trawa

Autor Wątek: Magia - skutecznosc a kalkulaja opłacalności  (Przeczytany 666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zmork

Magia - skutecznosc a kalkulaja opłacalności
« dnia: Luty 21, 2006, 01:35:43 pm »
skutecznosc magii
podzial jaki powstal pomiędzy Ślaskiem a resztą Polski mnie zacząl fascynować:

Moim zdaniem istnieją 4 głowne rodzaje czarów:
I. przyśpieszające (te prawie każdy zna)
II. zadajace obrazenia (wiadomo o co chodzi ;) )
III. wspomagające (przeżuty, 1WS dla przediwnika itp)
IV. zabraniające lub wymagające określonej reakcji (głównie magia Slaanesha i dominion z DE)

zajmijmy sie czarami przyspieszającymi:
I. Czary te przewaznie mają ogromne znaczenie w bitwie i to na te czary powinniśmy trzymać scrolle
czolowe armie(kolejność nie jest przypadkowa)
1)TK
2)O&G
3)VC
4)Beastmen (Lore of Shadow+staff of darkoth)
To na te armie nasze Scrolle są pieczołowicie przygotowywane z najlepszych pergaminów.
O ile grając z armia TK scroli nigdy dość(ja juz doszedłem do dużej wprawy z tą armia i daję jej radę bez scrolli lub z mała ilosćia-dzięki Haggis ;) )
To z innymi armiami da sie wytrzymać, bo moga nie wylosować odpowiednich czarów, mozna tez kalkulować wazność danego czaru względem calej bitwy (przeważnie Waaagh jest tu czarem którego nie można wpuścić ;) )

II. Te czary mozna juz często spokojnie wpuszczac  
każdy czar zadajacy okrelone obrazenia (d6/2d6/3d6) w przypadku czarów tego typu musimy rozwazyć przydatnosć regimentu/jednostki w bitwie jak i stopień strat jaki moze czar spowodować. Jedyne czary groźne to Duze stąpanie (nieprzewidywalne), kometa(nieprzewidywalna jeszcze bardziej, więc nie jest mocna), piorun skavenow(tylko 2d6) , najsilniejszymi wśród tych czarów sa jednak Flame of phenix, Curse of Years(ten ostatni mniej ze względu na stopien trudności oraz slabszy efekt).na końcu jeden ze slabszych czarów tej czolowki (ze względu na ograniczona mozliwosć doboru wrazliwych celow) to piorun omijający zbroję z lore of Heaven

III. Czary, które wprowadzają zamęt - przerzuty przewaznie mozna pokusic sie o dispelownie z kostek gdyz ich przydatność określa czynnik wazności danej sytuacji losowej (walka strzelanie, magia itp)

IV. Jest to grupa czarow które jak pierwszy rodzaj przewaznie są wazne dla przebiegu bitwy.

Kalkulowanie: który czar wpuścić, a ktory zablokowac jest bardzo ważnym elementem w grze, często używamy scrolli (bo ich mamy duzo, nie wybiegamy w przyszłosć) na ,mniej przeszkadzjace nam czary i umyka nam moment w ktorym są wrecz niezbędne. To dlatego uważacie ze duza ilosć Scrolli jest niezbędna - zdaje mi sie ze tu jest roznica między graczami ze śląska a resztą Polski.
My nie szastamy scrollami bo mamy ich mniej, przez to uwazniej dysponujemy tym co mamy :D