Autor Wątek: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź  (Przeczytany 151135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zabawny

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 18, 2009, 08:32:19 pm »
Mam mały problem. Niedawno zacząłem nowy dział z chemii i nie bardzo rozumiem jak zrobić zadanie. Czy ktoś mógłby mi pomóc?

Treść zadania brzmi: Określ, jak na położenie równowagi reakcji CO1(g) + H2(g)->CO(g)+H2O(g) wpłynie:
a)Dodanie CO2 do mieszaniny reakcyjnej
b)dodanie H2 do mieszaniny reakcyjnej
c)dodanie CO do mieszaniny reakcyjnej
d)dodanie H2O do mieszaniny reakcyjnej
e)usunięcie części CO2 z mieszaniny reakcyjnej
f)usunięcie części CO z mieszaniny reakcyjnej

Przepisałem część całego zadania, gdyż mało z tego rozumiem. Prosiłbym o rozwiązanie go z wytłumaczeniem poczynionych kroków. Z góry dziękuję.
arrett

Offline pretorianstalker

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 18, 2009, 08:46:13 pm »
Nie pamiętam dokładnie jak to powinno wyglądać od strony formalnej żeby było ok, ale chodzi generalnie o to, że podczas każdej reakcji chemicznej ustala się jakiś tam stan równowagi - ileś substratów nieprzereaguje i powstanie jakaś tam ilość produktu. Żeby przesunąć stan równowagi w kierunku produktu, odprowadzasz produkt ze środowiska reakcji - jest produktu mniej, więc reakcja przebiega dalej do ustalenia się nowego stanu. Np - substraty A i B reagują ze sobą i w momencie kiedy zostanie ich 50% i mamy tyle samo produktu ustala się stan równowagi. Powiedzmy, że przereagowało 50 ze 100 jednostek substratów A i B, dając 50 jednostek produktu C i 50j. D. Jeśli teraz dołożysz kolejne 50j A i B do reakcji, to reakcja będzie zachodzić dalej, ale tylko do momentu kiedy zostane po lewej 75j A i 75j B, a po prawej tyle samo 75j C i D :) Taka jest zasada.

 A więc:
a) dodanie CO2 -> zmienia proporcje na korzyść substratów - równowaga przesunie się więc w kierunku produktów, reakcja będzie przebiegała dalej...
b) H2- tak samo
c) dodanie CO czyli produktu przesunie równowagę w kierunku substratów
d) H2O - j.w.
e) usunięcie CO2 działa tak samo jak dodanie czegoś po stronie produktu czyli przesuwa równowagę w kierunku substratów
f) usuniecie CO - działa jak dodanie substratów czyli przesuwa w kierunku produktów :P
Nie biorę odpowiedzialności za wykorzystane określenia ;) Wiem, że to ten mechanizm, ale czy tak się to mówi - nie pamiętam już... dawno to było.
ww.doomtrooper.pl

Offline Zabawny

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 18, 2009, 08:51:43 pm »
Wielkie dzięki przyjacielu!
arrett

Offline Zabawny

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 20, 2009, 03:05:48 pm »
Witam. Dostałem do odrobienia 2 zadania tekstowe z matematyki, w których się gubię. Chociaż powinienem umieć to zrobić nie wiem dokładnie od czego zacząć. Prosiłbym o pomoc z odrobieniem tych 2 zadań i krótkie wytłumaczenie jak należy je rozwiązać. Potem to przeanalizuję.

1. Znajdź taką wartość parametru m, dla której największa wartość funkcji f(x)=-x2+mx+m jest najmniejszą z możliwych. (2 za x oznacza podniesienie do kwadratu. Zastanawiam się jedynie czy dobrze przepisałem polecenie, gdyż dziwi mnie co oznacza największa wartość, która jest najmniejszą z możliwych)

2. Rozwiązaniem nierównośći -2(x-4m+12)(x+4)"> bądź równe "0, jest przedział <-4:4>. Wyznacz wartość m.

Nie mam w zwyczaju dawania komuś swojego zadania do odrobienia, jednak chciałbym to zrozumieć, a bez pomocy innych ciezko mi z tym sobie poradzić.
arrett

Offline Zabawny

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 15, 2009, 03:48:21 pm »
Witam! Znowu mam problem z zadaniem z matematyki. Mógłby mi ktoś pomóc? Treść zadania brzmi:

Pociąg osobowy miał niespodziewany postój przez 16 minut. Następnie nadrobił spóźnienie na drodze 80 km, jadąc z prędkością o 10 km/h większą niż przewidywano w rozkładzie jazdy. Jaka była prędkość pociągu według rozkładu jazdy?
arrett

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 15, 2009, 06:03:22 pm »
Ok. Po krótkich przmyśleniach i paru błędach rachunkowych (dla mnie standard :/ )- zrobiłem.

Dane:
S - droga (80 km)
Vx - szukana szybkość,
tx - czas przebycia S z Vx,
VR - szybkość wg rozkładu,
tR - czas przebycia S wg rozkładu.

Obliczenia:
Korzystając z wzoru v=s/t mamy:
Vx= S/tx i VR= S/tR.
Z treści zadania:
tR=tx- 16 minut (16/60 = 4/15)   (1)

Z tąd mam:
VR= S/tR = Vx + 10 (10 z treści zadania- o tyle szybciej jechał pociąg nadrabiając postój.)
Teraz podstawiam wzór (1):
Vx + 10 = S/(tx- 4/15)

Teraz pod tx podstawiam:
tx = S / Vx

Vx + 10 = S/((S/Vx)- 4/15) Teraz wg mnie najtrudniejsze: mnożę obie strony przez mianownik prawej strony równości- uwaga na błędy rachunkowe!

Otrzymasz:
S=  (10*S)/Vx - 40/15 + S - (4*Vx)/15

Teraz kolejny trudny moment (znów rachunkowo)- wykonuję kolejno (obustronnie): -S , *15 , *Vx.
Otrzymując ostatecznie: (dodatkowo po podzeieleniu przez 4)
0= 3000*S - 40*Vx - 4*(Vx)^2

Rozwiązując to równianie kwadratowe dostaję:
x1= -60 (km/h) <- odrzucam to rozwiązanie (Nawet w Polsce pociągi jeżdżą szybciej niż 0 km/h :P )
x2=  50 (km/h) <- to jes szukana szybkość.

Mam nadzieję że wystarczająco jasno pisałem. (Wrazie pytań daj znać. :) )
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Zabawny

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 15, 2009, 08:51:30 pm »
Wielkie dzięki! Zgadza się z odpowiedziami :)
arrett

Offline mateuszpiecha

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 10, 2010, 03:54:10 pm »
Dla źrodła napięcia o parametrach E, Rw wyznacz:
  • charakterystykę zmian napięcia U oraz prądu I w zależności od rezystancji obciążenia
  • charakterystykę mocy obciążenia źródla Po oraz sprawności źródła w funkcji zmian rezystancji obciążenia
  • wartość mocy maksymalnej wydzielonej na rezystancji obciążenia.
Dane źródła:
E=14
Rw=5
Uwaga!
Wartość rezystancji obciążenia nie powinna przekroczyć pięciokrotnej wartości rezystancji wewnętrznej.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego zadania

Offline RobertaStoops

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 20, 2010, 03:00:02 pm »
odpowiedź Wielkiego. Dzięki pretorianstalker


affiliate marketing is perfect for   making money however i akin to the diet   solution and after that fat burning   furnace with regard to a good health and well-being and also lemonade diet and as well as tinnitus   miracle. Did you sought these people?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2011, 01:31:49 pm wysłana przez RobertaStoops »

Offline minilol

Odp: Problem z zadaniem szkolnym? - Tu możesz uzyskać odpowiedź
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 07, 2010, 10:36:09 am »
Witam, mam mały problem z chemią, nie wszytko udało mi się znaleźć na necie, będę jeszcze szukał w książkach kilku, ale może znajdzie się tutaj ktoś kto pomoże albo chociaż rzuci jakimiś ciekawymi linkami, oto z czym mam problem:
1. Wzory sacharydów: taflowe, półacetalowe, łańcuchowe.
2. Z czego wynikają właściwości redukcyjne sacharydów.
3. Jakim reakcją ulegają monosacharydy.
Będę wdzięczny za pomoc.