Najemnikami powrzechnie uważanymi za najlepszych są OGRE BODYGUARD(ale nie na starcie)... PIT FIGHTER, TILEAN MARKSMEN, oraz WARLOCK... do tego IMPERIAL ASSASSIN tam gdzie da sie go nająć... tych czterech to prawdziwi wymiatacze, potrafiący niekiedy samodzielnie przeważyć szalę zwycięstwa na twoja kożyść. Natomiast KAŻDY najemnik jest na pewno bardziej opłacalny od zwykłego mięsa, bo ma swój ekwipunek itd...ale trzeba umieć z rozwagą ich dobierać... świetnym wyborem jako "dopełniacz" jest jeszcze halfing, arabski kupiec, a kiepscy są: elven ranger, freelancer, dwarf troll slayer, i chyba nikt tu nie napisze czegoś innego... takie sa realia, a ten temat był już poruszany - nawet ankieta była na ten temat... poszukaj na forum...
Ja jednak wyłamie sie z szeregu i dołącze do top 2005 elfa!
Dużo ludzi go nie docenia lecz jest to (moim zdaniem) wyjątkow skuteczny i mobilny najemnik!
A teraz odpowiadając na pytanie kolegi.. mały skrót zalet najemników:
Pit fighter- wyjątkowo silny i skuteczny w szarzy jak idalszych rundach walki! Wysoki T i hełm + parowanie moga go nieraz wyratować z opresji! Jednym słowem bardzo wygórowane współczyniki przy dość skromnych kosztach najmu.
Ogr bodyguard-Wielki silny wytrzymały (3W) ale równie drogi! Za takiego ochroniarza nalerzy solidnie uszczuplić swe cięrzko wypracowane dochody.. Najlepiej go najmowac na ostatnią potyczkę ew. stosować z czarami leczącymi (staje się prawdziwą ścianą prawie nie do przejścia)
Halfig- Mały niepozorny strzelający dość dobrze z swego łuczku, ale za to jaki tani!! Dodatkowo dzieki swoim umiejętnościa kucharsim zwieksza liczbe dozwolonych modeli w bandzie o 1 (wyjątkowo przydatne dla takich band jak np. Wich Hunters)
Worlock- to prawdziwa kopalnia możliwości! Najemnik ten (miom zdaniem) daje nam największe możliwości taktyczne. Dzieki znajomości już na starcie 2 czarów zawsze trafia mu sie choć jeden uzyteczny który niejednokrotnie połaczony z innymi zasadami bandy czy czarami zwiększa zarówno siłę jak i mobilnośc bandy. Najemnik bardzo przydatny,lecz nalerzy nauczyć się nim posłógiwać.
Freelancer,dwarf troll slayer- ich radzę omijać dalekim łukiem.. krótko mówiąc są beznadziejni!
Empire assasin- Wyjątkowo Ciekawy i dający dużo możliwości najemnik! Nie dość że w walce dorównuje pit fighterowi do w dodatku posiada juz na starcie bardzo ciekawy sprzet (pistolet strzałkowy,trucizny). Dodatkowo umie sie posłógiwać dowolnym sprzetem jaki mu do reki damy!
Zane juz powszechnie są pomysły strzelającej kuszy z S5!
Tielien marksmen- Prawdziwy zawodowy snajper! lepiej nie wychylac się zadnym modelem kiedy stoji on na jakiejś weży i celuje po placu! Dodatkowo dzięki całkiem niezłemu wyposarzeniu (miecz l.armor) może sie sprawdzić równierz w zwarciu!
Halfing thief- tutaj myślę że najlepiej o nim poinformuje Cie Misiu! Ja nim grałem bardzo mało ale z obserwacji wnoiskuje ze jest to wyjątkowo złośliwe stworzonko.
Wystawiająć się blisko wroga spowalnia jego ruchy dając bandą strzeleckim duzo czasu na wystrzelanie przeciwnika!
No i znajduje nam 1 shard na turę
Kupiec- Bardzo przyjemny obdażony wyjatkowymi zdolnościami handlowymi najemnik. Dzięki odpowiednim kombinacją bez problemu zarabia sam na siebie a w dodatku jeśli zajdzie potrzeba to potrafi załatwic prawie za półdarmo (tutaj nieco przesadziłem
) rzadki sprzęt!
Dwarf treasure hunters- tego pana pozwole sobie pominąc.. powód ten sam co w przypadku troll sleyera i free lancera!
Higwan man- patrz wyżej
Roadworden- mobilna kusza! Sene marzenie nie jednego modheimowca.. Najemnik jeszcze nie stosowany na wiekszą skalę lecz bardzo silny.. Do tanich nie nalerzy ale wierz mi zwraca sie z nawiązką. Jego pusy to koń i mozliwoś strzelania z swej kuszy prawie tak skutecznie jak Tielien marksmen po ruchu! Dodatkowo udeżając z swym młotem kawaleryjskim w szarży potrafi skutecznie powalić nawet najtwardszych przeciwników.
Ogólnie w doborze najemników spotyka się tendencaj uzupełniania braków w bandzie!
I tak bandy strzeleckie z powodu braku dużej liczby modeli do walki lubuja się w pit fighter! Znów bandy nastawione na walke w halfingu tielien marksmenie(w tym szczególnie) czy elfie. Mało mobilne (dwarfy) w warlocku.. itd..itd
Krótki opis stał się nieco dłuższy ale mam nadzieję że nieco rozjaśniłem twe dylematy.