Autor Wątek: Rozpiski band  (Przeczytany 314263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline drachenfeles

Rozpiski band
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 22, 2004, 10:14:25 pm »
Ja, jak planowałem swoją bandę to nie brałem beastmenów w ogóle.

Wyglądało to mniej więcej tak:

Magister (mag tzeencha)
Possessed x2
Mutant x2
Kultyści albo dark soulsi ile wlezie

Offline Dabi

Rozpiski band
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 21, 2004, 10:27:03 pm »
Po zdecydowaniu że moja banda została rozbita na tyle że nic z niej nie będzie ( po 8 bitwach ) postanowiłem stworzyć sobie drugą rozpiske WitchHunterów. I mialbym pytanie co o niej sądzicie ?

WH Captain 2 x Hammer/Crossbow
WP 2x hammer/crossbow
WH 2xhammer/crossbow
WH 2x hammer / crossbow
WH 2xhammer/crossbow
4 War houndy
2 Flagelantow z flailami

Jak na moj gust jest to monotonne jak diabli i wrecz nudne ale po pierwszym zastrzyku kasy bedzie już z klimatem robiona.
Na starcie mam kolo 8 bitw w plecy i musi być skuteczne i szybko sie rozwijać.

Co o niej sądzicie ?
Za wrogow mam
Dark elfy mocno rozwiniete
Reikland średnio rozwiniety
Początkujace goblinoidy bądź undeady
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline nahar

Rozpiski band
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 23, 2004, 02:10:38 pm »
Odpowiadam od razu na dwa posty.
Wht gram juz dosc dlugo, mam tych co bozia przykazala, czyli od mordy.
Jest to banda chyba popularna na Arenie na 7 band 2 to byli hunterzy. W kampanii ktora odbyla sie na przelomie 03/04 w krakowie tez byly 2 ekipy hunterów.

Figurki orginalne sa bardzo fajne, a jak chcesz zobaczyc jak powinna moim zdaniem wygladac banda hunterow to <a href="http://www.minivault.com/Mordheim2000.htm">

Z tych co byly pokazywane jedyny ktory nadaje sie z konfrontacji to hunter of darkenss (chyba tak sie zwie ten koles w kapeluszu).
No i czesc figurek ktore zaproponował drach, maja klimat warhammera, a nie chronopii (w warhammerze raczej nie przepadam za wielkim zbrojami rodem z jakis mrocznych omamów).
Dodatkowo mozna dołączyć 6 ed flagellantów z imperium (przymierzam sie do zakupu), oraz figurkę niedostepną poza mail oredeem niejakiego johana


Teraz troche o rozpisce.
Na poczatku jesli gracie w miescie daruj sobie kusze. Duzo kosztują i są do bani w rekach poczatkujacych postaci. Capitan dostaje crossbow pistol, reszta tylko bron ręczna (chodzi o bohaterów). Stronnicy na maxa psów i flagellantów z flailami. Np 3 flagellantów i 4 psy. Jeśli lubisz najemników kup tileanskiego kusznika, lub gladiatora.
Pomysł na rozwój:
Kusze dostają łowcy którym udało sie wylosowac skilla, lub rozwój do ws/bs (bierzesz oczywiscie bs). Skill quick shot (zawsze pierwszy jak masz kusze).
Kapitan co sie tam nawinie np strongman i dwurak (ale tylko jak ma 2 A).
Kapłan tez cos w tym kierunku, no i czary (sorry modlitwy) bo są fajne.
A jak masz troche wolnej kasy to kup jednemu lowcy brazier iron.

A jak chcesz troche wiecej klimatu to np pistolier dla jednego lowcy i dwa pistolety (w moich pierwszych hunterach mialem takiego gagatka zdjął kiedyś wampira 2 strzałami w plecy przez okno).
A zeby był klimat i zróznicowanie to jedni lowcy mają miecze inni młoty a jeden nawet topór. Dodatkowo to sie przydaje jak gracie na rozszeżone krytyki, które faworyzują miecze i topory.

Jak konczyłą sie kampania w krakowie to mialem taka bande.
Dowódca awansowany hunter (kapitan zginął biedak zjedzony przez szczury) miecz, pochodnia (skill: szybki refleks)
priest 2 młoty lucky charm czary:zbroja, serce ze stali i leczenie.
Hunter 1 rana nogi i ręki, kusza, sztylet (skille: szybki strzał, celny strzał)
Hunter 2 młot - swiezy po smierci innego

Awansowany flagellant: flail (sk: odporny, szybki refleks, silny cios)
Awansowany flagellant 2 flail (sk: odporny)

Stronnicy
flagellant (1) flail
psy (4)

DP Johann Nożownik
nie dalem rozwinięc bo po co, ale banda mi sie podobala. Jeden tylko niestety sztrzelał, ale za to swietnie (w teorii - tak naprawde zabił tylko raz kogos :-((((.
Głowna siła to był kapłan (miał 3 A i S4 oraz czary) i flagellanci.
Reszta tez zwykle szla na zwarcie. A johann powodował stach u wrogów (ach tez 6 nozy).
paweł

Offline Dabi

Rozpiski band
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 23, 2004, 09:11:19 pm »
Hmmm... darowac sobie kusze jest troszkę ryzykowne w naszych grach ponieważ.
Takie np Dark elfy nie będa miały żadnych trudności w roztzrelaniu mnie ignorowanie 2 strzałyila 3 bs wyjechane w dodatku cholernie mobilni. Druga banda to mocno strzelający Reikland i tez za bardzo podchodzenie pod chłopaków mi się na starcie nie uśmiecha. Tzrecia banda to Orkasy z trullem a tego gnoja poprzednią bandą zabiłem w jednej turze praktycznie jednym strzałem z kuszy i doszarżowaniem mieczem.

Z drugiej strony zastanawiam się nad opancerzeniem w tym momencie istotnych postaci w bandzie po rezygnacji z kusz.
Gramy u siebie że pancerz lekki traktujemy jako średni dający sava 5 + a to już w tym momencie ma sens.

Generalnie rozpiske ta tworzyłem w celu jak najszybszego zdobycia kasy i dogonienia innych band. Tak aby w walce padali raczej hanchmeni i wiejemy a nie cały gang i w miasto idzie 2 -3 herosów  :bored:

Jak do tej pory po paru bitwach miałem brałem nastepujące skille
Dla capitana z rozwinietą siła oraz atakami dobrałem potężny cios pzrez co chłopaczek bił 3 ciosami z siłą 5
Dla kapłana ( był z dupy i to był nowy ) po tym jak został ślepy na jedno oko , kulawy oraz z nerwous condition nie widzialem zastosowania a jego jedynym czarem była tarcza wiary ==" Dostal kolejny czar i byl to armor prawości
Jeden z WH skoczył mi najpierw skillem dostał ignorowanie move or fire potem + 1 I i pozniej dodge ( mial być strzelająco wkurzającym łowća niestety oślepł .. i tyle z niego było. )
Kolejny chłopak rozwijał sie do ww. + 1 A 2 swordy step aside + 1 cp + 1 I  Był od bicia.
Nastepny był chłopak z rozwinieta siła do 4 i step asidem też do ww raczej

Niestety musiałem rozwiazać gang.

Co do rozpiski to chyba wprowadze parę zmian i ujme nieco kusz zostawiając ze 2 na postrach.
Ewentualnie zrezygnuje ze stzrelania opacerze chłopaków dokupię miecze i naprzód.
Tylko że w tej walce wrecz to nic wielkiego nie prezentują narazie =="
Nie mniej jednak dzieki za pomoc.

A co do figurek to kto powiedział że łowcy muszą być smutnymi panami w kapeluszach ? Zbroje, krzyże i inne wesołe elementy mi pasują jak najbardziej.  Nie ma to jak przyjęcie szarży jakiegoś paskudnego mrocznego elfa na klate nie bawienie się w uniki i inne duperele i przypierdzielenie mu dwurakiem z taka siłą żeby się nakrył :P

Martwi mnie to ze nawet jak się podejdzie pod te paskudne elfy. O ile nie siekną we mnie Doomboltem to 1 runca to nawet z szarży nic nie wyniknie bo każdy ma lucky charmy.
I bądź tu mądry początkującymi bij wąskodupca...
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline drachenfeles

Rozpiski band
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 23, 2004, 11:09:05 pm »
mam pewne doświadczenia z DE, grałem wówczas Tomb Guardiansami i nie miałem większego problemu, mimo całkowitego braku strzelaczy.
Podczas jednej bitwy zdarzyło się tak, że 6 moich mighty szkieletów pozbiło w perzynę cały warband DE, no w jednym kawałku został jeden szkielet, ale nikt im nie pomagał... reszta bandy odpierała zaciekły atak sigmaretek.

Offline nahar

Rozpiski band
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 24, 2004, 10:35:56 am »
Hehe.
Smutni panowie w kapeluszach. Nie całkiem, pod tymi płaszczami z reguły są zbroje płytowe (tego typu hunterów uzywałem w wfrp jako npc), a wszelkie znaki religijne (raczej nie krzyze tylko młoty, a najlepiej to stalowe okrągłe talizmany z dużym czerwonym kamieniem w środku np rubinem - zgadnij jaki top bóg...) i odcięte głowy jak najbardziej.
Chodzi mi raczej o to że łowcy nie wyglądaja jak elitarne oddziały wysokich hełmów, czy cos takiego. Raczej zaniedbani (lekko), w okrywających szczelnie płaszczach i kapeluszach/kapturach. Ważna jest też broń. To nie są oddziały wojskowe jak najemnicy. Używają raczej mieczy i młotów niż halabard i włóczni. Wyobraź sobie wjazd do Mordheim grupy takich łowców, w milczeniu, wszyscy schodzą z drogi uciekając wzokiem na bok. Pamiętajmy że łowcy często napuszczali chłopów lub tłum na swoich wrogów. Tego zresztą mi brakuje w Mordheim. Druga rzecz której nie ma w naszym ulubionym systemie to rozgraniczenie łowców na wyznawców róznych bogów. Konkretnie to mi chodzi o SOLKANA. Powinno byc tak że łowcy są wyznawcami tego boga, a nie sigmara. W projekcie Mordheim 2.0 z zeszłego roku kierowanym przez Dracha zrobilem łowców z wyborem kapłana (gracz deklarował któego boga: Sigmara czy Solkana) kupuje kapłana i w zależności od tego miał do dyspozycji inne czary, oraz inny profil tej postaci, oraz inny bonus dla całej bandy. Wprowadziłem też opcje wezwania chłopów na pomoc łowcom - zamiast zelotów, którzy mają klimat, ale przy max 12 modelach w bandzie nikt o zdrowych zmysłach nie bedzi ich brał.

Na konic jeszcze o rozpisce. Skoro zwiększyliście współczynnik Armor to zbroje są jak najbardzie wskazane. Ja w pierwszej bandzie miałem kapitana z heavy armorem, ale przy 5+ to srednio był sens (szczególnie ze nie miał tarczy bo walczył 2h sword). Jak masz strzelajacych przeciwników to twoim atutem powiniem byc teren. Wiem z doswiadczenia ze z reiklandem cieżko wygrac jak sobie znajdą fajną pozycje do strzelania, i dalej uwazam ze nie ma sensu kupowac kusz, bo oni i tak lepiej strzelają (o niebo), raczej trzeba dążyć do zwarcia wykorzystując osłone z budynków i szybkość psów. Poza tym flagellanci są dośc odporni na ogień z łuków. Wogóle to reikland jest jedną z bardziej przegiętych band i zeby nie psuć równowagi gry to trzeba wybierać takie scenariusze żeby nie mogli sie ustawić w jednym miejscu i strzelać do wszystkiego co się rusza.
paweł

Offline Dabi

Rozpiski band
« Odpowiedź #156 dnia: Marzec 24, 2004, 02:01:14 pm »
Owszem pasują do nich kapelusze oraz płaszcze. Również kaptury oraz inne wesołe elementy. To wizja numer jeden.  :)  Z drugiej strony można uznać ,że łowcami jest po prostu oddział rycerzy światynnych i wtedy jak najbardziej pancerze i to liczbie nawet sporej są wskazane.  Ot rzecz tego co komu odpowiada.  :P
Co do symboli młota i innych sigmaryckich to niezbyt mi pasują jako że  prowadząc fabularną wersję za patronem łowców głownym był przede wszystkim właśnie Solkan a nie Sigmar. Pozatym to mój ulubieniec jeśli chodzi o bóstwa Starego Świata
Co do figsów z Konfrontacji to wydaje mi się ,że zamaskowani w długich płaszczach Thalioni czy też Inkwizytor w pełnej płycie z dwurakiem sprawdzili by się.

Co do band z którymi walczę to z Dark elfami mam najwieksze kłopoty. W sumie wygląda to tak że wiecznie od cienia do ciena poruszając się igrają ze mna i czekają na błąd Makieta na jakiej gramy umożliwia taką grę.  
A gra z nimi wygląda generalnie na tym że uciekają póki moga a ja oblewam test rout jak mam już szarżować  :|

Co do Reiklandu to no cóż jak do tej pory miałem przewage expów i gracz nie jest tak zdolny jak dowodzący elfami ale gra się cieżko bo ustawieni w kupie nawet walac ze zwykłych łuków robią sporo.

Rozpiske zmodyfikowałem i chyba będzie ok .. tylo zastanawiam się nad tym czy zmienić skład osobowy dodając jednego Flagelanta czy też za te 25 kupić kazdemu herosowi po średniej zbroji (save na 5 +)

Z piesków nie zrezygnuje bo są tanie i dobre. Kiedyś pamietam bitwę kiedy to 2 wypasionych Fallbladów w płaszczach zaszarżowało na mojego kapłana .. zabijajac go na miejscu i w nastepnej rundzie kladać jednego z łowców. Powalili go i dobiliby w nastepnej rundzie. Przypomniałem sobie jednak o jednej rzeczy ->O bawiacym się młodym szczeniaczku nieopodal objectivu  łowca wrzasnął Fafik zagryź pana  :twisted: . I po 2 rundach.. pomimo starań uników i płaszczy obu fallbladów trzeba było zdjąć z pola walki (w tym jednego później się okazało ze skutkiem całkowicie śmiertelnym :P ) a piesek radośnie merdając ogonkiem pobiegł dalej.

nastepna gra w sobotę najpewniej przeciwko Dark elfom i wystawię najprawdopodobniej Tą bandę co wcześniej tu opisałem wrzucając zamiast kusz kolczugi oraz lekko urozmaicę broń do hth  :)
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline drachenfeles

Rozpiski band
« Odpowiedź #157 dnia: Marzec 24, 2004, 03:49:29 pm »
Ale łowcy to nie rycerze i bardzo daleko im do nich, jeżeli chcesz rycerstwo zagraj wyznawcami białego wilka. Nie mają łowców ale mają templariuszy.

Offline nahar

Rozpiski band
« Odpowiedź #158 dnia: Marzec 24, 2004, 10:17:08 pm »
Ja się jeszcze troche pomoądrze ;-))).
Oczywiscie z psow nie rezygnuj - dobre i tanie. Ale moze zeby lepiej klimat trzymac, jako drugiej broni w wiekszosci przypadkow uzywaj sztyletu. Jest prawie tak dobry jak inna broń, a nie masz kolesi z 2 młotkami.

W kwestii problemów z bandą DE proponuje pogrzebać w dziale scenariusze na NG i wybrać cos innego niż standartowe przepychanki z ksiażki. Od razu zrobi sie ciekawiej. Bez fałszywej skromności idealnie pasuje mój Konwój. DE mają niewolników i muszą ich przeprowadzić na drugą stronę stołu. Bardzo ciekawi mnie co wymyśli Twój przeciwnik. Ew jakies noce na cmentarzu (wysokie Ld wht powinno ci pomóc).
A i jeszcze pytanie: jaki czar ma kapłan?
paweł

Offline Dabi

Rozpiski band
« Odpowiedź #159 dnia: Marzec 25, 2004, 02:03:41 pm »
Co do klimatu to jak dla mnie lepszy klimat posiada już koleś walczacy 2 młotkami niż darmowym sztyletem i młotkiem bo to wygląda generalnie kiepsko ;)

Co do scenariuszy innych niuż standardowe to narazie nauczmy się grać wszytkie podstawowe przepychanki i poznajmy dobrze grę.

Co do DE to grały one bitwę niedawno z orkowymi chłopakami i jak donosi mój szpieg straciły 2 korsarzy z repeating crossbowami, halabardami rozwinietych całkiem zgrabnie. Wiec odniosły dośc pyrrusowe zwyciestwo. Z relacji słyszałem że Orki po prostu je zalały w liczbie 16 same przegrywając ale coś uczyniły.
Co do mojego klopotu z Dark Elfami to jest ich min ich Ld ciezko się walczy z przeciwnikiem który ma go aż 10.
Ale nic teraz rozpiska moja wyglada tak

Herosi
WH Cap Miecz/Mlot m.armor -> save 5+
WP Mlot tarcza m.armor -> save 4+
WH 2 x mlot m.armor -> save 5+
WH 2 x mlot
WH 2 x mlot
Henchmeni
3 Flagelantów Flail
4 War houndsy

Razem 12 modeli ranga 116

Co do nieco innego uzbrojenia i opancerzenia kapłana to wynika to z tego że wylosował mu się Soul Fire. I ma być to heros na tyle opancerzony i wytrzymały aby móc wbić się w przeciwnoków zwiazanych walką i liczyć na to że uda się rzucić czar. Nawet jeśli uda się nim raptem powalić wroga to już jest bardzo ładnie.  :twisted:

W tej bandzie co nią grałem wylosowałem Sheld of faith .. po tym jak padł w bitwie kapłan kupuje nowego i myśle sobie że jedyny plus to to że wylosuje lepszy czar. Przeliczyłem się  :bored:
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline nahar

Rozpiski band
« Odpowiedź #160 dnia: Marzec 25, 2004, 06:16:06 pm »
No kazdy ma swoją wizję klimatu.
Całkiem fajna rozpiska wyszła, ale nie masz nic strzelającego. Moze zamienić armor jednego z łowców na tileańskiego strzelca?
Bardzo mi się podoba kapłan, tarcza młot i zbroja, pasuje do jednego z wzorów priesta z battla.
paweł

Offline Dabi

Rozpiski band
« Odpowiedź #161 dnia: Marzec 25, 2004, 09:51:35 pm »
Nie no mi się rozpiska podoba. Choć troszkę się dziś zaskoczyłem. Albowiem grający dark elfami stwierdził że sobie zrobi drobną przerwę i jako że ja zaczynam orki nierozwiniete a Reikland się raczej dogoni to rozpisał sobie coś diametrialne różnego od jego DE.
Albowiem wystawi w tym momencie.. Magistra , 2X Possesned z dodatkowym armem + 3 Beastmanów z czego każdy łącznie z magistrem na 2 młoty.
czyli starcie moje z tymi prosiakami to będzie pełen hth zresztą z orkami raczej też będzie zbyt wielkiego strzelania.
A znając specyfikę naszych bitw to doprowadzi to do niekontrolowanej rzezi. I pomimo 2 krotnej przewagi liczebnej nie czuję się zbyt pewnie patrząc na statystyki tych przyjemniaczków ale nie oddam skoró łatwo w końcu to najwiekszy wróg łowców  :twisted:  

A i w końcu do rozpiski wdarły się zmiany lekkie tak aby było sympatyczniej z broniami ;)

WHC Sword/Hammer M.armor
WP hammer shield m.armor
WH hammer/axe m.armor
WH 2xhammer
WH axe/dagger

3x Flagelanci Flaile
oraz Tofik, Fafik,Ciapuś, Miluś czyli rasowe psy karmione od urodzenia skavenim miesiwem :P  

Co do najemników to tymczasowo na nich nie gramy a w AB chyba nawet nie ma Tileańskiego strzelca dla łowców

A co do broni strzeleckich to po rozwinieciach jakiś sensownych zacznę wrzucać kuszę chłopakom.

A kapłan to docelowo ma być albo ( o ile rozwinie T ) w cieżkiej zbroji i z dwurakiem cieżkim wsparciem albo zostanie w cieżkiej zbroji (jak sie zarobi ) + tarcza i młotek czyli będzie robił za czołg i starał się rzucać czary ^^
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline nahar

Rozpiski band
« Odpowiedź #162 dnia: Marzec 25, 2004, 11:41:12 pm »
Tak to ma chlopak pecha. Soul fire to czar ktory masz po to aby undeadzi i opetani omijali Cie z daleka. Nie dal Beastmanom flailów tylko młoty. Moim zdaniem wygrywasz. Przewaga liczebna robi swoje, a masz 7 modeli ktore mają co najmniej 4 S, a przeciwnik ma tylko 2 takie modele (possesed).
Tak twój kapłan jest całkei miły.
paweł

Offline Xeratus_pl

Krasnoludzcy Łowcy Skarbów Warband
« Odpowiedź #163 dnia: Kwiecień 01, 2004, 06:38:32 pm »
Krasnoludzcy Łowcy Skarbów Warband

1 Szlechetny @ 115 ZK
     Sztylet; Pistolet; Topór krasnoludzki (x1)
1 Krasnoludzki Inzynier @ 90 ZK
     Sztylet; Kusza; Topór krasnoludzki (x1)
1 Zabójca Trolli @ 80 ZK
     Sztylet; Topór krasnoludzki (x2)
1 Krasnoludcy strzelcy @ 68 ZK
     Sztylet; Kusza; Mlot bojowy (x1)
1 Krasnoludcy strzelcy @ 68 ZK
     Sztylet; Kusza; Mlot bojowy (x1)
1 Krasnoludcy strzelcy @ 68 ZK
     Sztylet; Kusza; Mlot bojowy (x1)

Ranga bandy: 68
Liczba jednostek: 6
Total Warband Cost: 489


Co możecie mi poradzić i powiedzieć o takiej bandzie początkowej?
xeratus+

Offline drachenfeles

Rozpiski band
« Odpowiedź #164 dnia: Kwiecień 01, 2004, 08:55:56 pm »
trochę ich mało, może zamiast drogich toporków dasz im co innego i zainwestujesz w jeszcze jednego strzelca, ewentualnie drugiego slayersa?

 

anything