Zasady :
"Z kronik Avagddu"
22 V 2005 - WarszawaMiejsce: Gimnazjum nr 2 w Warszawie, ul. Narbutta 65/71
Start: 10:00 (przewidywane zakończenie 18:00)
Wejściówka: 10 zł
350pkt + 150 pkt sideboardu, 3 bitwy, wymogi rankingowe (
http://www.mythos.pl/rank_zasady.php)
Nagrody: I miejsce 80 SG, II miejsce 40 SG, III miejsce 20 SG.,
Najładniejsza armia - 20 SG , II miejsce 10 SG III miejsce 5 SG
Zasady turnieju
W każdym scenariuszu za wybicie wszystkich figurek wroga gracz otrzymuje dodatkowe +0.5 dużego punktu.
W każdym scenariuszu różnica punktów niezbędna do wygranej wynosi 100 pkt.
Za wygraną bitwę gracz dostaje 3 pkt , w przypadku remisu obaj gracze dostają 1 pkt.
W każdym scenariuszu limit tur wynosi 6 a limit czasu 120 minut (2 godziny ).
Podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy składający się z 10 pytań. Każda prawidłowa odpowiedź premiowana będzie 10 małymi punktami do końcowej klasyfikacji turnieju .
Podczas testu wiedzy gracz wskaże najładniejsze jego zdaniem 3 armie - armia na pierwszym miejscu dostaje 3 pkt , na drugim 2 pkt i na trzecim 1 pkt - armie najładniejsze zostaną nagrodzone dodatkowymi SG , nie ma to żadnego wpływu na wynik turnieju.
W każdej bitwie na stole znajdować się będą znaczniki reprezentujące Smocze Gemy. Figurka, która weszła na znacznik, może go ze sobą nosić. Figurka zabita lub uciekająca upuszcza gem w momencie śmieci/ucieczki. Każdy znacznik, który pod koniec gry znajduje się w posiadaniu figurki gracza liczy się jako dodatkowy Smoczy Gem w sklepie Mythosa.
Dozwolone są figurki wszystkich rang poza bohaterami z rangą Master lub Living legend kosztującymi powyżej 200 punktów.
Klasyfikacja końcowa - według dużych punktów , w przypadku remisu decyduje bilans gier między tymi graczami , jeśli padł remis bądź gracze nie grali ze sobą - decydują małe punkty .
Dla graczy z pierwszych trzech miejsc przewidziane są dyplomy.
Jeśli gracz do piątku do godziny 24.00 wyśle rozpiskę na adres minaxir@wp.pl dostanie 10 małych punktów do końcowej klasyfikacji turnieju.
Każdy gracz musi podczas rejestracji przed turniejem przedstawić sędziemu rozpiskę i sideboard.
Scenariusze : Przez całą noc druidzi obserwowali obozowisko intruzów. Danu zwróci dziś uwagę na jednego z nich - pytanie tylko czy okaże się kolejnym , nudnym wojownikiem, czy też potrafi ją choć na chwilę zainteresować, być śmiechem wśród drzew. Biada mu , jeśli nie sprosta oczekiwaniom Bogini... I BITWA - GESA - przed rzutem taktycznym po rozstawieniu figurek gracz wskazuje jedną z figurek wroga - dowolną. Dostaje ona gesa dokładnie tak , jakby dostała od druida keltów . Właściciel figurki decyduje jaką zdolność ona dostaje ( brutal , hard-boiled , mutagenic /-1 czy bruitish charge) . Jeśli posiada już jedną z tych zdolności , to nie może jej wybrać. Figurka ta traktowana jest ZAWSZE dla wrogów jakby była widoczna - posiadają oni przeciw niej , i tylko przeciw niej zdolność consciouness. Za zabicie wrogiej figurki z gesa gracz dostaje dodatkowo tyle małych punktów ile była ona warta, natomiast jeśli figurka z gesa przeżyje całą bitwę to gracz kontrolujący ją dostaje dodatkowo połowę jej wartości zaokrągloną w górę. Punkty te traktowane są jako zdobyte.
Równina Avaggdu , zwykle niegościnna , raz w roku staje się miejscem , w którym każdy obcy znajdzie miejsce w namiocie. Święte dni Danu trwają tylko siedem dni , lecz w świętym kręgu każda sekunda wydaje się być tygodniem. Do tego miejsca przybywają co rok wszelakie stworzenia , by zdobyć chwałę w walce. Jednak każdy musi być pewny swoich umiejętności , bowiem każda walka jest długo komentowana i znana na prawie całym Aarklash. Powód drugi jest nie mniej istotny - walki te często kończą się śmiercią , bowiem nikt nawet nie prosi o łaskę..II BITWA - ŚWIĘTY KRĄG - teren w promieniu 20 cm od centrum stołu traktowany jest jako święty krąg - każda jednostka musi znaleźć się całą podstawką na jego terenie by podlegać jego zasadom. Każda jednostka zabita się w kręgu przez wrogą jednostkę znajdującego się na terenie kręgu liczona jest podwójnie do strat. Jeśli jednostka ucieknie pod wpływem strachu z terenu kręgu to wróg od razu dostaje połowę wartości punktowej jednostki - maksymalnie jeden raz na każdą uciekającą jednostkę. Jeśli potem zostanie zabita , przeciwnik dostaje łącznie 150% pkt za tą jednostkę. Jednostka ta , nawet gdy się opanuje - nie podlega już żadnym zasadom kręgu.
III BITWA - bez scenariusza - ta bitwa będzie decydowała o wyniku turnieju , dlatego też nie będzie tutaj dodatkowych zasad .
Serdecznie zapraszam wszystkich proszę o ewentualne uwagi i komentarze - oraz oczywiscie o zgloszenia