Autor Wątek: systemy autorskie  (Przeczytany 12831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kedaar

systemy autorskie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 12, 2002, 02:26:45 pm »
Jako jeden z autorow systemu Dergast dam wam do niego linka

www.dergast.prv.pl

lub

http://dergast.w.interia.pl

W sumie mam mieszane uczucia, czy jest to system autorski, bo ma juz ponad 350 stron (na stronie dostepna wersja 270 stronicowa).
adek Gluszkiewicz
I am so dark I cant see my self
The liver of Kotombo
PPSTLB

Anonymous

  • Gość
systemy autorskie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 12, 2002, 07:26:35 pm »
Ja też tworzę swój system autorski, ale nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Dziwne fantasy - magi i technika, miecze i strzelby itp.

Offline Shadow

Re: systemy autorskie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 29, 2002, 11:43:32 am »
Cytat: "Baro"
Witam. W jakie systemy autorskie gracie. Jakie polecacie?


Juz jakis rok albo poltora minelo kiedy druzyna zaczela grac w Dark Eden i musze powiedziec , ze system jest dosc fajny . Gra zostala stworzona na podstawie gier karcianych DoomTrooper i Dark Eden oraz systemu rpg Legenda pieciu kregow . Swiat jest dosc ciekawy i wart polecenia .
Natomiast co do drugiej czesci pytania  :twisted: STAR WARS i VAMPIRE RULEZ  :twisted: Takie wlasnie polecam .
-- Tak na marginesie wlasnie obmyslam system umieszczony w realiach Unreal Tournament 2003 . Bedzie to system do rozladowywania emocji przed sesja :) --
[  SHADOW

Offline Zolthar

To mój system
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 29, 2002, 01:29:33 pm »
ir Zolthar
Emperor of the Land of Lost Shadows
www.zoltharia.prv.pl

Offline Decain

systemy autorskie
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2003, 07:07:36 am »
Ja chciałem zaś wam przedstawić 2 systemy autorskie. Oba znajdziecie na stronie www.rpgfate.prv.pl

Pierwszy Arstolia jest dosyć niezbalansowanym systemem wprost dla graczy, którzy lubią heroic fantasy. Drugi zaś (mojego autorstwa), jest już dość rozbudowany i, co najważniejsze, realistyczny. Myśle że może zdobyć powodzenie. Narazie w przygotowaniu jest magia (narazie można grać tylko nekromantą) oraz modlitwy kapłańskie. Jak komuś coś wpadnie do głowy, albo będzie chciał na dłużej pomóc to bardzo chętnie dostanę od niego maila. :D

Pozdrawiam
Decain
ttp://www.zaduchem.info/

Offline Thronaar

systemy autorskie
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 02, 2003, 11:16:41 am »
Ja mam pytanie stosownie systemów autorskich.
Czemu po nie sięgacie i czemu one powstsają, czego w nich szukacie i co chcecie aby zawierały  :?:   :?:   :?:

W przypadku mojego MG powstały chyba po to, aby poprowadzić kampanie w świecie nieznanym dla BG i dla wprowadzenia nowych motywów odnośnie świata i postaci.
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.

Offline Morkret

systemy autorskie
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2003, 09:40:11 am »
Systemy autorskie umożliwiwają wejście do świata który mi najbardziej odpowiada,( bez kiczowatych krain, profesji itp...).
We własnym systemie konstruujesz meczhanikę jaka ci najbardziej odpowiada (choć wcale nie jest to takie łatwe)
Wielu ludzi myśli że stworzenie własnego systemu to nic trudnego -realia wezmę z tąd, mechanikę stmtąd- i jest fajnie (?)
Dopiero jeśli sam chesz zbudować swój świat pojwawiają się problemy, z idealną mechaniką jest również wiele problemów.
Budowa własnego systemu to naprawdę kopę pracy (ja swój robiłem około roku), i w zasadzie zacząłem doceniać wkład pracy w systemy komercjalne....
???????????????????????????????????????

Offline Adam Waśkiewicz

systemy autorskie
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2003, 09:47:15 am »
W dawnych czasach, kiedy zaczynałem grywać w RPG, systemy autorskie były dla wielu miłośników tej formy rozrywki jedyną możliwością zagłębienia się w świat gier fabularnych. Zachodnie podręczniki były potwornie drogie i ciężkie do dostania, czasem na jakimś konwencie udawało się pokątnie dorwać dziesiąte ksero, ledwie czytelne. O polskich wydaniach zachodnich systemów nawet się nikomu nie śniło. Największy problem stanowiły kostki - te można było dorwać tylko przez znajomości (pamiętam, jak kolega miał jechać do rodziny do Anglii, i zbierał zamówienia, jakie komu kostki przywieźć, ale i tak nic z tego nie wyszło). Niektórzy moi znajomi do dziś zachowali sentyment do tworzonych przed laty systemów, i nie chce im się przesiadać na nowe, gotowe produkty, porzucić czegoś, w stworzenie czego włożyli wiele czasu, wysiłku i serca.

 Teraz, kiedy zagraniczne erpegi są na wyciągnięcie ręki, a dla osób nie znających języków nie stanowi problemu zakup podręczników wydanych po polsku, tworzenie własnego systemu jest sposobem na dopasowanie świata czy mechaniki do własnych potrzeb i preferencji. Wiele osób korzysta z wydanych gier jako półproduktów, na podstawie ich mechaniki kreując własny świat, inni także techniczną stronę tworzą od podstaw, jeszcze inni opracowują tylko rozwiązania mechaniki, świat czerpiąc z dzieł literackich, filmowych, czy komiksowych. Każdy chyba gracz / MG podjął próbę (lub przynajmniej zamierzał) stworzenia własnego systemu; wiele z efektów takich prób zalega gdzieś na Sieci, nieznane nikomu poza najbliższym otoczeniem autora.
 I dlatego bardzo cieszy mnie fakt, że ktoś poruszył ten temat, zachęcając amatorskich twórców RPG do podzielenia się z forumowiczami owocami swojej pracy.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Morkret

systemy autorskie
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2003, 11:16:28 am »
Często okazuje się iż mimo że istnieje masa gotowych systemów, żaden jakoś nie pasuje, żaden nie jest idealny. Wówczas pojawia się myśl by trchę zmienić jakiś system i wówczas się nada.
Jednak nie zawsze jest to takie łatwe, z wieloma sytemami jest tyle pracy że lepiej stworzyć swój bazując na pewnych gotowych już rozwiązaniach.
Lecz zazwyczaj okazuje się że tego co jest naprawdę najważniejsze w systemie, nie zamieszcza się w podręcznikach (może czasem w jakimś rozszerzeniu). Chodzi mi tu przede wszystkim o opis świata (politykę, kultury danych nacji, historię)- ktoś powie że w każdy system opsuje świat, jego specyfikę - zazwyczaj są to jednak opisy bardzo ogólne i banalne. Dopiero wówczas gdy poczytasz trochę historii, opisów kultur, czy choćby nawet fantastyki, przekonujesz się jak są one powieszchowne i naiwne.
Poza tym mechaniki to wciąż powielany w różnych wersjach ten sam wzór, a więc i w tym przypadku nie ma czego szukać.
Pozostaje w takim razie trochę popracować... i nadal wybrzydzać, lecz tym razem na własny system :)
???????????????????????????????????????

Offline Bezgrzeszny

systemy autorskie
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2003, 03:15:27 pm »
My gramy w kilka systemów autorskich, ale co najwyżej za jakiś czas mógłbym jakiś gdzieś w sieć rzucić ( trzeba by wszystko odkopać i zredagować jakoś w logiczną dla większości całość). Mój ulubiony to Interstate, pamiętacie grę na PC?
Nawiązując do dobrej zabawy i grania bez kości to mnie to jednak trochę zalatuje, jednak MG to też człowiek i kości wydaje mi się są raczej wskazane żeby sam również czasami mógł się pobawić   :roll:
estem Autsajderem...........

Offline factis

systemy autorskie
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 18, 2003, 08:55:48 am »
A ja dla odmiany uważam, że tworzenie systemów autorskich nie ma sensu. Wydaje mi się, że obecnie taka zabawa jest domeną młodych MG, którzy mają dużo pomysłów i dużo zapału - tworzą swoje gnioty - tylko po co?

Fantasy zawsze będzie fantasy - to czy będziemy grać heroic, dark czy co tam kto chce to przecież nie zależy od systemu. W każdym systemie fantasy można grać jak się komu podoba to jest sprawa przygody i MG. Wiąże się to może ze zmianami zamysłu autorów systemu i bardzo dobrze.
Po jaką cholerę pisać własną historię, malować mapy, wymyślać rasy i drukować czary? - to można zaczerpnąć z dowolnego systemu i dobrze się bawić, bo nie o to przecież chodzi jakie są rodzaje magii !!!
I tak jest z każdą konwencją.

Trzeba sobie powiedzieć szczerze - istnieją ludzie, których interesuje tworzenie własnych systemów. Taka prawda. Chodzi o zaspokajanie własnych ambicji i potrzeb a nie o cokolwiek innego.

Offline Adam Waśkiewicz

systemy autorskie
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 18, 2003, 09:42:15 am »
Tworzenie systemów autorskich jak najbardziej ma sens - w końcu ludzie, którzy je piszą, nie robią tego tylko i wyłącznie dla zaspokojenia własnych ambicji, ale po to, by stworzyć taki świat i system, który w jak największym stopniu da im i ich graczom to, czego szukają w RPG.
Twierdzenie, że fantasy to zawsze fantasy można odnieść w równym stopniu do literatutry czy filmu - a wystarczy porównać sobie Czarną Kompanię i Godzinę Smoka, albo Powrót Robin Hooda i Czerwoną Sonię - niby i to i to zalicza się do gatunku fantasy, ale różnicę widać na pierwszy rzut oka.

 Po jaką cholerę wymyślać historię, rasy, czary i co tam jeszcze? Równie dobrze można spytać, po co wymyślać własne przygody, NPCów, czy skarby - przecież to wszystko można zaczerpnąć z gotowych, wydanych podręczników. Tyle tylko, że niektórym nie wystarczają gotowe produkty oferowane przez erpegowe wydawnictwa, szukają czegoś więcej, czegoś, co sprosta ich wymaganiom i oczekiwaniom - a jeżeli nikt nie jest w stanie im tego zapewnić, czy pozostaje inne wyjście, niż samemu zakasać rękawy i wziąć się do roboty?

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline factis

systemy autorskie
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 21, 2003, 07:37:25 am »
Analogie filmowe są tu jak najbardziej na miejscu.
Czy uważasz Adamie, że ekipa od "nowych przygód robin hooda" zrobiłaby znacznie lepszy film o czerwonej soni tylko dlatego, że funkcjonuje tam inny system magii, broni itp.?
Przecież jest chyba zrozumiałe, że film tworzą aktorzy (swoją grą), scenariusz i reżyser - rekwizyty mają znaczenie jedynie pomocnicze i np. mapa świata nie ma tu wielkiego znaczenia.

Podobnie jest z rpg. Zgodzimy się chyba co do tego, że w każdym prawie systemie można rozgrywać przygody bardzo dobre i bardzo słabe. Świadczy to o tym właśnie, że system pełni rolę drugo (jeśli nie trzecio) rzędną w stosunku do np.  scenariusza czy MG.

Dlatego uważam, że systemy tworzone są wyłącznie dla zaspokojenia amibicji i potrzeb ludzi którzy je tworzą i dla żadnych innych.
Nie twierdzę przy tym, że nie należy tego robić - jeśli ktoś czerpie radość z tworzenia systemów - to miłej zabawy. Nie podoba mi się natomiast dorabianie ideologii do tej radosnej czynności.

Offline Adam Waśkiewicz

systemy autorskie
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 21, 2003, 09:12:54 am »
factis napisał:
>Dlatego uważam, że systemy tworzone są wyłącznie dla zaspokojenia amibicji i potrzeb ludzi którzy je tworzą i dla żadnych innych.

 Ja powiedziałbym jeszcze - i ludzi, którzy w nie grają. I dlatego żadną miarą nie zgodziłbym się z Twoim twierdzeniem, że Tworzenie systemów autorskich nie ma sensu.
 Autorskie mechaniki, jak już napisałem wcześniej, pozwalają uwzględnić w grze wszystkie elementy, które MG i gracze uważają za istotne - stąd np. znakomicie nadają się one do adaptowania na potrzeby RPG wizji światów znanych z literatury czy filmów. A tutaj np. system magii może odgrywać bardzo istotną rolę - popatrz choćby na powieści Moorcoka o Elryku z Melnibone - system magii z takich np. dedeków nijak do nich nie przystaje, a jeżeli ktoś chciałby poprowadzić swoim graczom prtzygody rozgrywające się w opisanych na kartach powieści krainach, w zasadzie jedynym wyjściem byłoby dla niego stworzenie własnego systemu magii, i zaadaptowanie świata na potrzeby RPG (no, poza tym mógłby poi prostu kupić podstawkę do Stormbringera albo Elryka!, ale to już inna bajka).

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline factis

systemy autorskie
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 21, 2003, 09:38:01 am »
Zgoda - adaptacja literatury czy filmu na potrzeby rpg - dlaczego nie.
Tylko czy to jest tworzenie systemu - chyba za dużo powiedziane. Skoro zaczerpniemy historię, geografię, magię itd. z książki; dodamy do tego mechanikę to czy takie działanie można nazwać tworzeniem systemu autorskiego?

Nie sądzę

Poza tym większość tworów o których tu mówimy, wyrasta właśnie z potrzeb ambicjonalnych a te z kolei zmuszają do wymyślenia wszystkiego i od podstaw - tak to wygląda w przeważającej ilościowo praktyce. Wystarczy spojrzeć na ten temat - ile procent przytoczonych tu systemów autorskich jest adaptacją czegokolwiek?