Autor Wątek: Imperial Guard  (Przeczytany 464272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Soulles_Being

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3090 dnia: Lipiec 20, 2010, 01:21:45 am »
Ale wiesz, że chimera ma wyjście z tyłu i jak się nie odwrócisz to trochę tracisz tej odległości.
Racja, racja. Zazwyczaj staram sie przekręcić pojazd. Chociaż w sumie to czy chimera się obróci bokiem czy dupą to niewiele zmienia. Przód jest wąski i tylko on jest należycie chroniony. Dobrze że teraz wystawia się ją za rozsądne punkty bo kiedyś to AV10 mnie ostro mdliło.
Ciekawostka dla nowszych graczy: Chimera jest jedynym pojazdem w całym WH40k który jest zaklasyfikowany jako czołg i ma AV10 na boku. :?
Po tych 12" wędrówki chimerka może śmiało doprawić całość odpalając dym.
Melta dostaje przynajmniej 8" zasięgu, a odpowiednio wystawiony oddział cover 4+ albo nawet 3+ jak wybierze się Padnij! w turze przeciwnika.

 
Ale wiesz, że po wysiadce HWT nie strzela?

Jasne że nie mogą, aż taki marny w zasadach to nie jestem ;)
Można to wykorzystać w dwóch sytuacjach.
1. Wystawić chimere w konfiguracji wsparcia ogniowego tj. multi-bolter (chyba nie musze tłumaczyć o co chodzi), a za nim wystawić oddział piechurów tak, że wystają tylko spec bronie i HWT. Może się przydać na pustyni w momencie gdzie nie ma miejsca bezpiecznego by ten oddział się znalazł. Chimerę może osłaniać inna chimera.
Po co w ogóle wystawiać tak oddział poza chimerą?
- trzymanie znacznika (4+ cover i wciąż może sypać do przeciwnika)
- możliwość otrzymania rozkazu
2. Podjechać na 12" wyładować oddział i wypalić z spec broni. Oddział ma 4+ covera i może przyjąć rozkazy. W kolejnej turze wciąż mając cover strzela już wszystko.

Oczywiście w drugiej opcji nikt nie będzie pakował do wetów kosztownej laski i biegał z nią przez co efektywnie marnuje połowę kosztu chimery.

Przeglądając taktyczne porady na youtubie, natrafiłem na dziwną rzecz. Nazwane jest to 'cheap tactics' czyli tanie sztuczki. Mniejsza jak to działa i czy jest legalne, bardziej zaciekawiło mnie hasło autora, że członkowie jednego plutonu nie dają covera przeciwnikowi kiedy jeden oddział wali przez drugi. Wertuję codex i nie mogę tego znaleźć.
Czy to jest jakaś ściema, czy może w rulebooku jest to opisane, a może jakaś spec zasada w opisie czegoś co moje zmęczone oczęta nie są w stanie teraz zauważyć?
Obawiam się że to pierwsze, no ale nie miałbym nic przeciwko żeby coś takiego istniało ;)
Link do taktyk:
Imperial Guard Tactics: Cheap Tactics

Ok na razie to tyle ode mnie.

PS:
Sprawa do modelarzy.
Czy jest ktoś na tym forum, gwardzista, który nie używa Devil Doga? Gdzieś zgubiła mi się druga część melta-cannona i nie mogę skleić tej końcówki :?
Może komuś jest niepotrzebna?
Warto zapytać ;)

Pozdrówko ;)
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'

Offline jachu_ka

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3091 dnia: Lipiec 24, 2010, 10:50:20 pm »
Ciekawostka dla nowszych graczy: Chimera jest jedynym pojazdem w całym WH40k który jest zaklasyfikowany jako czołg i ma AV10 na boku. :?

E-e, jest jeszcze centaur z 11/10/10.

mąka krupczatka
<- ikona prawdziwego kasztaniarza.

Offline Soulles_Being

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3092 dnia: Lipiec 26, 2010, 01:04:26 pm »
E-e, jest jeszcze centaur z 11/10/10.
Racja ale miałem na myśli zasady stricte z GW.
Centaur jest wymysłem FW i rzadko widuje się go na stołach. Osobiście nie lubie zabawek które muszę uzgadniać z przeciwnikiem zanim w ogóle to wystawie. W meczach towarzyskich jeszcze można to przepchnąć, ale turnieje zazwyczaj nie obfitują w Imperial Armoury.
Ale to akurat dobrze wiesz, rozpy FW często są albo przecenione albo niegrywalne bądź przegięte jak Fosforowe Ciężkie moździeże Kriegu z automatycznym wycofywaniem się jednostek nawet fearless.
Poza tym centaur jest open topped, a chimera fluffowo jest pożądnie opancerzoną puszką ;) Tylko te boki takie marne i jakieś niefluffowe, na szczęście w tej edycji wyprostowano to trochę zmniejszonym kosztem punktowym.

POzdrówko ;)

PS:
Tak wiem czepiam się i możliwe że piszę za długie posty ;P
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'

Offline the best of IG

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3093 dnia: Lipiec 26, 2010, 01:47:47 pm »
A propo centaurów  :arrow: pojawił się  update zasad kiegu z FW  :smile: .
  • Można np. dawać fisty sierzantom i sklejać HWT squady z normalnymi  drużynami piechoty  :biggrin: . Link w temacie o nowościach GW  :cool: .   
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline Skark

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3094 dnia: Lipiec 26, 2010, 03:17:17 pm »
Soulles_Being

Infernus Shell nie działa na jednostki Fearless. I można go wystawić do normalnej gwardii. Dodatkowo w normalnym kodeksie są lepsze zabawki (np. Chimera, Psykerzy lub Hydry).

Offline Dewot

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3095 dnia: Lipiec 27, 2010, 11:34:06 am »
A propo centaurów  :arrow: pojawił się  update zasad kiegu z FW  :smile: .
  • Można np. dawać fisty sierzantom i sklejać HWT squady z normalnymi  drużynami piechoty  :biggrin: . Link w temacie o nowościach GW  :cool: .   
IMO bardzo klimatyczna lista armii. Fajne maszyny typu Hades czy Cyklop, dodatkowe punkty pancerza z boku lemanów. Na 3 HW w jednym IS miałem nadzieje jeszcze przed powstaniem nowego kodeksu do gwardii. 140 pkt za IS+ 3 autocannony to  cena która mieści się w granicach rozsądku. Ciekawe byłoby wystawienie gwardii walczącej wręcz. Łączone IS z laspistolami, PF dodatkowo wspierane przez Quatermastera ( feel no pain) i 3 zasady specjalne.

To co boli to brak sentineli, vandetty, veteranów, chimery i jeszcze paru innych rzeczy...

Offline jachu_ka

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3096 dnia: Lipiec 27, 2010, 12:00:46 pm »
dodatkowe punkty pancerza z boku lemanów

co? normalne 13 mają przecież, tak jak reszta z nowego dexu.

mąka krupczatka
<- ikona prawdziwego kasztaniarza.

Offline Dewot

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3097 dnia: Lipiec 27, 2010, 12:54:27 pm »
co? normalne 13 mają przecież, tak jak reszta z nowego dexu.
Racja, mój błąd.

Offline Soulles_Being

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3098 dnia: Sierpień 02, 2010, 03:25:56 pm »
Soulles_Being

Infernus Shell nie działa na jednostki Fearless. I można go wystawić do normalnej gwardii. Dodatkowo w normalnym kodeksie są lepsze zabawki (np. Chimera, Psykerzy lub Hydry).
Dzięki za wyjaśnienie jak działają teraz.
Kiedyś jednak były wzorowane na starych zasadach hellhounda i każdy kto dostał choćby jedną ranę od takiej broni musiał się wycofać bez żadnego testu Ld, więc działało na wszystko poza pojazdami.

Pozdrówko :wink:


EDIT:
Chyba nie będę odosobniony w stwierdzeniu, że ostatnimi czasy (tak z pół roku ;) ) temat Imperialnej gwardi leży i się nie rusza.
Jasne, że nie ma co oczekiwać fajerwerków. Nowy dex za nami, nie ma jakiejś wielkiej 'wish-listy' na temat, której możnaby tu żywo dyskutować. Taktyki raczej trzymamy tylko dla siebie lub nie ma o czym już rozprawiać wychodząc za założenia, że wszystko można jak się umie.
Myśle jednak, że po prostu już nikomu się nie chce w ogóle udzielać ;) Np chętnie bym się dowiedział czy moje ostatnie zapytanie odnośnie członków plutonu i cover sv dla przeciwnika istnieje czy to tylko wymysł.
No ale mniejsza z tym.
Mam takie pytanie do ogółu.
Najwyraźniej już omówiliśmy wszystko dotyczące grania gwardią. Co wy na to, żeby poza ogólnymi rozprawkami na temat gwardii umieszczać w tym temacie szczególy dotyczące swoich armii.
- Fluff swojego regimentu
- konwersje którymi ktoś chciałby się pochwalić
- wskazówki na temat modelowania/konwertowania
Mam kilka konwersji, którymi chciałbym się pochwalić no ale wpierw chciałbym wiedzieć czy ma sens tu coś wrzucać. Ktoś chciałby się pochwalić/pooceniać?
Pytanie do osób zorientowanych:
Jako że jestem beztalenciem w zakresie fotografowania, ma ktoś jakieś wskazówki jak najlepiej robić zdjęcia swoich figurek? Jakieś specyficzne tło? Ogranicząc flesz itp.


Pozdrówko ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 11:22:36 pm wysłana przez Soulles_Being »
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'

Offline Lord Xentar

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3099 dnia: Sierpień 06, 2010, 01:05:00 pm »
Pytanie do znawców: w jakim numerze WD znajdę zasady dodatkowych doktryn Imperialnej Gwardii z zeszłej edycji? Czy można to też gdzieś przeczytać w necie?

Przy okazji - może ktoś to od razu wie: co robi doktryna Native Cavalry (mam nadzieję, że nie przekręciłem nazwy)?

I wreszcie ostatnia sprawa: co do wspomnianej w poprzednim poście listy życzeń, ja tam ciągle czekam na porządnych, futurystycznych, techno-fantastycznych rough ridersów, bo obecne modele, to mogą w WAB Tatarów udawać (oczywiście po drobnych przeróbkach i jeśli ktoś nie jest purystą, bo jak jest, to nie mogą nawet tego:))

Jak wychodziła nowa gwardia były plotki, że będą nowi kawalerzyści, ale teraz to już chyba martwy temat ... (?)
Chaos ogarnie Wszechświat, a my, wybrani jego słudzy zostaniemy wywyższeni w Jego oczach!

Offline the best of IG

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3100 dnia: Sierpień 06, 2010, 02:04:18 pm »
Cytuj
Pytanie do znawców: w jakim numerze WD znajdę zasady dodatkowych doktryn Imperialnej Gwardii z zeszłej edycji?
Nr 308 jak dobrze pamiętam ( nawet go mam  :smile: ). Zasady są gdzieś w tym temacie  :smile: .

Cytuj
I wreszcie ostatnia sprawa: co do wspomnianej w poprzednim   poście listy życzeń, ja tam ciągle czekam na porządnych,   futurystycznych, techno-fantastycznych rough ridersów, bo obecne modele,   to mogą w WAB Tatarów udawać (oczywiście po drobnych przeróbkach i   jeśli ktoś nie jest purystą, bo jak jest, to nie mogą nawet tego:))
Talarańscy są ładni ( i dość drodzy ), są też kiegowcy z FW ( ale jeszcze drożsi ). Nie ma niestety inne opcji niż konwertować - ja swoich zrobiłem z outridersów z batla, nieżli wychodzą też ponoć z konnych maruderów chaosu z batla i SM zwiadowców na motorkach.

Cytuj
Przy okazji - może ktoś to od razu wie: co robi doktryna Native Cavalry (mam nadzieję, że nie przekręciłem nazwy)?
Nie znam takowej...Może chodzi ci o "xeno mounts" ?

Cytuj
teraz to już chyba martwy temat ... (?)
Martwy jak martwy - nowy codex dał gwardii potęgę o jakiej zawsze marzyła, i uczynił gwardię jedną z najmocniejszych armii ( IMO trzecią po BA i SW ). Kombinują zwykle ci którzy mają w jakiś sposób pod górkę. Zwycięstaw przychodzą teraz zdecydowanie łatwiej więc nie ma za dużo pytań o taktykę, a nowych modeli w najbliższym czasie nie będzie więc i o nich dyskusji nie ma  :wink: .



My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline Lord Xentar

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3101 dnia: Sierpień 07, 2010, 10:09:49 am »
Do the best of IG (odnośnie ostatniego fragmentu posta): ależ ja się wcale nie martwię o taktykę i "nie mam pod górkę":) Chodzi mi tylko o kwestie estetyczne a NIE o taktykę/efektywność/grywalność.

Kriegowi jeźdźcy z FW są rzeczywiście bardzo ładni, ale drodzy i chyba nie (tak przypuszczam, bo w ręce nie miałem) wieloczęściowi (multi-part).

Soulles Being sugerował, żeby chwalić się w tym miejscu udanymi konwersjami, to może wrzucicie fotki waszych konwersji rough riders. Przynajmniej ja chętnie bym zobaczył, jak to zrobili ludzie o umiejętnościach modelarskich większych niż moje:)
Chaos ogarnie Wszechświat, a my, wybrani jego słudzy zostaniemy wywyższeni w Jego oczach!

Offline Soulles_Being

Odp: Imperial Guard
« Odpowiedź #3102 dnia: Styczeń 09, 2011, 02:42:53 pm »
(...)
Soulles Being sugerował, żeby chwalić się w tym miejscu udanymi konwersjami, to może wrzucicie fotki waszych konwersji rough riders. Przynajmniej ja chętnie bym zobaczył, jak to zrobili ludzie o umiejętnościach modelarskich większych niż moje:)
A jednak czasem ktoś coś tutaj zamieszcza ;)
Na moje fotki jeszcze trochę będzie trzeba poczekać, cierpie na chroniczny brak kasy i niedobór green stuffu ;)

Jak będę miał okazję dorwać aparat i zrobić nim dobre zdjęcia to chętnie podzielę się konwersjami weteranów.
Sprawa #1:
Mam takie zapytanie do reszty dowódców:

Próbował ktoś w walce użyć czegoś takiego:

Al'Rahem Armoured Fist (sam wymyśliłem :P)

HQ:
CCS z astropathą + chimerka czy co tam chcemy

TROOPS:
Jakiś pożądny firebase albo vet chimerki

Pluton al'raha
PCS + alrah + 4xplazma, chimera
Sq1 plazma + chimera
Sq2 plazma + chimera

No i cały ten pluton w chimerce wjeżdża outflankując.
Ciężkie palniki + rapid plazm powinno zmiękczyć większość celi oraz chimerka ma szanse utrzymać ten oddział przy życiu.
Można by nawet pokusić się o wystawienie sekcji ciężkiej broni np autocannony by od kolejnej tury ustawić przeciwnikowi nową pancerną bazę strzelniczą.

Nie lubię specjali, ale powoli przekonuję się do opcji jakie wprowadzają. W starym dexie na doktrynach takiej pancernej pięści z flanki nie można było przeprowadzić, ale zasada al raha zmusza do outflanku a nie daje infiltracje którą neguje transporter.
Na upartego można alrahowi dać zamiast plazm melty i w następnej turze assaultować np karnasia (Wiem wiem tego już się nie spotyka :D ) ogólnie coś z niską inicjatywą i może go zabije instantem :P

Na turnieju raczej tak nie pograsz z uwagi na brak specjali, ale for fun w swoim lokalnym klubie czemu nie?

Jeśli spodoba się komuś ten pomysł i zagra bitwę czymś takim dajcie znać jak wam poszło.

Sprawa #2
Nie wiem jak wy, ale jestem beznadziejnie przyciągany do genialnych fluffowo, ale mało wydajnych oddziałów tj. ogryny i stormy.
Ostatnio doświadczyłem objawienia. Zazwyczaj używałem małego oddziałku stormów outflankując. Czasem coś ugryźli meltami a potem zdychali marnie, dlatego przestałem traktować ich poważnie.
Ostatnio jednak przeczytałem w rulebooku, że oddział ze scoutem może outflankować ze swoim pojazdem.
Piątka, szóstka stormów 2x melta i chimera, misja rekonesans i mamy outflankującą chimerę bez specjalnych bohaterów.
Zasięg melt można przedłużyć do 18" a w ekstremalnych warunkach 26".
Chimera przy 6" ruchu dorzuci ciężki palnik do ostrzału właściwie można taki oddział uzbroić w cokolwiek i zawsze znajdzie zastosowanie.
Co o tym myślicie?
In the midst of genetically engineered super-beings, alien killing machines, warrior mystics, and technology that approaches sorcery in its sophistication, the Imperial Guard are mere soldiers.

'If brutal force isn't working you're not using enough!'