Autor Wątek: 7. Edycja - jesien 2006  (Przeczytany 129392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Chory

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 11, 2006, 08:07:30 pm »
Jezzeli to prawda o kawaleri to skaveny z bretonnia nie beda miały zadnych kłopotów.Szczegolnie z BSB w pobliżu.Kloce 30 Clanów na maxa i bretonnia szarzuje z miażdzaca siła 3.I sie odbija po 2,3 turach pod ciągłym ogniem ratlingów,wlc i magi.Wiec niestety pewnie bedzie wiecej rafów  :evil:

Offline raf

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 11, 2006, 08:15:59 pm »
Cytat: "Szczurza Juha"
A od kiedy to armie średniowiecze składały się prawie WYŁĄCZNIE ze kawaleri i ew. dodatkowych jednostek? Teraz to jest bardzo po średniowiecznemu - kaweleria, kawaleria, jeszcze kaweleria... A, zapomniałbym, tam też stoi klocek kawaleri  :lol:
Konnica była najpotęzniejszą siłą uderzeniową, ale nie jedyną.

A bisty niechaj nam żyją sto lat! I żeby nie miały feara podczas szarży na rankowców i bonusy za front! Ole!  :badgrin:


A gdzie ja napisałem że się składały całkowicie? Nigdzie tak nie napisałem i nigdzie się nie składały. Ale były to pancerne młoty miażdżące wszystko na swojej drodze. Inna sprawa że oddziały kawalerii były cholernie drogie.  I w tym bym raczej upatrywał sposobu na przywrócenie balansu na polu bitwy. Innym pomysłem mogłoby być wprowadzenie jednostek typu MUST, cos jak w Warmasterze. Przykładowo, Imperium na 2000 punktów musiałoby składać się z conajmniej 2 unitów >20 modeli halabardników, swordmenów lub spearmenów. Podobnie w innch armiach z innymi oddziałami flufowymi.

Ale jak się okaże że oddział kawaleri zakuty w stal po pachy bedzie w 7ed. rozpędzał się na maxa po to tylko żeby przejśc do stępa na środku pola bitwy, tuż przed unitem śmiertelnego wroga to śmiech mnie ogarnia niemożebny...

Offline Scimitar

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:03:30 pm »
Trochę to będzie śmieszne to fakt :) Ale widzę jak to będzie działało - taktyka na maxa. Zablokowanie/spowolnienie piechoty, a potem wypunktowanie konnicą z "szerszym frontem". Szkoda, że fasty stracą możliwość kasowania szeregów - może chociaż za tym pójdą obniżki kosztów ??

Co do trafiania - to chyba będzie dotyczyć strzelania z ratlingów, organek, hellek itp., a nie szarżującego rydwanu - sorry, ale po co ma trafiać, jak on swoją masą robi od razu obrażenia. Stanąłeś mu na drodze to twój problem.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline thurion

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:06:06 pm »
pozyjemy zobaczymy... ale o ile DL nie bedzie wszedzie dopuszczany ;)
to mam 2 kandydatow do nowej armii, takiej odwalonej itp:
Ogry
Krasie

i 55% pojego poparcia maja Ogry :P sezon 2006/2007 i Ogry w 1szej dziesiatce ligi :P  :evil:  :evil:  ;)

Offline Grant

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:14:49 pm »
Nie rozumiem na czym miałoby polagać trafianie według BS przez bronie z autohitami, gdy to zależy w minimalnym stopniu od umiejętności załogi. Rozwiązanie z trafianiem na 4+ w skirmishe byłoby rozsądniejsze - z jednej strony zwykli strzelcy strzelający do oddziału w rozsypce mogą celować, a helblaster nie, z drugiej strony w przypadku strzelca zawsze może się zdarzyć, że pojedynczemu strzelcu zadrży ręka i strzeli w górę, a helblaster pośle wszystkie strzały w jednym kierunku. Utrudnione trafianie na dalszy dystans jest w tym przypadku zastąpione przez niższą siłę, a to, czy kula trafi w wroga czy nie jest wliczone w ilość strzałów.

Offline qwer

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:25:18 pm »
Cytat: "JAsiuuu"
ale jak beast herd ma mieć feara szarżując na skaven slavów to coś bardzo nie tak będzie  :p


beast herdy to nie skirmiszerzy , ale rajderzy  :!:  :!:  :!:  :!:   ;)


mi sie b.podoba zasada ostatnia :

- kazdy mag uzywa kosci jakich sam generuje, choć to mnie moze troche zabolec (czesto na 2000p. wystawiam nekraczów z 13 PD), to dobrze, ze gej porno , defens HE na 3 albo 4 magach, zostanie przyciety  :)
size=8]oczywiscie wszystko jest imho..... :-)[/size]


Offline High Elf

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:31:55 pm »
Jeśli chodzi o kawalerię na polach średniowiecznych bitew było jej zdecydowanie mniej. Z początku niedoceniano pomocniczych jednostek chłopów (których było wielokrotnie więcej) ale potem przyszły czasy łuczników, po nich prochu i koniec średniowiecza :P

Zawsze bardzo żałowałem, że kawaleria rządzi w battlu. Moja armia HE z początku miała się opierać na klockach piechoty ale stwierdziłem po paru miesiącach, że to w ogóle nie skuteczne. Że pięciu kawalerzystów, którzy wbijają się w klocek spearmenów potrafi skosić 2-4 a ci oddając nie mają zbyt wielkich szans na ubicie chociaż jednego. Jednak teraz przerzuciłem się na bretkę, ze względu na moje zainteresowanie epoką krucjat i stwierdzam, że jak dla mnie może zostać jak jest. Byleby nowe figurki wypuszczali - bo jak dla mnie 6 edycja jest ok. Tylko mogliby wprowadzić trochę bardziej logiczne zasady.

A co do bonusów powyżej 6' ruchu to jakaś totalna pomyłka. Ja rozumiem jeśli kawaleria sie rusza z miejsca czy coś, ale jeśli w poprzedniej turze pędziła na przecziwnika to naprawdę bez sensu. To tak jakby wszystkie jednostki przystawały między turami.
ziałam w imieniu Zakonu Rycerskiego Świętego Jana Chrzciciela Szpitala Jerozolimskiego. Nie polecam wchodzić mi w drogę ;)


Offline zmork

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:45:25 pm »
mam nadzieję ze z tymi skirmishami i strachem na oddzialy bedzie jakoś sensownie zrobione (wybaczcie ale 3/4 sheade czy innych skirmisherow nie bedzie sie chyba bać 5ciu goblinów - albo slave bo to byłaby jakaś kpina :roll:

z ta kawaleria to przesadzają - rozumiem podwyzszyc koszt (IMO już jest slaba) tak naprawdę to tylko 3 kavy sie licza: Chaosnicka ktora nie straci nic na zasadzie a więcej zyska bo wymanewruje kazdą inna - bedzie to naj naj lepsza kava w calym warhammerze i (juz jest jedną z lepszych)
bretońska za te ich wardy - straci duzo z armiami piechotnymi z duzym movementem a gra na samej piechocie w tej armii choc fluffowa to mija sie z celem
trzecia to po równi BK i empire obie maja zalety ale wiecej wad.

reszta do miana cięzkich zalicza sie z powoduw wytrzymałosci-Empire, szybkosci - dragon P., pozostale tylko z nazwy

Troszke z innej beczki nie wystarczyło by zrobić granicę - ponad 1/2 prędkości poczatkowej danej kav (w przypadku bretonskiej byłoby to 4,1") to juz mialoby sens i zbytnio nie udupiłoby to takich kavalerii a rozpęd by byl

wiesz to system angielski pewnie pijaja w przerwach turowych herbatkę z mlekiem :/

Offline b_sk

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:49:07 pm »
Cytat: "zmork"
(wybaczcie ale 3/4 sheade czy innych skirmisherow nie bedzie sie chyba bać 5ciu goblinów - albo slave bo to byłaby jakaś kpina :roll:

Shadzi piątki goblinów sie nie przestraszą bo dziwnie pachną.  ;)
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline JAsiuuu

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:57:46 pm »
i w 5tke nie mają ranki
img]http://i31.photobucket.com/albums/c361/asqard/kultke3.png[/img]

Offline zmork

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:59:29 pm »
Cytat: "b_sk"
Cytat: "zmork"
(wybaczcie ale 3/4 sheade czy innych skirmisherow nie bedzie sie chyba bać 5ciu goblinów - albo slave bo to byłaby jakaś kpina :roll:

Shadzi piątki goblinów sie nie przestraszą bo dziwnie pachną.  ;)


a na 8ciu slave (7-8lub 9ciu shade) bedą takie kwiatki - czy ten system robi kilku będzwalow którzy licza tylko pieniadze czy tez powazźni twórcy gry-konsorcjum

wq#$%ia mnie traktowanie i wypowiedzi w stylu: to klient jest winny, ze od nas odchodzi i mniej kupuje, czy tez: system nie jest najwazniejszy najwazniejsze jest hobby... Inne systemy jak mają cos niezrozumianego lub źle zrobionego to w KROTKIM czasie dają "nakładki" GW wydaje raz na rok jakis belkot ktory i tak trzeba jakos zinterpretować, albo wogole tego nie robi - ten system ma więcej dziur niż windows a to już jest porażka.

Shino

  • Gość
7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:12:40 pm »
Cytat: "JAsiuuu"
i w 5tke nie mają ranki


ale nadal jest to ranked footman formacja im sie chyba niezmienia....

Offline logan347

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:16:17 pm »
ale Ogry beda zajefajne
hihi
Vamoss Valencia !!!!!

Offline crusader

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:17:46 pm »
Będą lepsze ale bez przesady.
pzdr
rawdziwą stolicą Polski jest Gniezno

Offline Krispos

7. Edycja - jesien 2006
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:40:14 pm »
Zasada z ruchem kawalerii jest ciekawa. W sumie, zeby wykorzystac sile kopii czy wloczni trzeba sie nalezycie rozpedzic. Ciekawi mnie jeszcze bardziej jak GW zlozy do tego zasady, zeby nie bylo przegiec z drugiej strony, ktore calkowicie wyeliminuja kawalerie z gry. Mnie jednak bardziej interesuje inny problem. Chdzi o przypadki stracia sie dwoch oddzialow kawalerii z wlocznia/kopia. Nie wiem dlaczego zawsze jedna z kawalerii traci bonus za swoja bron, tak jakby zaszarzowana kawaleria sie zatrzymala albo odrzucila kopie na rzecz mieczy (oczywiscie zakladam, ze obie byly wczesniej w ruchu, czyli sie rozpedzily). Na tych zasadach np. nie moze istniec pojedynek rycerski na kopie :).

Najbardziej mnie boli, ze z wyzej wymienionych propozycji zmian nie ma zasad apropo dlugosci broni. A to mnie najbardziej ciekawi.

Rzeczywiscie widac utrudnienie dla kalalerii, fastach i skirmishu w nowej edycji. Jesli tak bedzie to rzeczywiscie wzmocni sie klocki piechoty. Mam do tego mieszane uczucia. Chyba zamiast tego wolalbym, zeby poprostu zajeli sie samymi elitarnymi jednostkami piechoty niz upupiali wiekszosc typow jednostek (fasy, skirmisz, jazda) na rzecz klockow. Tania piechota jest dobra. Wystarczy ze ulepsza nieco elitarne jednostki piechoty i bedzie dobrze oraz uatrakcyjnia bron drzewcowa, by ta w rekach piechoty mogla lepiej stawiac czola zagonom jazdy :).