Autor Wątek: Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)  (Przeczytany 4508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pająk

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 02, 2006, 04:19:22 pm »
Kłania się czytanie ze zrozumieniem... właśnie twoja odpowiedź jest wzięta z powietrza... bo pytanie jest do sytuacji opisanej przez pytającego...
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline jagal

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 02, 2006, 04:38:09 pm »
Wiem Pająk że humanista jesteś  ;)  i lubisz sobie podyskutować ale jak dla mnie to ewidentnie nie trzeba używać Ld Generała ;)
quote="RoMaN Lord of the Druchii"]siema chce byc PG



 Według mnie nigdy nie kozacze ale ok.[/quote]

Pzdr

jagal

Offline Pająk

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 02, 2006, 05:09:10 pm »
teraz nie o to mi chodziło... tylko kolega poprzedzający mnie napisał, że po deklaracjach szarż i zmierzeniu zasięgów nie trzeba rzucać na Ld tylko się szarżuje... ehem... tu się na pewno rzuca nieważne czy na Ld Generała czy errantów...
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Buszman

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 02, 2006, 07:36:14 pm »
krotka pilka z mojej strony...
nie jest napisane: units within 12'' from general use... tylko may use... jako sytuacje przeciwna mozna przyjac BSB u wampirow.. tam jest wyraznie napisane: crumble one wound less... czy cos w tym stylu... a nie "may crumble..."
dla mnie szafa ma 100% racji.. nie trzeba korzystac z Ld generala... bo jest to wybor... may = móc, a nie musiec.. :)
pozdro...
url=http://www.masterblaster2007.prv.pl][/url]www.masterblaster2007.prv.pl

Offline Piotr 'Szmaja' Szmajewski

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 02, 2006, 08:18:22 pm »
Cytat: "Buszman"
krotka pilka z mojej strony...
nie jest napisane: units within 12'' from general use... tylko may use... jako sytuacje przeciwna mozna przyjac BSB u wampirow.. tam jest wyraznie napisane: crumble one wound less... czy cos w tym stylu... a nie "may crumble..."
dla mnie szafa ma 100% racji.. nie trzeba korzystac z Ld generala... bo jest to wybor... may = móc, a nie musiec.. :)
pozdro...


No z BSB VC to nawet ostatnio sprawdzalem i niesteyt nie na reke mi to bylo ;/ nie mam podrecnzik pod reka i nie bede mial przez 2 tygodnie wiec pytanko jak jest z normalnym BSB... mozna nie przerzucac.. (tylko tak dla upewnienia bo sadze ze tak jak Ld generala may rulezzz).
url=http://www.rogaty-szczur.prv.pl]
www.rogaty-szczur.prv.pl[/url]

Offline Pająk

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 02, 2006, 09:48:17 pm »
"Any unit within 12" of the Battle Standard MAY retake a failed Break test" p.102 RB
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Sir_Glonojad

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2006, 10:26:31 am »
Cytat: "Pająk"
tu się na pewno rzuca nieważne czy na Ld Generała czy errantów...


A dlaczego niby? Rzuca się, jeśli się chce powstrzymać. Jeśli się nie chce - to się nie rzuca.
Glonku, a może Ty po prostu nie umiesz grać [w Warhammera]?" - Bless (cytat niedosłowny, ale trafny ;) )

"A co to za laleczki?" - z cyklu "pierwsze wrażenie"...

Offline Pająk

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2006, 11:08:32 am »
To jest szarża wymuszona... Wcześniej nie deklarowaliśmy szarży, bo nie byliśmy pewni zasięgu więc to był nasz błąd... Możliwość nie rzucania Ld w wyniku impetousa za bardzo wzmacniałoby tą kawalerię, a ta zasada miała raczej wprowadzić pewne ryzyko w używaniu jej... Ale skoro uważasz że jest inaczej to mi udowodnij:)
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Sir_Glonojad

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2006, 11:31:46 am »
Przeczytaj jeszcze raz tekst zasady
Cytuj
they must take a Leadership test to restrain themselves from charging.


Gdyby było inaczej, to byłoby napisane w rodzaju:

"They must take a Leadership test. (kropka!). If they fail, they must charge (...)."
Glonku, a może Ty po prostu nie umiesz grać [w Warhammera]?" - Bless (cytat niedosłowny, ale trafny ;) )

"A co to za laleczki?" - z cyklu "pierwsze wrażenie"...

Offline Pająk

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2006, 12:01:02 pm »
To jest forma podana jak się postępuję w wypadku gdy nie chcemy szarżować... Nie ma podane co zrobić gdy chcemy- to prawda... ale nie jest powiedziane, że możemy szarżować bez rzutu Ld, przez co nie możemy jednoznacznie stwierdzić że możemy:) najlepiej by było zapytać się GW jak to wygląda, bo mnie to nie przekonuje:)
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Jarek Tyszka

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2006, 02:51:04 pm »
Cytat: "Pająk"

Kłania się czytanie ze zrozumieniem... właśnie twoja odpowiedź jest wzięta z powietrza... bo pytanie jest do sytuacji opisanej przez pytającego...


Wlasnie tak - odpowiedzialem na pytanie z pierwszego post.

Cytat: "Pająk"
teraz nie o to mi chodziło... tylko kolega poprzedzający mnie napisał, że po deklaracjach szarż i zmierzeniu zasięgów nie trzeba rzucać na Ld tylko się szarżuje... ehem... tu się na pewno rzuca nieważne czy na Ld Generała czy errantów...


Przetlumacze ten cytat na polski bo go chyba nie zrozumiales. 'Po deklaracji szarz kazdy oddzial impetous ktory jest w zasiegu i nie chce szarzowac musi zdac test Ld aby sie powstrzymac".
Jesli nie chce sie powstrzymac, to nie rzucam zadnego testu i szarzuje. Czy to wlasnie nie wynika z tego cytatu ?



Cytat: "Pająk"
To jest szarża wymuszona... Wcześniej nie deklarowaliśmy szarży, bo nie byliśmy pewni zasięgu więc to był nasz błąd... Możliwość nie rzucania Ld w wyniku impetousa za bardzo wzmacniałoby tą kawalerię, a ta zasada miała raczej wprowadzić pewne ryzyko w używaniu jej... Ale skoro uważasz że jest inaczej to mi udowodnij:)


Po to wlasnie byl cytat. Zeby Tobie (i innym tez) udowodnic. Moim zdaniem cytat jest jednoznaczny.
Ryzyko polega na tym, ze do testu sa liczne modyfikatory. W sumie o ile dobrze pamietam mozna dojsc do -8.


Cytat: "Pająk"
To jest forma podana jak się postępuję w wypadku gdy nie chcemy szarżować... Nie ma podane co zrobić gdy chcemy- to prawda... ale nie jest powiedziane, że możemy szarżować bez rzutu Ld, przez co nie możemy jednoznacznie stwierdzić że możemy:) najlepiej by było zapytać się GW jak to wygląda, bo mnie to nie przekonuje:)


Teraz sie zapetliles. Caly impetous jest o tym, ze erranci moga szarzowac nawet jesli gracz nie chce.  Z Twojego rozumowania wynika ze jesli nie delakarowali szarzy i nie chca sie powstrzymac, to po prostu nic sie nie dzieje(bo zasady o tym milcza), tzn szarzy nie ma tak ?

Bardzo wygodna dla bretonczykow interpretacja. Sam bym lepszej nie wymyslil.


A na koniec
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Shino

  • Gość
Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2006, 04:55:20 pm »
glonku to chyba oczywiste, ze musza... jakby chcoieli szarzowac, to deklaruja ta szarze (w takim przypadku jak mowisz deklaracje by nie mialy sensu)

jarku- minusy sa tylko w errantry war i moze dojsc do -9 :)  (w normalnej bretce tylko za errantry banner)

Offline bless

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 03, 2006, 05:28:04 pm »
Cytat: "Jarek Tyszka"


Przetlumacze ten cytat na polski bo go chyba nie zrozumiales. 'Po deklaracji szarz kazdy oddzial impetous ktory jest w zasiegu i nie chce szarzowac musi zdac test Ld aby sie powstrzymac".
Jesli nie chce sie powstrzymac, to nie rzucam zadnego testu i szarzuje. Czy to wlasnie nie wynika z tego cytatu ?


Ale za to Ty chyba nie zrozumiales zasad szarzowania. Jesli CHCESZ szarzowac, to deklarujesz szarze. Jesli jej nie deklarujesz, to znaszy ze nie chcesz szarzowac , ze sie POWSTRZYMUJESZ (bo mozesz, ale nie chcesz). Erranci, ktorzy nie deklarowali szarzy, a maja mozliwosc wykonania takowej, musza zrobic test, czy uda im sie powstrzymac. Jesli sie nie udaje - szarzuja. Jesli sie udaje - nie szarzuja.
Tlumaczysz dobrze, rozumiesz zle.
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline pingus

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 03, 2006, 05:30:40 pm »
Bless był szybszy. To "powstrzymywanie się przed szarżą" ma charakter bardziej fluffowy dla mnie.
Góralska teoria poznania mówi, że są trzy prawdy: Świenta prowda, Tyż prowda i Gówno prowda." - Józef Tischner.

Offline Sir_Glonojad

Nie korzystanie z LD generała... (Puszka Pandory)
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 03, 2006, 06:00:22 pm »
No, coś w tym, co mówi Bless, jest...
Glonku, a może Ty po prostu nie umiesz grać [w Warhammera]?" - Bless (cytat niedosłowny, ale trafny ;) )

"A co to za laleczki?" - z cyklu "pierwsze wrażenie"...

 

anything