trawa

Autor Wątek: Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?  (Przeczytany 2860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SkaVen6

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:24:12 pm »
Bujdy, ratling musial By wczesniej widziec cel zeBy sie do niego oBrucic
eek & Destroy

Offline Kura-Poznan

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2006, 01:05:52 pm »
@ Radek - ruszenie zaloagnta przy pivocie nie zabrania strzelania. Ruszenie zaloganta  w fazie movement zeby npo schowal sie do lasu i unikniecie w ten sposob szarzy lataczy to rowne z poruszeniem maszyny i wtedy nie strzela.

@ Jacek - nei kontynuuj prosze tych nieprawdziwych oskarzen i nii nazywaj tego "glupia wojna o armate" bo nic takiego nie mialo miejsca i dobrze o tym wiesz. Nasze poglady, ktore razem z Szafa glosilismy zawsze byly takie jak ten powyzej. To po prostu niektorzy starali sie za wszelka cene nie czytac do konca i krzyczeli. "JAK TO!!! Jak rusze zaloganta przyt pivocie to nie strzelam????" Odpowiadam - strzelasz na zdrowie. EOT

@ Scimitar - tak jak ktos juz napisal -pivotujesz dopiero jak widzisz cel. Jak nie widzisz bo ejstes za gorka to nie da rady tak zrobic



A wracajac do tematu - taki manewr jest jak najbardziej sensowny. Wszak zasady wyrazneimowia, ze z wyjarkiem szarzy nie wolno ci sie zblizyc do wroga blizej niz cal. A skoro latarka dziala jak rydwan i pivotuje to nie jest w stanie ruszyc sie inaczej niz do przodu kiedy stane od niej cal moimi modelami.
ww.strefa.zero.prv.pl

Offline radek_nazgul

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 13, 2006, 09:41:58 am »
Cytat: "Kura-Poznan"
@ Radek - ruszenie zaloagnta przy pivocie nie zabrania strzelania. Ruszenie zaloganta  w fazie movement zeby npo schowal sie do lasu i unikniecie w ten sposob szarzy lataczy to rowne z poruszeniem maszyny i wtedy nie strzela.

Mniej wiecej wiem o co wam chodzilo, ale wydaje mi sie ze taka interpretacja powoduje ze pewne rzeczy staja sie ... niejasne. Przyklad:
mam kasket (abo kowadlo, albo cauldron), chce sobie zaloge/licza przesunac tak zeby nie bylo ich widac zza lasu bo podlazly za blisko jakies oddzialy wroga... Zgodnie z wasza interpretacja taki ruch = ruch maszyny. Zgodnie z zasadami tych maszyn nie moge ich ruszyc. Czyli nie moge sobie przestawic "obslugi"? Ja wiem ze mozna powiedziec ze tych maszyn to nie dotyczy, ale po co dodawac kolejne wyjatki, uscislenia, klaryfikacje? A swoja droga (tak z ciekawosci) - czy jest w rulebooku jakis kawalek zabraniajacy takich manewrow z zaloga?

Offline Kura-Poznan

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2006, 09:51:38 am »
Zdaje sie, ze kasket, kowadlo i cauldorn nie sa maszynami. Tzn maja jakie stam swoje odrebne zasady  itp. Natomiast w rulebooku jest napisane, ze jakikolwiek ruch zaloganta lub maszyny inny niz pivot zabrania strzelania.  Interpretacja zgodna z duchem gry powinna byc wiec taka, ze jezeli pivotujesz maszyne zeby stzelic to oczywiscie przesun sobie tego zaloganta, zeby nie stal na maszynie bo to bez sensu. ALe jesli ustawiles maszyne pechowo tak, ze stoi ona w lesie wraz z dwojak zlaogantwo,a  3 stoi poza lasem. Przeciwnik podlatuje sobie w okolice fell batami, a ty ruszasz sobie zaloganta do lasu, tak zeby uniknac szarzy to jest to typowe ruszenie maszyny wg mnie bo zmieniasz jej polozenie. Wydaje mi sie to sensowne i jak najbardziej zgodne z fair play.
ww.strefa.zero.prv.pl

Offline radek_nazgul

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2006, 02:19:07 pm »
Cytat: "Kura-Poznan"
...Natomiast w rulebooku jest napisane, ze jakikolwiek ruch zaloganta lub maszyny inny niz pivot zabrania strzelania.  

No wlasnie chodzi mi o to jak to jest sformulowane... I gdzie

Cytat: "Kura-Poznan"

Interpretacja zgodna z duchem gry powinna byc wiec taka, ze jezeli pivotujesz maszyne zeby stzelic to oczywiscie przesun sobie tego zaloganta, zeby nie stal na maszynie bo to bez sensu.

Jesli jest napisane dokladnie tak jak mowisz to masz racje. Ja wprawdzie nie pamietam takiego strwierdzenia, ale jak wiadomo pamiec bywa ulotna...
Znaczy ze dawalem sie walkowac jak pozwalalem zmienic pozycje zalogantow w armatach bo np sie oddzial pomiedzy nimi nie chcial zmiescic.
Pozwol jednak ze z wrodzonej dociekliwosci bede drazyl temat. Jesli ruch inny niz piwot powoduje ze maszyna nie strzela to dodanie herosa (nie wiem czy kazdego, ale na pewno tego z zasada extra crewman - inzynierowie) do zalogi zabrania jej strzelac. Bo w tej turze jeden z zalogantow sie dolaczyl (czyli sila rzeczy sie poruszyl - chyba ze w poprzedniej turze podszedl a w tej "dolaczyl sie" bez ruszania).

Offline Pająk

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 13, 2006, 02:44:58 pm »
Jeżeli heros nie ma zasady extra crewman, to tak nie do końca jest załogantem... dołącza się jakoby do unity, ale nie jest załogantem... nie cierpi np. od misfire'a etc...
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Jarek Tyszka

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 13, 2006, 02:59:37 pm »
Cytat: "radek_nazgul"

Jesli jest napisane dokladnie tak jak mowisz to masz racje. Ja wprawdzie nie pamietam takiego strwierdzenia, ale jak wiadomo pamiec bywa ulotna...
Znaczy ze dawalem sie walkowac jak pozwalalem zmienic pozycje zalogantow w armatach bo np sie oddzial pomiedzy nimi nie chcial zmiescic.
Pozwol jednak ze z wrodzonej dociekliwosci bede drazyl temat. Jesli ruch inny niz piwot powoduje ze maszyna nie strzela to dodanie herosa (nie wiem czy kazdego, ale na pewno tego z zasada extra crewman - inzynierowie) do zalogi zabrania jej strzelac. Bo w tej turze jeden z zalogantow sie dolaczyl (czyli sila rzeczy sie poruszyl - chyba ze w poprzedniej turze podszedl a w tej "dolaczyl sie" bez ruszania).


W rulebooku jest napisane ze jesli maszyna (traktowana jako oddzial skaldajacy sie z urzadzenia i zalogi ) sie ruszyla (poza pivotowaniem) to nie moze strzelac. To chyba jasne.
Dolaczenie bohatera do zalogi nie wplywa na to czy maszyna sie ruszyla czy nie. Mozna zastanowic sie czy maszyn  przy strzelaniu bedzie mogla kozystac z dodatkowych bonusow wynikajacych z obecnosci tego bohatera w zalodze.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline dzida

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 17, 2006, 06:57:22 pm »
mam glupie pytanie...

armata widzi tak jak zaloga ? tzn 360* ?

JJ

  • Gość
Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 17, 2006, 07:01:47 pm »
Cytat: "dzida"
mam glupie pytanie...

armata widzi tak jak zaloga ? tzn 360* ?


NIe ma głupich pytań... Są tylko głupie odpowiedzi...


Tak, ale nie do końca.

Aby wycelować i wystrzelić musisz obrócić armatę, (360 za darmo) i pociągnąć Line of Sight od lufy i jednego załoganta...

Więc nie ma tak lekko...

Ale widzi 360... :)

Offline Furion

Warp Lighting a pivotowanie - musi czy nie?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 17, 2006, 07:03:25 pm »
Cytat: "dzida"
mam glupie pytanie...

armata widzi tak jak zaloga ? tzn 360* ?


co do takich pytan odsylam do rulebooka...

tak
ozdro
poćwicz