Jak obiecałem tak zrobiłem - na Dzień Dziecka jest gotowy regulamin
Scenariusze ogrywamy jeszcze z Żoną i kumplem w piwnicy, wynajdując coraz to nowe luki, które usilnie zaklejam. Ale na próbkę mogę Wam podrzucić to, co chyba najbardziej emocjonuje - zmiany w zasadach (tekst takiej treści znajduje się na końcu regulaminu turnieju:
W grze opieramy się na podstawowych zasadach (wszelkie konieczne wskazówki znajdziesz na
http://republika.pl/treasure_hunters/) z LRB oraz Annuala 2002, jak również dodatku Empire in Flames. Poza zasadami dodanymi poniżej.
W czasie Turnieju korzystamy z opcjonalnych tabel trafień krytycznych umieszczonych na końcu Podręcznika Podstawowego oraz z opcjonalnych zasad dla ?mounted models?.
Sztylet nie zadaje obrażeń krytycznych
Walka dwoma brońmi powoduje trafianie jedną z nich (wybrana przez Gracza) z -1 to hit. Tę przykrą przypadłość niweluje pozyskanie umiejętności Combat Master.
Tarcza posiada armour save 5+ w Walce Wręcz, kumulatywny ze zbroją lekką (4+) oraz ciężką (3+).
Zasada ?strike last? broni dwuręcznej nie ma zastosowania w czasie szarży ? ale tylko wykonywanej przez postać dzierżącą taką broń.
Każdy ?mounted warrior? jest traktowany jako ?duży cel?.
Koń i jeździec jest traktowany w walce jak jeden model: kumulują się rany konia i jeźdźca oraz ?armour save? (np. barding + heavy armour) , używany jest zawsze wyższy Toughness, inne zasady na podst. Annual 2002.
Z liczenia jako ?jeden model? wynika zasada, iż koń nie może dobić postaci, którą w danej turze obalił swym atakiem rycerz. Atak konia jest wykonywany jako jeden z ataków jeźdźca. Koń nie przebiegnie po leżącym człowieku
Diving charge koniem jest dozwolona przy zachowaniu normalnej procedury (testy zdawane na inicjatywę konia).
W wypadku utraty broni (krytyk ?wild sweep? itp.) postać zmienia broń dopiero w następnej turze walki.
Jak coś nie gra - walcie jak w dym