Autor Wątek: Age of Empires III  (Przeczytany 29544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ribald

Age of Empires III
« dnia: Październik 18, 2005, 03:25:01 pm »
Temat pewnie i tak by w końcu powstał ;)
Pozwolę więc sobie zacząć i opisać wrażenia z giercowania w demko trzeciej części strategicznej sagi:

Wrażenie pierwsze- miód się leje z ekranu :D Na początek przyjemna muzyka, potem jakieś ustawiania profili w które nie chciało mi się bawić no i wybór trybu rozgrywki. Teatrem działań jest tutaj..Dziki Zachód :) Mamy opcję bądź to dwie misje z kampanii miłej pani dowodzącej firmą, która instaluje kolej na terytoriach Teksasu bądź też skirmish z komputerem w tymże stanie albo Nowej Anglii. Zacząłem sobie fabularnie od kampanii, filmik początkowy, cel-zbuduj i obroń przed Meksykanami 3 stacje przeładunkowe na trasie południowej. Pojawia się plansza...W O W. Grafika jest powalająca, nie tylko w porównaniu do poprzednich części ale i wszystkiego strategicznego co miałem okazję oglądać. Nie będę się rozpisywał i zachwycał poszczególnymi jednostkami, powiem tylko że prawdziwą rozkosz dla oczu osiąga się dopiero patrząc na fregaty, galeony i monitory :) Świetną sprawą jest zoom, który można dowolnie użytkować i daje naprawdę spore przybliżenie. Dzięki niemu można sobie dokładnie obejrzeć że armaty i muszkiety nie działają na zasadzie kałasznikowa i trzeba je ładować, co też nasi kanonierzy w grze czynią(efekt świetny). Podobnie wreszcie łucznicy gdy są zmuszeni do walki wręcz nie tłuką się cięciwami tylko wyciągają miecze. Naszą główną jednostką na początku jest explorer mający skille znacznie lepsze niż reszta jednostek plus inne szmery bajery. I tu włącza się element, który można ochrzcić jako erpegowy. Tzn ów odkrywca moze zabijać rozbójników/wilki/niedźwiedzie/cokolwiek pilnujących skrzyń ze złotem i innymi surowcami, tudzież budować stacje przeładunkowe, werbować indian itp itd. Jeśli chodzi o misje w kampanii, jedną już opisałem, a druga polegała na obronie fortu przed Meksykanami do czasu aż nadejdzie odsiecz. Szczęśliwie nie zafundowałem sobie drugiego Alamo, co jednak byłoby trudne biorąc pod uwagę ilość fortecznych dział 8)  I tu jest jednocześnie wielki plus ale tez niebezpieczeństwo ale Age'a. Dział mamy 3 rodzaje plus ulepszenia<do każdej jednostki po dwa>. Kiedy wchodzą do akcji jest na co popatrzeć dzięki technologii, której nazwy nie zapamiętałem a pochodzi z Half Life, osobnicy trafieni z broni artyleryjskiej nie umierają sobie spokojnie w miejscu tylko odrzuca ich kilkanaście metrów bądź rozlatują się na kawałki-miód :) Z artylerią jednak, jak już wspomniałem może się wiązać pewne niebezpieczeństwo bo w skirmishu wystarczyło sobie postawić 6 ciężkich dział w defensywie(plus dyszkę muszkieterów) i wszystko odpierali bez żadnego problemu. A jak stwierdziłem że nie chce mi się juz rozbudowywać, owych dział był już tuzin i Anglicy zostali zmasakrowani nie mogąc nawet do mnie dojść. Mam nadzieję że był to wynik tępoty komputera na niezbyt wysokim poziomie trudności, a idee fix gry nie będzie-kto pierwszy do dział. (niewykluczone że pomaga tu kawaleria, na którą cannony mają mniejsze bonusy niż na resztę, jednak nie mogłem tego zweryfikować, bo komputer jej nie budował). Jeśli chodzi o róznice między moimi Hiszpanami a Angolami to bez wdawania się w statystyki, upgrade'y itd, które niewątpliwie się różnią, przykładowo mieszkańcy Albionu mogą mieć longbowmanów(zostali po dwójce ;) ), a Iberowie kuszników, tercios(historycznie w tym okresie najlepsza piechota w Europie), ciężkich piechociarzy i coś tam pewnie jeszcze innego. Ogólnie 3 rodzaje dział, 3 rodzaje kawalerii, 4 piechoty, monkowie, lekarze(szpital polowy :) ), indianie z jedną ciekawą jednostką przypominającą mordorską balistę z LOTRa (Indian można werbować jak się z nimi zawrze sojusz), psy bojowe:P Coś pewnie pominąłem, aha mozna też produkować owce, ale jeszcze nie odkryłem czy przydają się do czegoś oprócz konsumpcji. Z surowców ubyło kamienia, a reszta jest nieodnawialna z wyjątkiem plantacji i pól koło wiatraka, takze trzeba się sprężać. Na razie tyle, trzeba by się wziąć za tą socjologię :P

Jeszcze może sytuacja z początku przygody, która mnie od razu pozytywnie nastroiła. Odkrywcę zaatakował jakiś pikinier, powalczyli trochę na broń białą po czym tamten był u kresu życia i komputer chciał go wycofać, na co explorer nie bawił się w pościg tylko wyjął muszkiet, załadował, przyklęknął i strzał w plecy. Wyglądało uroczo :D
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline Musley

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 346
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • (づ。◕‿‿◕。)づ
    • Soundcloud
Age of Empires III
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2005, 05:14:46 pm »
Kurczę, demo mam już jakieś dwa tygodnie, ale niestety - jest spiep***ne i sama gra się nie chce uruchomić. Ale zauważyłem w menu opcji, że gra ma klimat wielkich odkryć :).
Cytat: "Ribald"
mieszkańcy Albionu mogą mieć longbowmanów(zostali po dwójce ;) )

Moja ulubiona nacja z dwójki!

Cóż, czekam na pełną wersję - udało Ci się mnie zachęcić :).

Offline Ribald

Age of Empires III
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2005, 06:07:31 pm »
Musley ja ściągałem z http://www.gamestar.pl/ftp/pobierz/gry/2598.html z basic FTP i działa bez problemów. Może wirus albo mało miejsca na dysku?
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline Musley

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 346
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • (づ。◕‿‿◕。)づ
    • Soundcloud
Age of Empires III
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2005, 07:05:12 pm »
Miejsca w bród, wirusa też niet. Po prostu plik mógł być uszkodzony, czy cuś. Cóż, spróbuję później to zassać. Dzięki za link :).

Offline Ribald

Age of Empires III
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2005, 10:52:41 pm »
Wykorzystałem ostatnią opcje demka i zagrałem Anglikami :)
Wrażenia: Jeszcze prościej niż poprzednio :P Taktyka na muszkieterach i falconetach[takie działka]. Co Brytów różni od Hiszpanów: mają grenadierów(ale Ci służą bardziej do ostrzału budynków niż jednostek], wspomnianych juz longbowmanów; nie mają skirmisherów i jednego rodzaju jazdy. Pewnie też cuś we flocie, ale na pustyniach Teksasu nie dało się sprawdzić. Zapomniałbym-Anglicy mają jeszcze cudowne rakiety na wózkach :) Z nowych rzeczy, uzupełniając efekty graficzne, budynki fajnie wybuchają, szczególnie po ostrzale artylerii, wraz z awansem do następnej ery mamy do wyboru dwie ścieżki np. prezydenta i generała czy coś w tym stylu. Z pierwszym dostajemy kasę i jakieś symboliczne wojsko, a z drugim sporo wojsko i zero kasy. Indianie jak się okazuje też mają zróżnicowane jednostki, zależnie od plemienia. To co mnie odrobinkę denerwuje(choć zaczynam sie przyzwyczajać), to że w czasie pauzy nie można wydawać rozkazów...a lubiłem sobie spokojnie to czynić w dwójce ;) Domki płodzą nowych settlersów, tzn jak się takowy zbuduje wychodzi z niego ludzik i zwiększa nasz potencjał demograficzny. O ile zdążyłem zauważyć to można sobie przed grą ułożyć "deck" miasta, czyli ścieżkę rozwoju, jakie chcemy mieć ulepszenia itd. Jednostki chyba też-może być ciekawa rzecz. Podoba mi się że przy wszystkich nowinkach jest to dalej stary dobry Age i nie stracił nic z grywalności. Byle do listopada :)

swoją drogą pewnie będzie kosztował dwie stówy...
wrr...
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline ibn_Erales

Age of Empires III
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2005, 11:07:46 pm »
Ponoć złotych stotrzydzieści.
y o bankructwie socjalizmu słyszymy od pierwszych lat powstania [...] My dlatego nie możemy zbankrutować i zniknąć, bosmy powstali z troski o ludzką krzywdę i dopóty trwać będziemy, dopóki krzywdy ludzkiej nie złamiemy.
- M.Niedziałkowski

Offline Ribald

Age of Empires III
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2005, 09:01:33 pm »
ooo a to już dość przyzwoicie :)

Wieści z linii frontu: jednostek jest plus minus dwadzieścia (licząc flotę i atylerię)plus NPCeci, większość ma bonusy na określone rodzaje wojska, a biorąc pod uwagę, że najczęściej są to ulepszenia wobec kawalerii, to naprawdę ciężko będzie zmasakrować hordę dział, muszkieterów i pikinierów. Chyba że taką samą hordą tylko liczniejszą ;) Z ciekawszych rzeczy mała korekta-jedynym nieodnawialnym zasobem jest drewno(ale jest go na planszy dosyć). Żarło oprócz zwierzaków, krzaków i łowisk zbieramy z wiatraka, gdzie nigdy się nie kończy, tylko potrzebuje 10 settlersów do obsługi. Podobnie jest z kasą(złotem, srebrem czy jak to nazwiemy)-nabywamy je na plantacjach(niewolnictwo, hłe hłe), a także, zonk, przy połowie wielorybów :lol: . Przy okazji-jeśli ktoś jest nastawiony ekologicznie-to wieloryby nie giną i zasoby łowisk są niewyczerpywalne ;) Co do, uprzednio wspominanych, decków to mamy je zapamiętane w profilu gracza i za każdą partię dostajemy doświadczenie, które można spożytkować do zmieniania tegoż właśnie decka. Brakuje trochę podsumowania militarnego, ile kto kogo zabił, ale może tylko w demie. Ras ma być osiem w tym pewnie G.B., Hiszpania, Francja, Stany [nie że lata 1500-1800;]. Za to USA polubią miłośnicy krasnali bo ma owo wojsko coś takiego jak "organ gun" ;)
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline SirAlexander

Age of Empires III
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2005, 10:30:48 am »
moja kończy ściągać demko...
moja zaraz sama zobaczy jak to jest ;-)

a najbardziej to moja się zastanawia jak jej gierka pójdzie na XP +1500 ;-)
SirAlexander
SZARA STRONA MOCY

Offline greah

Age of Empires III
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2005, 10:59:09 am »
czytałem wymagania zarówno minimalne jak i polecane ale jak każdy wie różnie z tym bywa. napiszcie proszę na jakich konfiguracjach i jak wam owe AoE chodzi (cpu,gpu,ram) bo nie wiem czy wydawać 130pln i cieszyć się slajdami

Offline Ribald

Age of Empires III
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2005, 11:04:20 am »
Celeron 2,4 ghrz, 256 RAM, Ge Force MX 4000

bez najmniejszego problemu nawet ze 200-stoma jednostkami na planszy i intensywnym ostrzałem artylerii :)
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline SirAlexander

Age of Empires III
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2005, 11:04:24 am »
Cytat: "Greahtor"
czytałem wymagania zarówno minimalne jak i polecane ale jak każdy wie różnie z tym bywa. napiszcie proszę na jakich konfiguracjach i jak wam owe AoE chodzi (cpu,gpu,ram) bo nie wiem czy wydawać 130pln i cieszyć się slajdami


z tego względu chłopie zasysaj sobie demko ;-)

aoe3 wyszło już jakiś czas temu za granicą - jak chcesz to poszukaj sobie na ichniejszych forach takich informacji, albo poczekaj aż dostaniemy gierkę do zrecenzowania ;-)
SirAlexander
SZARA STRONA MOCY

Offline ibn_Erales

Age of Empires III
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2005, 05:31:29 pm »
Ściąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąą ąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąą ąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąga się.
Cholery można dostać.
y o bankructwie socjalizmu słyszymy od pierwszych lat powstania [...] My dlatego nie możemy zbankrutować i zniknąć, bosmy powstali z troski o ludzką krzywdę i dopóty trwać będziemy, dopóki krzywdy ludzkiej nie złamiemy.
- M.Niedziałkowski

Offline SirAlexander

Age of Empires III
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2005, 06:12:18 pm »
cholera... ściagnąłem demo, odpaliłem... ładuje się misja czy coś takiego a tu... kwadraty na całej planszy mi latają... dżizas... chyba mnie czeka wymiana karty ;-|
SirAlexander
SZARA STRONA MOCY

Offline ibn_Erales

Age of Empires III
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2005, 02:26:27 pm »
No dobra - trochę nistabilnie chodzi, wywala mnei do windowsa i ogólnie wierzga.

Wrażenie pierwsze - to taki fikusniejszy Warcraft3.
Wrażenie drugie - przyzwyczaiłem się do trochę ambitniejszych strategii.
Wrazenie trzecie - patent z deckiem świetny.
Wrażenie czwarte - walki takie trochę monotonne jednak. W kategorii kamień-papier-nożyce DoW jest znacznie lepszy. W kategorii realistycznych Rome zostawia AoE3 w tyle.
Podsumowanie: pozyjemy, zobaczymy.
y o bankructwie socjalizmu słyszymy od pierwszych lat powstania [...] My dlatego nie możemy zbankrutować i zniknąć, bosmy powstali z troski o ludzką krzywdę i dopóty trwać będziemy, dopóki krzywdy ludzkiej nie złamiemy.
- M.Niedziałkowski

Offline elzabbul

Age of Empires III
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2005, 05:46:13 pm »
Świetne :)

Bardzo dobrze mi się gra, grywalność na niezłym poziomie, ale ta grafika  :shock:


Dla tych co niewidzieli screeny pierwsze z brzegu z mojego kompa:

url]http://www.bardasznikow.prv.pl[/url] Amatorska wytwórnia filmowa Bardasznikow - fajne filmy :)