trawa

Autor Wątek: Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity  (Przeczytany 5848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Christos

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« dnia: Grudzień 14, 2005, 01:54:02 pm »
Załóżny że vampir na koniu siedzi w odzizale Black Knightów. Ma Crown of the Damned. Nie zdaje glupoty i musi poruszyc sie połowe movemantu do przedu. Czyli  opuszcza regiment, a BK moga normalnie sie ruszyc.
A teraz problem:

BBBBB
BBBBB
BBVBB

WWWW

B- black knight, V- wampir, W- Dire Wolves

Odległośc miedzy wilkami a BK jest niewielka (niech bedzie że 0,5"). Wampir zmuszony do wyjscia z unitu wpada w wilki, ale w takiej sytuacji nie wyjdzie całą podstawką z  BK.
1. Czy Black Knight moga poruszyc sie w tej turze (omijajac jakos wampira i wilki - np. robiąc turna) czy uznajemy że wampir nie opuscił regimentu rycerzy i oni również są unieruchomieni w tej turze?
2. A jesli wilki były by ustawione tak że stykają sie z unitem BK??? Co wtedy sie dzieje??
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Jerzyn

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2005, 02:10:51 pm »
hmmm wiesz co... moze sie myle ale wydaje mi sie ze on nie oposzcza oddzialu... caly oddzial idzie ze stupidity, ale w cc wali normalnie...
owa super gierka: VisArcana
Grajcie, wspomagacie kumpli :D

Offline Christos

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2005, 02:22:50 pm »
Nie jestem pewien. Charakter nie moze dołaczać sie ani opuszczac unitu który jest zmuszony do ruchu w compulsary move. Unit, a nie charakter!! Stupidyty to compulsary move, ale to sam bohater jest w compulsary move a nie unit.
Gdyby BK mieli stupidity to wampir musiałby poruszyc sie z nimi. A jak jest w odwrotnej sytuacji??
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Jerzyn

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2005, 02:26:20 pm »
z tego co wiem to jednak nie oposzcza oddzialu...
tylko i to i to idzie do przodu
owa super gierka: VisArcana
Grajcie, wspomagacie kumpli :D

szafa@poznań

  • Gość
Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2005, 02:43:07 pm »
absolutnie opuszcza oddział. Z prostego powodu jak juz napisal christos - ruch stupidowanego herosa jest w compulsory, zas oddzial w compulsory sie nie rusza.

A w tej sytuacji z wilkami...hmmm...cóz - uznałbym że musi opuscić oddział - i przesuwa sie nieco w bok tak by BK nadal stali za wilkami zaś wampirek stał poza nimi...oczywiście niczym tego nie poprę poza zdrowym rozsądkiem - bo zasady tego nie uzwględniają...

Offline Pająk

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2005, 06:36:50 pm »
W takim wypadku i Wampir i Wilki nic nie robią w tej turze... tylko pytanie co zrobić z kawalerią... bo wampir będzie "zajmował" miejsce przeznaczone w takim wypadku dla BK...
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Christos

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2005, 08:42:15 pm »
Że wilki i wampir stoja to wiem, chodzi mi o BK właśnie. Gdyby jeszcze wampir stał na krawedzi unitu to jeszcze jakos moge sobie wyobrazić że kawaleria robi turna w druga strone i w ten sposób odjezdza. Ale jak wampir stoi w srodku unitu to nie mam pojecia co zrobić.

Miałem taki przypadek w towarzyskiej grze. Rzucilismy kostka i wyszło że wampir nie opuścił kawalerii i stali wszyscy (dwie tury swoja droga bo i w pierwszej i w drugiej count nie zdał Ld  :badgrin: )
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Anonymous

  • Gość
Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2005, 09:26:12 pm »
Vampir NIE opuszcza oddzialu. Oddzial towarzyszy vampirowi w jego glupocie.

Offline GoluS

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2005, 09:27:07 pm »
Cytat: "Anonymous"
Vampir NIE opuszcza oddzialu. Oddzial towarzyszy vampirowi w jego glupocie.
Gosc ma racje.

zapomnialem sie zalogowac... :)
alo

szafa@poznań

  • Gość
Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2005, 10:16:54 pm »
poprzyj to czymś :]

IMHo opuszcza z prsotego powodu - oblane stupidity to ruch compulosry - i jakim prawem rycerze maja sie ruszyc w compulsory? Nie wolno im!

Offline Assur

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2005, 10:59:00 pm »
Cytuj
Creatures within the unit that do not suffer from being stupid must also move as described - they are carried along by the movement of the rest of the unit and risk being trampled if they attempt tp do otherwise


BK jadą z wampirem. Cale 60 sekund tego w rulebooku szukałem. Strona 83, lewa kolumna, 2)

JJ

  • Gość
Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2005, 11:02:35 pm »
Cytat: "Assur"
Cytuj
Creatures within the unit that do not suffer from being stupid must also move as described - they are carried along by the movement of the rest of the unit and risk being trampled if they attempt tp do otherwise


BK jadą z wampirem. Cale 60 sekund tego w rulebooku szukałem. Strona 83, lewa kolumna, 2)



Hail to you, Champion!


Co prawda dotyczy Modelu nie cierpiącego na głupotę porwanego przez ogłupiały oddział, ale można przez analogię odwrócić sytuację. Ponadto mogę zaświadczyć, że tak grają najlepsi. (Asger)

Offline Jerzyn

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2005, 08:08:59 am »
Cytat: "JaceK Jedynak"
Cytat: "Assur"
Cytuj
Creatures within the unit that do not suffer from being stupid must also move as described - they are carried along by the movement of the rest of the unit and risk being trampled if they attempt tp do otherwise


BK jadą z wampirem. Cale 60 sekund tego w rulebooku szukałem. Strona 83, lewa kolumna, 2)



Hail to you, Champion!


Co prawda dotyczy Modelu nie cierpiącego na głupotę porwanego przez ogłupiały oddział, ale można przez analogię odwrócić sytuację. Ponadto mogę zaświadczyć, że tak grają najlepsi. (Asger)


hahaha!! wiec jednak mialem racje! jak zwykle nie chcialo mi sie nigdzie szukac, dlatego nie stalem az tak bardzo za swoim stwierdzeniem, ale jednak :badgrin:  ;)
owa super gierka: VisArcana
Grajcie, wspomagacie kumpli :D

Offline Christos

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2005, 12:18:18 pm »
A ja sie nie zgadzam. Od kiedy charakter to "Creature"? Zresztą nawet gdyby to chodzi tam jedynie o model w unicie ze stupidity, a nie model ze stupidity w unicie bez tej zasady. Świadczy to tylko i wyłacznie o tym że pojedynczy model (np bohater) jest zmuszony poruszać sie tak jak unit w compulsary move (panic, stupidity etc). Zreszta jest to wyraźnie opisane na str95/96 "Characters and Units". Nigdzie natomiast nie znalazłem nic o przypadku gdy bohater ma głupote, a unit nie, a z analogiami o których wspomina JJ to byłbym ostrożny. Już parokrotnie próbowałem w innych sprawach stosowac analogie i byłem zakrzykiwany. W tym przypadku ta analogia bardziej kojarzy mi sie z hause rule (sorry JJ)
Zreszta i na logike można to tłumaczyć. Jeśli unit musi sie poruszyc to swoja masą, "pociąga" ze soba bohatera , a czemu bohater miałby "pociągać" ze sobą unit??? "Chodzcie chłopaki ze mną bo tak skołowaciałem że nie wiem co robie!!" (???).

Powiem tak: bohater może opuścić unit (z paroma wyjatkami o których wszyscy wiemy). Jeśli musi sie poruszyc w compulsaru move (np. stupidity) to po prostu sie porusza. Nigdzie nie jest napisane że unit musi poruszyc sie z nim, a odwrotna sytuacja jest wyraźnie opisana.

I może sie myle ale czy bohater z franzy jesli jest w unicie bez frenzy i musi szarżować to "pociąga" ze soba cału unit??? Wydaje mi sie, że nie.Po prostu z unitu wyszarżowuje. I to jest najlepsza analogia do zastosowania.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Jerzyn

Bohater ze stupidity w odziale bez stupidity
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2005, 12:24:55 pm »
Cytat: "Christos"
Zreszta i na logike można to tłumaczyć. Jeśli unit musi sie poruszyc to swoja masą, "pociąga" ze soba bohatera , a czemu bohater miałby "pociągać" ze sobą unit??? "Chodzcie chłopaki ze mną bo tak skołowaciałem że nie wiem co robie!!" (???).



a dlatego mialby pociagac ten unit bo nim dowodzi... to z jego ld korzysta oddzial
owa super gierka: VisArcana
Grajcie, wspomagacie kumpli :D

 

anything