Autor Wątek: Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH  (Przeczytany 3896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« dnia: Maj 31, 2005, 07:10:56 pm »
Zakładam ten temat aby zasięgnąc waszej opini na temat mojego pomysłu na małe zmiany w ocenianiu starc na turniejach!

Dotychczasowo wygląda to tak:
10-0 Wygrana
4-4 Remis

A ja proponuję:

10-0 Masakra
7-3 Wygrana
4-4 Remis

Po wygranym pojedynku obydwaj gracze liczą procentową ilośc straconych jednostek (AOA). Natepnie od liczby (procentów) przegranego odejmuje się liczbę procentów zwycięscy i kiedy wynik jest równy lub wiekszy od 50 % zwyciestwo uważa się za masakrę!

Przykład:
Reikland w zwycieskim pojedynku stracił 3 modele z 12, zabijajac 12 z 16 orków!
Straty procentowe reiklandu 25%
Straty orków 75%
Rożnica 75%- 25% = 50%
Wynik 10-0 dla reiklandu!


Co na ten temat sądzicie?!
Ja uważam że warto było by cos takiego wprowadzić ponieważ z powodu małej ilości remisów (prawie wogóle ich nie ma- wina scenariuszy- trudno wymyślic scenariusz na remis) wyniki sa jedynie albo 10 albo 0!
Kamil. (miszczu)

Offline SKAV

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2005, 07:49:48 pm »
dobre dobre teraz będzie warto masakrować przeciwnika  :evil:
img]http://www.naruto-kun.com/images/narutotest/itachi.jpg[/img]

Offline Demence

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2005, 07:57:33 pm »
Myślę, że można było by wprowadzić to na jakimś jednym turnieju i ewentualnie przetestować, ale też uważam, że może to wprowadzić zbyt dużo zamieszania. A do tego w niektórych scenariuszach nie uniknie się utraty zdecydowanej większości bandy.
)

Offline Nazroth

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2005, 08:00:16 pm »
już jakis czas emu proponowałem urozmaicenie systemu oceniania ... jestem za. Jednakże ja bym dał np: 7 za zwycięstwo +/- 1 pkt za każde 25% róznicy w zabijaniu... co dało by np: zwyćięstwo za 4 pkt, w momencie, gdy straciliśmy 75% bandy a przeciwnik po nieudanym roucie uciekł przy stratach 25%
dało by tez zwyćięstwo za 10 pkt, w momencie gdy zabiliśmy przeciwnikowi te 75% bandy, a sami nie stracilismy nawet 25%... to by sie wyrównywało i mieli bysmy lepszy obraz kto gra najlepiej...a kto miał fuksa...

aczkolwiek takie punktowanie jest krzywdzące, w momencie gdy mamy do czynienia ze scenariuszami o konkretnych warunkach zwycięstwa...

Ogólnie boli mni eteż 4pkt za remis...czemu nie po 5 pkt?... remis to połowa sukcesu...

ale mimo to jestem raczej ZA
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2005, 08:09:48 pm »
Oczywiście w przypadku scenariuszy nie związanych z testem rozbicia, punktowacja była by dodatkowo opisana, równierz z podziałem na Masakre i Zwycięstwo!

4 punkty za remis mi sie osobiście podobają ( nie zmienałbym tego) z faktu naszego powiedzenia: Remisy są dla słabeuszy!
"Bądz gorący lub zimny ale nie letni!, letniego wypluję"

Ciesze się ze wiekszości jak narazie się pomysł podoba!:D
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2005, 08:55:25 pm »
To ja mam inne pytanie czy np. taka zasada specjalna O%G się liczy? Gobliny za pół i Squigi?
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline RafiK

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2005, 09:13:40 pm »
Naz... podoba mi się ten pomysł!
Może warto wypróbowac go w J-biu? Jest to klarowne, sensowne - ogólnie chyba ok.
Jedynie wymagałoby szczególnej uwagi od organizatora (pisarza regulaminu), żeby w scenariuszach, gdzie się nie sprawdzi taka ocena, oceniać zwycięstwo inaczej.

Ogólnie jednak jest to dość ciekawe. No i oddzieliłoby farciarzy od taktyków masakrujących przeciwnika. Może też zachęciłoby ludzi do bardziej otwrtej walki bez konieczności używania punktów WP?
A może się łudzę?

A z zasady O&G bym w tym wypadku zrezygnował - jako "połówki" są one tylko postrzegane w oczach orków. Zabicie squiga może być  zaś dość problematyczne, jak przekonał się Elmin ;)

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2005, 10:46:21 pm »
Cytuj
już jakis czas emu proponowałem urozmaicenie systemu oceniania ... jestem za. Jednakże ja bym dał np: 7 za zwycięstwo +/- 1 pkt za każde 25% róznicy w zabijaniu... co dało by np: zwyćięstwo za 4 pkt, w momencie, gdy straciliśmy 75% bandy a przeciwnik po nieudanym roucie uciekł przy stratach 25%
dało by tez zwyćięstwo za 10 pkt, w momencie gdy zabiliśmy przeciwnikowi te 75% bandy, a sami nie stracilismy nawet 25%... to by sie wyrównywało i mieli bysmy lepszy obraz kto gra najlepiej...a kto miał fuksa...

Ja bym jednak była bardzo ostrozny z tak rozległymi pomysłami! Mordheim sprowadzi nam się bardzo szybko do Battla! Pozatym jakie było by to zwyciestwo jeśli bysmy dostawali 4 pkt!

Myslę że zbytnie komplikowanie zasad może spowodowac spore problemy w ocenianiu!


Cytuj
A z zasady O&G bym w tym wypadku zrezygnował - jako "połówki" są one tylko postrzegane w oczach orków. Zabicie squiga może być zaś dość problematyczne, jak przekonał się Elmin


Oczywiście że nie liczą się zapołowę!
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2005, 11:23:28 pm »
Cytat: "Mistrz wałków :)"
Cytuj
już jakis czas emu proponowałem urozmaicenie systemu oceniania ... jestem za. Jednakże ja bym dał np: 7 za zwycięstwo +/- 1 pkt za każde 25% róznicy w zabijaniu... co dało by np: zwyćięstwo za 4 pkt, w momencie, gdy straciliśmy 75% bandy a przeciwnik po nieudanym roucie uciekł przy stratach 25%
dało by tez zwyćięstwo za 10 pkt, w momencie gdy zabiliśmy przeciwnikowi te 75% bandy, a sami nie stracilismy nawet 25%... to by sie wyrównywało i mieli bysmy lepszy obraz kto gra najlepiej...a kto miał fuksa...

Ja bym jednak była bardzo ostrozny z tak rozległymi pomysłami! Mordheim sprowadzi nam się bardzo szybko do Battla! Pozatym jakie było by to zwyciestwo jeśli bysmy dostawali 4 pkt!

Pyrrusowe ;)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline nahar

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2005, 07:37:24 am »
Ja mam tylko jedną uwagę.
Zasady które proponujesz Kamil nie będą zbyt wyważone. Z prostej przyczyny, że pierwsze pojedynki toczymy z osobami o podobnym Ratingu. Co oznacza że ktoś może dostać początkującego gracza, którem wlepi masakrę, a ktoś wygra po ciężkim boju okupionym stratami z lepszym od siebie. I chciałbym wiedzieć dlaczego zwycięstwo nad kimś słabszym ma być więcej warte niż to wydarte komuś lepszemu?

Rozumiem że chcesz niedopuścić do sytuacji gdy przegrywasz grając lepiej bo nie zdałeś RT, a przeciwnik ma farta i zdaje wszystkie? Ale to Mordheim i takie zdażenia są naturalne. I stanowią samczek w tej grze. Bo jak chcemy żeby o wygranej decydowały umiejętności taktyczne to moze wywalmy RT?

pozdr


ps.
Zeby było jasne, kilka wtop turniejowych zawdzięczam niezdaniu pierwszego RT (patrz moje miejsce na turnieju w Łodzi :-)))
paweł

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 01, 2005, 10:12:58 am »
Cytuj
Ja mam tylko jedną uwagę.
Zasady które proponujesz Kamil nie będą zbyt wyważone. Z prostej przyczyny, że pierwsze pojedynki toczymy z osobami o podobnym Ratingu. Co oznacza że ktoś może dostać początkującego gracza, którem wlepi masakrę, a ktoś wygra po ciężkim boju okupionym stratami z lepszym od siebie. I chciałbym wiedzieć dlaczego zwycięstwo nad kimś słabszym ma być więcej warte niż to wydarte komuś lepszemu?



Tego w żaden sposób nie unikniesz!

Rozumiem że chcesz niedopuścić do sytuacji gdy przegrywasz grając lepiej bo nie zdałeś RT, a przeciwnik ma farta i zdaje wszystkie? Ale to Mordheim i takie zdażenia są naturalne. I stanowią samczek w tej grze. Bo jak chcemy żeby o wygranej decydowały umiejętności taktyczne to moze wywalmy RT?


Proszę was czytajcie dokładnie! W momencie kiedy ja wycinam bande przeciwnika i przegrywam routa to starcie zaliczam jako przegrane ale z wynikiem 3-7 a nie 0-10!! Napisałem wyraźnie że procenty odejmujemy w kolejności przegrany minus wygranny! I dopiero jesli rużnica jest 50% to przyznajemy masakrę! Dlatego większośc walk będzie kończyla się wynikiem 7-3 a w wyjatkowo 10-0!! Panowie chyba należy sie komuś więcej punktów jeśli spowodował że przeciwnik musiał od nowa składac bandę (tak jak ja uczyniłem to Rafikowi!).
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 01, 2005, 11:18:58 am »
system sredni (malo powiedziane) i dziurawy.

Do tego faworyzuje bandy, ktore nie walcza masa i na bliskim kontakcie... np. orki nie maja innego wyjscia jak atakowac i tracic... dopoki nie dojda do walki... zawsze mozna liczyc gobosy cigle jako polowke czlonka bandy ... ale jest wiecej niedorobek. Mniej liczna bandy latwiej skasowac do np 25% stanu bo statystycznie latwiej zabic 5 niz 11 modeli... itp. itd... zreszta juz widze to liczenie na turnieju procentow itp... idac za ciosem mozna liczyc dowodcow inaczej niz zwyklych, dodawac kolejne uscislenia i poprawki ale to nie ma sensu.

Kolejny walek... graja 2 pary... jedna sie lubi druga nie... wiec jedna po stracie 25% sie wycofuje uniemozliwiajac zmasakrowanie... druga sie lubi wiec daje sie zmasakrowac (sama nie ma szansy wygrac wiec podnosi te szanse koledze/koleznace z ktora gra)... i mamy 10-0... za duzo dziur...

do tego za duzo roznych scenariuszy gdzie bedzie trzeba uscislac te zasady i liczenie... occupy, przebic sie, wyrdstone hunt itp. itd.

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 01, 2005, 12:09:11 pm »
Cytuj
system sredni (malo powiedziane) i dziurawy.

Do tego faworyzuje bandy, ktore nie walcza masa i na bliskim kontakcie... np. orki nie maja innego wyjscia jak atakowac i tracic... dopoki nie dojda do walki... zawsze mozna liczyc gobosy cigle jako polowke czlonka bandy ... ale jest wiecej niedorobek. Mniej liczna bandy latwiej skasowac do np 25% stanu bo statystycznie latwiej zabic 5 niz 11 modeli... itp. itd... zreszta juz widze to liczenie na turnieju procentow itp... idac za ciosem mozna liczyc dowodcow inaczej niz zwyklych, dodawac kolejne uscislenia i poprawki ale to nie ma sensu.

Kolejny walek... graja 2 pary... jedna sie lubi druga nie... wiec jedna po stracie 25% sie wycofuje uniemozliwiajac zmasakrowanie... druga sie lubi wiec daje sie zmasakrowac (sama nie ma szansy wygrac wiec podnosi te szanse koledze/koleznace z ktora gra)... i mamy 10-0... za duzo dziur...

do tego za duzo roznych scenariuszy gdzie bedzie trzeba uscislac te zasady i liczenie... occupy, przebic sie, wyrdstone hunt itp. itd.


Zrzędzisz jak stara babba!!

Argumenty jak dalamnie żadne!
Orkami należy nauczyć sie GRAĆ. Ta banda ma olbrzymi potencajał i sam ną nieraz wygrywałem multiplaye grając sam na 3 przeciwników ( i to takich jak reilkand czy mareinbyrg!!). Pozatym każdy kij ma dwa końce!! Orki tak samo trudnow wygrywają masakra jak ja przegrywają!!

Co do umawiania się to tak samo mozna umawiać gry przy Twojej ocenie!
Nawet jest łatwiej! Ponieważ podkładajacy nie musi się poświęcać traci jednie te wymagane 25 % i rozbija sie dobrowolnie!!- żałosny był to argument!!

Jak chcesz rozpocząc dyskusję na ten temat to wysil się trochę i podaj argumenty majace jakikolwiek sens! A nie pisz co Ci na język ślina przyniesie!
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 01, 2005, 12:25:43 pm »
jak napisalem... niedopracowane.

Za duzo szarej strefy, ktora zbyt ingeruje w ogolne zasady ... co znaczy ze cza sie orkami nauczyc grac?


Jakie bedzie mialo znaczenie kto ile zajmie domkow, jak chcez liczyc w treasure hunt... ktos zdobedzie skrznke ale nie wygra masakra... idiotyzm... nie chodzi o robienie masakr w kazdym scenriuszu a o wykonanie zadania (bedzie sie stalo cal od krawedzi ze skrzynia i mordowalo dopuki sie % nie nabije... i dopiero potem z cenna skrzynia ucieknie?)... ale jak chcemy destriction derby to czemu nie... cel scenariusza zejdzie na 2 plan a najistotniejsza bedzie masakra... a w mordeim gra sie po to coby wypelnic misja a nie wymordowac sie... nikt normalny nie bedzie sie mordowal dla samego mordowania.


za duze pole do walkow.

Cytuj
Jak chcesz rozpocząc dyskusję na ten temat to wysil się trochę i podaj argumenty majace jakikolwiek sens


Cytuj
Do tego faworyzuje bandy, ktore nie walcza masa i na bliskim kontakcie... np. orki nie maja innego wyjscia jak atakowac i tracic... dopoki nie dojda do walki... zawsze mozna liczyc gobosy cigle jako polowke czlonka bandy ... ale jest wiecej niedorobek. Mniej liczna bandy latwiej skasowac do np 25% stanu bo statystycznie latwiej zabic 5 niz 11 modeli

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 01, 2005, 01:02:27 pm »
Cytuj
Jakie bedzie mialo znaczenie kto ile zajmie domkow, jak chcez liczyc w treasure hunt... ktos zdobedzie skrznke ale nie wygra masakra... idiotyzm... nie chodzi o robienie masakr w kazdym scenriuszu a o wykonanie zadania (bedzie sie stalo cal od krawedzi ze skrzynia i mordowalo dopuki sie % nie nabije... i dopiero potem z cenna skrzynia ucieknie?)... ale jak chcemy destriction derby to czemu nie... cel scenariusza zejdzie na 2 plan a najistotniejsza bedzie masakra... a w mordeim gra sie po to coby wypelnic misja a nie wymordowac sie... nikt normalny nie bedzie sie mordowal dla samego mordowania.


Juz odpowidam (bo widze że u Ciebie  występują braki w wyobrażni)

Scenariusz occupay!(4 domki)
2-2 (w domkach) remis
3-1 Wygrana
4-0 Masakra

Treasur hunt!
Masakra! jeśli wyjdziesz ze skarbem bez strat! (to jest prwadziwy cios zwinąc skrzynke i nie dac nawet szans przeciwnikowi na spojrzenie na nią!)
Wygrana! jesli wyjdziesz ale ze stratami!

Jakie to jeszcze mamy problematyczne scenariusze!! Dawaj!- odpowiem błyskawicznie!
Kamil. (miszczu)