Mam przyjemność zaproszenia Was na kolejny już turniej "Idy marcowe II"
REGULAMIN
I.Podstawowe informacje.
1.Turniej jest turniejem lokalnym Ligi Ogólnopolskiej LotR.
2.Odbedzie się on 10.03.07 roku w Świdniku w II Liceum Ogólnokształcącym im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego przy ulicy Wojska Polskiego 27.
3.Na miejscu należy stawić się o 9:30. Zapist trwają do 10.
4.Rozpiski wysyłamy na adres smait@wp.pl do 08.03.07.
5.Wpisowe – 10 zł (koszty sali) od osoby, 20zł od pary.
6.Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość dokonania zmian w regulaminie.
7.Na turnieju przewidziany jest test wiedzy z 10 prostymi pytaniami.
8.Po każdej bitwie sędzia sprawdza porządek wokół części stołu gracza. Za brak czystości przy stole sędzia ma prawo ukarać gracza punktami karnymi od 1 do 10.
II. Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają jedną armię na 400 p, para w sumie 800 p.
2. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater, każdy gracz minimum po 1.
3. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką, zaokrąglamy w górę. Dla każdej armi oddzielnie.
4. Nie ma limitu na modele z bronią miotaną.
5. Modele zakazane to: Tom Bombadil i Goldberry, Gollum. Sauron, Balrog.
6. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
7. Machiny wojenne są dopuszczone do rozgrywek
8. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów
9. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków "A Shadow in the East", "Fall of the Necromancer" i "The Two Towers".
10.Obowiązują także opcjonalne jednostki, których statystyki zostały opublikowane w White Dwarfie oraz na stronie Games Workshop.
11.Proxowanie jest zabronione, chyba że powiadomi się o tym wcześniej sędziego i wyrazi na to zgode.
III. Rozgrywka
1. Gramy 3 walki po 2 h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Jeżeli wszystkie modele przeciwnika zginęły lub uciekły cel scenariusza uważa się za zrealizowany!
Zasada specjalna do turnieju - "Rzymski wódz moim patronem"
W zgłoszeniu mailem, wraz z rozpiską, wybieramy sobie któregoś z rzymskich wodzów, bedzie on swoistym partonem, przewodnikiem, mentorem czy kimolwiek innym dla bohatera w waszej armii.
Juliusz Cezar - Walka bohatera rośnie +1, jego zasada Stand Fast! zostaje rozszeżona do 28cm/12''.
Oktawian Agust - Postać widzi całą plansze niezależnie od tego gdzie się znajduje.
Tyberiusz - Bohater otrzymuje +1 do Obrony i +1 do Ataku
Hadrian - wszystkie jednostki znajdujące się od bohatera w odległości 4'' otrzymują +1 do Obrony.
Brutus - (to nie wódz, ale jakże adekwatny do zasady) - nie można zadac rany bohaterowi dopuki on nie zadeklaruje chęci zadania rany.
Marek Aureliusz - umiejętności strzeleckie jednostek znajdujących się w odległości 4'' od bohatera wzrasatają o +1, dotyczy też bohatera.
IV. Scenariusze.
1. Posłańcy.
Każdy z graczy wystawia po swojej stronie 3 posłańców, po ustawieniu armii. Tylko jeden jest tym, który niesie właściwe informacje, należy go specjalnie oznaczyć od spodu podstawki. Za przeprowadzeni posłańca z ważnymi informacjami + 400 p., za przeprowadznie pozostałych posłańców + 150 p. za każdego.
Posłaniec
F 3/- S3 D5 A1 W 2 C 5 Migth :1 Will: 1 Fate:1 ruch 6 cali
ma jedynie sztylet
2. Może tak ćwiarteczkę?
Gracze otrzymują 175 p za kontrolę nad ćwiartką stołu. Ćwiartkę uważa się za kontrolowaną, jeżeli po zakończeniu gry gracz ma na niej więcej modeli niż przeciwnik.
3. Zdobycie i utrzymanie 3 punktów strategicznych-1 wart 300p, 2 po 200p
Punkty kontrolne wyznaczane są przez sędziego na początku bitwy. Kontrole nad punktem uzyskuje się mając więcej figurek w promieniu 3’’ od niego, niż przeciwnik. Model uważa się za będący w promieniu 3’’ nawet jeżeli jedynie dotyka tej strefy krawędzią podstawki.
V. Punktacja
1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza + 700
0-99 – 10-10
100 – 199 – 11 – 9
200 – 299 – 12 - 8
300 – 399 – 13 – 7
400 – 499 – 14 – 6
500 – 599 – 15 – 5
600 – 699 – 16 – 4
700 – 799 – 17 – 3
800 – 899 – 18 – 2
900 – 999 – 19 – 1
1000 i więcej - 20 – 0
Punkty przyznajemy również za (dla każdej armii składowej osobno):
- armię klimatyczną +10VP
- sojusz + 5 VP
- pomalowanie armii w +50% + 4 VP
- pomalowanie armii w 100% + 8 VP
- wykonanie podstawek w +50% armii + 1VP
- wykonania podstawek w 100% armii + 2 VP
- posiadanie WYSIWYG + 2 VP
- posiadanie rozpisek dla wszytskich graczy oraz wysłanie ich w odpowiednim terminie + 3 VP
- wygląd armii - brane pod uwagę będzie jakość amlowania i to czy armia jest jednolita - od 0 do 8 VP
VI. Listy armii.
http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf