Autor Wątek: Porady dotyczące organizacji LARP'ów  (Przeczytany 3949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Spaszko

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« dnia: Marzec 31, 2003, 07:30:06 pm »
Ze znajomymi próbujemy zorganizować kilkudniowego larpa "fantasy-średniowiecze" na ok. 30-40osób. Proszę o porady z zakresu organizacji, zasad i samego scenariusza. Za porady z góry dzięki.[/b]

Offline Kret

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2003, 01:35:32 pm »
Byloby milo wiedziec, co juz wiesz a co nie.

Jakie zasady gry? Walka, magia?? jaki teren? Chetnie pomoge, ale rzuc jakis punkt zaczepienia, najlepiej moze strone projektu albo spis zasad...

Padlo ostatnio na miedzynarodowej sieci ciekawe pytanie odnosnie organizowania karczmy/ baru na LARPie. Wbrew pozorom, sprawa wcale nie jest taka prosta. W jaki sposob chcecie zrobic taka u siebie (jesli chcecie)? kupuje sie za prawdziwe pieniadze, czy wlicza sztuczne pieniadze w koszt uczestnictwa i wowczas rabunek pieniedzy i karczmy jest latwiejszy...

Pozdrawiam

Kret

Offline Grzech_U

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2003, 06:32:05 pm »
30-40 os? kilka dni? Saaaaaaaaaammmoooobójcy!!!!
Polecam Aspiryne na ból głowy i jakiś syrop na ból gardła (kilka dni krzyczenia i walenia głową o ściane).
Praktyczna rada: zaznacz na początku że uczestnicy nie przestrzegający zasad będą rozstrzelani (najlepiej w tym momencie oddać serię z kałacha w powietrze lub zastrzelić jednego z uczestników)
ak tu byłem to działało.....



Helo Me met the Real Me...

Offline Spaszko

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2003, 10:46:48 pm »
Ah, sory że nie odpowiedziałem wcześniej, ale przyzwyczaiłem się do tego, że forum powiadamia mnie mailem o nowym wpisie, tym razem nic nie dostałem.  Sprawa owego larpa wisi na włosku, bo zostało niewiele czasu do przewidzianego terminu (środek sierpnia), a tym czasie mamy wymyślonych parę propozycji zasad i questów. Wedłóg nas, magię należy ograniczyć do najprostrzej formy - tzn koleś uczy się formułki czaru na pamięć, recytuje, a efekt jest niezależny od niczego, żadnych kości, żadnego rzucania piłkami itp. , z tym że ilość rzuconych czarów w jednym dniu jest ograniczona. Ponieważ ów LARP trwać ma kilka dni, głupio byłoby uśmiercić kogokolwiek, aby musiał wracać do domu. Stwierdziliśmy więc, że lepiej byłoby uwięzićzmarłą osobę w jego obozie do końca dnia, a po zmierzchu dnia następnego, osoba taka mogłaby powrócić do gry. Larp przewidziany jest na ok 40 osób, choć mamy dwa razy więcej chętnych. Stwierdziliśmy także, że nie ma sensu dzielić graczy na zwykłych graczy i bn-ów. Poprostu każdy będzie miał do wykonania pare zadań, a to mamy nadzieję sklei całą fabułę w zgrabną całość. Postanowiliśmy także, że gra będzie codziennie przerywana ok. godziny 18-stej do godziny 19, aby uczestnicy mogli wybrać się do pobliskiego sklepu  uzupełnić zapasy, skontaktować się z bliskimi, lub bezpiecznie wykąpać się w jezorze, które znajduje także niedaleko. Następnie gra kontynuowana byłaby do godz. 22, 23 i następowałaby cisza nocna (tzn nikt nikogo nie atakuje, nie rozwiązuje questów, wszyscy siedzą w obozach i robią co chcą) do godziny 3 od tej pory można grać, atakować, mordować się itp, itd.  Wypad w teren zacząby się dzień wcześniej, gracze zapoznaliby się  z terenem, poznaliby zasady, zarys fabuły, wybraliby swoje postacie, rozmieściliby i rozstawiliby swoje obozy. W tym dniu poznali by także podstawy fechtunku oraz szermierki od ludzi z bractwa rycerskiego. Miejsce imprezy to okolice Olsztyna ( warmia i mazury ) teren zalesiony, pełen pagórków, kotlinek, leśnych stawów itp. Ok 1, 1.5 kilometra od 3 sklepów i jeziora. Pozwolenie od Lasów Państwowych właściwie już jest załatwione.

Offline Kret

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2003, 01:22:27 am »
Pozwolenie ktore nie lezy podpisane na Twoim biurku, nie jest zalatwione. Dopilnuj tego i sie boj. Instytucje sa paskudne.

Smierc mozesz takze rozwiazac poprzez instytucje zmartwachwstania, jesli zjawa (martwy gracz) namowi kogos do rytualu. Oczywiscie marwych nie wszyscy moga widziec, a tylko niektorzy, wzglednie tylko na przyklad w nocy.

Daj mi znac, jak w koncu zrobicie z ta karczma.

Pozdrawiam

Kret

Offline Spaszko

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2003, 09:26:02 pm »
Niestety ów larp nie dojdzie do skutku. Za mało osób chce się podjąć jego organizacji. Jak zwykle nikt nie ma czasu. Myśleliśmy o propozycji karczmy, próbowaliśmy ustalić zasady jej funkcionowania, jednak gdy przedstawiliśmy propozycję zainteresowanym, doszliśmy do wniosku, że nikt poprostu tej karczmy nie będzie obsługiwał. Zresztą mamy kilka problemów ze scenariuszem. Sprawę odkładamy na następny sezon. Wielkie dzięki za zainteresowanie oraz porady.  Napiszę, jak tylko się coś zmieni.

Offline dhkamil

Porady dotyczące organizacji LARP'ów
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2004, 03:21:19 pm »
Szkoda ze wam nie wyszlo..

Robilem kilka larpow terenowych i karczma byla lekkim problemem. Musisz wykombinowac cos zeby ludzie tam na prawde sie krecili. My rozwiazalismy to tak ze karczma jest tuz obok miejsca gospodarczego w ktorym gracze moga sobie przygotowac posilki i ich kwater. Majac ruch graczy w lokacji funkcja karczmy (rzucanie questów, wymiana informacji itd. ) rozwiązuje sie sama. Co do pieniedzy to przy duzych larpach ogolnie jest problem z pieniedzmi jesli nie ma wielu towarow na ktore mozna je wydac. Na jednym z dawniejszych naszych larpow doszlo do hiperinflacji, na innym po zgromadzeniu broni i skrolli forsa sluzyla tylko do przekupywania enpecow (i 2/3 forsy z calej gry znalazlo sie w kieszeni zebraka)

Robilismy tez kilkugodzinnego larpa ktory w calosci rozgrywal sie w barze (ale  w czasach prohibicji w Chicago), to inna bajka. Scenariusz znajdziesz na stronie www.fantazjada.z.pl w dziale portal i zdaje sie download albo teksty.