No to ja równierz dożucę swoje trzy grosze!
Popierwsze temat wydaje mi sie nieco dziwny! A wybranie najlepszej bandy przysparza wiele kłopotów!
a teraz odpowiadając na zadane pytanie!
Moim zdaniem niezaprzeczalnie najsilniejsza banda jest reikland! Seba prawie już wyczerpał temat! Ja dodam tylko ze swojej strony że sądzenie że rekland jest słaby w walce to jeden z najgorszych błedów jakie możemy popełnić! Nie dość że można wystawić ich bez problemu na 13 członków naszpikowanych łukami to jeszcze bezproblemowo kazdy do walki użyłe pałeczki! dodatkowo saport rusznic i kochane, uwielbiane duelingi!! Widziałem Kombat tej bandy z beastami! Wydawało sie że wynik jest łatwy do przewidzenia! Nic bardziej mylnego! (Beasty wigineły co do jednego) Reiklandem dawno grałem (za czasów kiedy to jeszcze organizowałem amatorsko turnieje w domciu!). Nie przegrałem tą bandą ani razu! A widok 15 osobowej ekipy z Bs4 i więcej naszpikowanej łukami kuszami duelingami i rusznicami powodował taki respekt wśród przeciwników że przeważnie w multiplayach zawsze walczyłem przeciwko wszystkim!
Z słabych band (a dokładniej trudniejszych w prowadzeniu-nie ma słabych band!) wymienię jedynie Ostland no i może WH! Jest to banda która ma cała gamę minusów! Po miesiacu testowania doszedłem do takich spostrzeżeń!
1. Na turnieje nieopłacalny jest nasz ziomek ogr! Niezdąży się nawet raz rozwinąć a jak zginie to mamy prawdziwą biedę (a zapewniam was że ginie!!) dodatkowo straszny koszt powoduje że jest nas mizernie mało a w porównaniu reatingów trafiamy na przynajmniej 13 osobowe bandy!
Najlepszym rozwiązaniem jest najęcie ogra! Z tym że nasza banda ma problemy wuwczas z kasą!
2. Bochaterowie są słabi a liczenie że się szybko rozwiną jest wyjątkowo zdradliwe! Nie wspomiawszy że jest ich tylko 4 - znów problem finansowy!
3. Ograniczona ilośc najemników (tylko Ogr!!) powoduje że w ostatnim scenariuszu trafiamy na przeciwnika który najmuje wiaderko najemników.. widok tielańczyka pitfajtera worlocka i np. halfinga w jednym teamie to prawie stanard!
4. Brak duelingów! Pistolet dwulufowy to prawdziwa tragedia-nieopłacalny!
5. Ograniczona ilość broni zasięgowych (głównie brak kuszy- a tak by pasowała do dowódcy) powodje że nie mozna ustawić sobie tak jak w kislevie bandy strzelająco kontrującej (taktyka która stosóje a ulepszył Paweł na Polach chwały!- kislev wystrzelał aveland!)
6. Brak akademickich skili dla dowódcy (lepsi gracze wiedzą o co chodzi!)
7. brak tanich jednostek! Większość band posiadających large target takie posiada co pozwala przy wystawieniu dużego modelu dopchac resztę bandy tanimi jednostkami
8. Bardzo drogi Priest of tall! 45 gc i tylko 2 Ws
9. Wysoki exp na bochaterach nie wiedząc czemu! I odrazu podkreślam brak młodzików - którzy w innych bandach beardzo szybko stają się najbardziej niebezpiecznymi bochaterami- szybkie rozwje (pocz. exp. 0)
A teraz plusy:
1.Bardzo silne czary priesta of talla
2.Mocne skile:
taunt i
bull rush3.mozliwośc wykożystania wpełni rusznicy (dzięki ogrowi!)-moka własna taktyka-Szybki sposób na wygraną!
4. 10 Ld na rufianach (zabij mi dowódcę krzyczą!
)
Podsumowywując Ostland dobrze się sprawdza tylko w długich kampaniach! Co nie zmiena faktu że właśnie mam go juz prawie wymalowanego i mam zamiar nim wygrać najbliższy turniej. Uwielbiam obalać mity!!
A Wich hunters?
Minusy!
1. Mała ilość modeli w bandzie!
2. Beznadziejni flagelanci (za drodzy jak na swoje mozliwości!)- choć klimatyczni
3.psy na dłuższą metę tracą na swojej jakości
4.Wysoki początkowy reating (bochaterowie z wysokim exp!). Wh słabsi w wspólczynnikach od Chempinów w innych bandach a startuja z identycznym exp.
5. Brak młodzików (wyjaśnienie patrz przy Ostlandzie)
6. ograniczeni nieco najemnicy!
7. Ograniczony sprzęt do najmu (np. Blak lotus,Dark Venon, holi tome itd!)
8. mała ruznorodność w uzbrojeniu stronników ( zeby nie powiedzieć nikła!)
9. Większośc stroników posiada jedynie jeden atak (flagelanci psy)
10. Brak takich broni jak rusznica lub dueling!
Plusy
1. Bardzo przydatny worrior priest- gówny żeżnik w tej bandzie! (dla przykładu podam jak to rozłupał czaszkę ogrowi z T6!-pozdrawiam Heru)
2. Ld 10 na flagelantach (rout test!)
3. Bardzo przydatne pieski (mozliwośc wykrywania wrogów dla celów ostrzału z kusz!)
4. Pistolet srzalkowy pod warunkiem że model ma przynajmniej 4 BS
Dotychczas banda ta zajmowała słabe miejsca! Ale tak jak już to pokazałem do sie i nimi wygrac i to z pełną pompą!-wybijając wszystko na stole!
Szkoda tylko że nik niedocenai takich band jak Midenheim (oj juz ich złożyłem na nowo i tylko czekaja na pomalowanie!) i marienburg które równierz są bardzo silnymi bandami!
Natomiast opowiastki Misia o słabym avalandzie to zupełna bzdura! TYLKO TRZEBA BRAĆ COŚ DO WALKI a nie tulko strzelające halfingi!
Moje wypowiedzi są poparte wieloma grami! Ostland 15 potyczek Wh 5 Ale za to wyjatkowo skuteczne! i Avealnd 4 (równierz same zwycięstwa!)
A i na koniec chcę podkreślic ze każda banda da ise wygrać!!!