O ile pamietam to tu chyba najleprzą analogią bedzie "Wszechświat" z gry
Asteroid- (dwa wymiary, więc się nie zgubimy.
) Gwoli przypomnienia: wylatując przez górną krawędź ekranu pojawiamy się na dole i na odwrót (analogocznie z lewą i prawą stroną). Aby zmodelować taką przestrzeń wystarczy kwadratowy kawałek czegoś rozciągliwego oraz coś do zklejenia tego:
1. zlepić dwie przeciwległe krawędzie "rozciągliwego czegoś"
2. zlepić z sobą powstałe okregi (te na końcach walca)
Powstaje bryła zwana torusem. Właśnie w Asteroidzie były 2 wymiary, a teraz są 3. a z naszym Wszechświatem jest podobnie, tyle że nasz mam minimum 3 wymiary + czas, więc jego model będzie wyszszowymiarowy, a a zlepiać bedziemy dwudziestościan foremny.
Ale mogłem coś pomieszać, jeśli tak jest to prosze o poprawkę.