trawa

Autor Wątek: Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje  (Przeczytany 2027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mcolin

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« dnia: Maj 26, 2005, 02:42:16 pm »
Witam wszystkich
Owa informacja skierowana jest do osób zamieszkałych w Warszawie oraz jej okolicach  

Chciałbym przekazać wam, że prawdopodobnie 1 czerwca ruszy Warszawska Inicjatywa RPGowa (prawdopodobnie dla tego gdyż nie wiemy czy do tego czasu uda nam się wszystko skończyć).
Stawiamy przed sobą kilka celów.
Dla osób, które nigdy nie grały w RPG a chciałby spróbować swoich sił będą porady czy podstawowe informacje potrzebne do rozpoczęcia swojej przygody. O pomoc będą mogły prosić także tych, którzy się już tym zajmują i jakieś doświadczenie już posiadają.

Drugą grupa są osoby, którym RPG obce nie jest. Na nich czekać będą informacje o konwentach, klubach a terenie Warszawy i jej okolic czy sklepach z odpowiednim asortymentem. Będzie także możliwość przejrzenia listy Graczy/Mg, którzy dodadzą się do Wyszukiwarki Graczy/MG.

Będziemy także wspierać inicjatywy, które sami zaproponujecie.
 
Czyli w skrócie naszym celem jest zintegrowanie i pomoc warszawskim graczom. Jednak nie zamykamy się na RPGi, także będziemy krążyć wokół fantastyki, karcianek różnej maści czy bitewników.
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie a postaram się w armie moich możliwości odpowiedzieć na nie.
A może jakieś propozycje? Chętnie ich wysłuchamy w końcu to serwis tworzymy dla was.

Offline Alice

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2005, 08:10:46 pm »
A gdzie będziecie mieć siedzibę/spotkania ?
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Mcolin

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2005, 09:18:42 pm »
Cytat: "Drachu"
„IR nie jest klubem, jest serwisem internetowym mającym za zadanie ułatwianie graczom z konkretnego rejonu integrację, a co za tym idzie wspólne granie. To w dużej mierza baza MG i graczy, połączona z forum, oraz serwisem traktującym o fantastyce, a także źródłem regionalnych informacji o tejże (np. lokalne konwenty, czy spotkania z autorami). Integracja następuje poprzez wspólne wyjścia oraz oczywiście wspólne granie w RPG, planszówki, czy karcianki i bitewniaki.”


Posłuzyłem się cytatem który doskonale oddaje idee IRów wty mtakze WIRu.

www.wir.yum.pl  - od 1 czerwca witryna powinna już działać.

Jednak gdyby ktoś był ciekaw, jaka formułę przyjmie to zapraszam na serwis innego IRu czyli www.tir.yum.pl – Inicjatywa w Trójmieście

Offline Alice

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2005, 11:10:15 pm »
Bez sensu.
Jak chcecie robić LOKALNĄ inicjatywę gier fabularnych bez spotkań, chociażby w celu pogrania?

LOL
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Mcolin

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2005, 11:34:52 pm »
WIR ma być miejscem gdzie owych graczy odnajdziesz, będą spotkania w celu poznania się, zintegrowania, na tych spotkaniach przecież będzie można grać. WIR ma być serwisem internetowym, który ma wspierać inicjatywy w Warszawie.

Inicjatywa ma właśnie ułatwić znalezienie MG czy graczy…

Offline pafnucy

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2005, 12:34:41 pm »
Witam

Cytat: "Alice"
Bez sensu.
Jak chcecie robić LOKALNĄ inicjatywę gier fabularnych bez spotkań, chociażby w celu pogrania?

LOL


Tego typu postawy są dla mnie troszkę dziwne i mówiąc szczerze denerwujące :| Sam chciałem w swoim mieście założyć klub erpegowy, jednak właśnie bez możliwości grania. Jego celem miało być zebranie rozproszonego środowiska fanów RPG, organizacja jakiś wykładów (wszak jeden studiuje archeologię, drugi historie, trzeci coś tam jeszcze), aby podzielić się różnymi wiadomościami. Także wykłady takie ogólno erpegowe (o prowadzeniu, o graniu, itp itd). Rzecz jasna organizowanie różnych dyskusji (szczególnie po wykładach). Także zrobienie jakieś bazy informacji o systemach. Załóżmy, że ktoś robił jakąś kampanię w Nuln i ma to miasto dobrze opracowane gdzieś tam w swoich notatkach. Więc będzie mógł to potem wykorzystać jakiś inny MG. To by było tyle w takim telegraficznym skrócie.

Miałem już wszystko przygotowane: kolega się zaoferował, że zrobi nam stronke i da miejsce na swoim serwerze, lokum było też załatwione. Jednak ludzie jak się dowiedzieli, że nie będzie grania, to robili reakcje ala LOL :( Dlatego dałem sobie spokój.

Czemu uważam, że robienie jakiś nocek erpegowych itp nie ma sensu? Spotyka się klub, jest kilku MG i pozostali wraz ze swoimi kartami Herosów. I co? MG ma sobie wybrać iluś tam i im prowadzić? Nie zna postaci, nie jest prawie wcale przygotowany (no może poza scenariuszem), bo nie mógł tego wcześniej zrobić bo przecież nie wiedział do końca jakim postaciom będzie prowadził.

Pewnie pojawią się głosy, że chodzi o to, aby pograć z innym MG i z innymi Graczami. Jednak uważam, że można to sobie spokojnie dogadać podczas zwykłego spotkania w klubie. Zapytać się, czy będzie można pograć i gotowe. Uważam, że z możliwością grania taki kulb przestaje normalnie funkcjonować, a staję sie czymś na wzór agencji towarzystkiej.

PS: trzymam za Was kciuki Mcolin.

Pozdrawiam
uid rides? Mutato nomine de te fabula narratur - Horacy

Offline Mcolin

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2005, 09:32:54 am »
Teraz każdy będzie mógł zobaczyć na właśnie oczy czym jest WIR zapraszam na www.wir.yum.pl – zaczęliśmy działalność dziś kilka minut po północy.  

Alice -> jak dobrze pójdzie będzie może i miejsce na sesje, ale to zależy nie tylko ode mnie ale od każdego z nas, wyjdzie ktoś z taka inicjatywą, może się uda sieją zrealizować.

Offline Adam Waśkiewicz

Warszawska Inicjatywa RPGowa "WIR" - informacje
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 01, 2005, 10:51:39 am »
Zajrzałem sobie na stronkę, i zawiodłem się strasznie. Tekstów jak na lekarstwo, jedyny opis systemu (Legenda Pięciu Kręgów) żywcem przepisany ze strony TIRu (co bezwzględnie powinno zostać zaznaczone); dlaczego jedynym pozostałym systemem RPG jaki jest wymieniony w menu, są Gwiezdne Wojny, skoro i tak nie ma do niego żadnych materiałów?

 Regionalność serwisu też słabo widoczna - w dziale "Kluby" znajdziemy tylko... ten sam opis L5K - a przecież wystarczyłoby wejść na stronę Fandomu Polskiego, sprawdzić, ile z wymienionych tam klubów ma jeszcze działające strony internetowe, ile z osób kontaktowych działa w fandomie, i postarać się wyciągnąć od nich jakieś informacje na temat organizacji, w których funkcjonują - sprawdzenie stron to kwestia pięciu minut, obdzwonienia i/lub zamailowania do osób kontaktowych - najwyżej godzinki - tymczasem tutaj mamy kompletną fuszerkę.

 Równie mało wysiłku wymagałoby chyba znalezienie i zamieszczenie informacji o stołecznych sklepach z asortymentem erpegowym - tymczasem próżno nawet szukać w menu kategorii "Sklepy", na wzór tej, która funkcjonuje na pozostałych IRach (Trójmiejskim i Elbląskim).

 WIRowi życzę jak najlepiej, ale pustki na stronie już na wstępie zniechęcają do jej regularnego odwiedzania, błędy w nielicznych tekstach także nie wpływają na poprawę pierwszego wrażenia, drobiazgi takie jak niepodlinkowane adresy www podawane na stronie tylko pogłębiają wrażenie lekceważenia użytkowników przez twórców serwisu.

 Pozdrawiam,
 Adam