Autor Wątek: Magiczny equipment dla BSB  (Przeczytany 5205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Remo

Magiczny equipment dla BSB
« dnia: Grudzień 31, 2005, 03:27:29 pm »
Istnieją podzielone zdania na temat czy BSB (chodzi mi o bretońskiego) może brać magiczną lancę jeśli zwykłej mu nie wolno.
Różne są również zdania co do tego czy przedmiot onazwie Wyrmlance który może wziąć tylko konny i który daje +2 do str. podczas szarży i który jest opisany jako lanca jednego z książąt bretońskich jest rzeczywiście lancą.
Chociaż spór taki mnie osobiście śmieszy to jednak chciałbym usłyszeć inne opinie o tym jak to lanca nie przeszkadza już BSB w niesieniu sztandaru tylko z tego powodu że jest magiczna i jak to niektóre lance nie są lancami bo nie napisano tego obok w nawiasie arialem, czternastką, pogrubionym.  :lol:
RZEKAŻ 1% PODATKU NA LEŚNE ELFY.
Program Walki z Biedą.

Offline Christos

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2005, 03:57:38 pm »
Nie!! Prosze!!! Nie temat z serii: "Niekończąca się opowieść"!!!

Od razu Ci mówie, że nie masz co liczyc na odpowiedzi na dręczące Cię pytania.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline GoluS

Re: Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2005, 05:43:32 pm »
Cytat: "Remo"
Istnieją podzielone zdania na temat czy BSB (chodzi mi o bretońskiego) może brać magiczną lancę jeśli zwykłej mu nie wolno.
Różne są również zdania co do tego czy przedmiot onazwie Wyrmlance który może wziąć tylko konny i który daje +2 do str. podczas szarży i który jest opisany jako lanca jednego z książąt bretońskich jest rzeczywiście lancą.
Chociaż spór taki mnie osobiście śmieszy to jednak chciałbym usłyszeć inne opinie o tym jak to lanca nie przeszkadza już BSB w niesieniu sztandaru tylko z tego powodu że jest magiczna i jak to niektóre lance nie są lancami bo nie napisano tego obok w nawiasie arialem, czternastką, pogrubionym.  :lol:
W faq (qa_2003) , moze tez w jakis chronikach- nie wiem bo nie mam,  jest jasno napisane ze bsb moze miec kazda bron magiczna, ktora nie potrzebuje 2 rak do uzycia. Wiec jednoznaczenie moze. Poza tym z rulebooka wynika ze moze.
alo

Offline Jarek Tyszka

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2005, 08:05:14 pm »
Ja nie daje mojemu BSB magicznej lancy.

Moim zdaniem znacznie lepsza dla BSB jest kombinacja tress + morning star of fracasse.
Na dodatek nie wzbudza kontrowersji fluffowych :)
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

JJ

  • Gość
Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2006, 12:32:16 pm »
W wyniku nieporozumienia wydzieliłem post Christosa, rozpoczynając nim nowy wątek. Nie o to mu chodziło - więc przywracam go tu jak umiem. :)


Cytat: "Christos"
Cytat: "GoluS"
W faq (qa_2003) , moze tez w jakis chronikach- nie wiem bo nie mam,  jest jasno napisane ze bsb moze miec kazda bron magiczna, ktora nie potrzebuje 2 rak do uzycia. Wiec jednoznaczenie moze. Poza tym z rulebooka wynika ze moze.


Tak tak i oczywiście łuku uzywa sie jedna ręką.
Mówiłem: niekończąca się opowieść.
Ja łuku na BSB nie uzyje. Nigdy. Dla zasady. (chyba że zmienią sie zasady).

P.S. I proszę nie komentujcie tego co napisałem o łuku. Znam wszystkie argumenty za i przeciw. Naprawde. I nie ma sensu znowu zaczynać tej gadki.

Offline war2bone

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2006, 01:45:33 pm »
c) Magiczne bronie traktujemy jako lance, hand weapon lub morning star stosownie do ich nazwy.

uscislenia sedziowskie pazdziernik 2005 ptk 11 bretonnia

j) Battle Standard Bearer może mieć magiczny łuk. Nie można łączyć magicznego sztanadaru ze spites.

uscislenia sedziowskie pazdziernik 2005 ptk 9 wood elfs

o ile to pierwsze pochwalam to nad drugim sie nie wypowiadam
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline Christos

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 01, 2006, 02:38:42 pm »
Ech no dobra.

Każdy magiczny łuk Leśnych Elfów ma adnotacje że to "longbow", a BSB lesnych nie może uzywać tego przedmiotu. Dla mnie to chyba wystarczający argument.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Scimitar

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2006, 02:42:32 pm »
Cytat: "Christos"
"longbow", a BSB lesnych nie może uzywać tego przedmiotu. Dla mnie to chyba wystarczający argument.

Tak napisali ?? A gdzie ?? Ja wiem, że jest w książce napisane, że nie może mieć łuku (niemagicznego) oraz żadnej innej dodatkowej niemagicznej broni. Skoro dajemu mu łuk magiczny to moim zdaniem jest to w zgodzie z zasadą.
I przypominam, że nie ma żadnej zasady zabraniającej brać danej broni, jeśli nie jest ona na wyposażeniu danego modelu - to się tyczy tylko do pancerzy/tarcz itp.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Remo

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 01, 2006, 03:07:18 pm »
Cytat: "war2bone"
c) Magiczne bronie traktujemy jako lance, hand weapon lub morning star stosownie do ich nazwy.

uscislenia sedziowskie pazdziernik 2005 ptk 11 bretonnia


Czytałem te uściślenia i się z tym zgadzam, chociaż gdy zadałem to pytanko w temacie "gdy bretońska jazda szarżuje..." to ktoś stwierdził, że Wyrmlance to nie lanca bo tego nie napisano w odpowiednim miejscu. Chyba chodzi też o odpowiednią czcionkę bo fluff jest drukowany kursywą.

Może zapytam inaczej co by uzyskać pełną odpowiedź:
Czy jak pojadę np. na Krakon to pozwolą mi wziąć magiczną tarczę/lancę na BSB?
Albo na odwrót:
Czy jeśli mój przeciwnik weźmie BSB z Wyrmlance a ja zawołam sędziego bo się nie zgadzam z czymś takim to jakie argumenty może sędzia przywołać za tym że Wyrmlance to nie lanca?

Christos: Sorry że zadałem pytnie z serii "niekończąca się opowieść" ale nie myślałem że to aż taki problem. U nas w Opolu zawsze graliśmy tak że BSB nie może mieć niczego magicznego czego nie mógłby wziąć jako non-magic equipment, zastosowaliśmy wykładnię systemową czyli porównaliśmy ten jeden przepis z całością Army Booka i stwierdziliśmy że dawanie BSB magicznej lancy czy tarczy kłóciłoby się z całością.
Brak lancy dla BSB jest bardziej logiczny i klimatyczny (chociaż co do tarczy bym się kłócił - porównaj model Repanse de Lyonesse z V ed.)
RZEKAŻ 1% PODATKU NA LEŚNE ELFY.
Program Walki z Biedą.

Offline Scimitar

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 01, 2006, 03:38:31 pm »
Wyrmlance dopuszczają, ale tarczy na BSB nie.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Jankiel

  • Gość
Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 01, 2006, 03:44:23 pm »
Cytuj
Czy jeśli mój przeciwnik weźmie BSB z Wyrmlance a ja zawołam sędziego bo się nie zgadzam z czymś takim to jakie argumenty może sędzia przywołać za tym że Wyrmlance to nie lanca?

Nigdzie nie ma zakazu używania lancy przez BSB. To, że nie może jej wykupić nie ma akurat znaczenia. Podobnie jest z bow of the seafarer u HE - mag może z niego korzystać, mimo, ze nie ma opcji wykupienia łuku.

Offline Christos

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 01, 2006, 04:47:40 pm »
@Remo ja tez uważam że nie mozna dawać magicznej lancy bretońskiemu BSB i magicznego łuku elfoskiemu.

@Scimi, ok niegdzie nie napisali ze nie moze miec magicznego łuku. Może autorzy uznali ze to na tyle oczywiste,że nie potrzeba dodatkowo tego pisać. Pomylili sie w tej kwestii. Najwidoczniej żaden z nich nie zna polskich realiów.

Jeszcze raz powtórze: każdy magiczny łuk lesnych elfów jest longbowem. BSB z podstawowego ekwipunku traci longbow. Z jakiegos powodu. Ja wiem że to dla niektórych za mało żeby uznać że z tego powodu nie może mieć magicznego. Dla mnie to wystarczajacy powód.
Nie będę sie krzywił jesli mój przeciwnik bedzie miał ten łuk. Ale ja go mieć nie będe.  I tylko tyle.
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Remo

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2006, 05:49:20 pm »
Nie byłoby problemów gdyby G.W. jasno określiło wg. jakiej wykładni interpretować zasady. Niestety brak takiego stanowiska powoduje, że jedyną wykładnią (tak uwielbianą przez rodaków) jest: "co nie jest zabronione jest dozwolone"

Ja już sam się pogubiłem jeśli chodzi o tą lancę dla BSB. Z punktu widzenia logicznego i "klimatycznego" nie powinien on brać lancy ale z punktu widzenia zasad to po mału skłaniam się ku temu, że jednak chyba może.
A to dlatego, że przed chwilą w army booku przy opisie czarodziejki przeczytałem, że: Cannot use magic weapons or magic armour
Ona normalnie nie może wziąć ciężkiej zbroi czy lancy ale jeśli autorzy uznali za stosowne wspomnieć (przy swojej wiecznej angielskiej oszczędności słów) że nie wolno jej używać magicznej lancy czy zbroi to w domyśle bez tej adnotacji byłaby taka możliwość. Idąc tym tropem wychodzi na to, że G.W. traktuje magiczne przedmioty jako coś w ogóle z innego worka niż zwykły equipment aż do tego stopnia że wolno go brać (mimo braku logiki) nawet jeśli jego nie-magiczna forma nie jest dozwolona.

Uff.[/i]
RZEKAŻ 1% PODATKU NA LEŚNE ELFY.
Program Walki z Biedą.

Offline GoluS

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 01, 2006, 06:20:51 pm »
Cytat: "Remo"
Nie byłoby problemów gdyby G.W. jasno określiło wg. jakiej wykładni interpretować zasady. Niestety brak takiego stanowiska powoduje, że jedyną wykładnią (tak uwielbianą przez rodaków) jest: "co nie jest zabronione jest dozwolone"
Nieprawda. Przeczytaj mojego posta tego zaraz po Twoim. GW wyraznie mowi, co moze miec bsb a czego nie. Jak chcesz, moge Ci przeslac stosownego faqa (qa_2003). GW zabronilo dawac BSB magiczne bronie wymagajace dwoch rak. Tutaj jest problem, bo nie wiadomo bylo, czy luk wymaga dwoch rak. Ale ze wzgledu na podane juz w tym temacie ustalone zostalo, ze mozna dac luk BSB (luk nie ma napisane, ze wymaga dwoch rak).

W tym samym faq jest napisane, ze bohater moze miec magiczny odpowiednik niemagicznej broni, ktorej nie moze posiadac. (np. mag de moze miec lifetakera)

Inna sprawa jest ze zbrojami. Jesli bohater nie moze miec niemagicznej zbroi, nie moze miec tez jej magicznego odpowiednika (tyczy sie to tez tarcz).

pozdrawiam
Marek
alo

Offline pingus

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 01, 2006, 07:00:54 pm »
Fluffowe, logiczne... Wy chyba gry pomyliliście. ;)

Powtórzę: BSB Bretoński może dzierżyć magiczną lancę! I basta.
Góralska teoria poznania mówi, że są trzy prawdy: Świenta prowda, Tyż prowda i Gówno prowda." - Józef Tischner.