Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na pierwszy w sezonie 2006/2007 turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
„LIGA: REAKTYWACJA”
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: Sobota 20 maja
Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00
wpisowe : 10 zł
Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko graczy oraz rozpiski należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 18.05. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają jedną armie na 700p,
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater,
c) Minimum 250 p MUSI zostać wydane na: bohaterów, modele o koszcie jednostkowym powyżej 20 p lub kawalerię.
d) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką,
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda i Gollum, Sauron, Balrog,
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East” i „Fall of the Necromancer”
8.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR
9.Jednostki z WD są dopuszczone do rozgrywek, ale mogą stanowić jedynie 33% jednostek
(nie dotyczy Angmaru)
Rozgrywka:
1. Gramy 3 bitwy po 2h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.!.
III.Scenariusze:
1. Take and Hold
Strefa wystwienia 12 cali,
Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry trzech punktów wyznaczonych przez sędziego. Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości trzech cali od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik
Punkt centralny jest wart 150p, boczne po 275p.
Zasada specjalna: Pożoga!
-Począwszy od pierwszej tury włącznie, od krawędzi na których gracze się rozstawiali pojawia się pożar podłożony przez przeciwników, linie pożaru przesuwają się równolegle o 2" co turę w kierunku środka stołu.
-Przez obręb pożaru rozumiemy obszar pomiędzy linią pożaru a krawędzią z której ta linia "wyszła".
-Wszystkie modele które znajdują się w obrębie pożaru na początku swojej fazy ruchu otrzymuje trzy trafienia z siłą 9.
-Linia pożaru zatrzymuje się w 10 turze.
-Pożar wygasa w turze 12.
2. Może tak ćwiarteczkę?
Gracz, który rozstawia się jako pierwszy może wystawić modele na terenie całej ćwiartki, ale nie bliżej niż 12" od środka stołu.
Przeciwnik wystawia się w przeciwległej ćwiartce , również zachowując odległość 12 cali od środka stołu.
Celem gry jest kontrolowanie ćwiartek przeciwnika i neutralnych.
Za każdą kontrolowaną ćwiartkę neutralną gracz otrzymuje 200 pkt.
Za kontrolowanie ćwiartki przeciwnika gracz otrzymuje 300pkt.
Za kontrolowanie własnej ćwiartki punktów nie ma.
Aby kontrolować ćwiartkę należy posiadać w niej więcej modeli. Za model w ćwiartce uważa się model którego podstawka w całości znajduje się na terenie danej ćwiartki.
3. Nowa świecka tradycja (czyli „take and hold” raz jeszcze)
Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry pięciu punktów wyznaczonych przez sędziego ( w kształcie piątki „z oczkami” na k6)
Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości trzech cali od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik
Punkt centralny jest wart 300p, boczne po 100p
Strefa wystawienia:
Stół dzielimy na pół wzdłuż krótszej krawędzi stołu. Strefa rozstawienia znajduje się między 6 a 12 calem od środka stołu.
Gracze wystawiają tylko połowę armii (300-400p). Ujawnienie wybranyc jednostek musi nastąpić w tym samym momencie.
Druga połowa pozostaje w rezerwach. Pojawia się na stole w piątej turze gry. Rzuć k6:
1. Decyzja, z której krawędzi wychodzi należy do przeciwnika
2. Armia wychodzi z krawędzi przeciwnika
3. Armia wychodzi z lewej (w stosunku do pierwotnego ustawienia) krawędzi
4. Armia wychodzi z prawej (w stosunku do pierwotnego ustawienia) krawędzi
5 .Armia wychodzi z Twojej krawędzi
6. Wybierz dowolną krawędź.
IV. Punktacja:
1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 700p.
2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 120 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
121-240 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
241-360 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
361-480 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
481-600 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
601-720 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
721-840 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
841-960 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
961-1080 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
1081-1200 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1200 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:
a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP
b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres glorfindel@buziaczek.pl do 18.05 rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf +2 VP (należy ją posiadać również na turnieju!!!)
c) Wykonanie podstawek od 0 do 2 VP
d) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
e) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
e) pomalowanie armii
+6 VP armia pomalowana w 50%
+12 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)
g) Ogólny wygląd armii:
Oceniając ogólny wygląd poszczególnej armii, każdy z sędziów ma do dyspozycji 5 punktów, może je przyznać według własnego uznania biorąc pod uwagę:
-schemat kolorystyczny armii - Wasze wojsko nie przypomina przypadkowej zbieraniny figurek pożyczonych od kilku kolegów, ale wygląda jak armia.
-detale malowanie - figurki są cieniowane , wyraźnie widać szczegóły np. oczy modeli itp.
V. Przepisy porządkowe.
1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie
Uściślenia sędziowskie. (te co zwykle)