Autor Wątek: Mordheim na Falkonie 2005  (Przeczytany 20919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sir_stafford

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 17, 2005, 05:03:33 pm »
Zgadzam sie z Misiem co do scenariusza z inżynierem. Tak jak mówiłem na Bazyliszku: tego typu scenariusze są superowe na fanowe bitwy, kampanie towarzyskie, ale nie na turnieje przedewszystkim z 2 powodów:
1. za duza losowość (np. pułapki inżyniera,)
2. promowanie konkretnych band (np. szybkość w dobiegnięciu do czegoś u skavenów, hate na trolle u krasnoludów)
W Nim moja tarcza i moja moc, nie jestem sam."

Offline Wojtek_Krz

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 17, 2005, 05:25:28 pm »
Coś juz czuje że wyjdzie z tego sporszy turniej i wieksza sieczka. No nic zostaje mi pomalowac szczury i skavenowac swiat wraz z innymi.

A tak wogóle wiadomo czy bedzie jakas kwota wpisowa na turnieju by jakies nagrody były??

Offline CHESUS

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 17, 2005, 07:09:20 pm »
krzyś miś powiedział ze on załatwi nagrody wienc wpisowym na turniej mordki bendzie zapłacenie akredytacji przy wejściu na teren konwentu.
amiętajcie wszystkie dzieci skaven śmierdzi bo je śmieci!!!

Offline Motorek

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 18, 2005, 07:25:41 am »
Cytat: "sir_stafford"
Zgadzam sie z Misiem co do scenariusza z inżynierem. Tak jak mówiłem na Bazyliszku: tego typu scenariusze są superowe na fanowe bitwy, kampanie towarzyskie, ale nie na turnieje przedewszystkim z 2 powodów:
1. za duza losowość (np. pułapki inżyniera,)
2. promowanie konkretnych band (np. szybkość w dobiegnięciu do czegoś u skavenów, hate na trolle u krasnoludów)
Spokojnie ten scenariusz to była luźna propozycja, tak samo jak krzyk banshee, rozmawiałem sporo na Bazylu z Mistrzem Wałków i przekonał mnie, że ten scenariusz to lipa, zresztą chłopaki i tak nie chcieli go dawać.

Offline nahar

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 18, 2005, 09:55:29 am »
Cytuj

co by nie pisać post pod postem........wracając do regulaminu błąd o którym pisałem Kindze na gg Arrow 3 scenariusz powinna być ustalona liczba Wyrdstone Shardów. Mamy sporo pomysłów po tym turnieju (cholera czego tego nie notowaliśmy sporo zapomniałem) i na Falkonie chcemy, żeby wyszło idealnie, na pewno będą zgrzyty bo zawsze są większe albo mniejsze.
Pomysły, troche z batlla zaciągniętych - Karol gra na turniejach więc zna się na tych regulaminach, musi być 1 sędzia główny nie grający , no niestety ktoś musi się poświęcić i wziąść na siebie odpowiedzialność za wszystko i mieć czas na to żeby podejść do innych stołów tak żeby to nie było kosztem gracza z którym ma bitwę w dannej chwili, do tego sędziowie liniowi.
rozstrzelić punktacje WP i w końcu zacząć je rozdawać Arrow proponuje 10 WP na turnieju , ale gram np 60 min + 20 min na rozwoj przed bitwą , po 60 minutach gracze nie rozstrzygneli bitwy więc jest remis (przypadek Jezusa) za zgodą obu mogą grać kolejne 5 minut ale obaj dostają po WP za przeciąganie czasu gry i mają tylko 15 min na rozwoje. Kolejne 5 minuty kolejny WP do maksymalnie 10 minut przedluzenia i 2 WP.
Rozwoje eksploracja przezywajka- po zakonczeniu gry gracze podchodza do sedziego glownego i przy nim wykonuja rzuty.
Quiz wiedzy mordheimowej zarowno o systemie jak i historii Mordheim, tak jak na batllu, np w wolnej chwili miedzy bitwami albo poprostu sedzia przeywa gre na pare minut i rozwiazujemy quiz. Powiedzmy 10 pytan -10 pkt do przedyskutowania.
Malowanie- przychodzi profesjonalny malarz i ocenia figsy przed 1 bitwa, moze byc i wyswiw oceniany wtedy wiecej pkt i za to sa oddzielne pkt nie wlicznae do klasyfikacji koncowej turnieju, poprostu dostaje sie oddzielne nagrody i jest oddzielna klasyfikacja.
Więcej nie pamietam naszych pomyslow.



Ja bym bardzo uważał na pomysł sędziego głównego niegrającego. Tak miało być na Wojennym Młocie 2004. Tym sędzią byłem ja. No i okazało się że jest nieparzyście - musiałem grać bez liczenia mnie do klasyfikacji. Był to zły pomysł nie miałem czasu na wszystko poza tyn średnio się starałem. A nigdy nie przewidzisz czy ktoś przyjedzie czy nie (jak ja na Bazyla - kłopoty zaczęły sie dla mnie w czwartek rano i ostatecznie nie mogłem pojechać).

Poza tym jestem jak najbradziej za sędzią głównym niegrającym. Oczywiście taka osoba musi spełniać kilka wymagań ale nie mam wątpliwości że macie co najmniej kilku odpowiednich kandydatów.

Co do Chance Encounter - no nie róbmy scenariuszy pod konkretne bandy. Aj słabiutkie beasty w dupe dostaną....wszyscy T 4 itp.

Po prostu musimy naprodukować masę drabin i kładek, schodów przstawianych do budynków itp. I problem padnie.


Historia bandy - super pomysł, my rok temu mieliśmy takowy na oMTH. Natomiast co do malowania. Zawsze z tym były problemy. Na pewno można wziąć profesjonalnego malarza (ale kto to jest profesjonalny malarz). Są różne szkoły malowania itp.

Rozpisywanie sie co do kryteriów jest średnie - szczególnie ze jak słyszałem na Bazylu dziwne rzeczy sie działy..... Jedna ogólna ocena za malowanie, konwersję, podstawki i ogólne wrażenie.

Mozna wziąć kogos kto jest laikiem i zrobić tak: Ogląda wszystkie bandy dokonując wstępnej oceny (po cichu bez udziału zainteresowanych) potem jeszcze raz przechodzi i koryguje. Chodzi o to ze jak się ogląda bandy po kolei to nie ma się skali porównawczej.

No i na koniec dodam ze do Lublina postaram się przyjechać - ratować reputację swojego klubu :D
paweł

Offline Wercyngetoryks

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 18, 2005, 03:09:43 pm »
Pomysł z rozstrzyganiem czasu gry bardzo mi sie podoba...60minut i WP za każde kolejne 5 minut...jestem za.

Quiz tak średnio do mnie przemawia, dodatkowe zamieszanie, no i skoro pisałes,że pkt za malowanie niepowinny być wliczane do klasyfikacje tylko stanowić osobny konkurs, nagrode itd. no to moim zdaniem test wiedzy tym bardziej...
Ja proponuje zrobić pożądnie jakiś kokurs hobbystyczny...ocena figurek (malowanie,konwersje itp.), historia bandy, test wiedzy o Mordheim, i to razem jakoś osobno, a do tego ustalic przedziały punktowe...i powiedzmy za uzyskanie jakiejs tam liczby punktów z części hobbystycznej dostanie się 1-3 pkt do klasyfikacji???

No i prosiłbym o jakies przykładowe pytania, nad czym myslicie?...bo pytania z cyklu zasada (ile upkeepa płaci sie jakiemuś najemnikowi itd. mogą być dla niekótych krzywdzące,bo to najczęściej padajace na turnieju pytanie...to samo tyczy się jakiś szczególików z histori, nie każdy aż tak dogłebnie studiuje tego typu materiały, więc pasowało by jakoś uogólnić i dobrze wyważyć pytania:P

Cytat: "Kretek"
Rozwoje eksploracja przezywajka- po zakonczeniu gry gracze podchodza do sedziego glownego  i przy nim wykonuja rzuty.


A to akurat jest troche bez sensu, znacznie wydłuży czas turnieju, bo wystarczy żeby 3-4 pary skończyły w podobnym czasie i co, pojedynczo będa turlać kostkami przed sędzią,dziwne??
Zwłaszcza akcje z najmowaniem najemników, przedmiotami, przykład Buddy czy Marka, nigdy nie mogli zdążyć, a pierwsi kończyli. Wiem jaką macie sytuacje przed oczami wymyslajac tego typu zasade, ale to ewenement...i ja bym winił przeciwnika, bo mówi się wprost "dobra stary, ja biore podręcznik i jedziemy na zmiane z rozwojami"...to da się wyegzekwować;)

Offline mecenasik

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 18, 2005, 03:28:32 pm »
a ja bym zostawil ocene malowania w ramach punktacji turniejowej..sam nie maluje na jakims rewelacyjnym poziomie ale to wymusza pewny standard turnieju..z drugiej strony..niech tej oceny nie dokonuje malarz ktory wygral Slayer Sworda:)bo to moze bolec:)
co do testu i historii band..pomysl przedni(i tez bym wrzucil do jednej punktacji)wiecej hobby w hobby:)
a moze inna metoda podium: 1sze miejsce w turnieju(czyli wszystkie pkt razem -za bitwy,malowanie,test itd) i 1sze miejsce generalskie(pkt tylko z bitew)?co Wy na to?
jak to jest z Lublinem bo bym sie chetnie wybral,jak obiecalem,ale nie wiem jak z noclegiem itd (bo na stronie falconu to mgliscie pisza:))-jakby co to zabieram kobitke i inwestuje w hotel(a w niedziele zwiedzanie miasta-jakby niepatrzec moj pierwszy raz:))
a i najwazniejsze:kto jedzie??:)bo kto bedzie to sie chyba domyslam:)
pzdr

Offline Motorek

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 18, 2005, 03:36:05 pm »
Cytat: "mecenasik"
a moze inna metoda podium: 1sze miejsce w turnieju(czyli wszystkie pkt razem -za bitwy,malowanie,test itd) i 1sze miejsce generalskie(pkt tylko z bitew)?co Wy na to?
Fajny pomysł - tyle , że nie wiem jak z nagrodami będziemy stali ale to mi się bardzo podoba bo powinno pogodzić, zarówno tych którzy chcą wliczać punkty z malowania jak i tych którzy nie chcą. ;)
Cytat: "mecenasik"
jak to jest z Lublinem bo bym sie chetnie wybral,jak obiecalem,ale nie wiem jak z noclegiem itd (bo na stronie falconu to mgliscie pisza:))-jakby co to zabieram kobitke i inwestuje w hotel(a w niedziele zwiedzanie miasta-jakby niepatrzec moj pierwszy raz:))
a i najwazniejsze:kto jedzie??:)bo kto bedzie to sie chyba domyslam:)
pzdr
Z noclegiem na terenie konwentu nie ma najmniejszego problemu, śpi się w salach lekcyjnych, można też na sali gimnastycznej - tego ostatniego raczej nie polecam.

Offline Motorek

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 19, 2005, 11:07:36 am »

LUBELSKIE STOWARZYSZENIE FANTASTYKI „CYTADELA SYRIUSZA” i IV LO im.Stefanii Sempołowskiej ul. Szkolna 4 w Lublinie ZAPRASZA NA:

Turniej Mordheim na konwencie miłośników fantastyki Falkon 2005
 
Start – sobota 19.11.05 godzina 13:30 (zapisy od godziny 13:00)

Regulamin turnieju:
1. Organizatorem turnieju jest Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza”
2. Na turnieju obowiązują zasady z Living Rulebook ( do ściągnięcia ze strony www.mordheim.com), oraz Mordheim Annual.
3. Turniej odbywa się w formie kampanii.
4. Uczestnik turnieju musi posiadać przy sobie:
-   figurki (gra niepomalowaną bandą oraz „proxami” jest niedozwolona, nie ma zasady „WYSIWYG”),
-   oryginalną i czytelnie wypełnioną kartę warbandy (tą z 6 slotami), formatu A4 na białym papierze
-   wydruk bądź xero  oryginalnych zasad warbandy i najemników bądź ekwipunku, których używa lub będzie używał,
-   miarkę i kilka k6.
5. Rozpiski należy przygotować na 500 gc (Marienburgers 600 gc) w czasie turnieju można raz zmienić rozpiskę na nową, jeżeli straty wyniosły minimum 50% stanu sprzed bitwy.
6. Początkowa banda może posiadać tylko jednego najemnika.
7. Każdy gracz otrzyma kartę gracza, w której zobowiązany będzie wpisywać
wyniki gier oraz swój rating po każdej grze, przeciwników, punktów za ocenę hobbystyczną itp.
8. Zgłoszenia należy przesyłać najpóźniej do 11 listopada 2005 roku na
adres: ligamordheim@o2.pl (zgłoszenie powinno zawierać: imię,
nazwisko, nazwę bandy, nazwę klubu, z jakiego jest gracz, miasto oraz rating
bandy). UWAGA: Liczba  graczy ograniczona - 30 osoby. O udziale w turnieju decyduje kolejność zgłoszeń. Na turniej można również przyjść w dniu turnieju ale gracz zostanie dopuszczony tylko jeśli będą jeszcze wolne miejsca i będzie nieparzysta liczba graczy. *
9. Podczas Turnieju obowiązuje tabela Alternatywnych Trafień Krytycznych
(LRB s. 115). Sztylet nie zadaje obrażeń krytycznych. Stalowy Bat traktowane są jak broń obuchowa.
10. Tarcza w połączeniu z bronią jednoręczną, ale nie włócznią daje save na 5+ (modyfikowany przez inny armour, siłe przeciwnika, obrażenia krytyczne etc.)
11. Do turnieju dopuszczone są warbandy:
• Mercenaries:
-   Reiklanders z Mordheim Rulebook
-   Middenheimers z Mordheim Rulebook
-   Marienburgers z Mordheim Rulebook
• Cult of the Possessed
• Witch Hunters
• The Sisters of Sigmar
• The Undead
• Skaven Clan Eshin
• Orc & Goblins z 2002 Annual
• Dwarf Treasure Hunters z 2002 Annual
• Ostlanders z 2002 Annual
• Averlanders z 2002 Annual
• Kislevites z 2002 Annual
• Beastmen Raiders z Empire In Flames
• Carnival of Chaos z Empire In Flames
 
oraz Hired Swords:
• Pit fighter z Mordheim Rulebook
• Ogre Bodyguard z Mordheim Rulebook
• Halfling Scout z Mordheim Rulebook
• Warlock z Mordheim Rulebook
• Freelancer z Mordheim Rulebook
• Elf Ranger z Mordheim Rulebook
• Troll Slayer z Mordheim Rulebook
• Imperial Assassin z 2002 Annual
• Tilean Marksman z 2002 Annual
• Beasthunter z Empire In Flames
• Highwayman z Empire In Flames
• Roadwarden z Empire In Flames
• The Arabian Merchant z Town Cryer 22 **
• Kislev Ranger z Fanatic Magazine
• Halfing Thief z Fanatic Magazine
• Dwarf Treasure Hunter z Fanatic Magazine
• Elf Mage z Fanatic Magazine
12. Wszystkie czary i modlitwy będą losowo wybierane przed pierwszą bitwą.
13. Turniej przewiduje 5 bitew 1x1, każda do 60 minut (jeżeli bitwa skończy się po 60 minutach, a gracze nie rozstrzygną wyniku bitwy jest remis,po uzgodnieniu przez obu graczy mogą zagrać kolejne 5 minut, ale obaj otrzymują –1 pkt , po upływie tego czasu jeżeli bitwa dalej jest nie rozstrzygnięta gracze mogą zagrać kolejne 5 minut i otrzymują kolejny –1 pkt do maksymalnie 10 minut , czyli –2 pkt) :
Sobota 19.11.05
Bitwa 1 – Wyrdstone Hunt 13:30 – 14:50 ***
Przerwa na obiad 15:00-16:00
Bitwa 2 – Lost Prince 16:10 – 17:35 ****
Bitwa 3 – Skirmish 17:40 – 19:00 *****
Niedziela 20.11.05
Bitwa 4 – Occupy 10:00 – 11:30 ******
Bitwa 5 – Chance Encounter  11:45 – 13:15 *******
Sprzątanie sali 13:20-14:00
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród 14:30
GRY 1-3:
Pary ustalane będą na podstawie ilości punktów „z gry” zdobytych przez graczy w ostatniej (a) bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco. (b)
GRY 4-5: Pary ustalane będą na podstawie całkowitej ilości punktów „z gry” posiadanych przez graczy po ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco.
a) w pierwszej bitwie nie mogą grać ze sobą osoby z tego samego klubu (w miarę możliwości)
b) w pierwszej grze każdy z graczy posiada”0” punktów z gry więc decyduje tylko rating
Po każdej bitwie następuje 20 minut przerwy na rozwoje, explorację, rekrutację najemników itp.
W pierwszej bitwie przeciwnicy dobrani będą w pary na podstawie ratingu,
w następnych bitwach na podstawie posiadanych punktów (ewentualnie w zależności od ratingu warbandy). ********
14. ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW:
• Wygrana – 7 pkt
• Remis – 3 pkt
• Przegrana – 1 pkt
• wynik jest modyfikowany o +0,5 pkt za każde kolejne pełne 25% różnicy w stratach zadanych w stosunku do strat poniesionych. Punkty te mogą być doliczone zarówno do punktów wygranego jak
i przegranego.
• za OoA 2 herosów przeciwnika – 0,5 / za każdych 2 herosów (do max. 1 na bitwę)
• za pomalowanie figurek – od 1 do 3 (przed pierwszą bitwą każdy z uczestników zagłosuje na trzy, według niego najładniej pomalowane warbandy przeciwników). Uczestnik, który zbierze najwięcej głosów dostanie 3 pkt, kolejni 2 i 1 pkt. Pozostali uczestnicy nie zostaną ocenieni.
• za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie do:
20min – 1 pkt, 30min – 0,5 pkt,
• PUNKTY KARNE – WP (Worst Play) Jeśli gracz będzie przeklinał, przeszkadzał, nie będzie trzymał się terminów, będzie utrudniał rozgrywkę itp. może zostać ukarany maksymalnie 1 punktem Karnym (WP) na grę. Jeśli gracz przekroczy limit 3 punktów automatycznie zostaje zdyskwalifikowany z turnieju. O przyznaniu tych punktów decyduje sędzia, do którego należy zgłaszać niewłaściwe zachowanie współgraczy.
• 1 pkt za przesłanie rozpiski sędziemu głównemu na podany przez niego adres meilowy madhamster13@wp.pl - to ułatwi mu sprawdzanie rozpisek przed turniejem

15. KLASYFIKACJA KOŃCOWA
-   O kolejności na podium decyduje łączna liczba punktów „z gry” i „WP”. Gracz z najwyższą ich liczbą wygrywa.
-   W przypadku remisu, o wyższym miejscu decyduje mniejsza ilość punktów „WP”.
-   W przypadku takiej samej ilości punktów „WP”, o wyższym miejscu decyduje większa liczba „z gry”.
-   W przypadku takiej samej ilości punktów „z gry”, o wyższym miejscu decyduje niższy rating bandy [przed ostatnią grą].
-   W przypadku takiego samego Ratingu decyduje, jeśli miało miejsce, bezpośrednie starcie między graczami. Jeśli nie było bezpośredniego starcia gracze zajmują miejsce w klasyfikacji wspólnie.
16. Gracz może zmienić swój rating do 11.11.05, jeżeli rating zostanie zmieniony później gracz otrzymuje punkt WP
17. Każdy gracz otrzyma regulamin w formie papierowej oraz historię band napisane przez innych graczy.
18. Rozwoje, eksploracja, rzuty w tabeli injury. awanse etc przy sedziu głównym, w momencie gdy inny sedzia skończy grę  przysiada się i przy nim rzuty wykonują  nastepni gracze.
18. Za zostawione przedmioty (figurki, podręczniki, etc.) organizatorzy turnieju nie odpowiadają, dlatego prosimy pilnować swoich dóbr, podczas poprzednich edycji Falkonu zdarzały się kradzieże.
19. Turniej przewiduje nagrody oraz pamiątkowe dyplomy
20. Uczestnik zobowiązany jest do zachowania porządku i kultury osobistej
a także przyporządkowania się decyzjom sędziego, którego głos jest decydujący.
21. Sędziowie:
a)sędzia główny - Karol "Budda" Rzeczycki
b)sędziowie liniowi:
1. Krzysztof „GONZO” Badowski
            2. Maciej „Krzysiek” Dziaduch
                       3. Paweł „Motor” Fiutka
                       4.  Kamil „Mistrz Wałków” Jasak
                       5.  Michał „JEZUS” Chrześćjan
22. Uczestnik turnieju zobowiązany jest do przestrzegania zasad zawartych w regulaminie.
23. Więcej informacji o konwencie Falkon znajduje się na stronie http://www.falkon.prv.pl (dojazd, cena wejściówki, inne atrakcje itp.)
24. Regulamin do dnia 01.11.05 może ulec drobnym zmianom (chodzi głównie o scenariusze)




Prośba do graczy, którzy zgłosili chęć do wzięcia udziału w turnieju.

Jeżeli macie możliwość to przynieście ze sobą tereny typowe dla Mordheim (ruiny miejskich zabudowań, barykady, mosty, drzewka itp.). Terenów nigdy za dużo, a im więcej tym gra będzie ciekawsza ( nauczeni doświadczeniem z Dragona wolimy , aby terenów było więcej niż ma brakować i stoły mają świecić pustkami).

*  osoby spoza województwa lubelskiego proszę potwierdzić zgłoszenia telefonicznie bądź sms-em dzień przed turniejem pod numerem : 510406726 , lista zgłoszonych znajduje się na stronie http://www.turniej.mordheim.lublin.glt.pl
** przedmioty z rynku Foreign Wares nie obowiązują
*** na stole znajdują się 3 Wyrdstone Shardy, pierwszy wystawia sędzia pozostałe 2 gracze po jednym, o tym który z graczy wystawia Wyrdstone Shard jako pierwszy decyduje rzut kością D6, gracz z wyższym wynikiem wystawia Wyrdstone Shard jako pierwszy. Dodatkowe punkty +0,5 za każdy posiadany Wyrdstone do maksymalnie 1,5 pkt
****  scenariusz ten w Mordheim Annualu przewidziany jest do gry w muliplayera, na turnieju gramy 1 vs 1 ( stół 4’ na 4’ ). W przypadku gdy syn kupca zginie (można go atakować-walka wręcz, strzelanie, magia tylko gdy jest kontrolowany przez inna bandę) , gra toczy się dalej( na zasadach normalnego skirmishu), aż do momentu, gdy jedna z band nie zda tesu rozbicia. Za wyprowadzenie syna kupca +1 pkt. Doświadczenie : a)Heroes, który zabije kupca +1 Exp  
                            b)Heroes lub Henchmen, który wyprowadzi kupca dostaje +2 Exp, w przypadku gdy kupca wyprowadził więcej niż jeden model gracz rozdziela punkty wg. Własnego uznania, przy czym może przyznać maksymalnie 2 Exp jednemu członkowi bandy lub po 1 exp dla 2 członków bandy.
***** Na środku stołu znajduje się zaznaczona strefa o promieniu 5" o silnym wpływie spaczenia, w której czarodzieje rzucają z modyfikatorem +2 do sprawdzenia skuteczności rzucanych czarów ( nie dotyczy modlitw Sigmara i Taala), jeżeli mag przebywa w tej strefie dłużej niż 2 rundy po bitwie musi rzucić D6 i skonsultować wynik z tabelką:
Wynik na D6   Co się dzieje z magiem
1   Spaczeń wywarł tak silny wpływ na zdrowie maga,że po bitwie musi wykonać udany test T w przeciwnym wypadku jego T zmniejsza się o 1
2   Spaczeń wywarł silny wpływ na kondycję psychicznamaga, po bitwie musi wykonać udany test Ld w przeciwnym razie podlega zasadzie Stupidity
3   Rzucanie czarów zmęczyło umysł maga, zwiększ trudność jendego ze znanych mu czarów o 1
4   Nic się nie dzieje
5   Mag opanował rzucanie jednego ze znanych mu czarów perfekcyjnie, obniż trudność o 1
6   Magowi udało się nauczyć nowego czaru z dostępnych w  liście czarów, z których korzysta.Rzuć D6, aby sprawdzić jakiego czaru mag się nauczył,jeżeli zna już ten czar możesz zaakceptować wynik i obniżyć trudność czaru o 1 lub rzucić ponownie ,drugi wynik musisz zaakceptować.
Zwycięzca scenariuszu Skirmish dostaje dodatkowo 2 Wyrdstone Shardy, w przypadku remisu gracze dostają po 1 Wyrdstone Shardzie.

******w tym scenariuszu do opanowania jest 5 budynków. Gra toczy się maksymalnie 10 rund, nie ma testów rozbicia, poza volumentary rout po stracie 25% członków bandy. Wygrywa ta banda , która po upływie 10 rund posiada więcej budynków, lub gdy jedna z band ucieknie wtedy wszystkie budynki uważane są za zajęte. Zwycięzca dodatkowo dostaje 50 GC , w przypadku remisu po 25 GC na bandę. Dodatkowe punkty przyznawane są za posiadane domy +0,5 pkt do maksymalnie 2 pkt na bitwę.
******* Każda z band posiada po 3 Wyrdstone Shardy, gra toczy się 10 rund bez rout testów, nie obowiązuje volumentary rout. Zasada specjalna scenariusza – pożar w strefie obu graczy płonie po jednym budynku, pożar co rundę roznosi się na inne budynki w tym celu należy użyć kości scatter i arttilery dice – przy czym scatter dice określa kierunek, w którym roznosi się ogień ( w przypadku wypadnięcia Hita pożar nie rozprzestrzenia się w tej rundzie), natomiast artillery dice określa o ile rozprzestrzenia się pożar w calach ( w przypadku wypadnięcia missfire’a ogień gaśnie). Wszystkie modele będące w płonącym budynku dostają hit z S3 bez armour save oraz obrażeń krytycznych, w swojej fazie rekonwalescencji mogą próbować się ugasić rzut na 4+ Przyjaciele mogą ratować taką osobę. Muszą być w bezpośrednim kontakcie z palącą się osobą i muszą rzucić 4+ w fazie rekonwalescencji. Dodatkowe punkty za posiadane Wyrdstony +0,5 pkt za każdy posiadany Wyrdstone ponad bazowe.
******** Gracze nie mogą się spotkać ze sobą dwa razy po kolei.

Klasyfikacja hobbystyczna:
-Historia bandy  od 2 do 0 pkt, należy nadesłać na adres emeil sędziego głównego madhamster13@wp.pl ( każdy gracz otrzyma prace nadesłane, żeby nie było , że napisałem coś ktos ocenił i dlaczego tylko 1 pkt i żeby inni wiedzieli za co koleś ma punkt albo dwa)
-Quiz mordheim - do hobbystycznej 10 pytań 5 z fluffu i 5 z zasad punktowane +0,5 pkt za dobrą odpowiedź.
- Ocena malowania figurek (ocenia Michał Purc)


SERDECZNIE ZAPRASZAMY I ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY W KLIMACIE MIASTA POTĘPIONYCH I STAREGO ŚWIATA

Offline sir_stafford

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 19, 2005, 02:54:40 pm »
Jeśli pojadę na falkon to i tak na battla więc mógłbym ocenić malowanie jako niegrający a majacy o rzeczy pojęcie (chyba, że uważacie, że jestem na to za warzywny :D )
W Nim moja tarcza i moja moc, nie jestem sam."

Offline Mistrz wałków :)

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 19, 2005, 03:50:51 pm »
Z pierwszego oglądu.. (dokładniej przestudiuję wieczorem)

Jedna zecz mnie aż kuje w oczy! ROZEGRANIE 5 BITEW W JEDEN DZIEN I TO ZACZĄWSZY OD 13 JEST N I E R E A L N E!
Kamil. (miszczu)

Offline Motorek

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 19, 2005, 04:12:39 pm »
Teoretycznie nie praktycznie tak, dawaliśmy rade ale chce aby w piątek np od 18 byla pierwsza bitwa , ocenianie malowania, quizi takie tam duperele na spokojnie a w sobote 4 bitwy i wtedy bez problemu wyrobimy sie w czasie.
Chociaż poślizgów  i tak pewnie nie obejdziemy.

Offline Wojtek_Krz

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 19, 2005, 04:56:43 pm »
Bedzie o wiele ciekawiej niz na dragonie :) Wiecej ludzi i scenariusze ciekawsze i napewno wyrobimy z tymi 5 bitwami na dragonie starczało czasu na luzach

Offline Mistrz wałków :)

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 19, 2005, 05:48:23 pm »
My juz nieraz graliśmy 5 bitew w dniu i zacząwszy o 10 ledwo sie wyrrabialiśmy na 21!

Jako argument podam Bazyliszka gdzie zacząwszy o 13.30 trzecia bitwe zakończylismy o 20.30 i to dzieki tylko czasówkom.

Jesli się to niezmieni to beda tylko kwasy i bardzo nieprzyjemna atmosfera! (myśle że po Bazylu wszyscy sa świadomi że 60 min to o wiele zamało na rozegranie scenariusza!!)
Kamil. (miszczu)

Offline Motorek

Mordheim na Falkonie 2005
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 19, 2005, 05:52:07 pm »
Nie zgodzę się z Tobą Mistrzu, nawaliliśmy trochę jako organizacja, zamiast ustawiać stoły gadaliśmy we dwóch nie pamiętam o czym, a na bazylu jakoś długo trwało ustalanie par jak dla mnie i ludzie wolno robili rowoje etc.... No nie wiem zobaczymy dogadam się z organizatorami w sprawei , żeby zaczac w piatek o 18.

 

anything