Autor Wątek: Uściślenia przed GT  (Przeczytany 11599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JJ

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #120 dnia: Listopad 02, 2005, 08:47:04 pm »
Cytat: "szafa"

Cytuj
- City Garrison DE NIE JEST DOPUSZCZONY
zastrzezenie jak wyzej z tym ze to juz zmiana zasad GW


Osobiscie tez sie z nia nie zgadzam.
Osobiscie chcialbym zabronic wystawiania go ponizej 2000, albo idac dalej tropem Limited uznac, ze CG miesci sie w Limited po przekroczeniu 2k.



Cała LL sie z tym nie zgadza. Głosowanie dawno wygrane, a zapis w ramach KLĄWTY pokutuje... :shock:
Juz byś tej swojej chęci zabraniania CG nie wyjawiał - organizatorzy ograniczają ilość bolców  CG i nie ma sprawy.




Cytat: "szafa"


"Hierarchia szarz" obejmuje wiecej dyrektyw.
Rozumiem chec Barbarossy w doprecyzowaniu tego, ale sam sie rpzez to tak dokladnie nie przebilem, wole propozycje Jankiela - szarzujacemu przysluguje rpawo korzysci i to on ustala zasady, wiele osob ktorym sedziowalem spotkalo sie z takim uzasadnieniem juz wczesniej.


 :evil:


Cytat: "szafa"

Cytuj
Jeżeli oddział szarżujący, który łapie zaszarżowaną wrogą jednostkę po zadeklarowaniu reakcji "flee", przy wykonaniu pełnego ruchu musi wpaść w inny oddział wroga, to stosujemy zasadę "pursuit into fresh enemy". Trasę pościgu wyznaczamy ciągnąc linię przez środki regimentów uciekającego i szarżującego w ich pozycji wyjściowej, przed wykonaniem jakichkolwiek ruchów.
Dam sobie lewe jajo pomasowac, ze kiedys bylo inaczej. Kiedy sie zmienilo i dlaczego ? O ile mnie pamiec nie myli, podrecznik wymienia dokladnie sytuacje kiedy moze dojsc do walki, jest to "zbior skonczony i policzalny" a to powyzsze nie ma zadnego zamontowania w zasadach, no chyba ze wyszedl jakis FAQ ktory przeoczylem.

Jak dokladnie bylo "kiedys"?


Pewnie tak jak "powinno być" teraz. Zatrzymuje sie cal od wroga.
Zaczekajmyu do 7 edycji - nasze przyzwyczajenia będą jak znalazł.



Cytat: "szafa"


Cytuj
Pojedyncze Modele w walce muszą się dostawiać cała powierzchnią swoich podstawek, regimenty mogą walczyć "rogami" pod warunkiem, że maksymalna ilość modeli atakujących jest w styku z wrogiem.
dlaczego jest powtorzone uscislenie z szarz ? i dlaczego tak mocno - MUSZA ? powinny, ale jak sie inaczej nie dostawi, to co, nie walcza ?


Hyhy, ciekawe.
Co proponujesz?


 :evil:  :evil:


Cytat: "szafa"

Cytuj
f)   Zasada "proximity" funkcjonuje tak, jak w Rulebooku/Chronicles 2004 - bohater w pobliżu sojuszniczego oddziału musi być najbliższym legalnym celem, by można było do niego strzelać.
To oczywiscie bzdura, najpewniej efekt "syndromu niedopchniecia" jak zwykl mawiac moj kolega ze szkolnej lawki w podstawowce

Na szczescie nie potrafie sie obrazic poniewaz po przeczytaniu kilkadziesiat razy tresc tej zasady moge uznac ze niedorzniecie mozesz zarzucac tylko autorom podrecznika.
To co sie wczesniej pojawialo w uscisleniach bylo wynikiem nieudolnosci jezykowych poprzednich czytaczy, ciesze sie ze w tym miejscu wrocilismy do podrecznika i chwasta sie udalo wyrwac.


Zasada jest słuszna - chyba sam gdzieś wkleję diagramy wyjaśniające ją, bo się Zbyszka o to nie mogę doprosić. A wyjaśniać ciągle musi Zbyszek.... :lol:  :lol:  :lol:




Cytat: "szafa"

Cytuj
c) Przerzuty na bohaterach znajdujących się w oddziale działają na takie rzeczy jak: break test oddziału, stupidity oddziału itp.
Rozumiem, ze tylko w sytuacji, gdy bohater dowodzi oddzialem ? Bo jesli nie dowodzi, to troche dziwne i bez sensu.

Jezeli towarzyszy odzdialowi to poczynania oddzialu w tym przypadku wplyna rowniez bezposrednio na neigo samego, dlatego moze udzielic wlasnej karmy aby sie przed tym ochronic.



Daj spokój.... Karma dla psa chyba. Bezpośrednio to nie pośrednio. Ale waga zagadnienia, znikoma. Karma dla psa.

Cytat: "szafa"

[
Cytuj
Rune of luck pozwala przerzucać jedynie kości tyczące się bezpośrednio posiadacza.
A jak to sie ma do tego nowego uscislenia o przezutach ? wszysty maja lepiej a krasnoludy nie ?

Nie pozamiatane, niedopatrzenie do wyciecia.

Cytuj
No to tyle przy porannej kawie :)

Tyle po ciezkim dniu.

Jezeli bedziemy to kontynuowac, prosze o nie cytowanie calosci tylko o nieco bardziej precyzyjne cytaty (bez multipostow tez byloby milo).



Mam nadzieję że w cytatach cytatów sie nie pogubiłem... :roll:

Offline szafa

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 02, 2005, 08:47:30 pm »
Cytat: "GoluS"
A wlasnie, zapomnialem dopisac, ze w tej kwesti zgadzam sie z Marcinem.

Wg mnie nowe uscislenie tylko spowoduje wiecej problemow. Poza tym jest niezgodne z zasadami (w koncu nie gramy w 40k?). Fakt - niweluje przewage dluzszych oddzialow - ale daje nieuzasadniona przewage krotszym. Fastowi jest o wiele, wiele latwiej wyjsc z pola widzenia czy zasiegu szarzy jakiegos oddzialu przeciwnika stojacego przy krawedzi niz pociagowi wilkow. Pozatym to uscislenie wymaga kolejnych dopowiedzen (np. to o tym, gdy oddzial w calosci nie wyjdzie zza krawedz przy uzyciu swojego ruchu.) Powoduje to u graczy, zwlaszcza tych zaczynajacych gre, lekkie zdenerwowanie. Po co dopisywac nowe, skomplikowane zasady do tych, ktore sa proste, jasne i klarowne, a ponadto sensowniejsze?  8)

Marek

Moim zdaniem to naturalne ze male oddzialy sa bardziej manewrowe i latwiej "sie znikna" z niebezpiecznej okolicy.
Dopowiedzenie jest jedno, jestem w stanie zcierpiec taka niedogodnosc.
Marku, wedlug mnie nie jest jasno napisane jak wracac, dlatego trza to bylo dopisac i nie podawaj za przyklad "graczy zaczynajacych gre" poniewaz rozmawiamy tutaj o uscisleniach stosowanych do gry turniejowej.
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

Offline szafa

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 02, 2005, 08:59:04 pm »
Cytat: "JaceK Jedynak"
Cytat: "szafa"

Cytuj
City Garrison

Cała LL sie z tym nie zgadza. Głosowanie dawno wygrane, a zapis w ramach KLĄWTY pokutuje... :shock:
Juz byś tej swojej chęci zabraniania CG nie wyjawiał - organizatorzy ograniczają ilość bolców  CG i nie ma sprawy.

No to do korekty, skoro LL zadecydowalo inaczej, Sedziowie jako niepokorni niewolnicy  Listy Ligowej za swoje razace niedopilnowanie obowiazkow sluzbowych powinni zostac ukamienowani.
Cytat: "szafa"


"Hierarchia szarz" obejmuje wiecej dyrektyw.
Rozumiem chec Barbarossy w doprecyzowaniu tego, ale sam sie rpzez to tak dokladnie nie przebilem, wole propozycje Jankiela - szarzujacemu przysluguje rpawo korzysci i to on ustala zasady, wiele osob ktorym sedziowalem spotkalo sie z takim uzasadnieniem juz wczesniej.


 :evil:

Moglbys bardziej rzeczowo?


Cytat: "szafa"

Cytuj
Jeżeli oddział szarżujący, który łapie zaszarżowaną wrogą jednostkę po zadeklarowaniu reakcji "flee", przy wykonaniu pełnego ruchu musi wpaść w inny oddział wroga, to stosujemy zasadę "pursuit into fresh enemy". Trasę pościgu wyznaczamy ciągnąc linię przez środki regimentów uciekającego i szarżującego w ich pozycji wyjściowej, przed wykonaniem jakichkolwiek ruchów.
Dam sobie lewe jajo pomasowac, ze kiedys bylo inaczej. Kiedy sie zmienilo i dlaczego ? O ile mnie pamiec nie myli, podrecznik wymienia dokladnie sytuacje kiedy moze dojsc do walki, jest to "zbior skonczony i policzalny" a to powyzsze nie ma zadnego zamontowania w zasadach, no chyba ze wyszedl jakis FAQ ktory przeoczylem.

Jak dokladnie bylo "kiedys"?


Pewnie tak jak "powinno być" teraz. Zatrzymuje sie cal od wroga.
Zaczekajmyu do 7 edycji - nasze przyzwyczajenia będą jak znalazł.

Nie czaje o czym dokladnie mowisz.
Podrzuc mi linki do tych przebitkow z przyszlego podrecznika, szlifowanie w tamtym kierunku bedzie raczej dobrym rozwiazaniem jezeli sa dwa rownie prawdopodobne.


Cytat: "szafa"


Cytuj
Pojedyncze Modele w walce muszą się dostawiać cała powierzchnią swoich podstawek, regimenty mogą walczyć "rogami" pod warunkiem, że maksymalna ilość modeli atakujących jest w styku z wrogiem.
dlaczego jest powtorzone uscislenie z szarz ? i dlaczego tak mocno - MUSZA ? powinny, ale jak sie inaczej nie dostawi, to co, nie walcza ?


Hyhy, ciekawe.
Co proponujesz?


 :evil:  :evil:

O co Ci Jacku chodzi?
Zwerbalizuj prosze.


Cytat: "szafa"

Cytuj
f)   Zasada "proximity" funkcjonuje tak, jak w Rulebooku/Chronicles 2004 - bohater w pobliżu sojuszniczego oddziału musi być najbliższym legalnym celem, by można było do niego strzelać.
To oczywiscie bzdura, najpewniej efekt "syndromu niedopchniecia" jak zwykl mawiac moj kolega ze szkolnej lawki w podstawowce

Na szczescie nie potrafie sie obrazic poniewaz po przeczytaniu kilkadziesiat razy tresc tej zasady moge uznac ze niedorzniecie mozesz zarzucac tylko autorom podrecznika.
To co sie wczesniej pojawialo w uscisleniach bylo wynikiem nieudolnosci jezykowych poprzednich czytaczy, ciesze sie ze w tym miejscu wrocilismy do podrecznika i chwasta sie udalo wyrwac.


Zasada jest słuszna - chyba sam gdzieś wkleję diagramy wyjaśniające ją, bo się Zbyszka o to nie mogę doprosić. A wyjaśniać ciągle musi Zbyszek.... :lol:  :lol:  :lol:


This is the interesting and important case, and often the cause of confusion. The character is within 5" of R1 and so meets the first criterion of our test. What has changed, however, is that due to the addition of R2 to the table, the character is not the closest target. Even though the character is closer than R1, this is irrelevant to the targetting rules. The character can not be targetted in this case.

Interperet the 'meaning' of these rules as you see fit, but this is how the game works.
To co zacytowalem powyzej jest fragmentem FAQ z warhammer.org.uk
http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=6


W tematy karmy nie wnikam.

szafa
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

JJ

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 02, 2005, 09:15:24 pm »
W kwestię hierarchii wazności szarż przed GT nie dam sie wciągnąc.  :evil:

O kamieniowaniu sędziów i karmie też nie dyskutujmy.

Obrazek trzeba gdzieś przybić.

"Linki do przyszłego podręcznika" to niepotrzebna ironia.

Temat "Gav throws a curved ball at charging" Autor MageIth. Forum WPS. Coś mi wyszukiwarka szwankuje. Spytaj Barba o co chodzi.
Moim zdaniem jako jedyni na świecie gramy tak jak będzie to rozwiązane w 7 ed. To tylko moje zdanie.
Reszta śwaita dzielnie hamuje cal przed.

Barbarossa

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 02, 2005, 09:16:20 pm »
Garnizon został poprawiony. To jakieś popaprane przekleństwo... Bylem pewien, że już skasowałem ten stary zapis, a tu znowu, że zabroniony.

Jacyś bogowie pragną zbanowania garnizonu  :evil:

Offline szafa

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 02, 2005, 09:25:04 pm »
Cytat: "JaceK Jedynak"
"Linki do przyszłego podręcznika" to niepotrzebna ironia.

Nie ironia, tylko jezeli znasz jakies plotki badz przecieki to prosze podziel sie nimi ze mna.
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

szafa@poznań

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 02, 2005, 09:31:58 pm »
Cytat: "szafa@wwa"
Ten jeden "pivot" (ktory jest bledem, poniewaz w zasadach ruchu rydwanow jest napisane ze nie pivotuja) jest zezwoleniem na jednokratna zmiane kierunku ruchu w trakcie ruchu szarzowego, ktory przysluguje kazdej jednostce, ale skirmish nie pozwala na okrazanie sie, dlatego rydwan tez o ile moze musi uderzac po prostej.

Staram sie wyklarowac ruch rydwanow od zeszlego Bazyliszka po interwencji przy stole Szymona Łężniaka i złożonej mu obietnicy, ale niestety wciąz trudno doprowadzić do wersji podręcznikowej, ponieważ od zbyt dawna gramy niepoprawnie.


pozwole sobie uzupełnić - szafa z sensem jak zwykle gada - wg rulebooka rydwan podczas szarzy nie pivotuje. Po prostu mierzymy zasieg od dowolnego punktu rydwanu do dowolnego punktu szarzowanego. Jest odleglosc - jest szarza. Dzisiaj spotkalem sie z sytuacja gdzie moj rydwan spalil szarze bo stal za blisko lasu i nie miał jak pivotować. I przeciwnik uparl sie bo tak stalo w uscisleniach...

nie da rady napisac w uscisleniach takiego zdania: "rydwan podczas szarzy nie pivotuje -  mierzymy zasiego od rydwanu do szarżowanego - jrśli zasieg jest to szarża dochodzi" ?

JJ

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 02, 2005, 09:41:50 pm »
Cytat: "szafa"
Cytat: "JaceK Jedynak"
"Linki do przyszłego podręcznika" to niepotrzebna ironia.

Nie ironia, tylko jezeli znasz jakies plotki badz przecieki to prosze podziel sie nimi ze mna.


http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=6460&start=0

Offline GoluS

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 02, 2005, 09:47:58 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
nie da rady napisac w uscisleniach takiego zdania: "rydwan podczas szarzy nie pivotuje -  mierzymy zasiego od rydwanu do szarżowanego - jrśli zasieg jest to szarża dochodzi" ?
Nie, bo z tego bedzie wynikalo, ze olewa teren  :( . Trzeba inaczej to ujac.
alo

Offline szafa

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 02, 2005, 09:51:39 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
nie da rady napisac w uscisleniach takiego zdania: "rydwan podczas szarzy nie pivotuje -  mierzymy zasiego od rydwanu do szarżowanego - jrśli zasieg jest to szarża dochodzi" ?

A co jesli jest jakas przeszkoda albo trzeba cos ominac czy inaczej sie dostawic?
Ruch rydwanu, badz szarze to ruch zbioru bardzo duzej ilosci punktow z prawem ruchu takim jak szybka jazda ktoremu powinna przyslugiwac jedna zmiana kierunku ruchu jego srodka ciezkosci.
Tak to rozpatruje w sytuacjach spornych, ale wydanie takiego uscislenia to belkot.
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

szafa@poznań

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 02, 2005, 10:03:14 pm »
Racja, jak zazwyczaj zreszta. Tak czy inaczej obecne brzmieni nie jest dobre. Ale poki nie ma lepszego...

JJ

  • Gość
Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 02, 2005, 11:06:42 pm »
A jak ktoś kto przeczyta strony 5 i 6 linku który podałem napisze, że jestem skarżypytą który pisze, że Polacy oszukują, to normalnie niech sie do mnie w realu nie zbliża.  :evil:
Oczywiście twierdzenie, że my Polacy gramy jak grać sie będzie w 7 edycji jest nieco na wyrost. ;)  
Ale "Gav z nami" :)

Offline mlepkows

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 03, 2005, 07:43:41 am »
Hola hola Szafa.
Bajek o karmie dorosłym ludziom nie sprzedawaj. Zapis jest oczywistą bzdurą. Testy oddziału wpływają na bohatera tylko pośrednio (bo oddział zabiera go ze sobą) a nie bezpośrednio. Zresztą "na zachodzie" ta kwestia jest dość jednoznacznie rozumiana. Zwykły Polhammerowy babol.

Proszę natomiast kogoś z listy o wyjaśnienie przesłanek stojących za zapisem o szarżach na skirmish. Moim zdaniem to Polhammer w najczystszym wydaniu ale być może ktoś mnie przekona...

Maciek
igmar, Kaiser und Averland!

Offline Kura-Poznan

Uściślenia przed GT
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 03, 2005, 08:33:47 am »
Cytat: "szafa"
Cytat: "szafa@poznań"
nie da rady napisac w uscisleniach takiego zdania: "rydwan podczas szarzy nie pivotuje -  mierzymy zasiego od rydwanu do szarżowanego - jrśli zasieg jest to szarża dochodzi" ?

A co jesli jest jakas przeszkoda albo trzeba cos ominac czy inaczej sie dostawic?
Ruch rydwanu, badz szarze to ruch zbioru bardzo duzej ilosci punktow z prawem ruchu takim jak szybka jazda ktoremu powinna przyslugiwac jedna zmiana kierunku ruchu jego srodka ciezkosci.
Tak to rozpatruje w sytuacjach spornych, ale wydanie takiego uscislenia to belkot.


Amoze lepiej jakby wheelowal zamiast pivotowac?
Pivot jest tak dziwna sytuacja, ze np tudwan stojacy bokiem przy samej krawedzi stolu w zasadzie moglby poruszac sie tylko w przod i tyl no bo turna nie moze zrobic, a zden wheel i pivot mu juz nie pomoze wykrecic. * wiec wheel tez tuw sumie nie pasuje)
Tylko co tu wymyslec na to?
Sam jak gram caoachami to jade przynajmniej ze dwa cale od siebie, od terenu i od wszystkiego, zeby mogly sie wogole poruszac.
Macie jakies propozycje?
ww.strefa.zero.prv.pl