji tej rozpiski będą i 3 takie małe oddziałki ?

 

anything