trawa

Autor Wątek: RUNY  (Przeczytany 8519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 13, 2006, 03:48:50 pm »
Cytat: "Guldur"
nie  :!:
oba regimenty maja podwojony US
ty tak twierdzisz. Mozemy do przyszlego miesiaca sie przekrzykiwac :) ty twierdzisz ze "multiple of this runes has no effect" odnosi sie tylko do jednego przedmiotu a ja ze do calej sytuacji gdzie taki efekt moze sie kumulowac np combat. Ciebie popra inne krasnoludy mnie sedziowie Szafa Poznan i Kura :)  . Mam nadzieje ze dopuszczasz do siebie  mysl ze jednak mozesz sie mylic a poniewaz udzielasz odpowiedzi na tym forum innym biednym krasnala ktore zadaja pytania dotyczace runow ( dodam ze odpowiedzi o ktorej nie wiadomo czy jest poprawna) prosze zebyc wmiare mozliwosci pisal ze to jest twoje zdanie ale inni gracze akurat nie grajacy krasnalami twierdza co innego :)
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:06:53 pm »
Ja nie wiem który z Was ma rację, ale Kensiorek spójrz na analogiczną sytuację:

Ze smokiem walczy dwóch krasnoludzkich bohaterów. Każdy na broni ma m.in. rune of might (podwaja siłę przeciwko istotom o T5 i większym, ale ma ten fajny zapis "Multiples..."). Czy wg. Ciebie tylko jeden zadaje ciosy ze zdwojoną siłą bo "Multiples..."?
 
Ja uważam (ale to tylko moje zdanie i nie do końca jestem go pewien), że obydwaj, bo zapis ten dotyczy wielokrotności ww runa na jednej broni. Tak samo jak w przypadku podwajania US poszczególnych oddziałów. Obydwa mają dublowany US bo każdy ma ten run na sztandarze.
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:15:04 pm »
Widzisz to nie jest to samo bo runy sztandarowe ktore daliscie za przyklad wplywaja na jedna rzecz w naszymy wypadku jest to CR i US jest to jeden CR dla calego combatu i jeden US dla calej strony krasnoludzkiej. Natomias runy na broniach dzialajace tylko na posiadacza wplywaja tylko na niego i tylko na jego ataki. Jesli bys mial np 2 runy ktore powiekszaja sile wszystkim w oddziale to oczywiscie dzilal by tylko 1
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:20:01 pm »
Ale w runie podwajającym US jest wyraźnie napisane, że podwaja US unitu a nie strony krasnoludzkiej. "...The unit couts as double its actual Unit Strength."
Czyli trzeba liczyć 2 x 5 x 2 (w przypadku ww hammerersów).
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:25:27 pm »
Tak ale US liczysz dla calej strony ze wszystkimi jednostkami ktore w niej uczestnisza . Ataki jednego krasnala z runem nie ma nic do atakow drugiego krasnoluda. Jedyny przypadek kiedy ten bonus by zadzialal na 2 oddzialy to kiedy 10 krasnali z runem podwajajacym US jest liczony czy ucieknie od feara od 15 warriorow nurgla poniewaz tu liczysz US dla kazdej jednostki a nie dla strony.
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:30:34 pm »
Cytat: "Kensiorek"
Tak ale US liczysz dla calej strony ze wszystkimi jednostkami ktore w niej uczestnisza .


Czyli jedna jednostka pięciu krasnoludów z runem podwajającym US (razem 10) + druga jednostka pięciu krasnoludów z runem podwajającym US (razem 10). To razem 20. Każda jednostka ma sztandar, który działa tylko na nią samą a nie na wszystkie dookoła. Tak jak każdy bohater walczący ze smokiem ma broń z runem, który działa tylko na niego samego.
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 13, 2006, 04:35:43 pm »
Zobacz:) US krasnala = Us1X2 +Us2 prosty wzor :) nie mozse sie tam pojawic 2 razy ten sam run tak samo jak +1CR dodaje sie raz bo tez liczysz Jeden CR .

Cytuj
If the combined Unit Strength of your troops in combat is greater than the combined Unit Strength of your enemies you received a +1 bonus.



Widzisz liczysz US of your troops a nie of your unit. Mala roznica a wazna bo liczysz wszystkich krasnoludow i to jest twoj US . CZesc z nich moze podlegac dzialaniu sztandaru ale tylko jedna czesc i tylko raz.
Zanim przyjda ci do glowy inne dziwne pomysly :) magiczne sztandary jesli nie napisano innaczej dzialaja tylko na czlonkow oddzialu ktory je niesie.
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 13, 2006, 05:08:16 pm »
Sam sobie zaprzeczasz. Piszesz, że magiczny sztandar działa tylko na oddział, który go niesie, a wg Ciebie jeden ze sztandarów niesionych przez ww hammerersów nie działa.

Jeszcze raz. Jeden regiment pięciu hemmerersów ze sztandarem na podwójny US i drugi regiment pięciu hammerersów ze sztandarem na podwójny US (+jakiś inny run, żeby nie było, że takie same). Każdy regiment ma sztandar, który działa tylko na niego. To chyba nie jest dziwny pomysł, bo sam napisałeś, że magiczny sztandar działa tylko na oddział go niosący.

Liczę US of your troops, ale ten US składa się z poszczególnych regimentów, a każdy z nich ma US mnożony przez dwa, czyli razem dwadzieścia. To tak jakby walczyły dwa regimenty po dziesięciu hammerersów bez żadnych sztandarów. Czy po liczeniu US of your troops też wyszłoby 15?
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 13, 2006, 05:34:36 pm »
poraz piaty nie bede tlumaczyl wyszysc tylko nie krasnale rozumeja dalem ci w cytat z RB zle twoja odpwoedz na wszystko to 20 jesli wymyslisz jakis nowy argument to daj znac.  Jesli sie ze mna nie zgadzasz masz RB udowodnij ze sie myle bo ja ci juz pokazalem jak sie liczy US i tylko US strony sie bierze do CR nie pojedynczych oddzialow. Bardzo bym chcial zeby twoja ewentualna odpowiedz zawierala chodz cien zasad i cytat ktory je potwierdzi a nie tylko to twoje 20
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline Gogol

RUNY
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 13, 2006, 05:57:38 pm »
:) po doczytaniu i przemyśleniu opisu rune of battle jednak opis jest jasny ... sory za wprowadzenie zamentu ... ale pisze tak :

"Multiples of this rune have no further efect. The unit adds a further +1 to its combat result score"

Wynika z tego że jednostka otrzymuje dodatkowe +1 do combata za posiadanie jednej lub więcej takich run .... jednostka dostaje  (nie runa daje) tylko jednostka dostaje .... czyli jasno jednak wynika ze jedna jednostka z tą runą dodaje +1 do combata jeśli siedzi w niej bsb z tą runą i jednostka ma tą rune wciąż jest tylko +1 (cała jednostka dostaje +1 bo multiples bla bla bla ...) jesli jednostka ma 2 takie runy a bsb w niej siedzący ma kolejne 3 to ciągle jednostka dodaje sobie +1 do combata ... ale jeśli jedna jednostka ma ta rune i druga ją ma to jedna dostaje +1 do combata "The unit adds a further +1 to its combat result score" i druga dostaje +1 do combata "The unit adds a further +1 to its combat result score"  więc w sumie mają +2 bo jak wiemy 1+1=2 . Gdyby zaś opis runy mówił this rune adds +1 to the CR (bez  the unit) to w połaczeniu z Multiples of this rune have no further efect oznaczało by to że kilka jednostek z tą runą w 1 combacie ma tylko +1 ... ale skoro każda dostaje +1 to to sie sumuje ....


tyle z mojego wykładu ... dziękuje prof. dr hab. Gogol
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

JJ

  • Gość
RUNY
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 13, 2006, 06:05:43 pm »
NIe zrozumiałem za dobrze ...

Jeśli w walce są 2 czy 4 odziały ze sztandarem dostajesz +1 CR, prawda?

Jeśli w walce są 2 czy 4 odziały ze sztandarem +2 do CR, to dostajesz w sumie + 2 do CR...

O co Wam chodzi? :?

Offline Kensiorek

RUNY
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 13, 2006, 06:26:29 pm »
zobacz dokladnie tak jak +1 CR za sztandar nie widzisz tu pewnej zbierznosci ??

Cytuj
Some magic items and exceptional circumstances may affect the combat resolution score; this is clearly indicated in their descriptions.
widzisz jeden CR i jesli jest kilka sztandarow to na niego wylywanaj alee. W przypaqdku niektorych runkow bonus sie nie kumuluje
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline wojo

RUNY
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 13, 2006, 06:27:06 pm »
@ Gogol - to ja przecież cały czas o to tu walczę.
@ Kensiorek - nie wściekaj się, ale nie dziw się, że ja Cię nie rozumiem. Przeczytaj pierwsze zdanie swojego poprzedniego postu :?

Zgadam się z Tobą co do jednego. Możemy sobie tu gadać do emerytury. Ktoś musi to rozstrzygnąć. Dla sprostowania przedstawie jeszcze raz sytuację ale w jaśniejszy sposób:

Z jednym wrogim regimentem walczą dwa regimenty krasnoludów. Jeden z nich to 6 długobrodych ze sztandarem na którym są runy: rune of stoicism i rune of sanctuary. Drugi regiment krasnoludów to 5 hammerersów ze sztandarem na którym jest rune of stoicism. Ile wynosi Unit Strength walczących krasnoludów podczas liczenia combat result?
epiej mieć Parkinosna i trochę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.

Goł, goł pałer rendżers !!!

Offline Guldur

RUNY
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 13, 2006, 07:25:25 pm »
no coz ciezko mi pisac ze to jest moje wlasne zdanie zwazywszy na fakt ze ma oparcie w zasadach - i ze jest tak jak pisze

Offline Gogol

RUNY
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 13, 2006, 08:07:25 pm »
Cytat: "JJ"
NIe zrozumiałem za dobrze ...

Jeśli w walce są 2 czy 4 odziały ze sztandarem dostajesz +1 CR, prawda?

Jeśli w walce są 2 czy 4 odziały ze sztandarem +2 do CR, to dostajesz w sumie + 2 do CR...

O co Wam chodzi? :?


Nie do końca Jacku :) efekty magicznych przedmiotów się kumuluja tak jak war banner i np battle banner bedzie k6+1 do combata my dyskutowaliśmy o tym czy poszczególne krasnoludzkie "war bannery" sie kumulują tak jak kumulują się magiczne sztandary innych ras .... wszystko było by jasne gdyby nie dopisek multiple runes have no efect ... z którego by mogło wynikać że sie nie kumulują jednak opis runy mówi coś innego .... mianowicie że jednostka z tą runą dodaje sobie +1 do wyniku walki a to ze dodatkowe runy nie mają efektu tyczy się tego że jednostka ze sztandarem z 2 takimi runami nie dostanie +2 .... ale wciąż podlegają one kumulacji bo każda jednostka z takim sztandarem dodaje sobie +1 więc 4 takie jednostki będą mieć 1 za sztandar +1+1+1+1 czyli w sumie +5
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

 

anything