trawa

Autor Wątek: Obtaczanie a ściąganie rank.  (Przeczytany 1828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Burri

Obtaczanie a ściąganie rank.
« dnia: Grudzień 31, 2005, 01:56:12 pm »
Podczas ostatniej gry z bretonią i wytrzymaniu szarży jenej z lanc, przeciwnik postanowił, że będzie mnie "obtaczał".  Dostawił dwóch rycerzy do boku, myśle "spoko, dodatkowe 4 ataki (2 konie + 2 jeźdzców)z siłą 3 mi nie wiele zrobi". Ale za chwilę wynikła sporna kwestia, czy przeciwnik ściąga mi ranki, i ma +1 za bok, czy tylko wyprowadza dodatkowe ataki. Stanęło na tym, że ściąga. Ale nie jestem przekonany czy tak naprawdę jest ?

Offline RoMaN Lord of the Druchii

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:01:39 pm »
Bonusu jestem prawie, że pewnien, ze nie dodaje a z rankami do końca nie jestrem pewien. Poczekaj na odpowiedź bardziej doświadczonych. J też jestem ciekaw  ;)
img]http://i49.photobucket.com/albums/f259/romanczuk/focus.jpg[/img]
Focus Studio's Gallery

Offline Gogol

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:03:56 pm »
Tylko bonus za bok ale rank nie sciaga
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

JJ

  • Gość
Re: Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:06:06 pm »
Cytat: "Burri"
Podczas ostatniej gry z bretonią i wytrzymaniu szarży jenej z lanc, przeciwnik postanowił, że będzie mnie "obtaczał".  Dostawił dwóch rycerzy do boku, myśle "spoko, dodatkowe 4 ataki (2 konie + 2 jeźdzców)z siłą 3 mi nie wiele zrobi". Ale za chwilę wynikła sporna kwestia, czy przeciwnik ściąga mi ranki, i ma +1 za bok, czy tylko wyprowadza dodatkowe ataki. Stanęło na tym, że ściąga. Ale nie jestem przekonany czy tak naprawdę jest ?


Ogólnie to tak jest (nie ranki).
Ale w co on szarżował? Coś bardzo wąskiego? Bo musi mieć pełne pokrycie frontu wroga. Jak nie ma najpierw musi zrobic "expand frontage" dopiero w następnej turze cię otacza. No i jak wygra i Cię pogoni - zostaje z tyn szerokim frontem. Dopiero w swojej turze musi zrobić "reform".



Q. If my unit is engaged to the front of an enemy unit, can I negate
the enemy unit's rank bonus by lapping around?

A. No.  Lapping around does not negate the enemy's rank bonus.
S. Rulebook pages 77, 78

Offline Burri

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:22:36 pm »
Dziękuje za odpowiedź. Szarżował bodajże errantami w kloc warriorow (ustawionego w 4 szeregi po pięciu w każdym).

Offline RoMaN Lord of the Druchii

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:25:03 pm »
A ilu ich miał :shock: ?
img]http://i49.photobucket.com/albums/f259/romanczuk/focus.jpg[/img]
Focus Studio's Gallery

JJ

  • Gość
Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 31, 2005, 02:30:02 pm »
Cytat: "Burri"
Dziękuje za odpowiedź. Szarżował bodajże errantami w kloc warriorow (ustawionego w 4 szeregi po pięciu w każdym).



No więc po pierwsze primo ;)  - nie mógł cię obtoczyć, najpierw musiał zdjąć z ostatniego szeregu, żeby zrobić "expand frontage" (zakładam, że był w formacji lancy).
Śmiem wątpić, czy wygrałby następną rundę bitwy, ale jeśli jakimś cudem - dopiero wtedy mogł dostać za bok.

Offline Burri

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 31, 2005, 04:02:08 pm »
No to teraz już będe wiedział. Dzięki jeszcze raz i szcześliwego nowego roku dla wszytskich !  ;)

Offline Bloodhawk

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 31, 2005, 04:48:59 pm »
Podsumowując:
1. wygrywamy walkę możemy zrobić expand frontage czyli poszerzyć front o dwa modele z każdej strony (zmniejsza się nasz rank bonus, ale wyprowadzamy więcej ataków).
2. wygrywamy kolejny raz i jeżeli nasz oddział jest już szerszy niż wroga to możemy zarobić lapping round, do dwóch modeli na każdy bok (wtedy prawdopodobnie zmniejszy się nasz rank bonus, ale dostajemy +1 za atak z boku) NIE KASUJEMY ranków wroga
3. Jeżeli flanki będą już zajęte przez nasze modele możemy dostawić się do tyłu wroga i wtedy dostajemy +1 za bok i +2 za tył

rulebook str 77, 78

Offline Christos

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 01, 2006, 11:43:19 am »
Wszystko ok tylko czy expand frontage robimy zeby miec szerszy front od przeciwnika czy wystarczy taki sam??? (w przypadku takiej samej szerokości w zasadzie mozna zmieścic jeszcze dwa modele - corner-to-corner po kazdej stronie).

Wiec jesli mamy taki sam front to czy juz mozna robic lapping round czy musimy najpierw dostawic te dwa modele???
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

szafa@poznań

  • Gość
Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 01, 2006, 12:36:18 pm »
Cytat: "Christos"
Wszystko ok tylko czy expand frontage robimy zeby miec szerszy front od przeciwnika czy wystarczy taki sam??? (w przypadku takiej samej szerokości w zasadzie mozna zmieścic jeszcze dwa modele - corner-to-corner po kazdej stronie).

Wiec jesli mamy taki sam front to czy juz mozna robic lapping round czy musimy najpierw dostawic te dwa modele???


RB, strona 77, mamy taki schemat:

z jednej strony szerszy, z drugiej równy, lapuje az obu więc starczy równy front.


mnie inna rzecz zstanawiała - czerwone to zły wampir, zielone to dobry klocek w snake`u. Czy moze expandowac 2 ziomkami z kazdej strony by dodac sobie ranki, po expandzie te expandujace modele nie beda w kontakcie ze zlym wampirem?

Offline Katylina

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 01, 2006, 12:44:02 pm »
z wampirem to bym to ustawił prędzej tak:
 :badgrin:  - wampir
 :lol:  - dobry klocek w snaku
:arrow: - zapełniacz, zignorować


 :arrow: :lol: :lol:            
 :badgrin:   :lol: :lol:
:arrow: :lol: :lol:  
:arrow: :lol:  

tak na pewno możesz zrobić. należy pamiętać że powinno sie dostawic najwieksza liczba modeli. poszerzenie frontu wtedy raczej jest dozwolone. jezeli miałeś na myśli czy może zachować formacje snake'a i dołożyć po dwa modele z boków to raczej nie...

szafa@poznań

  • Gość
Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2006, 12:46:50 pm »
wiesz, obok wampirka stał kołcz. demony w snejku wjechały w wampira, i jakbym lapował, to kołczy by zaraz szarzowal i laping by sie cofnal. Dlatego chcialem expandowac - wiecej blodletersów by oddawalo kołczowi no i ranka...

Czytam fragment i expandzie, i nie widze zdania "expandujacye modele musza byc dostawione w kontakt" - a skoro tego nie ma to chce sobie expandowac jak mi sie podoba...

Offline Vallarr

Obtaczanie a ściąganie rank.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 01, 2006, 12:49:55 pm »
zajrzyjcie do tematu o wskrzeszaniu do walki - tam sa 4 strony skanow z dokladnie opisanym lappingiem ;)
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"