Autor Wątek: Gothic 1&2  (Przeczytany 47301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #180 dnia: Wrzesień 08, 2009, 03:28:14 am »
Aż się łezka w oku kręci xD Kiedyś to były "dyskusje"... Pamiętam, jak Gambit zabronił mi się wypowiadać w tym temacie! xD

Offline Dejavu

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #181 dnia: Listopad 13, 2009, 12:31:19 pm »
Może jak nowy Gothic wyjdzie, to trochę życia tu wróci. Ale Arcania pojawi się dopiero za rok  :neutral:
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2009, 08:18:11 am wysłana przez Dejavu »

Offline Grish

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 309
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • asleep and well hidden
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #182 dnia: Listopad 13, 2009, 09:59:07 pm »
A Risen?

    

Offline Nehan

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #183 dnia: Listopad 14, 2009, 12:17:20 am »
ssie tak samo jak gothiki.

Offline Dejavu

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #184 dnia: Listopad 14, 2009, 08:17:25 am »
W Risen grałem, jest ok, tylko trochę krótkie. Główny wątek można szybko przejść, a zadania poboczne znajdziemy chyba tylko w pierwszym rozdziale. Mógłbym porównać Risen do dobrego opowiadania, ale do powieści mu trochę brakuje. Rozrywka na jeden weekend.

Offline Grish

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 309
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • asleep and well hidden
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #185 dnia: Listopad 14, 2009, 10:18:43 am »
ssie tak samo jak gothiki.
Rozwiń proszę...

A co do weekendowej długości rozgrywki to jak się spiąć i nie spać, nie jeść, nie pić to każdą grę obecnie tak przejdziemy.

    

Offline Nehan

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #186 dnia: Listopad 14, 2009, 03:16:21 pm »
beznadziejny, bezosobowy główny bohater, beznadziejna walka, trzy (?) nudne przeciwstawne frakcje, z których jedną musimy wybrać - gotiki są identyczne (w domysle: identycznie słabe).

Offline Dejavu

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #187 dnia: Listopad 14, 2009, 07:19:06 pm »
"beznadziejny, bezosobowy główny bohater" - taki jest na początku gry, a potem to już zależy od gracza. Mnie się to podoba.

"beznadziejna walka" - istotnie, mogliby coś z tym zrobić. W Risienie już się udało, może w Arcanii też będzie lepszy system walki. Zresztą, jak w G3 zainstalujesz patcha 1.7 to walka wygląda zupełnie inaczej. A do G1 i G2 chyba nie można mieć pretensji, bo to stare gry i w tamtym czasie nie było niczego lepszego.

"Trzy (?) nudne przeciwstawne frakcje, z których jedną musimy wybrać" - Trzy były w pierwszym Gothicu. Najlepszym, jeśli idzie o fabułę i klimat. Żeby frakcje były ciekawsze, trzeba by zbudować dużo bardziej złożony świat, żeby te frakcje mogły dobrze funkcjonować. W G3 mięli taką możliwość, ale jej nie wykorzystali niestety. :roll:

Offline Niuniek

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #188 dnia: Listopad 14, 2009, 10:35:29 pm »
A mi właśnie walka najbardziej się podobała w G1. Bo trza było wyczuć kiedy zaatakować i można było blokować ataki potworów, co wymagało niezłego wczucia i wyćwiczenia.
A mimo dość słabej grafiki w G1 uważam, że była najlepsza klimatycznie, bo tak naprawdę od początku do końca czułeś, że jakiś silniejszy (na starcie nawet dość słaby) npc i tak może spokojnie skopać ci dupę. Był to jeden z rpgów, gdzie nie czułem tej imbafullwyp***bistości jaką zwykle odznaczają się główni bohaterowie rpgów.  ;-)

Offline Grish

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 309
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • asleep and well hidden
    • Gildia Gier Komputerowych
Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #189 dnia: Listopad 15, 2009, 12:50:55 pm »
Jedyne z czym się zgadzam to walka. Reszta to wg. szukanie minusów na siłę.
Co jest bezosobowego w bohaterze? Że nie mówią do niego po imieniu? Czy że nie można sobie wybrać koloru brody?
Co od przyłączania się do frakcji to wg. mnie akurat naturalne, jeśli się trafia do takiej odciętej od świata kopalni. Ciężko by było takiemu samotnemu wilkowi.

    

Offline Nehan

Odp: Gothic 1&2
« Odpowiedź #190 dnia: Listopad 15, 2009, 01:27:17 pm »
ogolnie rzecz biorac zazwyczaj w erpegach wystepują dwa sposoby tworzenia glownego bohatera:
awatar gracza, czysta tablica, którą tworzymy jak chcemy i robimy z nią co chcemy. nie posiada żadnej historii, sami ją tworzymy - jest to po prostu wcielenie gracza. tak jest w tesach, arcanum, newerwinterze1, might&magic, wizardry
ogniwo historii - bohater nie jest nikim przypadkowym, anonimowym, ma przydzieloną z góry historię i to często wokół niej toczy się fabuła gry. tu przede wszystkim torment, anachronox, deus ex.
Jest też mix obu stylów - możemy stworzyć bohatera według własnych wyobrażeń, ale mimo to posiada on, często ważną dla fabuły, historię czy (rzadziej) osobowość. Patrz NWN2 (i szczególnie Maska), DA:O. Teoretycznie łączy to najlepsze elementy obu sposobów.

w gotikach jest jeszcze inaczej - tutaj bohater nie ma ani historii i osobowości, ani nie możemy go przerobić na własną modłę. Jesteśmy skazani na nudnego pacana z paskudnym ryjem.