Ankieta

Jaką jednostke popieracie najbvardziej

Gigant
2 (5.4%)
Magowie
0 (0%)
Łucznicy
2 (5.4%)
Strarz Grobowcowa
3 (8.1%)
Karjony
0 (0%)
Rydwany
2 (5.4%)
Lekka Kawalerja z łukami
1 (2.7%)
Cięrzka Kawalerja
1 (2.7%)
Roje?
3 (8.1%)
Ołtasz
1 (2.7%)
Uszapti
5 (13.5%)
Skorpiony
17 (45.9%)

Głosów w sumie: 36

Głosowanie skończone: Marzec 12, 2003, 01:26:01 pm

Autor Wątek: Tomb Kings  (Przeczytany 11185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Iberales

Tomb Kings
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 16, 2003, 08:14:14 pm »
Popychaczki i owszem - szkoda, że mało jest co popychać przeciw armii stricte kawaleryjskiej...

Scorpy są dobre na def - i tylko na def, nie przesadzajmy z ich przydatnością, swoje kosztują a rycerza raczej nie ugryzą.

Regony chariotów są słabiuśkie...
Wiesz jak Ci się przydadzą ataki z siłą cztery?
Szczególnie jak oponent będzie odpowiadał z siłą siedem.
i]Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmienia w pył
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień[/i]

Offline daysleeper

Tomb Kings
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 17, 2003, 03:47:09 pm »
Skorpy sa bardzo mocne. 4A s S5 to dużo jak na 85 pkt. Nie zapominajmy żę mają jescze takie przyjemności jak tuneling i poison i killing bolw więc nawet na kawalerię sa niezłe. Wiadomo sam skorpioin nic nie zrobi ale we dwójką są groźni...
Nie wiedziałem że charioty khemri mają S4. To rzeczywiście kiepskie są...
CO wg Ciebie jest najlepsze Iberales??
...nawet sam Mesjasz był na sprzedaż..."

Offline shizo

Tomb Kings
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 17, 2003, 04:35:46 pm »
Sorki, ze przerwe zazarta dyskusje malym offtopem... :wink:
Mianowicie, mam pytanie odnosnie Standard of Coursing Word (czy jakos tak):
Czy test ld musza przechodzic tylko jednostki w kontakcie ze standard bearerem, czy z cala jednostka, ktora zakupila sobie taki sztandar?
oszulki Nowej Gilidii już dostępne. Zobacz tutaj!

Offline Iberales

Tomb Kings
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 17, 2003, 05:30:24 pm »
Cytat: "shizo"
Czy test ld musza przechodzic tylko jednostki w kontakcie ze standard bearerem, czy z cala jednostka, ktora zakupila sobie taki sztandar?


IMHO modele tylko w kontakcie z Bearerem...


Cytat: "daysleeper"
CO wg Ciebie jest najlepsze Iberales??


Imho nic nie jest najlepsze.
Khemri są armią która wygrywa nie przepakowanymi jednostkami a koordynacją na polu bitwy - Heavy cavalry jest badziewna ale w połączeniu z Ushabti (samymi w sobie raczej słabiutkimi) od boku (przy pomocy magii bardzo dużo jest możliwe...) wymiata wszystko jak leci.


Jak koniecznie musisz mieć coś co dzaiła jako wygrywacz bitew to możesz wystawić sobie lorda z Blade of Mourning i Cloak of Dunes.
W okolicę podjechać z Banner of Hidden death i wyprysnąć jednostką jedenastu szkieletów na flance (tyłach?) oponenta.
Potem wystarczy dołączyć lorda do regimentu (ruch dwadzieścia) i stanąć na głowie aby weszli do walki w tej turze.
Walka jest na starcie wygrywana o +2 (oponent ma sztandar i outnumber, khemri: sztandar, flankę i dwa ranki) teraz wystarczy ubić kogoś z Blade of Mourning i przez to pomnożyć combata dwa razy.
Piechota zalicza średnio na -8, kawaleria przy odrobinie szczęścia na -6.
Taki mój wygrywacz bitew jednorazowego uzytku...
i]Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmienia w pył
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień[/i]

Offline Łucznik

Tomb Kings
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 18, 2003, 03:15:57 pm »
Dobre jest to że magia Khemri zawsze wychodzi to znaczy że rzaden czrodziej nie wysadzi się w poietrze rzuca się tylko na poziom trudności, i zawsze czary wychodzą więc jak nikt nie dispeluje to to masz wolną ręke.

Jednak Khemri brakuje paru rzeczy
-  Brak wielkiego potwora np. smoka dla generala. Dobry przeciwnik tego typu moze szybko niszczyc cenne jednostki.
- Slabe parametry szkieletów uniemozliwiaja skuteczne stawanie twarza w twarz z równo licznymi wrogami.
- Brak ruchu marszowego. Odpowiednie kontrowanie magia dodatkowego ruchu bardzo spowalnia ta armie.
- Smierc glównego czarodzieja (hierophanta) i wynikajacy z tego powolny rozpad jednostek moze przekreslic dobry wynik w bitwie. Mozna to uniknac ustawiajac generala tak by swym Ld kontrolowal wiekszosc jednostek (w 12").
- Brak fenomenalnych pancerzy. Zyskujemy jednak na koszcie - ta sama jednostka w innych armiach 2 pkt. drozsza za o 1 lepszy pancerz i ... brak wskrzeszania.
- Strzelanie z luków tylko z sila 3.
 :cry:

Offline Halfing

Tomb Kings
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 18, 2003, 03:30:02 pm »
NO właśnie ostatnio grałem z khemri Bretońńcami i bitwa skończyła się kompletnym wdeptaniem tej armi w ziemię
Skorpiony nic nie zrobiły Gdyżkoleś ustawił markery tuż przed moimi lancami a ja poprostu na nie najechałem
Gigant dostał 9 ran od generała który z overrana wpadł od boku w regon z Tomb Kingiem który walczył z gralami z banner of the Lady
bolał mnie tylko Kaszkiet bo mi 1.5 lancy zjadł
Rydwany się poodbijały
Wystarczy że masz 4 dispell scrolle i jest już po zabawie

Offline Iberales

Tomb Kings
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 18, 2003, 03:39:04 pm »
Nie zgodziłbym się - jako Bretończyk bałbym się panicznie paru brudnych sztuczek sypanych z rękawa Khemri...
i]Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmienia w pył
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień[/i]

Offline Halfing

Tomb Kings
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 18, 2003, 03:44:46 pm »
Cytat: "Iberales"
Nie zgodziłbym się - jako Bretończyk bałbym się panicznie paru brudnych sztuczek sypanych z rękawa Khemri...


Oczywiście jako Bretonnczyk ja też się boję różnych sztuczek ale tutaj wzięłem sprawy w swoje ręce i poprostu go wymanewrowałem
Ps kolo miał armię na 2150 a ja na2000
I moim zdaniem to jest dobry wyczyn a faktem jest to że koleś robi nawet dobre rozpiski i trochę kantuje
Uważam że grajac z khemri poprostu wystarczy zablokować ich magię w dwu kluczowych dla Khemri turach i jest po jabłkach
Dlatego np Chaos Khorna, albo kraśki  mają tak fajnie
Zresztą zwykły Runesmith jest bardzo przydatny bo niedość że dispelluje to jeszcze może trochę lutnąć

Offline wste

Tomb Kings
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 18, 2003, 03:46:35 pm »
Zauważ Iberales, że z tego co wynika z krótkiego raportu Halflinga to jego przeciwnik nie zastosował żadnej z "Brudnych Sztuczek Pana Iberalesa" Gdyby to zrobił to kolega Halfling raczej by inaczej opisywał tą bitwe.

wste
edwo słoneczko uderzy
W okno złocistym promykiem,
Budzę się hoży i świeży
Z antypaństwowym okrzykiem.
(...)
Niech się ciężarem tym ze mną
Podzieli któryś z rodaków!
Mój Boże ile tam siedzi
Głupich endeckich pismaków.

Tuwim

Offline Iberales

Tomb Kings
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 18, 2003, 03:50:01 pm »
Właściwie to wygląda, że przeciwnik raczej średnio wiedział co zrobić z armią...
i]Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmienia w pył
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień[/i]

Offline daysleeper

Tomb Kings
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 18, 2003, 04:31:11 pm »
Taaak wystaczy kilka dispeli i khemri leżą, bo ich główna zaletą jest świetna mobilność (oczywiście dzięki magii)
...nawet sam Mesjasz był na sprzedaż..."

Offline shizo

Tomb Kings
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 18, 2003, 04:47:01 pm »
Wlasnie od tego sa takie przedmioty, jak Hieratic Jar - przeciwnik dispeluje ci jedna, to ty mu chamsko nastepna... 8)
Moj kumpel, chcac czuc sie w miare bezpiecznie, musial zaopatrzyc sie w 7 kostek dispela, i 2 dispell scrolle... a gral... ORKAMI!
Wyobrazcie sobie, jak to oslabilo potencjal "bojowy" armii, kiedy kilkaset puntkow poszlo na dodatkowe kostki... :twisted:
oszulki Nowej Gilidii już dostępne. Zobacz tutaj!

Offline Iberales

Tomb Kings
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 18, 2003, 06:49:56 pm »
No właśnie - khemri w szczytowej formie magicznej mają pięć automatycznych czarów (popychadeł - które moga być rzucane na tę samą jednostkę aż do skutku) + caszkiet (a każdy kto go zignoruje drogo zapłaci) + hieratic jar.
łącznie 13 kostek plus trzy za jara.
Dispel scrolle przy takiej armii są niemalże bezużyteczne (idą w pierwszej turze...) a kostki coś daja tylko w dużej ilości...

A co do Orków to można pomyslec o wystawieniu full magica orkowego - każdemu włącznie z khemri zrobi się słabiej na sama myśl o tym...
i]Pamiętajcie wy o mnie co sił! Co sił!
Choć przemknąłem przed wami jak cień!
Palcie w łaźni, aż kamień się zmienia w pył
Przecież wrócę, gdy zacznie się dzień[/i]

Offline shizo

Tomb Kings
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 18, 2003, 07:00:01 pm »
I wlasnie od tego sa skorpiony i swarmy... powinny dostarczyc nieco zabawy orczym szamanom...
oszulki Nowej Gilidii już dostępne. Zobacz tutaj!

Offline daysleeper

Tomb Kings
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 18, 2003, 07:06:48 pm »
Oj taki max Magic orcowy zabołałby każdego. Dziwię się że nigdy się z czymś takim nie spotkałem na turnieju...
Dispele są potrzebne w ilości 2/3 żeby przetrwać pierwszą rundę. Potem popychaczki sa nieco mniej użyteczne a my i tak w drugiej musimy dążyć do związania sie w Hth.
...nawet sam Mesjasz był na sprzedaż..."