Autor Wątek: Wybor armii - Chaos Night Lords?  (Przeczytany 2236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« dnia: Czerwiec 19, 2005, 09:13:02 am »
Od dluzszego czasu poszukuje dla siebie armii w 40k. Poczatkowo zainteresowany bylem Gwardia i Daemonhunterami, ale jakos mi przeszlo. Teraz z kolei moja uwage zwrocili Night Lords. Chcialbym jednak poradzic sie doswiadczonych graczy zanim zaczne sie napalac ;) Co o nich sadzicie? Klimat mi bardzo odpowiada, nie wiem jednak jak bedzie z sila przebicia. Jakie sa ich mocne i slabe strony? Co nieco juz sobie poczytalem, nie ma to jednak jak praktyka, a tej mi brakuje. Z gory dzieki za wszelkie sugestie i komentarze!

Offline krawat

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2005, 04:03:06 pm »
armia fajna:
+
klimat, duzo wiecej slotow fasst attak (kosztem heavy support), przystosowana do night fightu, lepszy cover save za jedyny 1pkt na model,
-
tylko marc of chaou undivided, slaby dostep do demonow (tylko furie ktore zabieraja slot fast attaku)

obecnie nalezy do armi z grupy strzeleckiej (to tylko moje zdanie) ze wzgledu na nieoplacalne transportowanie piechoty w rihnosach- ze wzgledu na obecna edycje (czyli tzw Rihno Rush). armie ta warto opierac na bikach (bo mozesz miec az 4 squady!!!).

osobiscie gralem night lordami tylko ze wzgledu na ich wyglad (te blyskawice...). zakon zmieniem nie dlatego ze jest cienki czt cos, tylko dlatego ze szukam nowych wrazen ;)
ZAPINAMY

Offline razzit

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2005, 10:20:17 pm »
Strzeleckiej??? Pod tym kątem NL są zupełnie jak waniliowy chaos, zupełnie nie wykorzystują swoich zasad specjalnych - no, może poza Stealth Adept. ;) Jak dla mnie to armia szybka, z motorkami/jumppackami, z ewentualnym dodatkiem w postaci bomby 10 tanich furii walących w sumie nieźle.

Ale jeśli chodzi o power to armia lokuje się IMHO gdzieś pośrodku. Nie ma dostępu do marków i szpeju bogów, spaślaków ani demonów takich jak bloodlettery czy demonetki. Tacy White Scarsi. Fajnie się nimi gra, ale trzeba sporo knuć, bo jako armia szybka mają mobilne, ale drogie (-> nieliczne) jednostki i we frontalnej szarży zawsze będą w plecy.
ziecku w kolebce kto łeb urwał chytrze...

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2005, 11:24:00 pm »
Cytat: "razzit"
Fajnie się nimi gra, ale trzeba sporo knuć, bo jako armia szybka mają mobilne, ale drogie (-> nieliczne) jednostki i we frontalnej szarży zawsze będą w plecy.


A jak skutecznie prowadzic taka armie? Moze dopowiem, ze bardziej sklaniam sie ku raptorom niz bikerom. Nie widzi mi sie tez wykorzystywanie malych demonow (furii czy innych takich).

Offline krawat

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2005, 10:13:31 am »
jezeli chodzi o raptorow to do wali w recz szkoda ich pchac- dlaczego?? Bo taki squad (championem z np fistem + jakies weteran skile i bronie specialne) strasznie drogo wychodzi a do combatu za ta cene wolalbym cos innego (chocby takie furie). raptorzy doskonale sprawdzaja sie jako "łowcy pojazdow"- deep strike + 3 melty, ale tylko w tym przypadku.
ZAPINAMY

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2005, 11:18:12 am »
Szkoda, ze tak to wyglada, bo furie sa okropne (tzn. figurki sa strasznie brzydkie). Zawsze cos jest nie po drodze ;)

Offline arecki2001

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2005, 11:46:05 am »
Cytat: "krawat"
jezeli chodzi o raptorow to do wali w recz szkoda ich pchac- dlaczego?? Bo taki squad (championem z np fistem + jakies weteran skile i bronie specialne) strasznie drogo wychodzi a do combatu za ta cene wolalbym cos innego (chocby takie furie). raptorzy doskonale sprawdzaja sie jako "łowcy pojazdow"- deep strike + 3 melty, ale tylko w tym przypadku.


Absolutnie się z przedmówcą nie zgadzam.
1. Do walki wręcz są OK , tylko należy ich odpowiednio wyposarzyć tzn np Champion z bronią energetyczną , mutacją, siłą itp . Dodatkowo Furious charge dla składu. To daje osobnika z 5 atakami z inicjatywą 5 i 6 siły + oczywiście ataki jego kolegów. Tyle tylko że należy ich doprowadzić do wroga , najlepiej za pustymi rhino wykupionymi dla troops

2. Zrzucanie ich z deep strikeu to taka loteria że szkoda gadać , jak zniesie go kilka cali to z melt nie będzie zasięu , albo co najwyżej daleki zasięg co daje raptem terzy strzały z broni o sile 8. A potem tracisz oddział za 200 pkt. Dodatkowo w dobie Inkwizytorów i mistyków może się okazać że chłopaki zginą nim zdążą wystrzelić

pzdr
Arecki

Dodam że w Poznaniu gra tą armią Jacob (pisuje na forum ) i używa raptorów i dobrze mu to idzie.
Dla miększego bobra

Offline razzit

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2005, 12:59:01 pm »
Cytat: "arecki2001"
Cytat: "krawat"
jezeli chodzi o raptorow to do wali w recz szkoda ich pchac- dlaczego?? Bo taki squad (championem z np fistem + jakies weteran skile i bronie specialne) strasznie drogo wychodzi a do combatu za ta cene wolalbym cos innego (chocby takie furie). raptorzy doskonale sprawdzaja sie jako "łowcy pojazdow"- deep strike + 3 melty, ale tylko w tym przypadku.


Absolutnie się z przedmówcą nie zgadzam.
1. Do walki wręcz są OK , tylko należy ich odpowiednio wyposarzyć tzn np Champion z bronią energetyczną , mutacją, siłą itp . Dodatkowo Furious charge dla składu. To daje osobnika z 5 atakami z inicjatywą 5 i 6 siły + oczywiście ataki jego kolegów. Tyle tylko że należy ich doprowadzić do wroga , najlepiej za pustymi rhino wykupionymi dla troops
Dokładnie tak. Atutem armii szybkich jest mobilność i możliwość wybierania sobie celów, wadą: koszt oddziałów -> ich nieliczność. Jedynym sposobem walki jest IMO komasowanie ataku kilku unitów na jednym przeciwniku, szybkie wybicie go i powtarzenie numeru, zanim przeciwnik dojdzie kontrą. Możliwość rzucenia kontrze pod nogi bomby 10 furii jest tu dodatkowym atutem; furie nie mają pełnić roli demonbomby, bo na to są za słabe (ale za to są mobilne).
ziecku w kolebce kto łeb urwał chytrze...

Offline Andy

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2005, 01:44:39 pm »
Przecież raptorzy już nie mają deep strike. Mieli go w starym kodeksie.
Ja w swoim Alpha Legionie stosuje skład 6, w tym czempion z d. strenght i power weapon (lepszy bylby chyba power fist), 2*melta i 1*flamer, 2*ccw i pistolet. Wszyscy mają mark undivided i infiltracje. Chłopaki są drodzy ale ogólnie się sprawdzają, potrafią nieźle namieszać- ale z mocnym przeciwnikiem sobie nie poradzą.  Użyteczny staje się Hit & Run . W walce z klasycznymi Dark Angels już w pierwszej rundzie wybiją jakiś skład, skonsolidują sie do drednota-strażnika, ten zabije z 2, odskocza i poczęstują go z melt...

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2005, 02:14:13 pm »
Troche zmian i wreszcie prawie 1800 pkt.:

1 Chaos Lieutenant
     Mark of Chaos Undivided; Power Fist (x1); Bolt Pistol (x1); Plasma Gun
     Chaos Marine Bike
     Frag Grenades
     Krak Grenades
     Daemonic Strength
     Daemonic Mutation
     Daemonic Essence

1 Chaos Lieutenant
     Mark of Chaos Undivided; Power Fist (x1); Bolt Pistol (x1); Plasma Gun
     Chaos Marine Bike
     Frag Grenades
     Krak Grenades
     Daemonic Strength
     Daemonic Mutation
     Daemonic Essence

8 Chaos Space Marines
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon x8; Bolter (x6); Plasma Gun (x2);
     Frag Grenades; Krak Grenades
     Stealth Adept

     1 Chaos Rhino
          Combi-Bolter
          Smoke Launcher

8 Chaos Space Marines
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon x8; Bolter (x6); Plasma Gun (x2);
     Frag Grenades; Krak Grenades
     Stealth Adept

     1 Chaos Rhino
          Combi-Bolter
          Smoke Launcher

3 Chaos Bikers
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x3); Combi-Bolter (x1); Plasma Gun
     (x2); Frag Grenades
     Chaos Marine Bike
     Furious Charge

3 Chaos Bikers
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x3); Combi-Bolter (x1); Plasma Gun
     (x2); Frag Grenades
     Chaos Marine Bike
     Furious Charge

5 Chaos Raptors
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x5); Bolt Pistol (x3); Meltagun (x2);
     Frag Grenades; Krak Grenades
     Daemonic Flight
     Daemonic Visage
     Furious Charge
     1 Aspiring Champion
          Mark of Chaos Undivided; Power Fist (x1); Combi-Melta; Frag Grenades;
          Krak Grenades
          Daemonic Visage
          Daemonic Flight
          Daemonic Strength

5 Chaos Havocs
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x5); Bolt Pistol (x2); Heavy Bolter
     (x1); Missile Launcher (x2); Tank Hunters
     Tank Hunters

5 Chaos Havocs
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x5); Bolt Pistol (x2); Heavy Bolter
     (x1); Missile Launcher (x2); Tank Hunters
     Tank Hunters

1 Chaos Defiler
     Front Armour: 12/13; Side Armour: 12/13; Rear Armour: 10/11; Battle
     Cannon; Reaper Autocannon; Heavy Flamer
     Daemonic Possession
     Smoke Launcher
     Mutated Hull

Models in Army: 43

Total Army Cost: 1773

Offline Soulles_Being

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2005, 04:06:03 pm »
Cytat: "LuinThorondor"
Docelowo ma to byc armia na 1800pkt. Co o tym sadzicie?

rzuce kilka luźnych uwag ;)
Cytat: "LuinThorondor"

1 Chaos Lieutenant
     Mark of Chaos Undivided; Power Fist (x1); Plasma Pistol (x1); Combi-Bolter
     Chaos Marine Bike
     Frag Grenades
     Krak Grenades
     Daemonic Strength
     Daemonic Mutation
     Daemonic Essence

połaczenie power fista i plasma pistola to troche dziwny pomysł, przepalanie i tak dalej a i tak przed walką nie bedzie z tego strzelał bo chce mieć dodatkowy atak, moim zdaniem zbyteczny bajer, dodatkowo Combi bolter to nie wiem po co ci
Cytat: "LuinThorondor"

8 Chaos Space Marines
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon x8; Bolter (x6); Plasma Gun (x2);
     Frag Grenades; Krak Grenades

w czym robiłeś te rozpiske? w builderze?  :?
po co podajesz że mają cc weapony, ogólnie squad z przyjemną opcją plazmowania, dorzuciłbym asp champa z plasma pistolem
Cytat: "LuinThorondor"

     1 Chaos Rhino
          Combi-Bolter

combi bolter?
Cytat: "LuinThorondor"

3 Chaos Bikers
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x3); Combi-Bolter (x2); Plasma Gun
     (x1)
     Chaos Marine Bike
     Furious Charge

wyjaśnij mi jak plasma ma ci pomóc w walce? jedziesz do wroga więc strzał na 12cali, jak rapidujesz to nie zaszarżujesz więc po co ci furious charge
Cytat: "LuinThorondor"

5 Chaos Raptors
     Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x5); Bolt Pistol (x3); Meltagun (x2);
     Frag Grenades; Krak Grenades
     Daemonic Flight
     Daemonic Visage
     Furious Charge
     1 Aspiring Champion
          Mark of Chaos Undivided; Power Fist (x1); Combi-Melta; Frag Grenades;
          Krak Grenades
          Daemonic Visage
          Daemonic Flight
          Daemonic Strength
          Daemonic Fire

troche mało ich, może warto byłoby choć jednego dorzucić, a i tak wogóle granaty krakowe to pomyłka u wszystkich gdzie je dałeś
Zastanów się nad tym. A teraz oddaję głos doświadczonym hałasowcom
:)

Total Army Cost: 1265[/quote]
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2005, 04:34:57 pm »
Od poczatku  ;)  :
1. U lieutnanta plazma faktycznie moze sie nie przydac. Combi bolter jest na bazie bike'a.
2. Squady marines sa bez championa zeby za duzo nie kosztowaly.
3. Rhino ma na bazie combi bolter.
4. U bikerow znowu zgoda co do plazm.
5. Raptorzy maja granaty na bazie.

Ale dzieki za zainteresowanie i uwagi! Jestem poczatkujacy w 40k i dlatego niektore moje pomysly sa takie dziwaczne ;)

Offline Asmodean

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2005, 05:45:05 pm »
Cytat: "LuinThorondor"
1. U lieutnanta plazma faktycznie moze sie nie przydac. Combi bolter jest na bazie bike'a.


Wpakuj mu plasma guna zamiast combi boltera, warto. poza tym i tak nie będziesz miał dodatkowego ataku za dwie bronie, bo chaosiarze nie mogą bez trzymanki jeździć

Cytat: "Soulles_Being"
wyjaśnij mi jak plasma ma ci pomóc w walce? jedziesz do wroga więc strzał na 12cali, jak rapidujesz to nie zaszarżujesz więc po co ci furious charge


bike może szarzować po rapidzie ;) a plasmy na bikeach to świetna rzecz

Cytat: "Soulles_Being"
a i tak przed walką nie bedzie z tego strzelał bo chce mieć dodatkowy atak,


:?: tak czy siak będzie miał dodatkowy atak, to nie TAR
<wrota>PKP zagina czasoprzestrzeń. Można wyjechać z Poznania pociągiem do Krakowa o 7:20 i zdążyć na pociąg do Warszawy o 6:50

Offline LuinThorondor

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2005, 05:50:39 pm »
Czyli chyba nie jest tak zle jak myslalem  :)  A czy takie 2 squady bikow z lieutnantami sa dobrym rozwiazaniem? I czy moge faktycznie dolaczyc tych lieutnantow do tych bikerow?

Offline Asmodean

Wybor armii - Chaos Night Lords?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2005, 05:57:24 pm »
oczywiście że możesz, ale czy to ma sens zalezy w dużej mierze od tego z kim grasz, od stołu itp. ale generalnie Lieutenant na bike'u albo lord na bike'u to niezły interes
<wrota>PKP zagina czasoprzestrzeń. Można wyjechać z Poznania pociągiem do Krakowa o 7:20 i zdążyć na pociąg do Warszawy o 6:50

 

anything