Autor Wątek: Wyszarżowywanie z odziału  (Przeczytany 3268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Christos

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2005, 07:58:51 am »
Wychodzi na to że nie mozna. Chyba, że jest poza zasiegiem i S&S robimy dopiero jak w zasieg wejdzie, czyli jak juz nie bedzie w unicie.
Ale to ciekawe zagadnienie.

Proszę wiec o odpowiedzi na pytania:
1.Czy bohater wyszarzowujacy z unitu w momencie deklaracji podlega wszelkim zasadom unitu w którym sie znajduje (np czy robi feara jesli oddział w którym sie znajduje ma Immune to psych. a on sam nie ma itp)
2. Czy mozna robic S&S jesli bohater wyszarżowuje z unitu i w momencie deklaracji jest w zasiegu broni strzelającej przeciwnika.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline mlepkows

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2005, 08:43:09 am »
Cytuj
Proszę wiec o odpowiedzi na pytania:
1.Czy bohater wyszarzowujacy z unitu w momencie deklaracji podlega wszelkim zasadom unitu w którym sie znajduje (np czy robi feara jesli oddział w którym sie znajduje ma Immune to psych. a on sam nie ma itp)
2. Czy mozna robic S&S jesli bohater wyszarżowuje z unitu i w momencie deklaracji jest w zasiegu broni strzelającej przeciwnika.

Nikt Ci ze 100% pewnością nie powie bo tego nigdzie nie ma czarno na białym. Można się co najwyżej domyślać. Oto moje domysły:
Problem bierze się stąd, że ułożenie w czasie reakcji i testów podczas szarży zostało zrobione z myślą o szarżującej jednostce a nie wyszarżowującym bohaterze. Wychodzą bzdury, bo szarżujący bohater miałby mieć wszystkie bonusy (do psychologii, s&s) za bycie w jednostce i nie miałby minusów (ograniczenia w ruchu itp.). Wg mnie, jedynym sensownym rozwiązaniem jest traktować bohatera jako odłączonego od regimentu w momencie zadeklarowania szarży (nic w BRB nie zaprzecza takiemu podejściu). Jedynym problemem będzie fakt, że niejako wróci on do oddziału po niezdanym strachu...

Maciek
igmar, Kaiser und Averland!

Offline b_sk

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2005, 08:51:18 am »
Co do S&S to się wykonuje przed poruszeniem unitu jeśli można go przed tym poruszenem wykonać, jeśli jest poza zasięgiem to S&S się wykonuje jak wchodzi w zasięg, więc ja nie widzę problemu by podciągnąć tą interpretację pod herosa wyszarżowującego z oddziału, do którego strzelać nie można dopóki nie wylezie, ale jak wylezie to już nie ma żadnych problemów i normalnie robimy S&S.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Christos

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2005, 09:12:29 am »
No w tym problem że mozna to różnorako interpretować.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Kensiorek

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2005, 09:26:07 am »
lepiej :) czy bohater ktory wyszarzuje/stoi kolo unitu ma proxymity na s&s? zakladamy ze jest razem z unitem w zasiegu broni .
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline b_sk

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2005, 09:42:59 am »
Oj Kensiorek tworzysz jakieś powergamerskie perwersyjne koncepcje. ;)  Ja tam bym wszystko podciągał pod to co napisałem wcześniej, nie można to nie strzelamy, ale jak tylko można to odpalamy S&S. Zresztą w opisie S&S jest napisane, że jak unit szarżuje to możemy wykonać S&S w kierunku tego unitu. W tym wypadku unitem jest szarżujący heros. Więc jest on jedynym legalnym celem dla naszych strzelaczy.  :)
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Kensiorek

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 23, 2005, 10:34:10 am »
A character model within 5" of a friendly unit of five or more models can only be picked out as a target if he is the closest target.  


Skoro w chwili strzalu/wejscia  w zasieg  nie jest najblizszym celem to mozesz zrobic S&S tylko nie do niego :)

Szarze na ratlingi nagle zystaly  nowy wymiar :)
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline b_sk

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2005, 10:39:09 am »
No niestety nie zyskały, bo jest on najbliższym targetem jako, że jest jedynym targetem.  :D
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Kensiorek

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 23, 2005, 10:49:28 am »
a gdyby szarzowaly 2 oddzialy ??:)
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline b_sk

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 23, 2005, 11:03:29 am »
A to jest ciekawa kwestia.  :) Ja bym powiedział, że ma proximity dopóki to unit szarżuje pierwszy i heros jest cały czas drugim celem, ale to jest takie wymyślanie zasad z mojej strony bo nie mam pojęcia czy gdziekolwiek można znaleźć jakiś Q&A tego dotyczący, a w rulebooku też za bardzo opisu takiej sytuacji nie widzę. :)
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Christos

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 23, 2005, 11:23:30 am »
A ja bym olał tu kwestie strzelania. Jest szarża -> jest S&S w szarzującego. I tyle. Olac unity, olac proximity.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Kensiorek

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 23, 2005, 01:08:09 pm »
Cytat: "Christos"
A ja bym olał tu kwestie strzelania. Jest szarża -> jest S&S w szarzującego. I tyle. Olac unity, olac proximity.
i to jest bardzo dobre stwierdzenie ztym ze jesli olewamy unity to olewamy zawsze przy wyszarzowaniu znaczy testujesz fear/terror itp nawet jesli samu unit byl na to odporny
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline Christos

Wyszarżowywanie z odziału
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 01, 2006, 09:07:35 pm »
Cytat: "Christos"
A ja bym olał tu kwestie strzelania. Jest szarża -> jest S&S w szarzującego. I tyle. Olac unity, olac proximity.


"Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia"

Teraz już nie chce mi sie aż tak bardzo olewać... bo mam w planach stworzenie armii Strigoi i heros z bat formem zajmujej w niej ważne miejsce ;)
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123