Autor Wątek: Turniej w Poznaniu 22 kwietnia 2006  (Przeczytany 784 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bachmat

Turniej w Poznaniu 22 kwietnia 2006
« dnia: Kwiecień 15, 2006, 08:43:14 am »
INFORMACJE OGÓLNE:

- Turniej klasy: Lokal
- Wielkość armii – 2000
- Data – 22.04.2006
- Miejsce - Bunkier Alfa Strefy Zero (Klub Kopernik - ul. Galileusza 8, os. M. Kopernika - szczegółowy opis dojazdu na stronie)
- Gramy 3 bitwy
- Wpisowe – 5zl dla klubowiczów Strefy, 10zl dla pozostałych graczy
- Rozpiski(w formacie txt, doc, xls lub html) + dane kontaktowe proszę nadsyłać do 19.04.2006 na adres: slawo_stan@o2.pl
W sprawie pytań kontakt na klubowym forum dyskusyjnym Strefy Zero www.forum.strefazero.net

PLAN IMPREZY:

- 9.30- 10.00 - Zapisy i rozpoczęcie turnieju
- 10.00-12.45 I Bitwa
- 13.00-15.45 II Bitwa
- 16.00-18.45 III Bitwa
- ok. 19.00 – ogłoszenie wyników, rozdanie nagród i zakończenie turnieju

REGULAMIN:

- Armie LIMITED - nie wolno używać special characters, ani alternatywnych armii z końca podręcznika (Lizzie: Southlands są dozwolone). Wolno używać jednostek DoW jako rare, RoR z wyjątkiem pojedynczych modeli zajmujących slot hero, Mountain Rangerów, kawalerii Rhinoxów oraz itemów DoW.
- Obowiązują wszystkie wydane Army Books, Dogs of War Chronicles 2004, Chaos Dwarfs Ravening Hordes, Kislev Chronicles 2004, The Cult of Ulric Chronicles 2004, Storm of Chaos.
- Obowiązuje errata DE z Chronicles 2004 oraz Steam Tank, Hydry DE z Annual 2002, Goblin Ecology, Lizardmen Sacred Hosts.
- Obowiązują wszystki erraty i FAQ z Annual 2002, Chronicles 2003 i Chronicles 2004
- Obowiązują wszystkie FAQ GW i Uściślenia sędziowskie (do pobrania ze strony krakowskiego klubu Legion www.legion.krakow.pl
- Wcześniejsze wysłanie rozpiski nie zwalnia z przyniesienia jej na turniej – Rozpiska musi być w pełni czytelna – powinna więc zawierać profile jednostek/bohaterów oraz opisy magicznych przedmiotów
- Rozpiski są jawne i przed rozpoczęciem wystawiana figurek należy przedstawić przeciwnikowi swoją armię, włącznie z zasadami specjalnymi armii, magicznymi przedmiotami, wyposażeniem bohaterów itp.
- Nie ma wymogu pomalowanych armii
- Każda bitwa trwa 2 godziny 45 minut lub 6 tur – za wykroczenie poza wyznaczony czas przewidziane są sankcje w postaci punktów karnych.
- z powodu ograniczonej liczby miejsc decyduje kolejność zgłoszeń.
Gracz powinien mieć ze sobą:
>Rulebook (wystarczy jeden na grupę)
>Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana
>Kostki do gry, miarkę calową, używane przez siebie wzorniki
>Adekwatne figurki (proxy nie są dopuszczane)
- Gramy na pełnowymiarowych stołach 72”x48”
- Tereny – zgodnie z uściśleniami
- Tereny zostaną rozstawione przed turniejem przez sędziego, po bitwie tereny powinny powrócić na swoje miejsce.
- Pary w pierwszej bitwie zostaną rozlosowane, z zastrzeżeniem, aby gracze z jednego miasta/klubu nie grali ze sobą w pierwszej bitwie (oczywiście w miarę możliwości). W kolejnych bitwach wg wyników z bitew.

- Bitwa rozstrzygana jest wg następującego schematu punktowego:
>Różnica punktowa 0-200 10:10
>Różnica punktowa 201-400 11:9
>Różnica punktowa 401-600 12:8
>Różnica punktowa 601-800 13:7
>Różnica punktowa 801-1000 14:6
>Różnica punktowa 1001-1200 15:5
>Różnica punktowa 1201-1400 16:4
>Różnica punktowa 1401-1600 17:3
>Różnica punktowa 1601-1800 18:2
>Różnica punktowa 1801-2000 19:1
>Różnica punktowa 2001+ 20:0

Na turnieju odbędzie się test wiedzy (10 pytań jednokrotnego wyboru, każde warte 1 punkt do klasyfikacji ogólnej)

- Punkty Worst Play – warunkiem ich przyznania jest wcześniejsze (już podczas bitwy) wezwanie sędziego. Nie można tego zrobić już po zakończeniu bitwy. Decyzję o przyznaniu tych punktów podejmuje sędzia. Za każdy Worst Play gracz otrzymuje punkty karne wg poniższego schematu:
1 WP – 3 punkty karne
2 WP – 10 punktów karnych
3 WP – 25 punktów karnych oraz dożywotnie potępienie przez Jego Żółtą Doskonałość.
- Ponadto sędzia zastrzega sobie prawo do przydzielania punktów WP wg własnego uznania, oraz przyznania ich obu graczom gdyby sytuacja była wybitnie kryzysowa. Przed przyznaniem WP sędzia jest zobowiązany udzielić reprymendy i ostrzec. Drugie ostrzeżenie jest równoznaczne z otrzymaniem WP.
- punkty karne – mogą zostać przyznane za:
>niewłaściwe zachowanie, przeklinanie, oszukiwanie, kwestionowanie decyzji sędziego itp.
>W przypadku nagminnego łamania zasad, chamskie zachowania itp. Sędzia może zdecydować o zdyskwalifikowaniu gracza.
>inne, nie wyrażone powyżej, ale uznawane za niestosowne lub pozbawione szacunku dla przeciwnika zachowania.
>za błędną rozpiskę: WP +3 punkty karne za każdą bitwę rozegraną z błędną rozpiską.
>punkty karne za błędną rozpiskę nie zostaną przyznane, jeśli została ona wcześniej nadesłana w terminie. W takim przypadku gracz zostanie powiadomiony, co powinien zmienić oraz zostanie poproszony o ponowne przysłanie poprawionej Rozpiski. Radzimy więc wysyłać Rozpiski dużo wcześniej, aby była możliwość poprawienia ich o czasie.

Za wcześniej nadesłaną bezbłędną rozpiskę gracz otrzyma 3 punkty.
Rozpiska nadsyłana przed turniejem powinna zawierać oprócz składu armii także dane kontaktowe: imię i nazwisko, e-mail, ew. telefon.

Ocena malowania.

1. Ropiska: (max 6)
• Nadesłana wcześniej – 3 pkt.
• Ropiska czytelna (najlepiej wydrukowana),zawiera profile jednostek oraz opis magicznych przedmiotów, gracz przygotował odpowiednie tabelki (na czary, magiczne przedmioty jednorazowego użytku etc.) – 1 pkt.
• Do rozpiski dołączona jest krótka historia armii (zgodna z zawartością rozpiski) – 2 pkt.
2. Dokładność pomalowania: (max 3)
• Cała armia pomalowana min. 3 kolorami – 3 pkt.
• 75% armii pomalowane min. 3 kolorami – 2 pkt.
• 50% armii pomalowane min. 3 kolorami – 1 pkt.
3. Jakość pomalowania – tzw. WOW 0-3
Brane pod uwagę elementy (oceny dokonają obaj sędziowie a ocena będzie uśredniona)
• Zastosowane techniki malarskie
• Dobór kolorów
• Wyszczególnione detale
4. Konwersje: (max 4)
• Lekko skonwertowane 1-5 modeli – 1 pkt
• Wyraźnie skonwertowany bohater oraz kilka innych widocznych konwersji – 2 pkt.
• Armia zawiera dużą liczbę konwersji różnego stopnia – 3 pkt.
• Ponad połowa armii jest wyraźnie skonwertowana, konwersje robią na oceniającym duże wrażenie – 4 pkt.
5. Wysiwig: (max 3)
• Zgadza się cały niemagiczny ekwipunek bohaterów – 1 pkt.
• Wszystkie oddziały mają uzbrojenie zgodne z rozpiską (wyjątkiem mogą być command groupy) – 2 pkt.
6. Podstawki: (max 4)
• Wymodelowane 50% podstawek – 1 pkt.
• Wymodelowane ponad 90% podstawek – 2 pkt.
• Moving traye pod wszystkie wymagające ich oddziały – 1 pkt.


SCENARIUSZE

Wzsystkie bitwy gramy jako Pitch Battle z następującymi modyfikacjami

I bitwa
Dopiero wstało słońce, przyroda budzi się z nocnego uśpienia. Świeże, wilgotne powietrze i lekka poranna rosa dodają rzeźkości i animuszu wojownikom, oraz ich wierzchowcom. D3 oddziałów otrzymuje +1 do charakterystyki Mv na pierwsze 2 tury. Bonusu nie otrzymują bohaterowie.

II bitwa
Słońce jest w zenicie. Osuszyło powietrze, podniosła się poranna mgiełka. Prędkość wiatru 0 m/s, ciśnienie 1006 hPa. Idealne warunki dla strzelców! Przez pierwsze 2 tury D3 oddziałów strzelców zwiększa BS o 1. {Jeżeli armia nie posiada oddziałów strzelających to może zwiększyć WS D3 wybranym oddziałom na pierwsze dwie tury}.Bonusu nie otrzymują bohaterowie.

III bitwa
Całodzienny bój staje się nużący. Straty rosną, a rozstrzygnięcia nie widać. Wszyscy tracą powoli ochotę do walki - lepiej dokończyć bój jutro... Słabną także nekromantyczne siły. każdy gracz losuje D3 spośród swoich oddziałów, tych oddziałów dotyczą następujące zasady:
Wszystkie testy Ld od 5 tury włącznie, otrzymują modyfikator -1 (martwiaki sypią się o +1). Oddziały w których są bohaterowie mogą zdawać na Ld herosa, ale Ld generała, dawane oddziałom w 12" jest modyfikowane).).


I wybaczcie, że informacja pojawia się tak późno - sędziowie zostali przypisany dość niespodziewanie do tego turnieju i wszystko jest na ostatnią chwilę robione, ale mam nadzieję, że mimo to gracze dopiszą, a turniej będzie udany. Wszystkich serdecznie zapraszam :)
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen