Autor Wątek: TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005  (Przeczytany 64375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Galoch

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« dnia: Kwiecień 15, 2005, 12:05:12 pm »
Zakładam ten temat, aby łatwiej Wam było zaplanować wakacje :)
Formuła zbliżona do zeszłorocznej, regulamin zawiśnie w maju.

No i regulamin.
Nie planujemy w nim już żadnych zmian, ale jak ktoś znajdzie jakieś nieścisłości lub błędy, to się poprawi :)

Kluby „Earthshaker” Legionowo oraz „Deadly Sausage” zapraszają wszystkich chętnych na turniej klasy master Warhammer Fantasy Battle „TROPIK”
Czyli Turniej Rozpisek Ostrych Przegiętych I Killerskich

Miejsce:

Szkoła nr 3 w Legionowie. Przy ul. Władysława Broniewskiego 7 (koło pętli 723)

Czas:  

6-7 sierpień 2005, sobota-niedziela,  początek turnieju 11.00 w sobotę. Bardzo prosimy o wcześniejsze (15-30 minut) przybycie w celu sprawnego przeprowadzenia zapisów.
Istnieje możliwość przyjazdu w piątek, po wcześniejszym uzgodnieniu.

Przyjmowanie zgłoszeń:

Rozpiski można wysyłać na adres skaurus@poczta.fm .
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, nie gwarantujemy udziału osobom, które nie zgłoszą się odpowiednio wcześniej.
W przypadku gdy ktoś nie wyśle poprawnej rozpiski na ten adres, ma przynieść na turniej 2 rozpiski i jedną pozostawić u sędziego do sprawdzenia.
Pary które przyślą lub dostarczą poprawną rozpiskę do 03.08.2004 otrzymają dodatkowe 4 pkt do klasyfikacji końcowej turnieju.
Preferowany format to rst (army builder)
Wcześniejsze przysłanie rozpiski nie zwalnia graczy z obowiązku posiadania swojego egzemplarza na turniej.
Błędne rozpiski zostaną „skorygowane”, a wyniki uzyskane przez graczy z bitew zredukowane.
Wejściówka: 20 zł za osobę (pary mające przynajmniej 1 panią w składzie wchodzą za darmo)
Prosimy przybyć w sportowym obuwiu, turniej odbędzie się w świeżo wyremontowanej sali gimnastycznej.

Zasady turnieju:

Wielkość armii: 2x2005 pkt
Zasady wystawiania:
Tylko pomalowane armie. Ze względu na duża ilość nietypowych jednostek, jakie mogą się pojawić, nie dopuszczamy proxów.
Turniej par.
Open.
Armie sojusznicze są wobec siebie totalnie neutralne (przedmioty i czary działające na „friendly” units nie działają na oddziały przeciwnika, podobnie czar „Second Sign of Amul” – działa tylko na jedną armię, nie można dołączać bohaterami z jednej armii do oddziałów drugiej).
Można używać bohaterów specjalnych z ksiąg armii.
Można używać bohaterów specjalnych, którzy ukazali się w White Dwarf i Annualach/Chronicles (nie dotyczy bohaterów z wojny o brodę).
Można używać wszystkich jednostek typu „official” i „opponent approve”, które ukazały się w White Dwarf, Annualach/Chronicles.
Można używać Dogs of War.
Oddziały Regiments of Renown mogą być wynajmowane zgodnie ze swoim opisem (tzn: Pirazzo’s Lost Legion może być wynajęty przez każdą armie oprócz VC i Bretonii i traktowany jest jako special unit).
Nie można używać zasad, oddziałów, bohaterów itp. określanych jako „trial rules”, takich jak chaos mutations.
Można używać armii klimatycznych z podręczników.
Dopuszczone są army lists ze Storm of Chaos, DE garnizon, Kislev, Ulryk, itd. Wodo Elves mogą wystawić się wg zasad z Annuala albo wg zasad z army booka.
Armie mogą się łączyć dowolnie, z wyjątkiem, że nie można grać dwiema tymi samymi armiami w parze, także ich klimatycznymi odmianami. Storm of Chaos i pozostałe alternatywne army lists traktuje się jako zbiór klimatycznych rozpisek do odpowiednich armii. Nie można łączyć np.: Cult of Slaneesh z DE garnizon. W przypadku chaosu, można łączyć ze sobą armie mortal, beast i demon, pod warunkiem, że będą to „czyste” armie, tzn. mortal będzie się składał wyłącznie z mortal units (wliczając bohaterów), demony to będą wyłącznie demony a bestie to będą same bestie.
Nie są dopuszczone armie z wojny o brodę.
Nie można łączyć ze sobą w pary armii, w których chodź jeden model nienawidzi jakiegokolwiek innego w drugiej armii. Przykład: Imperium z kapłanem Sigmara nie może tworzyć sojuszu z chaosem.
Szczegółowa lista bohaterów, oddziałów i alternatywnych army lists dopuszczonych do turnieju ze stron Games Workshop pojawi się do końca czerwca na stronie www.earthshaker.prv.pl na końcu tego regulaminu.
Oczywiście każdy musi posiadać ze sobą pełne zasady do wykorzystywanych jednostek.
Nie posiadanie pełnych, aktualnych zasad może oznaczać usunięcie danej jednostki ze stołu.

Kompozycja armii:

Można wystawić maksymalnie 16 poziomów magii (High Lich Priest to mag  4 poziomu, skaveński elektryk, Liche Priest i Tomb King to magowie 2 poziomu, a Tomb Prince, Runesmith i Runelord – magowie 1 poziomu). Do tego limitu nie wliczają się championi horrorów, bound spelle, grave markery, anvil of doom i cokolwiek innego, co nie jest magiem lub jego odpowiednikiem.
Przedmioty magiczne w armiach nie mogą się powtarzać (wyjątek scrolle itp.).
Żadna jednostka (slot w przypadku 2 za 1) występująca normalnie jako special lub rare unit nie może się powtórzyć więcej niż 4 razy. Przykład: Artillery Train of Nuln nie może wystawić więcej niż 4 armaty.
Specjalnych bohaterów można używać w dowolnych wariantach danej armii, chyba że w ich zasadach jest napisane co innego.

Bitwy:

Przed rozstawieniem wojsk gracze wykonują rzut na stronę. Wygrywający ma do wyboru:
-   wybrać stronę
-   pozwolić przeciwnikowi wybrać stronę i mieć +1 do rzutu na zaczynanie
Rzut na zaczynanie wykonujemy po rozstawieniu wojsk.
Rozpiski stają się jawne po rozpoczęciu bitwy, chyba, że gracze się jednomyślnie umówią, że wolą ich nie ujawniać.
Wood Elves nie mogą korzystać ze swoich specjalnych zasad przy wystawianiu armii. Nie działa także zasada klanu Eshin "Under Cover of Darkness".
Gramy 4 bitwy po 6 tur.
Podczas turnieju można otrzymać punkty karne za:
-   nie terminowe oddawanie wyników bitew
-   niewłaściwe zachowanie, przeklinanie itp.
-   oszukiwanie przeciwnika
-   używanie innej rozpiski niż w zgłoszeniu (będzie to sprawdzone)
Stoły 96x48 cali.

Terminarz:

Sobota:
11.00-15.30 pierwsza bitwa
15.30-21.00 druga bitwa (można grać dłużej za zgodą wszystkich graczy)
Niedziela:
9.00-13.30 trzecia bitwa.
13.30-18.00 czwarta bitwa.

Ocena armii:

Zostanie przeprowadzony liczący 24 pytań test wiedzy.
Historia armii: gracze, którzy wraz z rozpiskami nadeślą historie/opis armii (co najwyżej 3 strony A4) w ciekawy sposób opisującą ich armię i powód zawarcia sojuszu, mogą uzyskać ocenę z przedziału od -1 do 2 pkt. Historia armii może mieć dowolną formę, treść, powinna być nie kontrowersyjnie osadzona w realiach Starego Świata.
Podczas turnieju zostanie przeprowadzona ocena armii, za którą można uzyskać do 24 pkt.
Będzie to zsumowana niezależna ocena 2 sędziów (każdy po 12 pkt).
Oceniane będą takie elementy jak:
- dokładność i jakość pomalowania armii
- konwersje – nacisk podczas ich oceny będzie położony na jakość i pomysł, niekoniecznie na ilość
- podstawki: pomysł i wykonanie, zachowanie jednolitego schematu dla armii
- WYSIWYG – czyli zgodność wyposażenia modeli z rozpiską
- rozpiska – czytelność, tabelki na scrolle i czary, bezproblemowe rozróżniane podobnych regimentów różnej wartości punktowej, łatwa identyfikacja bohaterów.
Podobnie jak rok temu, wystawienie w armii kobiecych figurek powinno spotkać się z dodatkowym uznaniem 

Tereny:

Tereny są przypisane do danego stołu (8-12 sztuk)
Ich położenie jest opisane specjalnymi szkicami i niezmienne.
Obowiązuje zasada, że teren = obrys terenu. Gracze przed rozstawieniem wojsk powinni omówić działanie każdego terenu.

Zasady dodatkowe:

Punktacja bitew (różnica w małych punktach):
799 małych punktów lub mniej – remis 10-10
800 – 1599 małych punktów – mały łomot 13-7
1600 – 2399 małych punktów – niezły łomot 15-5
2400 – 3199 małych punktów – solidny łomot 17-3
3200 i więcej małych punktów – masakra nie łomot 20-0
Stoły są podzielone na 8 „ćwiartek” o rozmiarach 24 na 24 cale każda warte po 100 małych pkt.
Pozostałe dodatkowe punkty bez zmian wobec podręcznika (generał, sztandary itp.)


Scenariusze:

Scenariusz 1. NOC.
Bitwa zaczyna się w nocy. W poprzek stołów będą rozwieszone czarne folie. Gracze rozstawiają swoje armie jak do scenariusza pitched battle, nie znając rozstawienia armii przeciwników, nie wiedząc nawet, jakimi armiami oni grają! Ze względu na panujące ciemności i brak rozpoznania nie ma w tej bitwie specjalnych zasad do wystawiania scouts, underground advance i podobnych zasad rozstawienia na początku bitwy. Wszystkie takie jednostki są wystawiane we własnej strefie rozstawienia. Dodatkowo, nie ma w tej bitwie standardowego rzutu na zaczynanie/stronę. Gracze losują strony na jakich się rozstawiają a następnie, po zakończeniu rozstawiania, losują, kto zaczyna. Czary losujemy wyjątkowo po rozstawieniu wojsk. Inaczej niż zwykle, rozpiski pozostają tajne przez całą bitwę, aczkolwiek należy udostępnić zasady specjalne jednostek, jeśli to będzie konieczne.

Scenariusz 2. POJEDYNEK BEJÓW.
Każda ze stron wystawia do pojedynku najtańszy posiadany model. Pojedynek rozgrywa się na środku stołu w kole o średnicy 6 cali. Aż do śmierci lub opuszczenia koła przez jednego z bejów. Zwycięzca otrzymuje premię +1 do każdej charakterystyki (wierzchowiec też, jeśli jakiegoś dosiada), także save i ward save. Jego ataki (nawet te strzeleckie) liczą się jako magiczne. Jest stubborn oraz odporny na panikę, strach i terror. Bije od niego taka duma z wygranego pojedynku, że zanim ktoś do niego strzeli, rzuci na niego czar, lub zadeklaruje na niego szarże, to musi zdać test LD (w przypadku oblania można strzelać, czarować lub szarżować w co innego).  Minusem jest to, że zaczyna bitwę w miejscu gdzie skończył pojedynek. Pozostałe zasady jak w pitched battle.

Scenariusz 3. MA SIĘ TEN ZWIERZĘCY MAGNETYZM.
Gracze mają do wyboru: albo losować czary normalnie, albo wszyscy magowie w sojuszu (za wyjątkiem khemri) korzystają tylko i wyłącznie z magii Beast. W pierwszym przypadku każdy mag ma -1 do rzucania dowolnego czaru. W drugim przypadku IF wywołuje każdy dublet, za wyjątkiem jedynek. Szczurzy elektrycy znają czar „The Crow’s Feast”.

Scenariusz 4. I ŻYWY STĄD NIE WYJDZIE NIKT.
Czyli standardowy pitched battle. Za zniszczenie wrogiej armii do ostatniego modelu +3 pkt.
Uciekające modele to nie są modele zniszczone. Na stole nie może być ani jednego wrogiego modelu, za wyjątkiem porzuconych maszyn.

Dodatkowo, każdy stół będzie posiadał swoje specyficzne zasady, wydrukowane na kartce z rozstawieniem terenu.




Zapraszamy i życzymy dobrej zabawy.  







Lista dopuszczonych bohaterów i jednostek ze stron GW. Nie wymienieni tu bohaterowie widocznie drukiem się ukazali (Imryk, Azah, Gotrek i Felix, Everqueen, Eltharion itp.)
Skaven:
-   Doomweel
-   Vermin Lord
-   Lord Scrolk
-   Ikit Claw
-   Warlord Queek Head-Taker
-   Deathmaster Snikch
-   A Skaven Civil War Scenario
Chaos:
-   Mamut
-   Arbaal the Undefeated
-   Egrimm van Horstmann
-   Aekold Helbrass
-   Scyla Anfinngrim
-   Dechala
-   Azazel
Empire:
-   Crusades Army List
-   Vlamir von Raukov
-   Volkmar the Grim
-   Ludwig Swarzhelm
-   Boris Todbringer
-   Kurt Hellborg
-   Thyrus Gormann
-   Marius Leitdorf
-   Aldebrand Ludenhof
-   Karl Franz (wersja ze stron GW)
Vampire Counts:
-   Melkhior
-   Vlad i Izabella
-   Neferata
-   Henrich Kemler
-   Krell
High Elves:
-   Liandra Athinol
-   Korhil
Dark Elves:
-   Rakarth
-   Crone Helleborn
-   Kouran
-   Tullaris
Dwarfs:
-   Burlock Daminson
-   Josef Bugman
-   Kragg the Grim
-   Ungrim Ironfist
-   King Kazador
Orcs&Goblins:
-   Grom
-   Morglum
-   Barduk
-   Skarshnik
Dopuszczone są, z wojny o brodę, zgodnie ze swoim opisem:
-   Dragon Princes of Caledor (można ich używać wymiennie z tymi z podręcznika)
-   Rune of Spell-Hating
-   Master Rune of Vengeance
-   Rune of Reflection (należy pamiętać o zwiększonym koszcie kowadła)
-   Throne of Power
-   Liandra Anthinol (lubimy panie i smoki w każdej postaci)
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline toldimen

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2005, 01:00:35 pm »
Acha ale bedzie zgloszony do ligi ??

Offline Kensiorek

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2005, 01:28:59 pm »
Cytat: "toldimen"
Acha ale bedzie zgloszony do ligi ??



tak to zwykle z masterami bywa :)
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Barbarossa

  • Gość
TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2005, 01:31:29 pm »
No cóż... Ja to bym się z przyjemnością dowiedział, na ile punktów to będzie - tradycyjna masówka na 4 kafle po stronę, czy może coś delikatniejszego (np. 3 kafle w sumie). Pewien ciekawy pomysł, który kiedyś mi się obił o uszy, to turniej par, w którym jedna armia ma 2k, a druga 1k. Miało to w teorii zachęcać bardziej początkujących graczy do uczestnictwa, nabierania doświadczenia itp.

Offline Marcin Galoch

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2005, 01:37:59 pm »
Jak ktos ma ochote zapoznac sie z wstepna wersja regulaminu - niech sle mi maila na skaurus@poczta.fm
Wszelkie sugestie mile widziane :)
Aczkolwiek nalezy pamietac, ze TROPIK to skrot od Turniej Rozpisek Ostrych Przegietych I Killerskich, wiec niczego lightowego nie nalezy sie spodziewac  8)
Gdyby ktos nie mial ochoty grac, a mialby ochote sprawdzic sie jako sedzia mastera - takze zapraszam na priv :)
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline Hargrim

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2005, 02:13:32 pm »
mi sie osobiscie podoba pomysl przytoczony przez barba :), wtedy naprawde moglo by sie pojawic sporo graczy z mniejszymi armiami :).

szafa@poznań

  • Gość
TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2005, 02:45:34 pm »
myśle że totalnie otwarte dwa razy dwa tysiaki to dobra idea. I należy sie tego trzymać ...


bo quattar+khazrak powinien ładnie wejść - 2 figurki na stole, 16 skorpionów, 180 futrzaków w ambushu...

Offline pingus

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2005, 02:50:06 pm »
Ja myślę że 2k + 1k co już zresztą napisalem na priva.
Góralska teoria poznania mówi, że są trzy prawdy: Świenta prowda, Tyż prowda i Gówno prowda." - Józef Tischner.

Jankiel

  • Gość
TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2005, 03:09:33 pm »
Mnie tam tylko zależy, by móc wystawić się samemu. Najlepiej dwie takie same armie. Reszta obojętna :)

Offline mauler

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 15, 2005, 06:27:30 pm »
Hmmm, łączna ilość punktów będzie rzutowała na ilość bitew każdego dnia. A w niedzielę będzie mniej czasu co by ludzie zdążyli do domów. 2k+1k może być ale niech armie będą łączone dowolnie bez ograniczeń zły-dobry.

Sprawa warta przemyślenia skoro temat jest otwarty :))

Łódzka Ośmiornica się wybiera na Tropik?
ILLED BY DEATH

Przeproście i Spier........e

Offline Scimitar

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2005, 06:37:22 pm »
Cytat: "Jankiel"
Mnie tam tylko zależy, by móc wystawić się samemu. Najlepiej dwie takie same armie. Reszta obojętna :)

Hehe, i znowu im pokażesz  :lol:
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Jankiel

  • Gość
TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2005, 06:41:32 pm »
A jak :)
Np 1000 pts garnizonu i 2000 DE.
10 RBT ze smokiem ;)
Albo dowolne inne przegięcia...
Właśnie, skoro to już jest turniej takich przegiętych rozpisek, to pozwólcie łaczyć dwie takie same armie ze sobą. Chyba nic nie stoi na przeszkodzie?

Offline Kura-Poznan

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 15, 2005, 07:07:52 pm »
Pozwolcie bratac sie dobrym ze zlymi
ww.strefa.zero.prv.pl

Offline GoluS

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 15, 2005, 07:09:26 pm »
Cytat: "Kura-Poznan"
Pozwolcie bratac sie dobrym ze zlymi
Spoko ;).  8)
alo

Offline Marcin Galoch

TROPIK - Master w Legionowie, Open, Pary, 6-7 sierpień 2005
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 15, 2005, 07:21:23 pm »
W najblizsza niedziele (Bitwa o Maribor) jestesmy otwarci na wszelkie sugestie :)
Zapraszam :)
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

 

anything