Autor Wątek: Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH  (Przeczytany 3899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nazroth

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 01, 2005, 05:22:52 pm »
Kamil - a jak w occupy ktoś zajmie 2 domki, a drugi ktoś ZERO to niby co?...

Powiem tak: mi sie nigdy nie podobał system 10-0 za wygranie/przegranie i 4-4 za remisy... powinien być bardziej skomplikowany. Nie na punkty, bo to by nas zabiło, ale na % bandy bardzo chętnie - bo to jedyne co możemy brac pod uwagę...w końcu % to routy i ratingi, więco to własnei chodzi w MORDHEIM... jestem przychylnie nastawiony do tego co proponuje Kamil, ponieważ jest to kolejny krok w dobrym kierunku... z czasem kroków pewnei będzie więcej i za jakiś czas możęmy zrobić naprawde dobry system oceniania...

ja bym zrobił tak, ze nie robiłbym uściśleń do scenariuszy konkretnych, tylko np: occupy = za każdy zajęty domek +1 punkt zwycięstwa (niezaleznie od wygranej/przegranej) wyrdstone hunt (to samo) i mamy już jakiś obraz jak ktoś gra... jak komus uda sie zająć 4 domy i jednocześnie zmasakrować wroga do zera - to jest bossem i nalezy mu się masakra +4 punkty... jak ktos jest bossem, ale miał pecha... taktyk świetny - zajął 3 domy... ale stracił 50% bandy bo miał złe rzuty to nidostaje 7+3 i po klopocie... :) ja tak myślę właśnie... to jest dośc dobre zrozwiązanie... standardowo liczyło by się te % bez większego problemu przecież... nikt nie zwałuje, gdy jego przeciwnik stoi na przeciwko - a matematykę na poziomi epodstawowym kazdy z nas ZNA
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Demence

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 01, 2005, 05:33:00 pm »
a ja powiem tak:

tak jak w szkole tak i na turniejach nie będzie idealnego systemu oceniania, zawsze ktoś się poczuje poszkodowany.

Wprowadzając skomplikowane systemy punktacji za grę skomplikujemy tylko sobie życie i narobimy dodatkowego zamieszania na turniejach. Mamy tak mało liczebne bandy (w porównaniu z armiami batla i 40k i in.), że się później okaże że zasady do tych band, do samej gry są mniej skomplikowane jak zasady oceniania na turniejach...
)

Offline Motorek

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 01, 2005, 07:08:43 pm »
Wygrana - 4 pkt
-Remis - 2 pkt
-Przegrana - 0 pkt
-za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie krótszym niż: 20min - 1,5 pkt, 30min - 1 pkt, 40min - 0,5 pkt
-za OOA herosów przeciwnika - 0,5 pkt za herosa (do max. 2 pkt na bitwę)
-za pomalowanie figurek - od 0,5 do 1,5 pkt (przed pierwszą bitwą każdy z uczestników zagłosuje na jedną, według niego najładniej pomalowaną, warbandę przeciwnika. Uczestnik, który zbierze najwięcej głosów dostanie 1,5 pkt, kolejni 1 pkt i 0,5 pkt. Pozostali uczestnicy nie otrzymują punktów.

Tak było na konwencie Dragon w Lublinie - 4 bitwy , każda 60 minut + 20 minut na explorke, rozwoje i zakupy

Natomiast na turnieju , który organizowaliśmy w marcu było tak:

(3 mpkt = pkt) :
Duże punkty:
• Wygrana – 10 pkt
• Przegrana – 0 pkt
• Remis – 4 pkt
Małe punkty (mpkt):
• za OOA herosów przeciwnika – 1 mpkt / herosa (do max. 3 mpkt na bitwę)
• za pomalowanie figurek – od 3 do 1 mpkt (przed pierwszą bitwą każdy z uczestników zagłosuje na jedną,
według niego najładniej pomalowaną, warbandę przeciwnika. Uczestnik, który zbierze najwięcej głosów dostanie 3 mpkt, kolejni 2 i 1 mpkt. Pozostali uczestnicy nie zostaną ocenieni.
• za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie krótszym niż:
20min – 3 mpkt, 30min – 2 mpkt, 40min – 1 mpkt

Osobiście lepiej mi pasował regulamin z Dragona :badgrin:

Offline Nazroth

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2005, 07:23:39 pm »
dobre systemy, ale zamiast oceniać (dawać punkty lepszym) lepszych graczy - doceniacie typów, któzy dzięki routowi wygrali...i oni dosdtaja pkt;/...to troche mi nie pasi...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2005, 10:34:15 pm »
Nad kazdym scenariuszem można było by pomyśleć:

Kontynułujac occupy!
Tyle samo domków remis
Wygrywamy jednym domkiem Wygrana
Wygrywamy 2 domkami lub więcej masakra!

Pamiętajcie że wygrac dwoma domkami jest nielada trudno! Mamy tylko 5 domów na planszy a kazdy mozemy zblokowac (dwa rózne model w domku i juz jest niczyi!)

Zastanawiałem sie nad jeszcze nad Zwycięstwami gdzie zycięrzmy mimo tego że nam wygineły prawie wszystkie modele! Wtenczas mozna by przyjąc że jesli podawana różnica wyniesie -50% (toznaczy my mamy o 50 % większe straty) to mamy doczynienia z pyrrusowym zwycięstwem i jest ono liczone jak remis!- lecz to wprowadziłbym nieco pużniej- po sprawdzeniu wersji pierwotnej!


Dodatkowo chciałbym zauważyć jeszcze jedna zalete tej punktacji! Wreszcie opłacało by sie neiraz uciec z walki (widząc miażdząca przewage wroga) bo dawało by to te 3 punkty!

Cytuj
Wygrana - 4 pkt
-Remis - 2 pkt
-Przegrana - 0 pkt
-za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie krótszym niż: 20min - 1,5 pkt, 30min - 1 pkt, 40min - 0,5 pkt
-za OOA herosów przeciwnika - 0,5 pkt za herosa (do max. 2 pkt na bitwę)
-za pomalowanie figurek - od 0,5 do 1,5 pkt (przed pierwszą bitwą każdy z uczestników zagłosuje na jedną, według niego najładniej pomalowaną, warbandę przeciwnika. Uczestnik, który zbierze najwięcej głosów dostanie 1,5 pkt, kolejni 1 pkt i 0,5 pkt. Pozostali uczestnicy nie otrzymują punktów.

Tak było na konwencie Dragon w Lublinie - 4 bitwy , każda 60 minut + 20 minut na explorke, rozwoje i zakupy

Natomiast na turnieju , który organizowaliśmy w marcu było tak:

(3 mpkt = pkt) :
Duże punkty:
• Wygrana – 10 pkt
• Przegrana – 0 pkt
• Remis – 4 pkt
Małe punkty (mpkt):
• za OOA herosów przeciwnika – 1 mpkt / herosa (do max. 3 mpkt na bitwę)
• za pomalowanie figurek – od 3 do 1 mpkt (przed pierwszą bitwą każdy z uczestników zagłosuje na jedną,
według niego najładniej pomalowaną, warbandę przeciwnika. Uczestnik, który zbierze najwięcej głosów dostanie 3 mpkt, kolejni 2 i 1 mpkt. Pozostali uczestnicy nie zostaną ocenieni.
• za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie krótszym niż:
20min – 3 mpkt, 30min – 2 mpkt, 40min – 1 mpkt

Osobiście lepiej mi pasował regulamin z Dragona



System Cekawy lecz nieco skąplikoany! I wymagający ścisłej osoby sędziego!- a ostatnio w naszym klubie nikt do tego specjalnie ię nie garnie!
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 02, 2005, 01:53:09 pm »
troche jest ciezko bo system taki preferuje bandy jak undead, ktore masakruja z zalozenia (taki styl walki). Gorzej ma taki reikland dla przykladu... tu juz trzeba sie do walki bardziej angazowac a to nie jest w klimacie reiklandu...

Chodzi mi o to, ze specyfika grania roznymi bandami jest inna.. i wygrywania z nimi... wiecie... zmasakrujcie skaveny... zanim nie zdadza 1-2 RT :D

Offline Nazroth

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 02, 2005, 03:44:51 pm »
Słuchajcie 0 zróbmy tak, że zamiast brac pod uwagę % bandy, bądź iośc zabitych modeli - weźmy jedynei pod uwagę :
Zwycięstwo 9 (jeśłi banda musiała routować po pewnych stratach -1 pkt, jeśli przeciwnik musiał routować +1pkt)
Remis 4 (Jeśli przeciwnik musiał routować +1pkt, jeśłi my -1)
Przegrana 0pkt (jeśłi przeciwnik musiał routować +1pkt)
I efekt ten jest kumulatywny...np:
Misio kontra Ja
Przegrałem czyli startowo jest 9/0 ale zabiłęm misiowi 25% i on zabił mi nawet liczmy 80% ponieważ obaj routowaliśmy (nawet jeśłi nie rzucaliśmy, bo któryś nie zdażył, ale stracił te 25%) to Misio ma -1 za sówj rout i +1 za mój, a ja mam +1 za jego, jako iż przegrałem, ale coś zabijając...

kolejny przykład zwycięstwo poprzez objectiv scenariusza... je routowałem, ale misio nie i on wygrał... on ma 10, ja 0 gdyby on routował, a ja nie i on wygrał było by 8 do 1

Taki system (a zwróćcie na to uwagę... przeczytajcie uważnie i zastanówcie się) jest w miare sprawiedliwy - niezależnie od tego kto walczy z kim... czy 6 modeli kontra 20... to już nasza sprawa jakie bandty wystawiamy i najczęściej przez rout przegrywamy... rout i tak istnieje -i system nie może być "nei sprawiesdliwy) bo tym samym trzeba by było ROUT nazwać niesprawiedliwym... toteż co o tym sądzicie?...

dla ułatwienia napisał bym nawet inaczej
Zwycięstwo 9 (+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Remis 4(+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Przegrana 0((+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy)

Klarowne, czyste...łatwo podliczać - w końcu każdy wie czy stracił 25% czy nie bo patrzy na rout.. banalny system... BANALNY a do tego jest bardziej sprawiedliwy od poprzedniego systemu 10/4/0... który nie wyłaniał najlepszego z nas... najczęściej dobrego + fuksy (nie spekuluję nic i nic osobistego do kogokolwiek...nie czepiac się... )... po prostu tamten system był zawodny BYŁ... po po ilości cętnych do zmian jestem pewien, ze nie pojawi sie już na turnieju...żadnym

dla ułatwienia napisał bym nawet inaczej
Zwycięstwo 9 (+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Remis 4(+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Przegrana 0((+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy)
Mówcie ludzie - co o tym myśłicie... dla przypomnienia:
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Herudaio

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 02, 2005, 07:06:16 pm »
Mi się system zaproponowany przez Maćka bardzo podoba, nie ma się do czego przyczepić, nie jest to duża zmiana a premiuje oszczędzanie modeli i taktyczne granie
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Mistrz wałków :)

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2005, 12:55:44 am »
Nio musze przyznac że to co wymysłił Maciek ma sens!
Dlatego jestem ZA!!Wreszcie będzie można docenic tych którzy masakrują anie smetnie wygrywają!!
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowy system ocenniania na turniejach przez klub TH
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2005, 07:30:29 pm »
to jest bardziej sensowne... Macku... moglbys mi to podeslac w obrobionej formie?! Wiesz... jasno napisane a nie tlumaczone na przykladach...  Chetnie wrzuce na stronke...


Cytuj
Misio kontra Ja
Przegrałem czyli startowo jest 9/0 ale zabiłęm misiowi 25% i on zabił mi nawet liczmy 80% ponieważ obaj routowaliśmy (nawet jeśłi nie rzucaliśmy, bo któryś nie zdażył, ale stracił te 25%) to Misio ma -1 za sówj rout i +1 za mój, a ja mam +1 za jego, jako iż przegrałem, ale coś zabijając...


czyli rozumiem 9 - 1... do tego doliczajmy za np 2 wyrdsotne'y w scenariuszu Wyrd Hunt po 1/4 i mamy 9,5-1 :D pytanie czy za zabicie 80% nie powinno być +1 extra.. ale to juz malo wazne. :lol:


Cytuj
Zwycięstwo 9 (+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Remis 4(+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy, -1 gdy straciłeś minimum 25% bandy)
Przegrana 0((+1 gdy przeciwnik stracił minimum 25% bandy)
Mówcie ludzie - co o tym myśłicie... dla przypomnienia


W scenariuszach bez RT rozumiem ze ciagle ma znaczenie te 25%... mimo ze RT nie ma.

Ta uproszczona wersja jest fajna... duzych zmian nie wprowadza ale zawsze daje ten +1pkt ktory czasem zadecyduje... i ciagle pozostaje uczciwe dla roznych band... jedni sie kryja inni stzrelaja :D

 

anything