trawa

Autor Wątek: Master Rune of Challenge  (Przeczytany 4676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gogol

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 05, 2006, 08:27:57 pm »
Tylko tu jest całkiem inaczej niż z magic misilem tu raczej można powiedzieć o przypadku rzucania np ... hand of gork na giganta (na którego ten czar nie może być rzucony) ... albo rzucaniu czaru stojąc o 6 cali od elfiego fajfusa z null stonem ... wpierw chyba patrzysz czy jest te 6 cali i czy może rzucać czar a nie wpierw rzucasz marnujesz kostki a potem twój elfi przeciwnik śmieje sie z ciebie i pokazuje ci że jest 5,97 cala i że właśnie zmarnowałeś 4 PD .....
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

Offline Guldur

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 05, 2006, 08:46:02 pm »
nie mam rule boka przy sobie - jakbym mial to bym juz to dawno zrobil - ale idac dalej tym sposobem myslenia - jak strzelam z broni na bs i nie mam zasiegu tzn. ze nie amrnuje strzalu? - w czarach masz deklaracje w co czarujesz zanim jest dispel a potem mierzenei zasiegu

a poza tym w opisie runu jest MUST BE ABLE - ja nie widze problemu  poza tym uzyte slowo and (jako i zapewne ) oznacza iz oba warunki maja byc spelnione a mierzenie zasiegu na wyraznie ponad 20 cali moze byc zabrobnione tak jak i zabronione sa nieprawdopodobne szarze

Offline Guldur

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 05, 2006, 09:09:49 pm »
poza tym jesli by mialo byc tak jak mowicie to bylo by zamiat "the unit must be able" cos na ksztalt "if the unit is able ... , it may declare charge or flee"

Offline Gogol

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 05, 2006, 09:13:54 pm »
No właśnie ciągle im to tłumacze :D wiesz tym sposobem można zacząć takie przekręty jak np : ktoś nie zwrocił uwagi na lasek i wystrzelił do oddziału za nim (i nie był able) to zacznijmy się smiać z niego "ha ha ha nie mogłeś strzelić w ten cel ale strzeliłeś haha zmarnowałeś strzał" ... albo rzucam sobie czar rzuciłem IF mój przeciwnik powiedział scroll (nie zwrócil uwagi na wynik lub zrobił to instynktownie) a ja do niego "haha nie mogłes tego zdispelowac scrollem ale powiedziales więc zmarnowałeś hahaha ale jestem boski"..... bądz najbardziej zbliżona sytuacja

 :D -  jednostka wroga
 :cry:  - 2 jednostka wroga dająca proksimity
 :shock:  - wystrachany mag wroga
 ;)  - mój bolec


________ :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
 :D  :D  :D  :D  :D______ :shock:











_________________ ;)


To co jeśli zadeklaruje strzał w pana  :shock: i okazuje sie że jednak jednostka :D jest na 46,3 calach  a pan  :shock:  46,6 cala to marnuje strzał z bolca .... nie sądze nie sądze .... nie jestem able to shoot the bastard wiec nie strzelam w niego i koniec moge se strzelić w cos innego albo wogle nie strzelić i to samo wynika z opisu runy

P.S. Czy sprawdzanie w takim przypadku czy jest proksimity też nazwiecie chamskim mierzeniem ?? :roll:
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

Offline b_sk

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 05, 2006, 09:37:15 pm »
Generalnie sprawy proximity staram się załatwiać odwróconą miarką, jak się nie da, to deklaruję, że jak nie po magu to walę w coś innego. Zdecydowanie nie praktykuję czegoś takiego jak: "zobaczę czy twój mag jest najbliższym celem. Oj niestety nie jest, bo do niego mam 24,5 a do klocka 23. To ja już tego czaru nie rzucam ale zamiast tego strzelę sobie z tej katapulty stojącej koło mojego maga tak na 24,5 cala."
Nie podoba mi się zostawianie otwartej furtki do bezkarnego mierzenia sobie zasięgów gdzie i jak popadnie.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Barbarossa

  • Gość
Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 05, 2006, 09:50:34 pm »
Przecież to, co wy tu lansujecie, to jest jakaś aberracja.

Opis strzelania wyraźnie mówi, że wpierw się deklaruje strzał, potem mierzy zasięg, a strzały które "nie dolatują" automatycznie chybiają. Jest to rozwleczone na pół strony, więc wrzask o to, że według  logiki Barba się strzały nie marnują, to jakaś demagogia.

Co do czarów - w chronicles 2004 macie:

Q: When do you measure range for spells?
A: Once the spell is cast. If you're out of range, you
wasted the Power and/or Dispel dice.


Bo w rulebooku matoły zapomniały wspomnieć, choć w poprzedniej edycji było...

Ale nigdzie nie zostało napisane, że jeśli czar można rzucić tylko na jednostkę, która spełnia określone warunki, to tych warunków nie można sprawdzić przed rzuceniem czaru. Ba, trzeba je sprawdzić, bo tylko na taką jednostkę  czar można w ogóle próbować rzucić. Tak samo, jak przed tym, czy jednostka będzie w stanie maszerować u undeadów musisz sprawdzić, czy jest w zasięgu generała - a nie deklarujesz marsz i jak jest 13" od gienia to nie możesz się ruszać w ogóle.

"Spalić" można według zasad: szarże, strzał (tylko jeśli cel jest dalej, niż maksymalny zasięg strzału) i czar (jeśli cel jest dalej, niż maksymalny zasięg czaru). Innych ogólnych zasad dot. "spalenia" się nie doszukałem. Dlatego nie palimy np. strzałów zadeklarowanych w jednostki, których nie widzieliśmy (bo jedostkę musimy widzieć, żeby móc w nią zadeklarować strzał) czy maszerowania undeadów.

Zasady nie przewidują "palenia" innych ogólnych

Offline Gogol

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 05, 2006, 10:10:19 pm »
Amen
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

JJ

  • Gość
Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 05, 2006, 10:12:58 pm »
Cytat: "Gogol"
Amen


Czyż nie jest najlapszy?  :D
Kiedy jest.... :(

szafa@poznań

  • Gość
Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 06, 2006, 09:42:42 am »
nie czuje sie przekonany...

ale bardzo lubie krasie i nawet fajnie ze maja takiego bonusa :]

Offline Kensiorek

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 06, 2006, 09:57:13 am »
niemaja bo jestem odporny na psychologie :P ale jak jakis kurdupel bedzie probowal przypadkiem uzywac tego runu na moje demony pomorzyc dystanse a potem ups oni sa immun ?? to ja sproboje z nastepnym oddzialem to mu chyba kopa zasadze
a sprawą powina zajać sie LS ;)

szafa@poznań

  • Gość
Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 06, 2006, 10:09:01 am »
Cytuj
to mu chyba kopa zasadze
ach ta agresja wsrod graczy...;)

Offline Kensiorek

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 06, 2006, 10:15:11 am »
Cytat: "szafa@poznań"
Cytuj
to mu chyba kopa zasadze
ach ta agresja wsrod graczy...;)
jaka agresja wyraznie napisalem ze dopiero jak drugi raz sproboje ,powiedzial bym raczej ze wyrozumialosc :)
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline radek_nazgul

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 06, 2006, 11:01:40 am »
Analogie do strzelania sa moim zdaniem chybione. Dlaczego:
Dlatego ze aby ten run zadzialal to musi posiadac LEGALNY cel
Legalnym celem jest cos co:
- jest w zasiegu 20 cali
- jest w stanie doszarzowac do nosiciela runu

Czyli najpierw musimy sprawdzic czy sa legalne cele, a dopiero potem run dziala albo nie. To jest tak jakbyscie celowali calym oddzialem strzelcow do maga stojacego cal od oddzialu a przeciwnik mowi wam ze marnuje sie wam cala salwa bo przeciwnik nie jest legalnym celem - ma proximity...
Inna sprawa ze dziala to na plus przeciwnika - bo teoretycznie moze sobie sprawdzic przed deklaracjami kto moze zaszarzowac... :)

Innaczej sprawa sie ma w kontekscie odpornosci na psych - nie jest napisane ze na taki oddzial nie mozna tego runu rzucic - napisane jest ze nie dziala, wiec rzucic mozna (jakkolwiek bezsensowne by to nie bylo). W przypadku grania na tajne rozpy moze przeciez wystapic sytuacja ze oddzial jest odporny z powodu banera, marka czy innego smiecia... I wtedy oczywiscie run sie marnuje...

Co do zasiegu:
Napisane jest nie "spell has 20'' range" tylko "nominate one enemy unit within 20'' of the rune user". Wiec analogie do magic missili sa nietrafione as well - jako analogia tu raczej wchodzi w rachube tworzenie nowego undeadzkiego oddzialu "nominate point in 18''" a nie "nominate point and if it is in 18'' spell works"

Shino

  • Gość
Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2006, 01:28:34 pm »
ale nie jest napisena tez one succesful use only, tylko one use only....
IMO  polega

Cytuj
Nominate one enemy unit within 20" of the rune user.


po ty zdaniu nastepuje krtopka... i jest to chyba jedyna restrykcja tej runy
nastepne zdanie

Cytuj
The unit must be able to charge and reach the rune user or the unit he is with according to the normal rules. The enemy unit must either declare a charge [...]

dotyczy (imo) tego, czy jednostka musi uciekac albo szarzowac

bo z tego co tu piszecie to wnioskuje, ze mozna rzucic challenge na kilka jednostek na ture 9jak sie nie ma do nich zasiegu) dodatkowo mozna sprawdzic odleglosc unita z ItP bo na niego i tak runa nie dziala....

Offline radek_nazgul

Master Rune of Challenge
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 06, 2006, 03:04:25 pm »
Cytat: "Shino"
ale nie jest napisena tez one succesful use only, tylko one use only....
IMO  polega

Cytuj
Nominate one enemy unit within 20" of the rune user.


bo z tego co tu piszecie to wnioskuje, ze mozna rzucic challenge na kilka jednostek na ture 9jak sie nie ma do nich zasiegu) dodatkowo mozna sprawdzic odleglosc unita z ItP bo na niego i tak runa nie dziala....


Nie - jest napisane NOMINATE ONE UNIT czyli na JEDEN. JEDEN z kilku mozliwych...
Jak juz wybierzesz ktory to albo zadziala albo nie i run sie wypala.
Moim zdaniem musi tez miec mozliwosc zaszarzowania bo jesli np cos mu blokuje droge (i mozna by bylo na niego rzucic) to wynikalo by ze moze tylko uciekac (bo ma szarze zablokowana).