trawa

Autor Wątek: MORDHEIM HEROIC  (Przeczytany 5496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 12, 2005, 11:19:00 am »
Ja mam w zanadrzu swojego znajomego mistrza gry... i on tez twierdzi - ze część rpg'owa WEŹMIE górę... i mi to nie przeszkadza...dlatego przecież zostawiłem mistrzowi gry tak duże pole do manewru... wiadomo, że granie po to, aby inni się dobrze bawili - a nie po to, aby ich zaciukać - to żadna frajda:)...  

Mam nadzieję, że Sławek podołą i się nie zkisi po kilku potyczkach:)... złamał by nam serca:P...




POD SPODEM UMIEŚCIŁEM NAJNOWSZĄ WERSJĘ MORDHEIM HEROIC WZBOGACONĄ O NOWE ZASADY, OPISY POSZCZEGÓLNYCH PROFESJI (KRÓTKIE:P) DO TEGO PROFESJĘ KAPŁAN I OBRAZKI!!!! A TO PODSTAWA...TERAZ TO WYGLĄDA PYSZNIE... STAREGO NA STARCIE NIE KASOWAŁEM, ABYŚCIE MIELI PORÓWNANIE
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 18, 2005, 09:59:08 pm »
„Mordheim Heroic” dodatek do gry Mordheim.

Wymyśliłem Mordheim Heroic ponieważ chciałem umożliwić graczom prowadzenie rozgrywek jeszcze bardziej zbliżonych do rpg. Całość opiera się na wyobraźni. Gra rozgrywa się w ten sam sposób co zwykłe bitwy/kampanie w Mordheim, z tą różnicą, że tutaj każdy gracz wybiera sobie jednego bohatera i tworzy drużynę wraz z pozostałymi graczami/bohaterami walcząc przeciwko „mistrzowi gry” tworzącemu scenariusze i grającemu hordami wrogów. Pod względem scenariuszy/wrogów/przygód pozostawiam pełną dowolność mistrzom gry... wydaje mi się, że klimatyczne opisy wpłynęły by pozytywnie na rozgrywkę.

1) Tworzenie postaci:

Na początku każdy gracz wybiera jednego bohatera, którym będzie kierował. Nie widzę przeszkód by gracze wybierali kilku bohaterów, zwłaszcza gdy jest ich mało, ale JEDEN powinien wystarczyć. Krok pierwszy (1.1) to zdecydowanie jakiej rasy będzie nasz bohater, następnie wybieramy mu profesję (1.2), a na końcu ekwipujemy go odpowiednio (1.3). Na samym końcu przepisujemy wszystko na kartę postaci i GRAMY! (2)


1.1) Rasy:

Człowiek


M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Maksymalne charakterystyki:
M4 WS6 BS6 S4 T4 W3 I6 A4 LD9
Człowiek posiada początkowo króliczą łapkę.

Umiejętności człowieka: *Dowolne dwa drzewka umiejętności.
Zasady specjalne ludzi:
Krótkie życie pełne przygód: Ludzie żyją krócej i intensywniej od Krasnoludów i Elfów, dlatego uczą się zdecydowanie szybciej. Aby to ukazać człowiek w Mordheim Heroic może na starcie dodać sobie punkt do jednej z niżej wypisanych charakterystyk.
+1 do WS, BS, S, T lub LD do wyboru.





Elf

M5 WS4 BS4 S3 T3 W1 I5 A1 LD8
Maksymalne charakterystyki:
M5 WS7 BS7 S4 T4 W3 I9 A4 LD10
Elfi strzelec zostanie wyposażony w elfi łuk zamiast zwykłego.

Umiejętności elfa: Szybkościowe, Specjalne* (dla elfów) ), oraz jedno dowolne drzewko umiejętności. Elfy nie mogą wybrać drzewka siłowego.
Zasady specjalne dla elfów:
Nienawiść do mrocznych elfów: Wszystkie Elfy „nienawidzą” do swoich mrocznych krewniaków.
Doskonały wzrok: Elfy w porównaniu z ludźmi mają doskonały wzrok, co pozwala im wykrywać ukrytych wrogów na dwukrotnie większy dystans niż pozostałym wojownikom. (2x inicjatywa w calach)
Niechęć do trucizn: Używanie trucizn i narkotyków to specjalność mrocznych elfów, dlatego żaden elf nie będzie używał trucizn żadnego rodzaju.





Krasnolud

M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Maksymalne charakterystyki:
M3 WS7 BS6 S4 T5 W3 I5 A4 LD10
Krasnoludzki wojownik zostanie wyposażony w krasnoludzki topór zamiast zwykłego.

Umiejętności krasnoluda: Siłowe, Specjalne* (dla krasnali), oraz jedno dowolne drzewko umiejętności. Krasnale nie mogą wybrać drzewka szybkościowego.
Zasady specjalne dla krasnoludów:
Trudny do zabicia: Krasnoludy to szalenie wytrzymała rasa, w związku z tym podczas rzutów na zranienie krasnala jedynie wynik 6 traktowany jest jako zabity, wynik 3-5 jako ogłuszony, a 1-2 jako przewrócony.
Twarda głowa: Krasnoludy posiadają szalenie twarde czaszki i temperamenty, dlatego ignorują zasady pałek, młotów itd.
Pancerze: Krasnoludy ignorują minusy do ruchu powodowane przez pancerze.
Nienawiść do orków i goblinów: Krasnale nienawidzą orków i goblinów.
Niechęć do elfów: Krasnoludy skrywają w sercach niechęć mająca swój początek przed wielu laty. Krasnolud znajdujący się minimum 4” od elfa cierpi –1 do dowodzenia (LD).
Doskonali poszukiwacze: Krasnoludy od wieków wydobywają w swych kopalniach różne kruszce, dlatego po każdej bitwie, w której krasnal nie został zabity znajduje jeden dodatkowy kawałek wyrd stone’a
Życzenie śmierci: Jeżeli krasnal polegnie w bitwie, pokonany przez wroga o niższym od siebie współczynniku WS należy rzucić dwoma k6, jeśli wynik 2,3,11,12 oznacza, że krasnal stał się TROLL SLAYEREM.





Niziołek

M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I4 A1 LD8
Maksymalne charakterystyki:
M4 WS5 BS7 S3 T3 W3 I8 A4 LD10
Niziołek złodziej zostanie wyposażony w linę i hak na starcie.  

Umiejętności Niziołka: *Dowolne dwa drzewka umiejętności. Niziołki nie mogą wybrać drzewka siłowego.
Zasady specjalne dla Niziołków:
Streetwise: Jak powszechnie wiadomo niziołki potrafią swoje nosy wetknąć prawie wszędzie (a nieoficjalnie – WSZĘDZIE) dlatego tez posiadają wiele przydatnych kontaktów. Niziołki podczas testu na znajdowanie rarowych przedmiotów dodają sobie +2 do wyniku rzutu kostką.
Cook*: Wszystkie niziołki znane są ze swoich umiejętności kulinarnych. Niziołek jako kompan to skarb, dlatego nasz bohater płaci zaledwie połowę (zaokrąglając w górę) upkeepu swojemu najemnikowi.


1.2) Profesje:


Mag

Magia, zaklęcia i prawdziwa moc przepływająca przez twoje palce – to właśnie oferuje postać maga. Magowie przeważnie trzymają się na uboczu spopielając wrogów z bezpiecznej odległości i jeżeli jest to właśnie twój styl gry – zdecyduj się na czarodzieja.
(krasnoludy i niziołki nie mogą zostać magami)
umiejętności: akademickie
Dodatkowe: +1 I
Ekwipunek: Magowie mogą używać broni opisanych w poniższej liście ekwipunku. Magowie nie mogą używać zbroi, gdyż przeszkadza im to w rzucaniu czarów.
Specjalne zdolności:
Wizzard: Na początku gry mag może wybrać jeden dowolny rodzaj magii (lesser magic, lub *shadow magic w przypadku elfa) lista ta stanie się bazową listą zaklęć czarodzieja i może on wybrać z niej startowo jedno zaklęcie, a także losować kolejne zamiast wybierać dodatkową umiejętność z rozwinięcia (jak opisano w podręczniku)
Startowy ekwipunek: Laska, sztylet i 35 złotych koron.





Strzelec

„Jeden strzał – jeden trup” Zwiadowcy, strzelcy wyborowi, myśliwi – wszystkie te profesje wymagają umiejętności strzeleckich. Jeżeli lubisz zalewać wrogów gradem strzał z dużej odległości – to jest to profesja w sam raz dla Ciebie.
umiejętności: strzeleckie
Dodatkowe: +1 BS
Ekwipunek: Strzelcy mogą używać broni i zbroi opisanych w poniższej liście ekwipunku.
Specjalne zdolności:
Weapon expert: Strzelec może używać dowolnych broni strzeleckich, jakie wpadną mu w ręce.
Startowy Ekwipunek: Łuk, sztylet i 30złotych koron. (str 122 rulebook)

Wojownik

Wojownicy to postacie uwielbiające znajdować się w samym środku walki. Wiecznie lejące się strugi krwi i wrzaski konających do dla nich chleb powszedni. Jeżeli lubisz bliskie starcia, szczęk oręża i adrenalinę – wybierz wojownika!
umiejętności: bojowe
Dodatkowe: +1 WS
Ekwipunek: Wojownicy mogą używać broni i zbroi opisanych w poniższej liście ekwipunku.
Specjalne zdolności:
Weapon traning: Wojownicy mogą używać dowolnych broni do walki wręcz, nie tylko tych opisanych w swojej liście ekwipunków. (str 122 rulebook)
Startowy Ekwipunek: Topór, tarcza, sztylet i 30 złotych koron.





Złodziej

Cicha śmierć przenikająca z cienia w cień, przeskakująca z dachu na dach – tak właśnie działają złodzieje. Moralność nierzadko jest im zupełnie obca, liczą się jedynie pieniądze. Postać dla lubiących najpierw podkradanie się od tyłu i doskonale wymierzone trafienia.
(Krasnoludy są zbyt wolne, aby zostać  złodziejami)
umiejętności: szybkościowe
Dodatkowe: +1 I
Ekwipunek: Złodzieje mogą używać broni i zbroi opisanych w poniższej liście ekwipunku.
Specjalne zdolności:
Acrobat: Złodziej może skakać i spadać z wysokości do 12” bez żadnych obrażeń o ile zda pojedynczy test inicjatywy. Ponadto może on przerzucić nieudany test przy „diving charge” ale pamiętajmy, że szarżować z wysokości może jedynie do 6”! (str 123 rulebook)
Startowy Ekwipunek: sztylet i 45 złotych koron.



Kapłan

Kapłani to wspaniali wojownicy obdarzeni zaklęciami zsyłanymi im przez Bogów. Nie ulękną się hord przeciwników i będą wspierali swoją drużynę do ostatniej chwili. Dla tych, którzy lubią stanowić silne oparcie dla swoich towarzyszy kapłan sprawdzi się doskonale.
(niziołki nie mogą zostać kapłanami)
umiejętności: akademickie
Dodatkowe: +1 LD
Ekwipunek: Kapłani mogą używać broni opisanych w poniższej liście ekwipunku. Kapłani nie mogą używać ekwipunków zakazanych dla bandy łowców czarownic i należy traktować ich (pod względem znajdowania rarowych przedmiotów itd.) jak łowców czarownic.
Specjalne zdolności:
Priest: Na początku gry mag może wybrać jeden dowolny czar z listy Modlitw Sigmara, później zamiast wybrać skill może on wylosować kolejny czar.  (jak opisano w podręczniku)
Startowy ekwipunek: Młot x2, sztylet, czosnek i 30 złotych korony.




Troll Slayer*
Umiejętnośći: Specjalne umiejętności troll slayerów.

Specjalne zdolności:
Życzenie śmierci: Pogromcy trolli szukają honorowej śmierci w walce. Są całkowicie odporni na wszelkie formy psychologii i nigdy nie testuję testów samotności.


















1.3) Ekwipunek i najemnicy.


Naszych bohaterów należy odpowiednio wyekwipować. Na początku gry mogą oni nabywać ekwipunek jedynie z poniższej listy. W późniejszym jej stadium gracze wymieniają ekwipunek między sobą bez żadnych ograniczeń, oraz kupują go na tej samej zasadzie co bandy w mordheim. Nasz model równoznaczny jest z jednym herosem i nabywa ekwipunek w tzw. „Price chart”
Jedyne ograniczenia to:
-Każdy bohater może wynająć tylko jednego najemnika, ponadto nie może tego zrobić na początku gry.
-Każdy bohater może posiadać tylko jedno zwierzę, chyba że jego zasady mówią inaczej.
-Każdy bohater może posiadać maksymalnie dwie bronie do walki wręcz (+ sztylet), do dwóch różnych broni strzeleckich i dowolny pancerz.
*Wyzywig: Zasada „co przedstawione jest na modelu, to może on posiadać” jak najbardziej obowiązuje, ale jako iż jest to gra zbliżona do RPG i mamy do czynienia z prawdziwymi BOHATERAMI, to nie obejdzie się bez magicznych przedmiotów, dlatego „magiczny” młot może być krasnoludzkim toporem, a halabarda może być mieczem. Wszystko w granicach rozsądku i w miarę wytłumaczalne. Nie zniósłbym widoku „magicznego” sztyletu, który jest dwórakiem... ale pewnie bym go wybaczył, ponieważ niektórych modeli nie warto obarczać zbyt dużą ilością ekwipunku, może to zaszkodzić figurce.

Bohaterowie mogą wynajmować najemników:
Człowiek: Jak banda Mercenaries (rulebook str: 68-71)
Elf: Jak banda The sons of Nagarythe (Annaul str: 58-63)
Krasnolud: Jak banda Dwarf treasure hunters (Annaul str: 20-24)
Halfling:  Jak banda Averlanders (Annaul str: 48-52)

Lista ekwipunku:

Bronie do walki wręcz:
Sztylet         darmo/2gc
Pałka/młot/laska      3gc
Topór         5gc
Miecz         10gc
Włócznia         10gc
Halabarda       10gc
Mordgensztern      15gc
Cep         15gc
Broń dwóręczna      15gc
Krasnolódzki topór      15gc *tylko dla krasnali
Broń z gromnilu      3x cena *tylko dla krasnali
Broń z Mithrilu      2x cena *tylko dla elfów

Bronie strzeleckie:
Proca         2gc *tylko dla niziołków
Łuk krótki       5gc
Łuk         10gc
Kusza         25gc
Noże do rzucania      15gc
Pistolet          15gc/30gc za parę

Pancerze:
Puklerz         5gc
Tarcza         5gc
Chełm         10gc
Lekka zbroja      20gc

Specjalne:
Talizman szczęścia      10gc *tylko dla magów i złodziei
Czarny lotos      16gc *tylko dla złodziei
Lina i hak      5gc *tylko dla złodziei
Czosnek         1gc *tylko dla kapłana

2) Gra
 
Gra odbywa się dokładnie na tych samych zasadach co Mordheim, aczkolwiek tutaj „bandę” tworzą modele kilku graczy.

2.1) Kolejnośc ruchów / strzelania / walki:

Aby wprowadzić jakiś ład bohaterowie poruszają się w zależności od inicjatywy. W przypadku takiego samego współczynnika należy rzucić K6 i zacznie gracz, którego wynik był większy (ten sam rzut kostką ma wpływ na strzelanie i walkę wręcz*). Podczas walki wręcz modele graczy uderzają w ten sam sposób co w normalnym Mordheim, według szarż/first strike’ów, oraz inicjatywy. W przypadku takiego samego współczynnika modele wykonują ataki w oparciu o rzut wykonany na początku tury (rzut na zdefiniowanie ruchów). Gracz, którego bohater ma najwyższą inicjatywę porusza zarówno jego, jak i pozostałe swoje modele (najemnika, zwierzę).

2.2) Psychologia:

Bohaterowie są traktowani jak normalni członkowie bandy, a co za tym idzie testują „all alone test” i test rozbicia „rout test”. W przypadku tego pierwszego nic nie ulega zmianie, ale test rozbicia wykonywany jest dla każdego bohatera (z obstawą) z osobna JEDNORAZOWO w chwili gdy padnie 25% „drużyny” (wliczani są bohaterowie i najemnicy, nie zwierzęta) a następnie po każdej kolejnej śmierci po stronie poszukiwaczy przygód.

Dodatkowe:
Karta postaci:

PS: wszystkie klimatyczne obrazki znajdują się na forum TH
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline nahar

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 19, 2005, 06:51:12 pm »
Pełen podziw.
Jak tylko bede jechał do Kraka to dam znać i moze coś skręcimy. Ale to nieprędko. Dodam że jestem na etapie robienia czegoś podobnego do Battletecha/Mechwojownika.
paweł

Offline skolo

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 22, 2005, 09:05:07 am »
Nazroth, uwazam ze stanowczo za duzo czasu masz :) Wez jakas praca sie zajmij albo dziewuche sobie znajdz jak nei masz  :lol:
Jestem pelen podziwu jednak dla Twojej pracy :D

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 22, 2005, 09:51:07 am »
Fotka mojej kobiwety jest na samej górze po prawej:P...

A co do czasu, to dla natchnionej osoby to chyba nie ma znaczenia:)... robienie takich rzeczy daje niesamowitą radość... (pominąwszy juz fakt, że konam z nudów w te wakacje... co mozna było - to zarobiłęm, co można było to "pokochałem":P... więc pozostało mi tylko Mordheim)
Pozdrawiam.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline skolo

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 22, 2005, 02:35:37 pm »
Spoko, a to zadnych planow wakacyjnych nie masz ze mowisz ze nuda straszliwa?, bo to juz polmetek...

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 26, 2005, 10:11:55 am »
Wispi skarży się na mały ruch na naszym świetnym i klimatycznym forum TREASURE HUNTERS... więc jako członek klubu ten temat zawieszam - a wszystkich ciekawych jak potoczą się dalsze losy wspaniałego:P i nietypowego rozwinięcia do systemu mordheim jakim jest MORDHEIM HEROIC zapraszam na to właśnie forum TH...
http://213.134.171.203/Treasure_Hunters/forum/viewtopic.php?p=79#79
nawet wam tu daje link na konkretny temat...:)
Pozdrawiam... and FORUM TH RULEZZ... po co udzielac się na jednym z parunastu forum, skoro można na jednym JEDYNYM poświęconym wyłącznie MORDHEIM!?
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline skolo

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 27, 2005, 08:50:33 am »
:shock: myslalem ze forum mordheim na gildii to forum mordheim, i poswiecone jest wylacznie mordheim..no widac sie mylilem.

chcialem poinformowac ze mam urlop od piatku i nie bedzie mnie az do 16go sierpnia a moze i dluzej. w razie czego misiek jest modem i do niego kierowac sprawy. pozdrawiam

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 27, 2005, 09:54:12 pm »
Nie no spoko - ja po prostu jestem pełen nadzieji związanych z naszym th'owskim forum i nie możecie mnie za to winić... chcę je promowac jak to tylko możliwe... wiadoma sprawą jest to, że forum Gildii to największe forum mordheim w Polsce...ale gdyby udało nam się nakłonić wszystkich do przejścia TAM... na nasze forum TH... strona zyskała by nielada prestiz i zaczęła naprawdę biec do przodu - a sposób w jaki forum jest obsługiwane jest o niebo leprzy niż tutaj - min,. jest ono zintegrowane ze stroną... świetna sprawa...bardzo ułatwia mi to życie... pisze mi ładnie "witaj Nazroth - jest 5 nowych postów" :)
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 01, 2005, 10:11:26 pm »
ja jestem zachwycony klimatem skina ... i ten skaven w logo!!!

Offline Huggy Da Grim

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 03, 2005, 03:09:58 pm »
A dałoby się wrzucić Orczasy? Pokombinowałbyś nad tym Naz? tak coby wyszło niezbyt przegięcie?
obbos for dinner, gobbos for tea, gobbos when Ya want'em, and Gobbos for ME!

3 Miejsce w Mordkę na Bazyliszku '05

Offline Nazroth

MORDHEIM HEROIC
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 03, 2005, 03:15:08 pm »
Puki co Orkasy to raczej "zła strona mocy" i bohater ORK nie pasuje to wizji caości... natomiast myslę, że nei byłoby z tym problemu, gdybym tylko miał czas - a dziś kupiłem MEGA FORCE ARMY DEAL DO SPACE MARINES>.... i czasu mi brakuje:P...hehehe - miesiąc mi zajmie zabawa z nimi...więc neistety - musze coś kosztem czegoś...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

 

anything