Autor Wątek: Sprzęt - Helpdesk  (Przeczytany 360518 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #720 dnia: Marzec 23, 2010, 01:57:20 am »
No niestety tak bywa :) ASUS chce by prosto do nich wysylac, serwisow zbytnio mi sie nie chcialo szukac bo za darmo tego tez by nie zrobili i nie wiadomo czy aktualnie moze cos bylo z plyta nie tak (co jakis 20 komentarz byl wlasnie taki ze plyta nie dziala, albo sa problemy z pamiecia itp). Juz wyslalem z powrotem, niestety ze wzgledu na to zwrot jest do CA to zajmie pewnie z tydzien zanim dostane druga...

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #721 dnia: Marzec 23, 2010, 09:27:49 am »
No niestety tak bywa :) ASUS chce by prosto do nich wysylac, serwisow zbytnio mi sie nie chcialo szukac bo za darmo tego tez by nie zrobili i nie wiadomo czy aktualnie moze cos bylo z plyta nie tak (co jakis 20 komentarz byl wlasnie taki ze plyta nie dziala, albo sa problemy z pamiecia itp). Juz wyslalem z powrotem, niestety ze wzgledu na to zwrot jest do CA to zajmie pewnie z tydzien zanim dostane druga...

Jak do tej pory ja na Rampage Asusowy nie narzekam ;P Znajomi, którym składałem kompy też xD Może po prostu mam szczęśliwą rękę ;) Ale współczuję, bo takie czekanie jest złe ;f

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #722 dnia: Marzec 29, 2010, 06:22:01 pm »
Heh w koncu mi zatwierdzili RMA... teraz jeszcze tydzien zanim dostane nowa plyte....

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #723 dnia: Kwiecień 02, 2010, 02:04:27 pm »
Waaaa nowa plyta i znowu to samo...

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #724 dnia: Kwiecień 02, 2010, 02:16:39 pm »
Waaaa nowa plyta i znowu to samo...

Że jak? ;o No toś mnie zaszokował ;o Może skontaktuj się z supportem Asusa i wyjaśnij na czym polega problem? Ew. może jakiś serwis w okolicy wykona Ci update BIOSu po kosztach niskich.

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #725 dnia: Kwiecień 03, 2010, 06:03:31 pm »
Oo jak sie okazuje plyta chyba byla ok... to tylko moj telewizor swirowal (podlaczam kompa prosto pod LCD przez HDMI)... po podlaczeniu do zwyklego monitora wszystko dziala.... W morde zmarnowane dwa tygodnie przez taka glupote...

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #726 dnia: Kwiecień 03, 2010, 06:38:53 pm »
To w końcu nie był to problem leżący między MoBo a rewizją proca? xD

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #727 dnia: Kwiecień 03, 2010, 10:37:05 pm »
Wychodzi ze chyba nie ;P Nadal nie wiem czemu nie chce mi wykrywac TV... nie dziala przez kabel HDMI ani przez DVI-HDMI... Mozliwe ze moj TV ma jakis problem z cyfrowa autentykacja sygnalu przez HDMI (m.in. nie chce mi dzialac z Xbox'em - znaczy sie czyta tylko obraz bez dzwieku)...

Wie ktos moze jak duza bedzie roznica pomiedzy DVI/HDMI a konwersja DVI-VGA? Znaczy sie wiem ze VGA jest analogowe ale wg instruckcji od TV nadal bede mogl wyswietlic obraz w 1080p.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #728 dnia: Kwiecień 13, 2010, 04:27:26 pm »
To tak w skrócie w podpunktach:

Standard DVI jako taki nie przewiduje sygnału audio. Z punktu widzenia strumienia cyfrowego jest to główna właściwie różnica pomiędzy DVI i HDMI). Tak na prawdę elektrycznie oba te standardy są identyczne, dlatego nie wymagają żadnej konwersji sygnału (wystarczy zwykła przejściówka).
DVI jest natomiast bardziej "wszechstronne" gdyż poza tym może zawierać w sobie też sygnał analogowy (DVI-A czyli VGA) oraz tzw. "dual link" (dwa strumienie danych w jednym kablu; dla Ciebie chyba mało przydatne w tej chwili ;).

Różnica natomiast na pewno będzie odczuwalna w jakości obrazu. Obraz analogowy (VGA) jest o wiele bardziej podatny na zakłócenia i jest ciężki do kalibracji (a im większą rozdzielczość przekazujemy, tym warunki pogarszają się jeszcze bardziej). Dla ekranów LCD które bardzo różnią się parametrami oświetlania matrycy, barwy itp. jest to znacząca i zauważalna różnica. Generalnie zasadą jest iż dla LCD zaleca się mocno przekaz cyfrowy (DVI-D, HDMI).

W skrócie: analog na LCD = ble :>.
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #729 dnia: Kwiecień 13, 2010, 04:57:41 pm »
Roznice pomiedzy DVI/HDMI/VGA znam ale dzieki za odpowiedz. Chodzilo mi raczej o subiektywna widoczna roznice w obrazie (i.e. roznica przy podlaczeniu mojego Xboxa przez Component czy HDMI jest praktycznie niezauwazalna).

Obecnie mam podlaczone przez VGA i przy maksymalnej rozdzielczosci 1600x1200 (wg instrukcji powinienem moc otrzymac 1080p jednak nie mam takiej opcji w konfiguracjach) nie wyglada tak zle. Jak kiedys bede mial wiecej czasu to pewnie sie pobawie jeszcze.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 2 211
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOFH
    • http://portal.gildia.pl
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #730 dnia: Kwiecień 13, 2010, 06:52:27 pm »
Różnica powinna być znaczna. Zaznacz w ustawieniach ekranu opcję wyświetlania nieobsługiwanych rozdzielczości i spróbuj wyrzucić 1920x1080 (pamiętaj o stosownym odświeżaniu).

Brak różnicy na XBOX pomiędzy analogiem a HDMI? Musisz mieć bardzo archaiczny i kiepsko wyświetlający obraz TV... no offence :)
Rafał "Gabriel" Świątkowski (gabriel@gildia.pl),
Administrator portalu "Gildia.pl" (http://portal.gildia.pl).

Offline DARKMAN

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #731 dnia: Kwiecień 14, 2010, 03:11:41 am »
Problem nie lezy w tym ze TV nie wyswietla mi odpowiedniej rozdzielczosci a to, ze w ogole nie jest wykrywany jako monitor (prawdopodobnie nie moze zautentykowac obrazu).

LOL moj TV to LCD od LG z full HD (1080p), 120Hz odswiezania (chamy pol roku pozniej zaczeli wypuszczac 240Hz!!! grrrrr), 5ms reakcji i 50000:1 contrast ration to rzeczywiscie bardzo kiepsko wyswietla obraz :) Ok ma juz rok czasu ale na smietnik jeszcze nie pojdzie :) HDMI owszem jest przyszlosciowe (szczegolnie biorac pod uwage HDMI v1.4 ktore to pozwala na obraz 3D) ale przy starszych urzadzenia czasem mozna uzyskac lepszy obraz przez zwyczajny Component. Xbox ma juz pare latek i oryginalnie nie mial nawet wyjscia HDMI. Ogolnie przy Xbox'ie najwieksza roznica bylaby taka, ze spora czesc TV obsluguje jedynie 720p (moj LG wyswietla pelne 1080p).


Offline Nite

  • Redaktor GGK
  • Zbrojmistrz bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 155
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Precz z Komuną!
    • Gildia.pl
Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #732 dnia: Kwiecień 16, 2010, 03:48:31 pm »
Szczerze mówiąc, cały hype na to FullHD trochę jest nie trafiony. Głownie dlatego, że gier na konsole,które obsługują rozdzielczość 1920:1080 jest naprawdę nie wiele.

Offline Hang Man

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #733 dnia: Sierpień 02, 2010, 11:18:23 pm »
Panowie, mam następujący problem, otóż słuchając muzyczki w winampie komp mi samoistnie ją wycisza, lub też podgłaśnia. Sterowniki zainstalowałem nowe, problem został.


Help?
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.

Offline fin

Odp: Sprzęt - Helpdesk
« Odpowiedź #734 dnia: Sierpień 03, 2010, 07:27:35 am »
a) sciagnij foobara
b) zdezynfekuj kąpa jakims antywirusem
c) format