trawa

Autor Wątek: LiGa PomoRska - turnieje  (Przeczytany 11776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« dnia: Maj 05, 2006, 02:13:25 pm »
Heh, na tym forum jakieś małe poparcie ma Pomorze, w każdym razie informuję wszystkich, którzy mają jakiś związek z tym regionem, że organizatorzy turniejów w gdyńskim Futurexie oraz gdańskim Spiderze, wraz z uczestnikami ich, postanowili założyć Ligę PomoRską...

Więcej info w razie jakiegoś zainteresowania, na razie ogłoszę kolejny turniej w Spider Games (Gdańsk Zaspa, ul. Dywizjonu 303/2)

Dnia 20go maja roku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa w SpideR Games :)  Turniej par - 2 x 350pkt (łącznie 700pkt)

Początek turnieju o 11:00, ale WSZYSCY MUSZĄ być do 10:30, by w razie problemów poustalać reszty par itp. Chcę zrobić tak, by nie było w ogóle osób pauzujących, w związku z czym ja, BaRt i Darek będziemy mieli awaryjnie armie pełne (700pkt).

Limity łuków, jednostek z WD (po 33%) liczone są oddzielnie dla każdej "małej" armii. W każdej z armii na 350pkt musi znajdować się co najmniej 1 bohater.
Oczywiście na stole obie te armie całkowicie ze sobą współpracują i tworzą jedną hordę :)

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską:

http://www.srodziemie.sfan.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1147&mode=&order=0&thold=0

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil... Saurona i Balroga i tak nie wciśniecie ;)

Jako, że zagramy parami, punkty za klimat będą przyznawane następująco:
- Armie czyste oraz sojusze (wg powyższego regulaminu) -   10VP
- Mieszane armie Dobra z Dobrem i Zła ze Złem (nie będące w powyższym regulaminie) -   5VP
- inne -   0VP


Limity jednostek na 350pkt (w nawiasach łączne na 700pkt):
- Armie Dobra ogólnie, oraz Isengard i Rhun -   35  (70)
- Krasnoludy, Elfy -    30  (60)
- Zło - Mordor, Harad itp - 40  (80)
- Gobliny, Angmar, Shire -  45  (90)

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 2 godziny każda. O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 20cm.


Scenariusze:

1. Zabić Smoka! Czyli nowość :)

W środku stołu znajduje się podstawka 6cm, symbolizująca starego, rannego smoka, który pilnuje swojego skarbu. Podczas gry bestia się nie rusza. Jej statystyki:
F7  S7  D8  A4  W4  C6
Zasada specjalna - Stworzenie magiczne - jako takowe, smok może odpierać każdy czar przy użyciu 2 kostek.

Jeśli dochodzi do walki ze smokiem, bestią dowodzi gracz przeciwny.
Czyli, jeśli zespół graczy nr 1 walczy ze smokiem, para nr2 rzuca kośćmi za potwora i rozdziela jego ciosy.
Jeśli smok zostaje zaatakowany przez dwie strony na raz, rozdziela po dwa ataki na jedną i drugą. Rozdzielanie ciosów smoka przypada graczom przeciwnym.

UWAGA!!
Mały, ale istotny UPDATE scenariusza nr 1 ze smokiem - po dyskusji z władzami wyższymi (pozdRo HeRu ;) ) doszliśmy do wniosku, że zbyt łatwo smoka ubić z broni dystansowej.
W związku z czym przyjmujemy, że bestia jest częściowo zakopana w piasku i ma rozłożone skrzydełka - skutkiem jest to, że smok zawsze znajduje się za przeszkodą przy strzelaniu bezpośrednim  8)

Strona, która zabije smoka (zada mu ostatnią ranę) dostaje 100pkt.

Po śmierci smok rozsypuje się w pył, a pod nim, na środku stołu, pojawia się skarb - za opanowanie go (wystarczy mieć go w posiadaniu, podobnie, jak artefakt) dostaje się kolejne 100pkt.

Sprawa techniczna - weźcie ze sobą podstawki 6cm ;)


2. Opanować teren wroga!
Czyli coś na kształt ćwiartek - Ale liczą się tylko dwa fragmenty, przeciwne, na których rozstawiał się przeciwnik (jego połowa stołu). Za każdą z tych dwóch części (czyli posiadanie tam większej ilości jednostek, niż wróg) dostaje się po 100pkt.


3. Zabić wrogich dowódców!
Celem tego scenariusza jest zabicie dowódców każdej z małych armii wroga. Za herszta każdej z 350pktowych grup wroga dostaje się po 100pkt.


Łącznie za każdy ze scenariuszy można otrzymać 200pkt.

Wybicie WSZYSTKICH jednostek wrogiej pary liczy się z wypełnieniem scenariuszy nr 2 i 3.
Przy scenariuszu nr 1 zależy to od kwestii zabicia smoka. Punkty za ubicie bestii dostaje ten, kto to uczynił, natomiast punkty za skarb otrzyma ten, kto go ma lub ten, kto wybił wrogie jednostki.

Trochę zakręcone z tym smokiem, wiem, ale może to wniesie trochę świeżości do rytualnych prawie scenariuszy ;)


Dodatkowe punkty - za wybicie 50% wojsk wroga  +100MP, za wybicie 90% armii wroga  +200MP

Różnice punktowe:

0 - 199 MP  =  10 - 10 VP
200 - 399 MP  =  13 - 7 VP
400 - 599 MP  =  15 - 5 VP
600 - 799 MP  =  17 - 3 VP
 >800 MP  =  20 VP

Na podstawie VP (oraz w razie równej ilości VP na podstawie MP) będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)


Proszę o wypisywanie tutaj zainteresowanych, najlepiej z podaniem armii, byście mogli łatwiej znaleźć sobie parę, jeśli macie z tym jakąś trudność :)


PozdRawiam i do zobaczenia :)
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2006, 10:11:17 pm »
Szaleństwo w tym temacie :D
Se ponabijam postów  :lol:

Oto i zapowiedź następnego turnieju:

Dnia 8go lipca oku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa organizowany przez sklep SpideR GameS oraz mnie, ale tym razem, UWAGA, nie w Gdańsku, a w Gdyńskim YMCA (ul. Żeromskiego 26 w Gdyni). Turniej na 666pkt (progres, ostatnio było 555) ;)
Dokładna godzina zostanie ustalona, ale prawdopodobnie 9:30 trzeba się stawić i 10:00 początek.
Wjazd 5zł plus 1zł na Ligę (mamy już 53 złote :) )...
Turniej odbywa się w YMCA w związku z masterem WFB oraz 40k
Link

Limit łuków dla wszystkich armii 33% (poza Arnorem - 100%), limit jednostek z WD - 33% (poza Angmarem).

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską. Za armie czyste 10VP, sojusze 5VP.

Regulamin Ligi

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron i Balrog.


Limity jednostek:
- Armie Dobra ogólnie, oraz Isengard - 65 jednostek
- Elfy, krasnoludy - 55 jednostek
- Mordor, Rhun itp - 75 jednostek
- Angmar, Dol Guldur, HaRad, Moria - 80 jednostek
- hobbity - 90 jednostek

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 120 minut każda. O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 14cm.

Zasady specjalne turnieju
Na początku każdej bitwy gracze wykonują rzut jedną kością. Zależnie od ilości oczek, dostają bonus dla wybranego bohatera:
1,2 - Twój bohater zna osobiście Chucka Norrisa - dostaje +1 atak i walki na całą bitwę :)
3,4 - Twój bohater doznał zaszczytu uściśnięcia ręki samego Ojca Manadżera, wskutek czego działa jak banner o zasięgu 28cm :)
5,6 - Twój heros wykazuje ogromną inicjatywę i zyskał przedziwną moc - co turę może wydać za darmo punkt potęgi, jeśli wyrzuci 4-6 na kostce. Najpierw deklaruje daną heroiczną akcję, a następnie testuje. Jeśli rzuci 4+, jego ilość potęgi nie maleje :)


Scenariusze:

1. Zabić Smoka!

W środku stołu znajduje się podstawka 6cm, symbolizująca starego, rannego smoka, który pilnuje swojego skarbu. Podczas gry bestia się nie rusza. Jej statystyki:
F7  S7  D8  A4  W4  C6
Zasada specjalna - Stworzenie magiczne - jako takowe, smok może odpierać każdy czar przy użyciu 2 kostek.

Jeśli dochodzi do walki ze smokiem, bestią dowodzi gracz przeciwny.
Czyli, jeśli zespół graczy nr 1 walczy ze smokiem, para nr2 rzuca kośćmi za potwora i rozdziela jego ciosy.
Jeśli smok zostaje zaatakowany przez dwie strony na raz, rozdziela po dwa ataki na jedną i drugą. Rozdzielanie ciosów smoka przypada graczom przeciwnym.

Strona, która zabije smoka (zada mu ostatnią ranę) dostaje 100pkt.

Po śmierci smok rozsypuje się w pył, a pod nim, na środku stołu, pojawia się skarb - za opanowanie go (wystarczy mieć go w posiadaniu, podobnie, jak artefakt) dostaje się kolejne 100pkt.

Sprawa techniczna - weźcie ze sobą podstawki 6cm ;)


2 Ćwiartki
Za zajęcie każdej ćwiartki, czyli posiadanie na niej więcej modeli niż przeciwnik gracz otrzymuje 50 pkt za ćwiartkę.
Jeśli gracze mają równą liczbę jednostek na danej ćwiartce, ćwiartka jest niczyja.
Maksymalnie możemy zdobyć tutaj 200 małych pkt


3. Przejść na strefę rozstawienia przeciwnika
Zadaniem każdej z armii jest przetransportowanie jak największej liczby jednostek do strefy rozstawienia wroga. Liczy się połowę punktów za każdą jednostkę, która będzie w strefie rozstawienia przeciwnika, zaokrąglając połówki punktów w górę.


Wybicie wszystkich jednostek wroga NIE liczy się z wypełnieniem założeń scenariusza. Bitwa kończy się w momencie usunięcia ze stołu ostatniej figurki którejś ze stron...
W przypadku scenariusza ze smokiem, po ubiciu ostatniej figurki wroga ma się czas 5 następnych tur na zabicie bestii.


Dodatkowe punkty - za wybicie 50% wojsk wroga  +100MP, za wybicie 90% armii wroga  +200MP

Różnice punktowe:

0 - 199 MP  =  10 - 10 VP
200 - 399 MP  =  13 - 7 VP
400 - 599 MP  =  15 - 5 VP
600 - 799 MP  =  17 - 3 VP
 >800 MP  =  20 VP

Na podstawie VP (oraz w razie równej ilości VP na podstawie MP) będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)

PozdRawiam wszystkich zainteresowanych :D
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline Bartolomeus

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2006, 09:07:36 am »
Hehe... Przecież wiesz, że oprócz Ciebie, ewentualnie Darka, i mnie nikt tu nie zagląda :)

Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2006, 12:24:57 pm »
Heh, ale wiesz ;) Zawsze jest szansa na przynajmniej jedną osobę, a każdy LotRowiec jest dla nas cenny ;)
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline Pablo_von_kozlow

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2006, 10:48:37 pm »
ja bede ale na WFB tylko tym razem ale to nie przeszkodzi obalić karniaka  :badgrin:
-22 WWA nocnych Marków aglomeracja

Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2006, 06:47:19 pm »
Dobra, kolejna okazja do powybijania elfów ;) Może i na tym forum znajdzie się jakiś ich antyfan z naszego okręgu :D

Dnia 12go sierpnia roku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa w sklepie SpideR Games :)  Turniej solowy na 500pkt z częśćiowymi zasadami Mastera
(o tym dalej)


Początek turnieju o 11:00, ale WSZYSCY MUSZĄ być do 10:30. Osoby spóźnialskie muszą się liczyć z niedopuszczeniem do rozgrywek. Godzina może ulec zmianie!
Wpisowe 5 złotych plus złotówka na rzecz Ligi Pomorskiej (w skarbonce mamy 89zł ;) )
Wymagane posiadanie czytelnej rozpiski, miarki, kostek, kartki oraz czegoś do pisania...

Limit łuków dla wszystkich armii 33% (poza Arnorem - 100%), limit jednostek z WD - 33%.

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską. Za armie czyste 10VP, sojusze 5VP.

Regulamin Ligi LotR

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron i Balrog.


Limity jednostek:
- Armie Dobra ogólnie, oraz Isengard - 50 jednostek
- Elfy, krasnoludy - 40 jednostek
- Mordor, Rhun itp - 60 jednostek
- Angmar, Dol Guldur, HaRad, Moria - 65 jednostek
- hobbity - 75 jednostek

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 1:45 godziny każda. O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 14cm.

Uwaga - kilka BARDZO ważnych spraw!

MasteRówka - Wymagane 75% wymalowanej Armii!!

Jeśli ktoś będzie miał pomalowane mniej, prawdopodobnie nie zostanie dopuszczony do gry - najlepiej wypowiedzcie się, ile osób da radę ;)
W razie czego zmienimy trochę tą zasadę ;) W końcu to turnieje są dla ludzi, a nie odwrotnie...

Dodatkowo będzie oceniane to wszystko, co na Masterach:
1. Malowanie armii - jakość i ilość, 0-5VP
2. Konwersje, jak wyżej - 0-5VP
3. WYSIWYG - 0-5VP  (procentowe punkty - 10-29% - 1VP, 30-49% - 2VP, 50-69% - 3VP, 70-89% - 4VP i od 90% 5VP)
4. Podstawki (dodatkowe elementy, wykonanie) 0-3VP
5. Sposób ukazania rozpiski (dodatkowe rysunki, własny wkład) 0-2VP.
Oceniać to będę ja oraz Kowal - obiektywny obserwator SpideRa ;)
Ocenę przeprowadzimy przed pierwszą bitwą, należy w miarę się zorientować w procentowej zawartości WYSIWYGu w swej armii ;)

Jak widać, z powyższych bonusów można uzyskać łącznie 20VP.



Na turnieju będą występować zmienne warunki atmosferyczne ;)

1. Świt - Słońce dopiero wstaje i powoli zaczyna się rozjaśniać. W pierwszej turze widoczność zerowa, w drugiej turze zwiększa się do 14cm, w trzeciej do 28 i tak dalej, wielokrotnościami 14cm... Oczywiście nie można strzelać do tego, czego się nie widzi ;)

2. Mgła - Świt wstał blady i zaraz po nim ziemię osnuła chłodna, mroczna mgła, niczym całun nad światem ludzi... Widoczność w całej grze jest ograniczona - na 28cm widać normalnie (strzelanie, czary itp działają jak zawsze), natomiast na 56cm widać tylko rozmyte kształty - jakiekolwiek strzelanie jest skuteczne tylko przy wyrzuceniu 6 na trafienie.

3. Żar - Powietrze wibruje z gorąca, okrutny upał okazuje się czasem bardziej zabójczy dla ciężkozbrojnych wojów, niż ciosy ich wrogów.
Od 3 tury włącznie, zaraz po rzucie na pierwszeństwo, wszystkie jednostki obu armii z D6 i wyższym testują ranienie od gorąca.
Wojownicy z D6 otrzymują ranę (z możliwością fate'owania) na wyniku 6/6.
Wojownicy z D7 na 6/5.
Wojownicy z D8 na 6/4.
Wojownicy z D9 na 6/3.


Możliwe, że zostaną wprowadzone małe zmiany do zasad specjalnych ;)

PRzed pierwszą bitwą sędzia losuje, który z czynników atmosferycznych będzie miał miejsce:
1-3 - Świt
4-6 - Mgła

Druga bitwa:
1-3 - Mgła
4-6 - Żar

Trzecia:
1-3 - ŻaR
4-6 - Świt

Aura się nie powtarza - jeśli w pierwszym wypadnie mgła, w drugim automatycznie żar, w trzecim świt itd.




Scenariusze:


1. Ćwiartki
Zadaniem jest zdobycie wszystkich ćwiartek stołu, czyli posiadanie na niej większej ilości modeli, niż przeciwnik. Za każdą ćwiartkę 50pkt, łącznie maks 200.


2. Opanować środek
Scenariusz polega na tym, by zająć teren będący okręgiem o średnicy 14cm wokół środka stołu. Liczy się wartość punktowa jednostek znajdujących się w tym obszarze, a nie ich ilość.
Za ten scenariusz 200pkt.


3. Przejść na strefę rozstawienia przeciwnika
Zadaniem każdej z armii jest przetransportowanie jak największej liczby jednostek do strefy rozstawienia wroga. Liczy się połowę punktów za każdą jednostkę, która będzie w strefie rozstawienia przeciwnika, zaokrąglając połówki punktów w górę.
Czyli maks za ten scenariusz to 250 punktów :)



Wybicie wszystkich jednostek wroga NIE liczy się z wypełnieniem założeń scenariusza. Gra kończy się wraz z minięciem czasu lub zabiciem wszystkich modeli wroga.

Dodatkowe punkty - za wybicie 50% wojsk wroga  +100MP, za wybicie 90% armii wroga  +200MP

Różnice punktowe:

0 - 99 MP  =  10 - 10 VP
100 - 299 MP  =  13 - 7 VP
300 - 499 MP  =  15 - 5 VP
500 - 699 MP  =  17 - 3 VP


 >700 MP  =  20 VP

Na podstawie VP z bitew oraz dodatków i klimatu będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)
Jak widać, maksymalna ilość VP to 90, z czego 60 z bitew, a 30 z części hobbistycznej - warto się postarać ;)

Czekam na komentarze!!

PozdRawiam
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2006, 02:02:45 pm »
Ależ ja tu spamuję  :lol:

Dnia 21go października roku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa w sklepie SpideR Games :)  Turniej solowy na 600pkt.


Początek turnieju o 11:00, ale WSZYSCY MUSZĄ być do 10:30. Osoby spóźnialskie niech się liczą z niedopuszczeniem do rozgrywek.
Wpisowe 5 złotych plus złotówka na rzecz Ligi Pomorskiej (w banku mamy 136zł ;) )
Wymagane posiadanie czytelnej rozpiski, miarki, kostek, kartki oraz czegoś do pisania... Informuję, że w razie zirytowania mnie nie posiadaniem którejś z tych rzeczy wlepię ujemne punkty.

Limit łuków dla wszystkich armii 33% (poza Arnorem - 100%), limit jednostek z WD - 33%. Według nowych ustaleń sędziowskich, bohaterowie imienni nie liczą się do limitu łuków...

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską. Za armie czyste 10VP, sojusze 5VP.

Regulamin Ligi LotR

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron i Balrog.


Limit jednostek jest taki sam dla wszystkich armii - 80.

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 1:45 godziny każda. O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 14cm.


Scenariusze (tym razem bezsmoczne ;) ):


1. PRzebicie

Celem każdej z armii jest opanowanie strefy rozstawienia przeciwnika. Wygrywa ta strona, która będzie miała więcej punktów na obszarze 14cm od krawędzi wroga.
Za ten scenariusz zwycięzca zdobywa 300MP.


2. Rywalizacja herosów

Świeżynka u nas ;)
Scenariusz polega na tym, byśmy pozwolili swoim herosom na maksymalne wyżycie. Każdy z generałów wybiera jednego rzeźnika w swej hordzie i 300pkt za wykonanie założeń dostaje ta armia, której wybrany bohater wybije więcej przeciwników (liczymy wartość punktową ubitych wrogów - zapisujcie to).


3. Skarb

Na środku pola bitwy znajduje się skarb. Należy go opanować i przenieść do swojej strefy rozstawienia. Podniesienie skarbu zajmuje połowę ruchu. Jednostka o sile poniżej 6 niesie skarb z połową ruchu, dwie jednostki (oraz monstra z S6 i większym) niosą artefakt z pełna prędkością. Niosący skarb walczą normalnie.
Jeśli skarb znajdzie się w strefie rozstawienia, żadna jednostka nie musi się z nim stykać.
Za posiadanie skarbu 150pkt, za przeniesienie do własnej strefy 150pkt. Łącznie - niespodzianka - 300pkt.


Wybicie wszystkich jednostek wroga NIE liczy się z wypełnieniem założeń scenariusza. Gra kończy się wraz z minięciem czasu lub zabiciem wszystkich modeli wroga.
Jednakże za wybicie 50% wojowników przeciwnika dostaje się 100MP, za 90% lub więcej 200MP.



Jak widać, można łącznie zdobyć maksymalnie 1100 MP (600+300+200)


Różnice punktowe:

0 - 199 MP    =  10 - 10 VP
200 - 399 MP  =  13 - 7 VP
400 - 599 MP  =  15 - 5 VP
600 - 799 MP  =  17 - 3 VP
 >800 MP      =  20 VP



Na podstawie VP z bitew oraz klimatu będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)



PozdRawiam

P.S. Nudzi mnie ten monolog  :p
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2006, 09:31:19 pm »
Kolejny full spamowaty post bez odpowiedzi w tym psychodelicznym szaleństwie!  :lol:

Ale może choć jedna zagubiona owieczka ujrzy światło w mroku dzieki tym postom i przybędzie nam o jednego LotRowca więcej i moje monologi się na coś przydadzą?

A może po prostu wkleję regulamin zamiast pierniczyć?

Dnia 18go listopada roku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa w sklepie SpideR Games :)  Turniej solowy na 700pkt z minimalną ilością 250pkt w bohaterach/konnicy/sztandarach(szczegóły dalej).

(halo, ktoś tu jest?  :p )

Początek turnieju o 11:00, ale WSZYSCY MUSZĄ być do 10:30. Osoby spóźnialskie niech się liczą z niedopuszczeniem do rozgrywek.
Wpisowe 5 złotych plus złotówka na rzecz Ligi Pomorskiej (w banku mamy 156zł, ostatnio coraz mniej dochodzi...)
Wymagane posiadanie czytelnej rozpiski, miarki, kostek, kartki oraz czegoś do pisania... Informuję, że w razie zirytowania mnie nie posiadaniem którejś z tych rzeczy wlepię ujemne punkty.

Limit łuków dla wszystkich armii 33% (poza Arnorem - 100%), limit jednostek z WD - 33%. Według nowych ustaleń sędziowskich, bohaterowie imienni nie liczą się do limitu łuków...

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską. Za armie czyste 10VP, sojusze 5VP.

Regulamin Ligi LotR

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron i Balrog i Gil-Galad (taki żarcik z Gilem :P).

W armii minimum 250pkt musi być przeznaczonych na bohaterów, sztandary, kawalerię, jednostki o kilku atakach i ranach (trolle, drzewce, orły itp). W razie wątpliwości pytajcie.

Limit jednostek jest taki sam dla wszystkich armii - 90.
Limit proxów to maxymalnie 10 figurek. Nie wolno proxować bohaterów imiennych.

Bohaterowie, którzy mają różne profile, muszą być ukazani figurką odpowiadającą danemu profilowi. Na przykład figurki Boromira z FotR nie można wystawić jako CoWT ani też Galadrieli w wersji szatniej jako wojowniczki.

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 115 minut każda. O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 14cm.


Scenariusze:


1. Smok

W środku stołu znajduje się podstawka 6cm, symbolizująca starego, rannego smoka, który pilnuje swojego skarbu. Podczas gry bestia się nie rusza. Jej statystyki:
F7 S7 D8 A4 W4 C6
Zasada specjalna - Stworzenie magiczne - jako takowe, smok może odpierać każdy czar przy użyciu 2 kostek.
Przy strzelaniu bezpośrednim do smoka uznajemy, ze jest zawsze za przeszkodą (test trafienia na 4+).

Jeśli dochodzi do walki ze smokiem, bestią dowodzi gracz przeciwny.
Jeśli smok zostaje zaatakowany przez dwie strony na raz, rozdziela po dwa ataki na jedną i drugą. Rozdzielanie ciosów smoka przypada graczom przeciwnym.

Strona, która zabije smoka (zada mu ostatnią ranę) dostaje 150pkt.

Po śmierci smok rozsypuje się w pył, a pod nim, na środku stołu, pojawia się skarb - za opanowanie go (wystarczy mieć go w posiadaniu, podobnie, jak artefakt) dostaje się kolejne 150pkt.

Sprawa techniczna - weźcie ze sobą podstawki 6cm ;)


2. Ćwiartki

Za zajęcie każdej ćwiartki, czyli posiadanie na niej więcej punktów (!) niż przeciwnik gracz otrzymuje 75 pkt za ćwiartkę.
Jeśli gracze mają równą liczbę jednostek na danej ćwiartce, ćwiartka jest niczyja.
Maksymalnie możemy zdobyć tutaj 300 małych pkt.


3. Opanować środek

Zadaniem każdej z armii jest opanowanie terenu na środku stołu o promieniu 8cm. Ten, kto będzie miał w tym okręgu więcej punktów zdobywa 300MP.


Wybicie wszystkich jednostek wroga NIE liczy się z wypełnieniem założeń scenariusza. Gra kończy się wraz z minięciem czasu lub zabiciem wszystkich modeli wroga.
Jednakże za wybicie 50% wojowników przeciwnika dostaje się 100MP, za 90% lub więcej 200MP.




Jak widać, można łącznie zdobyć maksymalnie 1200 MP (700 za armię wroga +300 za scenariusz +200 za wybicie ponad 90%)


Różnice punktowe:

0 - 149 MP    =  10 - 10 VP
150 - 399 MP  =  13 - 7 VP
400 - 649 MP  =  15 - 5 VP
650 - 899 MP  =  17 - 3 VP
 >900 MP      =  20 VP



Na podstawie VP z bitew oraz klimatu będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)



PozdRawiam

P.S. Komentować!:P
P.S.2. Skoczę z dywanu na podłogę, jak nikt się nie odezwie  :p
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline Herudaio

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2006, 10:36:12 pm »
Jesteś pewien, że za zabicie smoka jest 1500 pkt? Jeśli w innych da się zdobyć maks 300?
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Ezekiel-san

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2006, 10:52:13 pm »
Analizując te scenariusze można dojść do wniosku, że jednak tam jest 150, co daje możliwość zdobycia 300, analogicznie do pozostałych  ;)

W sumie skoro się chociaż my odezwaliśmy to nie musisz już skakać z dywanu :lol:

Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 04, 2006, 10:41:22 am »
I tak oto dzięki błędowi cyfrówkowemu nie musiałem ryzykować swego zdrowia (i życia!) ;)...

Dzięki wielkie :D
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2006, 06:51:16 pm »
Dnia 16go grudnia roku 2006 odbędzie się kolejny turniej LotRa w sklepie SpideR Games :)  
Świąteczny turniej solowy na 600pkt
.


Początek turnieju o 11:00, ale WSZYSCY MUSZĄ być do 10:30. Osoby spóźnialskie niech się liczą z niedopuszczeniem do rozgrywek.
Wpisowe 5 złotych plus złotówka na rzecz Ligi Pomorskiej (w banku mamy na dzień dzisiejszy 177PLN. Mam nadzieję, że po Futurku i Spiderze grudniowym Nowy Rok zaczniemy z dwoma stówkami ;) )...

Wymagane posiadanie czytelnej rozpiski, miarki, kostek, kartki oraz czegoś do pisania...
Informuję, że w razie zirytowania mnie nie posiadaniem którejś z tych rzeczy wlepię ujemne punkty.


Limit łuków dla wszystkich armii 33% (poza Arnorem - 100%), limit jednostek z WD - 33%.
Według nowych ustaleń sędziowskich, bohaterowie imienni nie liczą się do limitu łuków...

Konkretne armylisty, sojusze itp zgodne z Ligą Ogólnopolską. Za armie czyste 10VP, sojusze 5VP.

Regulamin Ligi LotR

Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron i Balrog i Gil-Galad i Miron.

Limit jednostek jest taki sam dla wszystkich armii - 80.
Limit proxów to maksymalnie 10 figurek. Nie wolno proxować bohaterów imiennych.

Bohaterowie, którzy mają różne profile, muszą być ukazani figurką odpowiadającą danemu profilowi. Na przykład figurki Boromira z FotR nie można wystawić jako CoWT ani też Galadrieli w wersji szatniej jako wojowniczki.

Rozegrane zostaną 3 bitwy po 105 minut każda.
O wybraniu połowy stołu decyduje rzut kością, zwycięzca wybiera stronę i rozstawia się jako pierwszy. Strefa rozstawienia 14cm.


Przed każdą z bitew Lotnicza Poczta Mikołajkowa zrzuca dla jednego wybranego przez nas bohatera prezent, losowany przez Totalizator Świąteczny ;)  Rzucamy D6 i zależnie od wyniku dowódca otrzymuje upominek w postaci:

1. Oj, niegrzeczny był bohater, obiadku do końca nie zjadał, śmieci nie wynosił!
Mikołaj jest zły i daje dowodzącemu Rózgę - wojownik odkłada swój oręż ofensywny i walczyć będzie kawałkiem patyka, wskutek czego ma na całą bitwę ujemny modyfikator na wygranie walki-> -1.

2. Jaki jest według was najnudniejszy prezent? Otóż waszemu głównodowodzącemu trafiły się cieplutkie skarpetki z grubej wełny. Milusio, ale teraz wasz ulubieniec się rozleniwił i będzie człapać z ruchem o 1/4 mniejszym :) Konnych też dotyczy - Mikołaj ma papucie nawet dla rumaków :P

3. Tym razem z nieba spada Napój Energetyzujący Czerwony Baran :) Bohater dostał dodatkową dawkę energii i na 4+ odzyskuje pierwszy punkt potęgi wykorzystany w danej turze na heroika. Niestety, skrzydła mu nie wyrosły - telewizja kłamie ;)

4. Z latającego rydwanu bojowego Poczty Mikołajkowej wypada Czarodziejska Różdżka.
Bohater staje się potężny niczym Harry Pioter i zyskuje czar Transfix (na 3+) oraz 3 dodatkowe punkty woli. Jeśli już był czarodziejem - jego problem ;) Bonusy zostają te same.

5. Mikołaj nie pochwala agresji ani siłowego rozwiązywania problemów, ale... bywają wyjątki. By wesprzeć Twoją armię zrzuca na spadochronie Zaczarowany Miecz - Twój heros zyskuje +1 atak i +1 do współczynnika Fight. Teraz jest prawie tak twardy jak Pudzian albo Rysio z Klanu :P

6. Mała kraksa lotnicza - Sanie Mikołaja wpadły na grupę Fellbeastów (odlatujących przezimować do ciepłych krajów gdzieś pod Umbarem), wskutek czego na ziemi wylądował cały worek prezentów Świętego. Nie narzekając wybierasz to, co najbardziej Ci pasuje z wyżej widocznej listy :)
Możesz nawet tak bardzo wczuć się w atmosferę świąt, że przekażesz prezent wrogowi, a on NIE MOŻE odmówić przyjęcia go - w końcu Gwiazdka to piękny dzień i należy się obdarowywać, choćby Cieplutkimi Skarpetkami czy Rózgą! :grin: ;)



A oto i Świąteczne Scenariusze:


1. Odebrać prezenty smokowi!!

Udane święta zostały zagrożone! Duży transport prezentów firmy Santa Klaus SA został brutalnie przejęty przez łakomego smoka. Celem każdej z armii jest ubicie nikczemnej maszkary, po czym opanowanie worka z prezentami. W końcu kto widział Gwiazdkę bez nich? ;)
Czyli właściwie typowo - w środku stołu znajduje się podstawka 6cm, symbolizująca starego, rannego smoka, który pilnuje worka z prezentami. Podczas gry bestia się nie rusza. Jej statystyki:

F7 S7 D8 A4 W4 C6

Zasada specjalna - Stworzenie magiczne - jako takowe, smok może odpierać każdy czar przy życiu 2 kostek.
Przy strzelaniu bezpośrednim do smoka uznajemy, ze jest zawsze za przeszkodą (test trafienia na 4+).

Jeśli dochodzi do walki ze smokiem, bestią dowodzi gracz przeciwny.
Jeśli smok zostaje zaatakowany przez dwie strony na raz, rozdziela po dwa ataki na jedną i drugą. Rozdzielanie ciosów smoka przypada graczom przeciwnym.

Strona, która zabije smoka (zada mu ostatnią ranę) dostaje 150pkt.

Po śmierci smok rozsypuje się w pył, a pod nim, na środku stołu, pojawiają się prezenty - za opanowanie ich (wystarczy mieć je w posiadaniu, podobnie, jak artefakt) dostaje się kolejne 150pkt.

Sprawa techniczna - weźcie ze sobą podstawki 6cm ;)


2. Uwaga! Idzie święty Mikołaj!

Do naszego obozowiska przybywa sławny Święty Mikołaj (zdesantował się z sań latających po kraksie z bestiami), prosząc o pomoc w przedostaniu się przez dzikie knieje. Co ciekawe, oprócz oryginału (będącego w naszej armii), znajduje się również podróbka - w armii wroga. Celem scenariusza jest przeprowadzenie sojuszniczego Staruszka przez pole bitwy, by mógł uciec przez krawędź wroga (za to 200MP), oraz ubicie falsyfikatu (100MP).

Santa Klaus jest człowiekiem i ma statystyki:
F2 S4 D6 A1 W2 C5 M/W/F 1/1/3

Posiada broń ręczną, duży brzuch (działa jak ciężka zbroja ;) ) i czerwony kubraczek. O brodzie wspominać nie trzeba ;)
Po breaku nie musi zdawać testów męstwa, ale może, o ile taka jest wola kierującego nim generała. Jako bohater ma Stand Fast itp.


3. Choinki, choinki do domu!

Pole bitwy pełne jest choinek. Nasza armia planuje spędzić piękne święta, ale nagle zauważamy, że wróg ma podobne plany i chce opanować naszą plantację choinkową. Oczywiście słuszność jest po naszej stronie, więc ruszamy wykarczować choinki (i wroga przy okazji, a może nawet odwrotnie ;) )...
Celem każdej z armii jest po prostu opanowanie całego pola bitwy - za każdą ćwiartkę strona, która ma na niej więcej punktów, dostaje 75MP.


Jak widać, w każdym ze scenariuszy można zdobyc 300MP.



Wybicie wszystkich jednostek wroga NIE liczy się z wypełnieniem założeń scenariusza. Gra kończy się wraz z minięciem czasu lub zabiciem wszystkich modeli wroga.
Jednakże za wybicie 50% wojowników przeciwnika dostaje się 100MP, za 90% lub więcej 200MP.


Przy scenariuszu ze smokiem, po wybiciu wszystkich modeli wroga jest 5 tur na zajęcie się bestią.



Łącznie zdobyć można maksymalnie 1100 MP (600 za armię wroga +300 za scenariusz +200 za wybicie ponad 90%)


Różnice punktowe:

0 - 100 MP    =  10 - 10 VP
101 - 350 MP  =  13 - 7 VP
351 - 600 MP  =  15 - 5 VP
601 - 850 MP  =  17 - 3 VP
 >851 MP      =  20 VP



Na podstawie VP z bitew oraz klimatu będzie ustalony zwycięzca oraz później przyznane punkty do rankingu Ligi PomoRskiej :)


Niech MoC i Renifery będą z Wami! ;)


PozdRawiam

P.S. Ekhm... Skomeńć ktoś ;) Zabawne przynajmniej jest  :p
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline Ezekiel-san

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2006, 07:01:02 pm »
E, to może ja  :p

Jeżeli chodzi o prezenty to dwa z minusami to za dużo. Jeden starczy. Rózga.

Powinno się Wami zająć Greenpeace - znęcacie się nad tym smokiem, że hej.

Generalnie to ja się przyczepię do limitu na jednostki, który jest okrutny. I system dużych punktów też mi się nie podoba. Jednak pełny zakres od 10 do 20 lepiej odzwierciedla co się działo na stole.  Ale to nie ja decyduję.

Aha, mnie nie będzie ;)

Offline KędzioR_vo

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2006, 11:56:22 am »
Dzięki za opinię, mości Ezekielu :)

Co do prezentów - mają być dwa negatywne, bo mało kto z graczy jest grzeczny ;)  :D A tak serio, już robiliśmy turnieje z samymi pozytywami, a teraz ma być trochę ciekawiej i bardziej hardkorowo. Zresztą, jestem pewny, że w przynajmniej 2 bitwach trafię na bonusik 1 lub 2 ;)

Co do limitu - uważam, że 80 jednostek na 600pkt wystarczy armiom w stylu Morii czy Haradu. Oczywiście, można by było wcisnąć tam więcej woja, ale jednak na takich ograniczeniach gramy i nikt nie narzeka. Może dlatego, że nikt nie gra Morią  :D
Ani hobbitami ;) Jakbyś miał ochotę kiedyś wpaść na urlop nad morze (wakacje? :) ) to daj znać, podniosę limit dla Ciebie  :)

I co do systemu VP - tak jest szybciej ;) Wpisywanie tylu przedziałów w sędziówce... Bleh ;) Poza tym, liczy się zawsze różnica MP, więc w razie równej ilości dużych punktów wychodzi na to samo praktycznie, co gdyby dawać VP od 10 do 20.

PozRawiam

P.S. Szkoda, że Cię nie będzie ;)
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline isengard1

LiGa PomoRska - turnieje
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 02, 2006, 12:12:19 pm »
2 złe prezenty to trochę za duzo....
A tak poza tym to kto to jest Miron? i Czemu jest na niego ograniczenie? Pierwszy raz słyszę o takim figsie i sie zainteresowałem...
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl