trawa

Autor Wątek: DE_Kabal_1.500_na_turniej  (Przeczytany 15456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 05, 2006, 10:23:44 am »
Cytuj
nie jest napisane w opisie zasady felt of foot że nie mogą
.......
*"Hellions or Scrourges"
ale mogą ruszyć sie 12cali + 12 cali szarża z drugów


12 cali szarzy z drugow tez nie moga wyciagnac, wiec bartuul jak 19 cali ? :]
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 06, 2006, 12:20:53 am »
Cytat: "Vladdi"
Abuk: tak sobie popatrzylem jeszcze raz na Twoja rozpe i mysle ze twoja taktyka nie ma szans powodzenia.

Mocne słowa...
Cytat: "Vladdi"

Masz portale na warriorach, dwa sklady pod 30 chlopa, co zamierzasz z nimi robic? Masz w zasedzie dwa warianty:
a) 1 tura nie strzelasz, kladziesz portale, piechota zbiera cala 1 ture wszystko przeciwnika do buzi

Numero uno: To jest najgłupszy pomysł, jaki w życiu słyszałem i muszę zapytać- czy grałeś kiedykolwiek Dark Eldarami z portalem? Po pierwsze- skład, który rozkłada portal nie jest skazany na niestrzelanie. Nie strzela tylko i wyłącznie gościu, który niesie portal. Pozostałe 14 figsów może grzać z lanc i strzelb bez ograniczeń. To oznacza minimum cztery lance na stole (reszta dobierana adekwatnie do sytuacji- w czasie turnieju można to zmieniać, ponieważ jednostki z webwaya to reserves)- wbrew pozorom- nie jest to cienka liczba, ponieważ przeciwnik na tym etapie bitwy jest jeszcze dość daleko.
Numero duo: Jeżeli wsadzisz 30 warriorów do covera 4+ (na turnieju= każdy budynek) to będzie poważny problem, żeby to w jednej turze na odległość zmielić. Jeżeli widzisz, że warriorzy łamią się, lub że istnieje szansa, że się złamią- ładuj ich ZA cover, tak, aby byli niewidoczni dla jak największej części świata.
Bywa, iż człowiek jest zmuszony wystawić portal w pierwszej turze. Jest to oczywiście sytuacja najgorsza z możliwych- nie należy jednak nawet wtedy się załamywać.
Cytat: "Vladdi"

b) 1 tura grzejesz do wroga na piechote portalami

Najczęściej nie jest to mądre rozwiązanie... Zwłaszcza składami z mojej rozpiski. Aby zasówać przed siebie trzeba by składów 20 osobowych z 2 Splinter Cannonami i 2 Blasterami.
Cytat: "Vladdi"

zwykle oznacza to utrate covera, jesli zaczynasz moze sie udac owtorzyc portal 6+d6 blizej, pod warunkiem ze przetrwasz ture przewnika.

Generalnie, w całym tym zamieszaniu z portalem chodzi o element zaskoczenia. Uzyskujemy ów w ten sposób, że po pierwsze- staramy się wystartować jako 2dzy (dlatego, że najlepiej dla nas będzie zakończyć grę, a nie zacząć) w większości przypadków. Po drugie- otwieramy portal jak najpóźniej.
Ja dzielę grę na dwa etapy. Jeden to jest ten, który występuje przed rozłożeniem portalu (i nazywa się ,,przeżyj warriorami napór całej armii przeciwnika''), po nim następuje drugi, czyli ten właściwy (zatytułowany ,,zacznij wreszcie grać''). Ostatnia z wymienionych faz rozgrywki cec**je się dość nagłym pojawieniem się 50 nienajgorzej przygotowanych do walki wręcz (najbiedniejsza inicjatywa= 5) oraz na odległość (mobilne lance na Raiderach, blastery etc.) szpiczastouchych. Mają oni tendencję do wyskakiwania tam, gdzie trzeba (portale są dwa- jeżeli stół ma 72'' szerokości to można pokusić się o postawienie jednego po jednej stronie, drugiego po drugiej i jazda całą armią na najgorzej bronione pozycje przeciwnika).
Cytat: "Vladdi"

Jesli przeciwnik zaczni podjedzie pod Twoje linie kontra, podejdziesz - dostaniesz kontre

DE to najszybsza armia w universum warhammera 40k. Jeżeli ktokolwiek jest w stanie podchodzić i odskakiwać i podchodzić (i tak dalej) to znaczy, że coś jest nie tak ze stylem gry gracza DE.
ave a nice day...

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 06, 2006, 12:44:34 am »
No tak masz racje z tym że gra z portalem dzieli sie na 2 etapy
dorzuce od siebie jeszcze że tak naprawdę portal otworzyć łatwo ale wykorzystać go to już gorzej każdy cal jest ważny i tak naprawdę to czy zaczyna sie pierwszym czy drugim nie ma najmniejszego znaczenia liczy sie tylko teren i plan bitwy

ps:postuluje żeby zmienić statystyki wychy
podnieść WS na 5(po obniżeniu ws np: marins i tak trafia na 4+) albo siłe na 4(no tak gladiatorki spędzające życie na arenie nie mają większej siły niż zwykły człowiek rozumiem że mają 3 tafa ale że nie mają 4 siły to głupota) bo troche to dziwne jest że wychka ma bardzo duża liczbe ataków i ogromną przeżywalność w combaci(no dobra poza nielicznymi przypadkami), ale jej stosunkowo niska siła nie pozwala przebijać się przez wszystko tak jak powinny
jeżeli tylko siła wychek wzrosłaby z 3 do 4 to składy nie byłyby 6 osobowe tylko 10
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Vladdi

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 06, 2006, 01:02:51 am »
Cytuj
Numero uno: To jest najgłupszy pomysł, jaki w życiu słyszałem i muszę zapytać- czy grałeś kiedykolwiek Dark Eldarami z portalem?


Po co te nerwy. Nie napiselem nigdzie ze to dobry pomysl, czyz nie? I tak gralem de z portalem.

Cytuj
Nie strzela tylko i wyłącznie gościu, który niesie portal.


Nie wiedzialem, chociaz to niewiele zmienia.


Cytuj
Pozostałe 14 figsów może grzać z lanc i strzelb bez ograniczeń. To oznacza minimum cztery lance na stole (reszta dobierana adekwatnie do sytuacji- w czasie turnieju można to zmieniać, ponieważ jednostki z webwaya to reserves)- wbrew pozorom- nie jest to cienka liczba, ponieważ przeciwnik na tym etapie bitwy jest jeszcze dość daleko.


4 lance na 2000 to tak jakbys nie mial zadnej. I przeciwnik jest wystarczajaco blisko dla ciezkich bolcow i assault cannonow.

Cytuj
Numero duo: Jeżeli wsadzisz 30 warriorów do covera 4+ (na turnieju= każdy budynek)


Tylko ze 4+ to nie taki czesty widok na turniejach, chociaz to akurat zalezy gdzie.

Cytuj
to będzie poważny problem, żeby to w jednej turze na odległość zmielić.


Ma dwie jesli zaczyna. Ale nawet jesli jedna to za przeproszeniem - co to za roznica? Albo pojdziesz portalami do przodu i zginiesz, albo bedziesz stal i w miejscu otworzyz portal i nigdzie nie dojdziesz - skutek jest taki sam.

Cytuj
Jeżeli widzisz, że warriorzy łamią się, lub że istnieje szansa, że się złamią- ładuj ich ZA cover, tak, aby byli niewidoczni dla jak największej części świata.


Jasne i otworza portal w wygwizdowie wielkim, daaaleko od wroga i tyle ich widzieli.

Cytuj
Bywa, iż człowiek jest zmuszony wystawić portal w pierwszej turze. Jest to oczywiście sytuacja najgorsza z możliwych- nie należy jednak nawet wtedy się załamywać.


Zalezy na kogo. Na bloodzi Emana - zaden problem, realny zasieg ma 24" a 700-800 ptk musi sie do Ciebie przejsc, wiec nie ma problemu. Przeciwko Safhowi marinsowemu Mariosa - jestes wlasciwie martwy.

Cytuj
Cytat: "Vladdi"

b) 1 tura grzejesz do wroga na piechote portalami

Najczęściej nie jest to mądre rozwiązanie... Zwłaszcza składami z mojej rozpiski. Aby zasówać przed siebie trzeba by składów 20 osobowych z 2 Splinter Cannonami i 2 Blasterami.


To w takim razie co? Otwierasz portal w swojej strefie rozstawienia uzalezniony od covera? gdzie te twoje jednostki potem doleca? do polowy stolu?

Cytuj
Uzyskujemy ów w ten sposób, że po pierwsze- staramy się wystartować jako 2dzy (dlatego, że najlepiej dla nas będzie zakończyć grę, a nie zacząć) w większości przypadków.


Ciekawe. Imho jest dokladnie na odwrot - trzeba zaczac by zdobyc przewage i nie dac sobie zaszachowac portali. Na 2000, vs mocno strzelajace armie nie rozpoczenie gry twoja armia skonczyloby sie zawsze tak samo. Masakra.

Cytuj
Po drugie- otwieramy portal jak najpóźniej.


Tu mamy zgode, z tym ze najpozniej oznacza druga ture.

Cytuj
Ja dzielę grę na dwa etapy. Jeden to jest ten, który występuje przed rozłożeniem portalu (i nazywa się ,,przeżyj warriorami napór całej armii przeciwnika''), po nim następuje drugi, czyli ten właściwy (zatytułowany ,,zacznij wreszcie grać'').


Znów mamy zgode. Gra w ciagu tych dwoch etapow wyglada zupenie inaczej. Tyle ze u mnie to raczej "jak dlugo pozyje archon"


 Ostatnia z wymienionych faz rozgrywki cec**je się dość nagłym pojawieniem (..) szpiczastouchych.


Taak, moj ulubiony moment, faza ruchu ktora trwa pol godziny, drobny blad i idziesz do domu. Essencja grania darkami, czysta frajda.

Cytuj
Mają oni tendencję do wyskakiwania tam, gdzie trzeba (portale są dwa- jeżeli stół ma 72'' szerokości to można pokusić się o postawienie jednego po jednej stronie, drugiego po drugiej i jazda całą armią na najgorzej bronione pozycje przeciwnika).


Ech ladnie to wyglada na papierze.

Cytuj
DE to najszybsza armia w universum warhammera 40k. Jeżeli ktokolwiek jest w stanie podchodzić i odskakiwać i podchodzić (i tak dalej) to znaczy, że coś jest nie tak ze stylem gry gracza DE.


tak sadzisz? masz cos co popyla 42"? bo tak daleko ucieknie chaos lord czy czapla na motorku, po tym jak znajdzie sie 18" od warriorow.

pozdrawiam

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Vladdi

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 06, 2006, 01:04:33 am »
Cytuj
albo siłe na 4(


Taaak obok uzbrojonego w cos sensownego talosa to moj drugi postulat, S4 na wychkach na dzien dobry zmienialoby tak wiele... pomarzyc mozna:(

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 06, 2006, 01:14:06 am »
ogólnie lord chaosu jest przegięty więc dlaczego on by niemógł tych 42 cali sie bezkarnie poruszyć
nie wiem czy dobrze kumam ale lord chaosu to jedyna jednostka z savem na 2+inv ktora od niczego co jest w DE nie dostanie instanta
bo chaplain jak dostanie z lancy i 1 rzuci to instant ma a on ma chyba po jakimś gifcie demonicznym taf 5 wiec
ja nie chce grać z chaosem :?
ps:nawet kumpel co gra tyrkami stwierdził że wychki z siłą na 3 to porażka
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Vladdi

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 06, 2006, 09:10:50 am »
Cytuj
Cytat: "fiolass"
ogólnie lord chaosu jest przegięty więc dlaczego on by niemógł tych 42 cali sie bezkarnie poruszyć
nie wiem czy dobrze kumam ale lord chaosu to jedyna jednostka z savem na 2+inv ktora od niczego co jest w DE nie dostanie instanta


Niestety zalewa na fala kapelanow z mantlami, wiec nie jest rozowo. Z reszta tak naprawde wystarczy jakas inna jednostka - np. bestia nurgla - ona moze co prawda nie uciec, ale szarza na nia bedzie bez sensu - bestia zginie a nasze jednostki zostana w czystym polu pod ostrzalem - srednia prepektywa:(

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 06, 2006, 09:24:59 am »
Vladdi, to nie jest tak...  ;)

Zauważ, że rozmawiamy o grze na 1500 punktów. To dość ważne (i chyba świadczy o tym, że pierwszej strony nie widziałeś, oraz, że nie zwróciłeś uwagi na nagłówek).

Zauważ również, że dark eldarzy to naprawdę świetna machina do kombatu. A maksymalny zasięg szarży wychy (coś, co się nie zdarza rzadko!) to 33'' od portalu. Dodaj jeszcze deployment portalu na np. 12'' stołu+szerokość portalu... no, po prostu można dojechać dość daleko.
Po kiego lisa wychom S4? To zwiększyłoby derastycznie ich koszt punktowy. S3 w zupełności wystarcza- przy szarży około 30 ataków trafiających na 3+ no i drug to nie jest źle. Dwa 10 osobowe składy to jest mordęga dla nawet najlepszego przeciwnika.

A co do zasięgu: jeżeli ktoś gra chociażby marinsami na strzelanie, to po prostu zaczynasz kitrać. Jeżeli nie ma artylerii- to w zasadzie wygrałeś. Na turnieju wiadomo- każdy się denerwuje i czasem ze zdenerwowania ciekawe błędy wyjść mogą. Ja zauważyłem, że większość graczy, która ma armię zbudowaną do ''stania z tyłu'' strasznie się denerwuje, gdy nie widzi przeciwnika. Każda tura nie strzelania to tura stracona.
Często sytuacja jest taka, że chłopek się wkurza i stwierdza- ''nie no, nie ma co'' i jedzie do przodu! Po co chcesz gnać, skoro przeciwnik sam do Ciebie przylezie?
Problem natomiast pojawia się, gdy oponent ma dostęp do działek ignorujących LOS. Na szczęście- jeszcze z takim nie grałem... (to znaczy- z takim na dwóch whirlwindach, albo bazyliszkach, albo z Tau)

Wracając do WWP- zwróć uwagę, że możesz kitrać przez całą grę. Nie zapomnij wtedy powiedzieć ,,rzucam na rezerwy'', nawet, gdy portalu nie ma na stole. Po prostu- gdy otworzysz portal 100% jednostek wyjdzie i może się to zdarzyć w ostatniej turze, co spowoduje remis.
Archon jest w gruncie rzeczy cienki, jeżeli porównać go z 10 osobowym składem wychy.
ave a nice day...

Offline Vladdi

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 06, 2006, 09:51:30 am »
Cytuj
Zauważ, że rozmawiamy o grze na 1500 punktów. To dość ważne (i chyba świadczy o tym, że pierwszej strony nie widziałeś, oraz, że nie zwróciłeś uwagi na nagłówek).


Zwrociłem uwage i rozumiem Twoj punkt widzenia, ale powiedz mi czy na 2000 masz innych nosicieli portalu? No ale prawda jest ze na 1500 mniej luf celuje w warriorow, chociaz dla taktyki portalowej nie widze tu roznicy.

Cytuj
Zauważ również, że dark eldarzy to naprawdę świetna machina do kombatu. A maksymalny zasięg szarży wychy (coś, co się nie zdarza rzadko!) to 33'' od portalu.


po pierwsze - machina co najwyzej "wywazona" - nic to max wounduje na 4+ nie moze byc "swietna machina do combatu". po drugie - 33 cale to tylko na farcie, a co za tym idzie na papierze - w przecietnej bitwie to okolo 24"

Cytuj
Dodaj jeszcze deployment portalu na np. 12'' stołu+szerokość portalu... no, po prostu można dojechać dość daleko.


Portal na 12" rozstawienia ustawisz dokladnie raz na 100 bitew. w wiekszosci przypadkow stoisz na 8"-9" calu, a jesli nie zaczniesz sie wystawiac pierwszy na cleansie czy reconie to wogole mogila.

Cytuj
Dwa 10 osobowe składy to jest mordęga dla nawet najlepszego przeciwnika.


Raczej latwe pkt.

Cytuj
A co do zasięgu: jeżeli ktoś gra chociażby marinsami na strzelanie, to po prostu zaczynasz kitrać.


Jesli sadzisz ze mozesz sie skitrac vs whirwind/tornados/scouts to wiele jeszcze przed Toba do odkrycia.

Cytuj
Jeżeli nie ma artylerii- to w zasadzie wygrałeś.


Odwazna bardzo teoria darkami.

Cytuj
Po co chcesz gnać, skoro przeciwnik sam do Ciebie przylezie?


Taaa juz idze te zastepy minamxow sunace w strone riderow. Ale moze po prostu gramy przeciwko roznym graczom.

Cytuj
Wracając do WWP- zwróć uwagę, że możesz kitrać przez całą grę. Nie zapomnij wtedy powiedzieć ,,rzucam na rezerwy'', nawet, gdy portalu nie ma na stole. Po prostu- gdy otworzysz portal 100% jednostek wyjdzie i może się to zdarzyć w ostatniej turze, co spowoduje remis.


Jo, tylko ze sa tacy wsrod nas, ktorym nie zalezy na remisie:) Ale masz racje jest to jakas taktyka.

Cytuj
Archon jest w gruncie rzeczy cienki, jeżeli porównać go z 10 osobowym składem wychy


Ale do archona za riderem nic nie strzeli, a do wyczek tak, ze skutkiem zawsze smiertelnym.

pzdr

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 06, 2006, 11:11:04 am »
ja gram głównie przeciwko tyrkom
i może mam wypaczone zdanie ale wychka w porównaniu z genkiem jest jednostką która długo co prawda przetrawa w cc
ale taki geniek nie potrzebuje długo siedzieć w cc bo ma rendingi 4 siły i takie różne i rozrywa dużo lepiej niż wyche za te same punkty(wystrzelane genki wyrównują punkty wydane na raidera i argonizer)

pisałem już wcześniej(po przeczytaniu rad Tostera i Bartuula ) portal tylko na
1.hemie ew drachitce
2.minimalnym składzie raiderowym
3.stosunkowo dużym lub stojącym za innym oddziałem składem woriorów
(zapas)

co do wondowania wychy max na 4+ to sie nie zgodze bo innych eldarów wondują wtedy na 3+ ;)
świetna machina do cc to gienki albo assault squad

10 osobowe składy to nie łatwe punkty tylko 2 lance których jak nie zdejmiesz to masz problem(wystawiam tylko takie większe tylko pod portal)

ps:a ja mówiłem coś o dodatkowych punktach za te 1+ do siły?
nazwijmy to sprawiedliwością i wyrównywaniem szans
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Vladdi

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 06, 2006, 12:27:48 pm »
Cytuj
pisałem już wcześniej(po przeczytaniu rad Tostera i Bartuula ) portal tylko na
1.hemie ew drachitce
2.minimalnym składzie raiderowym
3.stosunkowo dużym lub stojącym za innym oddziałem składem woriorów
(zapas)


Zgadzam sie tylko w pkt 1 napisalbym drchite/archite no i zasada najwazniejsza portal tylko na dwoch ROZNYCH punktach powyzszego spisu. Inaczej jest tak jak pisalem w kontekscie armii Abuka.

Cytuj
ps:a ja mówiłem coś o dodatkowych punktach za te 1+ do siły?
nazwijmy to sprawiedliwością i wyrównywaniem szanste]


He, he mamy tu zgode:)

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 06, 2006, 12:39:34 pm »
oczywiście że na 2 różnych
ja robie na woriorach i na hemie bo:
1.nie starcza mi punktów na woriorów na raiderze(lub hema na raiderze)
2.to dodatkowa stówka na armie
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 06, 2006, 01:52:54 pm »
po co na hemie skoro pozniej bedziesz go chowal? Hem z portalem kosztuje okolo 75pkt, super czyli praktycznie stoja i nic nie robia, nawet cwiartki nie zajma...

ja tam moze jestem nudny juz ale w biczach (aka łycze) najwazniejesza jest dla mnie ta jedna pani, reszta praktycznie nic nie zrobi jezeli nie dostanie druga +1S lub +1A, wole miec mniejsze sklady aby zaoszcedzone pkty przeznaczyc np na bestie.

Ja to u mnie widze tak z portalem, warriorzy maja rezerwowy, archaitka ma ten najwazniejszy - assaultowy portal.

Wiekszosc przeciwnikow z ktorymi gralem i wiedzieli co to sa DE:WC, to nie byli tacy chetni aby wystawiac za blisko swoje jednostki albo zeby do mnie isc, to raczej uzwyali taktycznego odwrotu, a ja np mam ciezki orzech do zgryzienia aby utrzymac 5 riderow na stole + 2 ravegery i to tak zeby nic do nich nie moglo strzelic albo to co jedynie moze strzelic bedzie zaraz znisczone przez lance riderow... lanca sranca, jeden strzal jedynie moge sprobowac uziemic jakis bardziej mobilny firepower, a trzeba pamietac ze dla ridera juz bolter jest bronia ciezka :P :P

wiekszym problemem przewaznie jest to jak utrzymac wyche na stole po zjedzeniu jednego skladu jak nie ma gdzie skonsolidowac ani nie ma nic ciekawego z terenow
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 06, 2006, 03:02:35 pm »
Cytat: "Vladdi"

czy na 2000 masz innych nosicieli portalu?

Owszem- ponieważ na 2000 są już 3 portale a składy 20 osobowe.
Cytat: "Vladdi"
prawda jest ze na 1500 mniej luf celuje w warriorow

Ukryć się nie da.
Cytat: "Vladdi"
chociaz dla taktyki portalowej nie widze tu roznicy.

Im więcej punktów, tym portal skuteczniejszy.
Cytat: "Vladdi"
po pierwsze - machina co najwyzej "wywazona"

Armia dark eldarska jest moim zdaniem super. Na dodatek, jest jedną z najlepszych do cc i zdecydowanie najszybszą. Czego jeszcze chcieć?
Cytat: "Vladdi"
po drugie - 33 cale to tylko na farcie

Mnie się przydażyło na dwóch turniejach pod rząd (acz brałem na nich po 2 składy wyche to i szanse większe).
Cytat: "Vladdi"

Portal na 12" rozstawienia ustawisz dokladnie raz na 100 bitew

Znowu dramatyzujesz.
A propos wychy:
Dwa 10 osobowe składy to jest mordęga dla nawet najlepszego przeciwnika (chyba wywalę mandrakes i dam drugie wyche). Jeżeli twierdzisz, że to łatwe punkty, to proponuję jeszcze nimi pograć i udoskonalić technikę gry. 20 żołnierzy trafianych w najlepszym wypadku na 4+ z 1 atakiem (np w przypadku assault SM, których wyche KROJĄ i zżerają na śniadanie z minimalnymi stratami własnymi) i savem inv4+ to jest koszmar niejednego przecinika. dodatkowo dostaje on od 6-8 ataków co turę z agonizera trafiającego na 3+ i całe wiaderko mniejszych ataków.
Trzeba naturalnie wiedzieć, kogo atakować. No i mieć odrobinę szczęścia- aby moc plan zrealizować.
Cytat: "Vladdi"

skitrac vs whirwind

Siedzieć przy ziemi i mieć nadzieję, że przeleci pocisk obok, albo, ze zeżre tylko połowę składu powodując pinning zamiast zmuszać do ucieczki.
Cytat: "Vladdi"

tornados

Ból, nie da się ukryć
Cytat: "Vladdi"

scouts

Dajesz bestie na stół i już masz problem z głowy. Z powyższego zestawu ci goście są najmniej dokuczliwi.

Cytuj
juz idze te zastepy minamxow sunace w strone riderow.

Wystarczy, że sunie jakiś mega wypasiony Librarian, Chaplain, Assault SM, albo cokolwiek w tym stylu. I już masz jakiś punkt zaiweszenia- po prostu pozostaje mieć nadzieję, że wytrzymają oni szarżę i dalej jest z góry. (na serio- przeciwko dużym składom wyche, bestiom, lordowi etc. mało jest w stanie stanąć na drodze, jeżeli uderzysz w jednym miejscu.)
Na marginesie- wróg nie widzi Raiderów i sunie w stronę ''cienkich składów z portalami''.
Cytat: "Vladdi"

Cytuj
zwróć uwagę, że możesz kitrać przez całą grę.

Jo, tylko ze sa tacy wsrod nas, ktorym nie zalezy na remisie:)
Gdy sytuacja wydaje się beznadziejna można do tego się uciec zamiast wybiegać niczym te bezmózgi z savem na 3+ przed siebie...
Cytat: "Vladdi"
archona za riderem nic nie strzeli, a do wyczek tak

Jeżeli dajesz strzelać do swych wychek to lepiej następnym razem je w domu zostaw... Po to są w portalu- aby nic do nich nie strzelało. Przeznaczeniem tej jednostki jest cc. Jakikolwiek cc. Ponieważ do close combatu nie można strzelać...

Wogóle super byłoby zamieścić gdzieś tipsy i tricki do gry DE. Sam jednak bez niczyjego wsparcia to nico nie zrobię...
ave a nice day...

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 06, 2006, 03:31:46 pm »
tipsy do DE to dobry pomysł ale ma jeden feler
to nie samograj i z garścią rad bez doświadczenia nic nie zdziałasz
ale pomysł popieram

pierwszy tips:
Staraj sie zmasakrować przeciwnika w drugiej turze walki(walki danego oddziału). W pierwszej wchodzisz w przeciwnika wyskakując z portalu i wbijasz się w cel, a w czasie jego tury kończysz zabijać oddział. W ten sposób nic w ciebie nie strzela, a dodatkowo po zmasakrowaniu oddziału masz swoją ture czyli 6+d6+6/12 dzięki czemu napewno wejdziesz do HTH z następnym oddziałem.
drugi tips(twisted tips):
Jeżeli planujesz w miare niezniszczalny portal to daj jego właścicielowi shadow fild(zalaca sie by był to dracon/drachite lub hem). Niestety wtedy dowódca naszej armi nie ma shilda i musi walczyć w okropnie drogiej obstawie(ok 300pts za całość na raiderze). Sądze że archon/architka z obstawą będzie dość trudnym do ubicia celem acz kosztownym
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...