W związku z powtarzającymi się problemami rozegrania zaplanowanej ilości bitew podczas turniejów proponuję obgadać temat zaczęty w "Mordheim na Polach Chwały" tutaj.
Jest propozycja dawania WP za przedłużanie bitew, dobra, ja jestem za, ale... jest przeciąganie i przeciąganie.
Niektórzy nie umieją szybko reagować na to jak zachowuje się przeciwnik i potrzebują trochę czasu na zastanowienie się i ewentualne doczytanie zasad tych ja osobiście nie karałabym proponowanymi WP, bo jak to się mówi (mój instruktor prawa jazdy mi to powiedział, jak mu się wyżaliłam, że tata marudzi na to jak jeżdżę
): "zapomniał wół, że cielęciem był". Dajcie ludziom spokojnie się wdrożyć w system, a nie karajcie za to, że chcą poznać zasady w praktyce, a nie siedząc w domu i wkuwając podręcznik.
Są też tacy, którzy przeciągają grę z premdytacją: unikają walki chowając się po domkach, albo za jakimiś przeszkadzajkami, unikają wykonania scenariusza, bo wolą poczekać aż przeciwnik to zrobi i np. czeka jak ten wielki potwór na środku stołu wytnie przeciwnika i ewentualny skarb zostanie na stole do zabrania bez większego wysiłku <- i tym właśnie należą się punkty WP (jak już do tego doszliśmy wcześniej z Rafikiem w w/w temacie).
Bez sensem jest sadzenie WP ot tak: "bo się w tej turze za długo o X sec nad swoich ruchem".
Tak jak było wspomniane w innym temacie można po prostu zrobić ramy czasowe dla każdego scenariusza i co najważniejsze przypilnować punktualnego początku całego turnieju! Przez niedopilnowanie którego zaczyna się cały bałagan.
Propozycja Seby mi się podoba: 1,5h na każdą bitwę + max 10 min na rozwoje, oraz w porze "obiadowej" większa przerwa np. 45 min na jedzonko. Dopuściłabym możliwość 5 min przesunięcia gry, ale tak coby się wszystko (gra + rozwinięcia) zamknęło w 1h 45 min max (na turniejach zdarzają się początkujący, którzy będą czekać na czyjąś pomoc, czyli aż bardziej zaawansowany skończy swoje rozwoje i będzie mógł im pomóc).
Dzięki ustaleniom czasowym można będzie łatwiej określić "przeciąganie" gry, a punkty WP powinien wystawiać przeciwnik (to on jest narażony na stratę punktów z gry jeśli się nie zmieszczą w czasie i sędzia zakończy bitwę), nie sędzia, który widzi w końcowym efekcie tylko to, że gracze przekroczyli czas.
Informacje dotyczące możliwości dawania WP i powodów, z których je wręcz należy dać oraz co się stanie jeśli się nie zmieszczą gracze w ramach czasowych powinny być zamieszczone w regulaminie (akurat to zdanie chyba niepotrzebnie tu napisałam bo to dość oczywiste.. chyba
)