No, sporo konkretow. Fajnie.
1. jak ktoś przemawia i opowaida o komiksach to powinien miec projektor i je pokazywać
Takie cos mialo juz miejsce podczas sympozjum naukowego. rzeczywiscie, mozna wymagac od prelegentow przygotowania slajdow czy innego rodzaju prezentacji.
3. dłuzsze spotkania, żeby kazdny mógł pytac do woli (i z sensem)
Z jednej strony racja, ale z drugiej, jesli w programie jest duzo punktow, ciezko zrobic spotkanie dluzsze niz godzine. Mozna robic impreze wielotorowo, ale sporo osob ma za zle, ze nie moze byc na wszystkich spotkaniach. I badz tu madry. Podczas MFK wiecej ma sie dziac juz w piatek i moze to pozwoli na dluzsze spotkania, choc i tak najwiecej zawsze bedzie dzialo sie w sobote.
4. koniecznie dwudniowe - jeden dla duzych a drugi dzień dla małych ludków
MFK bedzie trzydniowe, tak jak ostatnio z nastawieniem an rozbudowe programu piatkowego.
5. tak jak pookie rzekł trzeba wykorzystać komercyjnie sukces drugiego dnia WSK i przyciągnąć innych żeby zagospodarowali te masy małych ludków i ich rodziców
To sie rozumie samo przez siebie. Ale co, tez magia i feng szui?
6. zapraszanie gwiazd i powiadamianie o tym TV i radio
Bardzo chetnie zaprosimy kazda gwiazde, byle miec na to kase. Medialna promocja kazdego MFK zaczyna sie przynajmniej dwa miesiace przed impreza. Informacje trafiaja do kilkuset osob zwiazanych z mediami lokalnymi i ogolnopolskimi. Odzew nie jest duzy i informacje przed impreza pojawiaja sie w mediach lokalnych i Internecie.
7. na koniec dnia - powiedzmy o 19 - fajny film komiksowy za friko (w cenie biletu), tytułów jest sporo a przy okazji dystrybutorzy mogliby zareklamować swoje nowe filmy
Niemal co roku rozmawiamy z dystrybutorami. Sa niechetni. Czasem dadza na nagrody jakies kasety video. Projekcje filmow sa co roku (za darmo!), choc glownie rysunkowych.
8. pojawienie się dystrybutorów filmów komiksowych
A jakze, zapraszalismy nie raz na spotkania. Nie chcieli.
9. utrzymanie niskich cen biletów
Od paru lat ceny biletow na MFK nie rosna. Za 20 zl (do tej pory platne byly dwa dni, choc ostatnio druguiego dnia dzieci wchodzily za darmo) mozna bylo nie tylko wziac udzial w spotkaniach, zdobyc autografy i kupic taniej komiksy,a le np. bawic sie na koncertach w Forum Fabricum.
10. promocyjne ceny albumów (nowosci i archiwalia, których nie było za wiele)
To zalezy tylko i wylacznie od wydawcow.
11. wiecej reklam w prasie (nie tylko branżowej) i na billbordach przed imprezą
Bardzo chetnie, ale na ta trzeba miec DUZE pieniadze, dziesiatki tysiecy zlotych.
12. rózne ciekawe osoby należy "oznakować" koszulki, identyfikatory itd.
Jest to do zrobienia, choc generlanie zaproszeni goscie nosza identyfikatory z napisem GOSC. No i kogo wyrozniac, a kogo nie.
13. darmowy folder reklamowo-publicystyczno-komiksowy dla kazdego kto kupi bilet
Mysle, ze za cos takiego mzona uznac gazetke "eMeFKa NEWS", ktora bedzie wychodzila kazdego festiwalowego dnia, rtak jak w zeszlym roku. Alez to nas zdrowia kosztowalo...
14. trzymanie się programu imprezy przez organizatorów (punktualność i trzymanie sie tematyki)
Czesto jest to trudne z roznych wzgledow, ale starmy sie jak mozemy.
15. warsztaty, konkursy, autografy, galeria, giełda - to chyba oczywiste
Oczywiste. Nad tym wszystkim pracuja co roku cztery osoby (tuz przed festiwalem i w jego czasie troche wiecej).