Autor Wątek: RUNY  (Przeczytany 8516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gogol

RUNY
« dnia: Styczeń 11, 2006, 06:15:27 pm »
Wszystko w sumie jest jasne poza 1 rzeczą ... w sumie 2 :)

a więc po 1 : jedna z zasad uzywania runów mówi że poza rune of stone nie można mieć identycznych kombinacji run :) ale pytanie brzmi tak mam sobi załóżmy bolt throwery chce mieć w miare tanie oba z runą siły i runą ognia i teraz w zasadach runy ognia (rune of burning) pisze tylko "the war machine makes flaming atacks" czy moge więc brać bolca z runą siły i ognia drugiego z runą siły i 2x runą ognia (przepłacając 5 pkt ale uzyskując identyczny porządany efekt) . Podobnie niektóre runy mają dopisek MULTIPLES OF THIS RUNE HAVE NO FURTHER EFECT czy moge brać kilka takich run na 1 przedmiot (choćby dlatego ze nie chce powtarzać kombinacji run) ?? ... IMHO tak bo zasada mówi tylko o braku efeku wielu run a nie o tym że nie mzna brac wiecej niż 1

a po 2 : Rune of Battle (+1 CR) czyli dwrficki war banner ma właśnie dopisek
MULTIPLES OF THIS RUNE HAVE NO FURTHER EFECT ... i teraz czy chodzi tu o multiples na 1 sztandarze czy ogólnie tzn najlepiej podam przykł :

oddział longbeardów , hammererów i ironbreakerów oraz bsb walczą w 1 wielkim mega combacie z czymś strasznym każdy klocek i bsb ma sztandar na którym w różnych kombinacjach jest rune of battle czyli w sumie 4 rune of battle w combacie i teraz czy zadziała to jak 4 war banery tzn bonus za sztandary bedzie :+1 za sztandar za to że jest i w sumie +4 za każdy rune of battle na osobnym sztandarze (hamy,longi,ironi,bsb) czy tylko +1 za sztandar i +1 za RoB bo multiple nie dają efektu  ?? Ja skłaniam sie ku odp nr 1 (myśle że chodzi o brak dodatkowego efektu np 3 takich run na bsb  ... ale chce sie upewnić )
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

Offline Guldur

RUNY
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2006, 08:23:35 pm »
mozesz dac dwa razy rune of burning
+1 za kazdy sztandar - w opisie chodzi iz jednostka dodaje to cr +1 i ze multi za sztandr konkretnej jednostki nie ma bonusow

Offline qwer

RUNY
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:00:43 pm »
a nie, ze niemozna wsadzac wlasnie kilku takich runow do walki naraz, w roznych regimentach  :?:

nieznam i nie pamietam zasad dwarfów z poprzedniego AB, ale tam chyba mozna było robic sztandar z 3 rune of battle, dający +3 do CR-a
size=8]oczywiscie wszystko jest imho..... :-)[/size]


Offline Guldur

RUNY
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:16:32 pm »
nie jest napisane ze nie mozna

Offline Guldur

RUNY
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:23:35 pm »
przeczytalem siebie i doszedlem do wniosku ze nie wyrazilem sie jasno - chodzilo mi o to ze kazdy sztnadar generuje bonus od rune of battle - czyli wyjdzie iz za sztandary masz +5

Offline czreq

RUNY
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:51:05 pm »
jasna sprawa... mozesz pakować po 3 runy of fire, rune of battle czy inne nieprzydatne na co chcesz, pytanie tylko czy warto przepłacać dwu-trzy krotnie za ten sam efekt... a zasady nie mówią ze nie mozesz mieć +8 CR z samych rune of battle w multicombacie - pewnie ze możesz, ale pomyśl ile cię to będzie kosztowało...

Jankiel

  • Gość
RUNY
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2006, 09:58:15 pm »
Cytuj
MULTIPLES OF THIS RUNE HAVE NO FURTHER EFECT ... i teraz czy chodzi tu o multiples na 1 sztandarze czy ogólnie tzn najlepiej podam przykł :

Zdecydowanie ogólnie.
Cytuj
mozesz dac dwa razy rune of burning

Zgadzam się.

Offline Guldur

RUNY
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2006, 10:50:36 pm »
Jankiel a czemu ogolnie? w opisie runu po zdaniu iz multiple nie daja efektu jest zdanie iz jednostka dodaje +1 do CR wiec interpretacja nie jest do konca jednoznaczna - swoja droga to i tak nie spotka sie takiej kombonacji

Offline Wiatrak(othep)

RUNY
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2006, 10:57:56 am »
A nie wydaje Wam się że autorom chodziło o to żeby nie dawać dwóch runes of burning ? Wiem że w zasadach jest luka, ale zdrowy rozsądek czegoś Wam tam nie kołacze ?

Offline kauczuk

RUNY
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2006, 11:33:49 am »
jezeli jest napisane ze wiecej niz jeden nie daje plusow to niemozna dawac dwoch - takie moje zdanie
co do battla to jasne ze moze go miec pare oddzialow, jesli rozna kombinacja runow jest
gogol strasznie kombinujesz na tym forum... najpierw avil i combat teraz to..
to wymyslil te beznadziejne podpisy? nosiciel wody co to kurna jest? co ja wietnamiec jestem? sic

Offline Gogol

RUNY
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2006, 12:52:48 pm »
Od tego jestem  :roll:
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

szafa@poznań

  • Gość
RUNY
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2006, 01:08:28 pm »
Cytat: "czreq"
jasna sprawa... mozesz pakować po 3 runy of fire, rune of battle czy inne nieprzydatne na co chcesz, pytanie tylko czy warto przepłacać dwu-trzy krotnie za ten sam efekt... a zasady nie mówią ze nie mozesz mieć +8 CR z samych rune of battle w multicombacie - pewnie ze możesz, ale pomyśl ile cię to będzie kosztowało...


mylisz sie.

pewnie ze moze miec ta sama runę dwa razy, co mu nic nie da. Bo pisze wyraznie - multiple rune nie daje dwa razy efektu. Nie pisze czy na jednym sztandarze czy na kilku, brak kwantyfikatora. Brak kwantyfikatora = ogólny. Czyli W KAZDEJ  sytuacji nie daje dodatkowego efektu - bez wzgledu czy na jednym czy na pieciu sztandarach...

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2006, 01:37:44 pm »
Chwilunia. Przeczytajmy jeszcze raz opis działania rune of battle:

"Multiples of this rune have no further effect. The unit adds a further +1 to its combat result score."

Pierwsze zdanie mówi o tym, że wielokrotność runu nie przynosi żadnych efektów. Tak więc można dać ich nawet 3 na sztandar (BSB) i i tak będzie +1 do combata. Drugie zdanie mówi o tym, że unit dodaje +1 do swojego combata. Tak więc jeśli mamy w walce 3 regimenty z takim runem, to każdy dodaje +1 do swojego combata a więc wszyscy razem dają +3 :D

Rune of burning można dawać kilka, bo nie jest nigdzie zapisane, że nie można dublować zwykłych runów na przedmiocie a nie jest masterem. Pozostaje jedynie niesmak. Wyobrażacie sobie zbroje z 2x rune of stone :?
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2006, 01:53:42 pm »
Cytat: "wojo"

Pierwsze zdanie mówi o tym, że wielokrotność runu nie przynosi żadnych efektów. Tak więc można dać ich nawet 3 na sztandar (BSB) i i tak będzie +1 do combata. Drugie zdanie mówi o tym, że unit dodaje +1 do swojego combata. Tak więc jeśli mamy w walce 3 regimenty z takim runem, to każdy dodaje +1 do swojego combata a więc wszyscy razem dają +3 :D
gienialne poprostu genialne :) eee nie zaraz przeciez nie ma czegos takiego jak swoj combat jest jden kombat i jeden CR . Tak samo jak nie liczysz wszystkich szeregow ani wszystkich sztandarow tak nie liczysz wszyskich runow poniewaz "Multiples of this rune have no further effect."
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline Gogol

RUNY
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2006, 01:58:05 pm »
Cytat: "wojo"
Wyobrażacie sobie zbroje z 2x rune of stone :?


Akurat rune of stone mozna dublować wiec to nie mam sęsu :)
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

 

anything