No tak-oddział panikuje jeżeli:
1)spanikowany oddział/y o łącznej US równej bądź większej od niego znajduje sie w czterech calach na początku tury;
2)przyjazna jednostka jest złamana w HtH w 6"-nie ma mowy o jakiejkolwiek US, z tym że dodano, że nie trzeba rzucać testu paniki dla pojedynczego modelu-chyba że tem model ma 5 lub więcej W. Z czego można wnioskować, że nie trzeba rzucać testu paniki za złamaną przyjazną jednostkę o US mniejszej niż 5 (tego nie jestem pewien, ale chyba gdzieśczytałem klaryfikację-chociaż głowy sobie za to uciąć nie dam);
3)jeżeli walcząc w HtH na początku tury, oddział zostanie zaszarżowany z flanki/tyłu;
4)przyjazny oddział jest zniszczony w 4"-patrz punkt pierwszy (zniszczony oddział/y muszą mieć łączną US przynajmniej równa oddziałowi testującemu panikę);
5)oddział otrzyma 25% strat w pojedynczej fazie strzelania lub magii (także przy S&S)-załogi maszyn ani potwory, które straciły jeźdźca (ani jeździeć, którego potwór stracił 25% ran) nie muszą testować w tym wypadku; takze wtestwany w przypadku otrzymania 25% strat za losowo poruszających się przeciwników (Fanatycy itp.) czy też za teren (rydwan w trudnym terenie);
6) przyjazna jednostka jest wybita przez magię lub strzelanie w 4"-z tym że też można przyjąć to co w punkcie pierwszym-tak na logikę (chociaż w zasadach tego nie ma).
W sumie w przypadku punktów 2 i 6 wszystko zależy od interpretacji zasad przez graczy-bo nie jest dokładnie wyjaśnione (szczególnie przykłąd w punkcie drugim). Tak więc... jak to rozumieć?