Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) > Mordheim

Dwarf Treasure Hunters - jak złożyć bandę

<< < (2/41) > >>

Mistrz wałków :):
Ja wolę zamiast tieliana wystawiać worlocka.. Dodaje on nam mobilności czego tak nam brakuje w dwarfach. A jak zalosuje strzałki to niesie wieksze spustoszenie podczas ostrzału niż tielian.
Wada dodatkowo posiadania samych kusz jest to ze stosunkowo łatwe są do wymanewrowania :(

Nazroth:
sory, ale cztery kusze nie są już "tak łatwe do wymanewrowania" bo jest ich CZTERY... i jakieś straty zxadadzą... ponadto krasie nie uciekają i to jest ich bonus:)

Pomysł z tileańczykiem jest trafiony... dzięki temu oszczędzamy kase na beardlinga... 9 chłopa = podstawa....

Drachu:
Nie lubie grać brodaczami. Przetestowałem chyba wszystkie oficjalne bandy (oki, niektóre na proxach), wiele z nich prowadziłem dłużej i krasnalami grało mi się najgorzej. Zbyt dużą przykłądam wagę do szybkości i manewrowości bandy i ciągłej zmiany pozycji. Poza tym - ciężki jest los krasnala walczącego ze skavenami w wyrdstone hunt ;)  Ale brodaczami też zdarzało mi sie wygrywać. Ostatnio grałem czymś takim:
Komplet herosów
Beardling
2x Thunderer
Tileańczyk
Nizioł

Problem jest taki, ze po zakupie kusz dla thundererów i engineera zostaje mało kasy na sprzęt do walki wręcz, więc na starcie uzbrojeni są biednie (młotki, topory, gdzieś tam samotny miecz, albo dwarf axe jak już maksymalnie zaciśniesz pasa). Na szczeście to tylko 7 wojowników do podziału łupów (bo HS nie liczymy), a jako krasnal masz tą dodatkową kostkę przy szukaniu wyrdstone - w efekcie brodacze są najszybciej zbrojąca się bandą. Dawniej obowiązkowym sprzętem dla brodaczy były włócznie, ale od kiedy wyszła errata już sie nie opłaca dawać ich brodaczom z ich niską I.
Warlock zamiast Tileana? JAsne, to może zadziałać - zależy co Ci bardziej pasuje. Ja wybrałem Tileana, bo to strzelec jest nie lada. Kusza zawsze strzela (a czar można spartolić) i nie jesteś uzależniony od wylosowanych czarów (strzały nie zawsze się losują). Ale akurat moi oponenci (zanim sie nie porozjeżdżali studiować) korzystali z Warlocka i też na tym źle nie wychodzili.
Fajnym patentem jest nizioł - niezły bs i łuk, ma on manewrowość, której brak kusznikom i dzięki temu nieźle uzupełnia 4 kusze.

Motorek:
Jezusowi wychodzi gra pokurczami, ale ja mam inna koncepcję, z którą brodacz :badgrin:  się nigdy nie zgodzi ;) Jak się pokitram , a zawsze jak gramy ze sobą to prawie wszyscy się kitrają , żeby nie oberwać jakimś bełtem, albo strzałą, to co Dżizusowi z tych 4 kusz przy tak marnej inicjatywie, dlateog zamiast Tileana wolałbym HS bardziej mobilnego no i zmieścić się w magicznej 9 :arrow: Pit Fighter, Halfing Scout albo Halfing Thief lub Warlock.
Pozdro ;)

nahar:
Jest kilka "kanonicznych" rozpisek dla krasnali robionych głównie na turnieje. Wszędzie jest magiczna "9" dzięki której raczej ciężko się ich pozbyć z planszy przy pomocy RT.

Generalnie daje się 3 herosów (drugi slayer po pierwszej bitwie) 2 strzelców 3 beardlingów i 30 kasy zostaje na HS.

Jest w tym układzie sporo mozliwości manewru - zmiana strzelca na 4 i 5 beardlinga, lub na clansmana, lub wykupienie od razu  slayera itp.

3 kusze w bandzie plus pistolet na noblu na start wystarczają spokojnie. Szczególnie ze z 30 gc HS bierzemy raczej Warlocka/Tileańczyka niż Pit Fightera (krasnalki same z siebie dobrze się biją).

Ja na Arenie rok temu miałem własnie "9" z Pit Figterem (niewiele kolo zdziałał). I powiem że po 2 bitwach banda ta stała się morderczą maszyną do zabijania. 3 i 4 bitwa to właściwie masakry przeciwników (przy 4 miałem nieco szczęścia - zabiłem od kopa ktp Kislevu Kamilowi).


Brodacze są bardzo mocną bandą. I jedyna wada to M 3, przez co przegrywają zwykle scenariusze szybkościowe.

Głowna zasada gdy się nimi gra - wszyscy wchodzą do Combatu. Czyli nie zostawiamy strzelców z tyłu tylko trzymamy wszystkie modele w miarę blisko. Strzelec jest PEŁNOWYMIAROWYM wojownikiem krasnoludzkim o WS 4!!

Należy o tym pamiętać, często jak się banda rozwinie mamy dwa zespoły uderzeniowe - beardlingów np z S 4 (nadal jednak z WS 3) i własnie strzelców - każdy ich rozwój jest dobry (poza LD). Mogą mieć np WS 4 i 2 ataki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej