Autor Wątek: Pytanie odnośnie otaczania...  (Przeczytany 2223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szorstki

Pytanie odnośnie otaczania...
« dnia: Marzec 19, 2006, 05:47:42 pm »
Mam pytanie odnosnie otaczania oddzialu po wygramyn CC. Wiem ze jest 1 do wyniku walki za otoczenie (tak jakby to był atak z boku - tak mi to tłumaczono). Ale tez mam pytanie. Zeby zredukowac bonus za ranki trzeba miec US wieksze lub rowne 5. W takim razie jesli otocze 5 kolesiami to zredukuje przeciwnikowi ten bonus? Np. przy takim ustawieniu:

     SSSS
   CSSSS
   CSSSSC
   CSSSSC
    CCCC
    CCCC                    C - jeden oddzial (clanraty)
    CCCC                    S - drugi (slaves)

Mam nadzieje ze widac o co mi chodzi.
img]http://hidentity.org/hid/PL834195.gif[/img]

Offline Shakin' Dudi

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2006, 05:50:51 pm »
)

Offline Szorstki

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2006, 05:57:31 pm »
Spoko. Dzieki Dudi. Wlasnie tego szukalem :D .
img]http://hidentity.org/hid/PL834195.gif[/img]

Offline swieta_barbara

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2006, 05:52:25 am »
Redukcje szeregow przeciwnika mozesz uzyskac w tylko jednym przypadku. Musisz od flanki lub od tylca zaszarzowac wrogi oddzial wlasnym oddzialem lub modelem o US=\>5. Czyli np jak zaszarzujesz na 300 night goblinow z flanki 4 szkieletami, a w fazie magii dowskrzesisz 351 to i tak night gobliny beda mialy szeregi.

A otaczanie moze ci dac nawet +3 do cr, gdy wskoczysz przeciwnikowi na plecy, zaczniesz go smagac pejczem, a twoj oddzial wciaz bedzie mial us=/>5. Smagaj zdrow
Jeźdźcy Hardkoru jada do oporu!

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2006, 06:42:21 am »
Cytat: "swieta_barbara"
Czyli np jak zaszarzujesz na 300 night goblinow z flanki 4 szkieletami, a w fazie magii dowskrzesisz 351 to i tak night gobliny beda mialy szeregi.
Brednie. Liczenie szeregów i ich zdejmowanie następuje w fazie walki wręcz.
Rulebook str. 73.

Offline swieta_barbara

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2006, 06:46:18 am »
Cytat: "Schtrasny"
Cytat: "swieta_barbara"
Czyli np jak zaszarzujesz na 300 night goblinow z flanki 4 szkieletami, a w fazie magii dowskrzesisz 351 to i tak night gobliny beda mialy szeregi.
Brednie. Liczenie szeregów i ich zdejmowanie następuje w fazie walki.


Sam jestes brednia schtrasny. 73 strona, rulebook.
Jeźdźcy Hardkoru jada do oporu!

JJ

  • Gość
Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2006, 06:46:38 am »
Cytat: "Schtrasny"
Cytat: "swieta_barbara"
Czyli np jak zaszarzujesz na 300 night goblinow z flanki 4 szkieletami, a w fazie magii dowskrzesisz 351 to i tak night gobliny beda mialy szeregi.
Brednie. Liczenie szeregów i ich zdejmowanie następuje w fazie walki.


Oczywiście, że brednie.
Szeregi liczy się przed walką.
Święta pisze OK.

Edit;
Panowie - spokojnie (tak JJ ciebie też to dotyczy :p ).
Wypijmy kawkę - za godzinę, po pierwszych zajęciach pogadamy, OK?

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2006, 06:54:09 am »
Co Wy gadacie? Jest napisane jak byk: "na początku fazy walki!"

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2006, 06:56:42 am »
Co Wy gadacie? Jest napisane jak byk: "na początku fazy walki!"

JJ

  • Gość
Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2006, 06:56:49 am »
Cytat: "Schtrasny"
Co Wy gadacie? Jest napisane jak byk: "na początku fazy walki!"


No tak.
A w jaki sposób możeszzdjąć szeregi?
No w jaki?
TYlko jeden prawda? :badgrin:  :badgrin:  :badgrin:

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2006, 06:59:28 am »
Jeżeli na początku fazy walki posiadam na boku kloca 351 szkieletów (nieważne, kiedy powstały) to nie mam szeregów. Mam rację?

Offline b_sk

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2006, 07:02:11 am »
Robert, nie masz racji. Musisz zaszarżować oddziałem o US >=5 żeby zdjąć szeregi.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2006, 07:46:34 am »
Ja ich zawsze liczę jako szarżujących. Bo tworzą jeden klocek, szarżujący klocek.

A w następnych turach też nie zdejmują szeregów?

Sorry, rozumiem Waszą dosłowną interpretację, ale patrząc na 351 szkielów na boku klocka w kolejnej 5 rudzie walki moja wyobraźnia nie pojmuje, jak mogą oni nie zdejmować szeregów?
I dlaczego tych powstałych nie liczy się jako szarżujących? Czy to znaczy, że mogą walić z 2 szeregów włóczniami? I że nie biją pierwsi tylko po inicjatywie?

JJ

  • Gość
Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2006, 08:34:55 am »
Możesz liczyć sobie. House-rule.
Jeden jest sposób zdjęcia ranków - zaszarżowanie rankowym US5+.
Możesz te 4 szkielety dowkrzeszać do 351 - nic to nie zmienia.
Tzn - szarżują jako pierwsi i biją z jednego szeregu.
Nie ma co się żołądkować. Może za parę miesięcy się zmieni. :)

Ale zabawić sie można... :D  :D  :D

Zaszarżowałeś 5.
Zdjąłeś szeregi.
Zabili 1.
Następna tura - nie zdejmujesz szeregów.
Dożywiłeś do 351.
Czy teraz znów zdejmujesz?  :p

Offline Schtrasny

Pytanie odnośnie otaczania...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2006, 09:15:57 am »
Moja interpretacja: tak, zawsze jak na początku fazy walki mam co namniej 5-ciu na skrzydle, to tracę bonus za szeregi. Dowskrzeszanych uważam za szarżujących, skoro cały klocek szarżuje. W następnych turach walki dowskrzeszani zdejmują szeregi. Liczę klocek jako całość. - To naprawdę proste, czyż nie?

Interpretacja Wasza: część oddziału jest uważana za nieszarżującą, mimo, że nie może bić z 2 szeregów włóczniami i bije jako pierwsza :shock:  :( . Powstaje problem ze zdejmowaniem szarżujących i nieszarżujących (np. od czaru, powiedzmy komety), tak, aby w następnych turach było wiadome, czy kasuje się szeregi. - czyż nie kuriozalne?

A jak się nie zmieni za parę miesięcy?