Autor Wątek: Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006  (Przeczytany 14387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« dnia: Maj 09, 2006, 12:10:28 am »
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na pierwszy w sezonie 2006/2007 turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings

„LIGA: REAKTYWACJA”


Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71

Kiedy: Sobota  20 maja

Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00

wpisowe : 10 zł

Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko  graczy oraz rozpiski  należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 18.05. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.


Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.



 Kompozycja armii

1. Gracze wystawiają jedną armie na 700p,
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater,
c) Minimum 250 p MUSI zostać wydane na: bohaterów, modele o koszcie jednostkowym powyżej 20 p lub kawalerię.
d) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką,
 2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda i Gollum, Sauron, Balrog,
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East” i  „Fall of the Necromancer”
8.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR
9.Jednostki z WD są dopuszczone do rozgrywek, ale mogą stanowić jedynie 33% jednostek
 (nie dotyczy Angmaru)


Rozgrywka:

1. Gramy 3 bitwy po 2h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.!.  


III.Scenariusze:


1. Take and Hold

Strefa wystwienia 12 cali,

Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry trzech punktów wyznaczonych przez sędziego. Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości trzech cali od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik
Punkt centralny jest wart 150p, boczne po 275p.

Zasada specjalna: Pożoga!

-Począwszy od pierwszej tury włącznie, od krawędzi na których gracze się rozstawiali pojawia się pożar podłożony przez przeciwników, linie pożaru przesuwają się równolegle o 2" co turę w kierunku środka stołu.
-Przez obręb pożaru rozumiemy obszar pomiędzy linią pożaru a krawędzią z której ta linia "wyszła".
-Wszystkie modele które znajdują się w obrębie pożaru na początku swojej fazy ruchu otrzymuje trzy trafienia z siłą 9.
-Linia pożaru zatrzymuje się w 10 turze.
-Pożar wygasa w turze 12.

2. Może tak ćwiarteczkę?

Gracz, który rozstawia się jako pierwszy może wystawić modele  na terenie całej ćwiartki, ale nie bliżej niż 12" od środka stołu.
Przeciwnik wystawia się w przeciwległej ćwiartce , również zachowując odległość 12 cali od środka stołu.
Celem gry jest kontrolowanie ćwiartek przeciwnika i neutralnych.
Za każdą kontrolowaną ćwiartkę neutralną gracz otrzymuje 200 pkt.
Za kontrolowanie ćwiartki przeciwnika gracz otrzymuje 300pkt.
Za kontrolowanie własnej ćwiartki punktów nie ma.
Aby kontrolować ćwiartkę należy posiadać w niej więcej modeli. Za model w ćwiartce uważa się model którego podstawka w całości znajduje się na terenie danej ćwiartki.


3. Nowa świecka tradycja (czyli „take and hold” raz jeszcze)

Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry pięciu punktów wyznaczonych przez sędziego ( w kształcie piątki „z oczkami” na k6)

Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości trzech cali od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik
Punkt centralny jest wart 300p, boczne po 100p

Strefa wystawienia:

Stół dzielimy na pół wzdłuż krótszej krawędzi stołu. Strefa rozstawienia znajduje się między 6 a 12 calem od środka stołu.

Gracze wystawiają tylko połowę armii (300-400p). Ujawnienie wybranyc jednostek musi nastąpić w tym samym momencie.

Druga połowa pozostaje w rezerwach. Pojawia się na stole w piątej turze gry. Rzuć k6:

1. Decyzja, z której krawędzi wychodzi należy do przeciwnika
2. Armia wychodzi z krawędzi przeciwnika
3. Armia wychodzi z lewej (w stosunku do pierwotnego ustawienia) krawędzi
4. Armia wychodzi z prawej (w stosunku do pierwotnego ustawienia) krawędzi
5 .Armia wychodzi z Twojej krawędzi
6. Wybierz dowolną krawędź.


IV. Punktacja:

1.Małe punkty:

-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 700p.

2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 120 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
121-240 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
241-360 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
361-480 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
481-600 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
601-720 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
721-840 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
841-960 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
961-1080 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
1081-1200 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1200 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0

3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:

a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP

b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres glorfindel@buziaczek.pl do 18.05 rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf  +2 VP (należy ją posiadać również na turnieju!!!)

c) Wykonanie podstawek od 0 do 2 VP

d) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!

e) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)

e) pomalowanie armii

+6 VP armia pomalowana w 50%
+12 VP za  pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)

g) Ogólny wygląd armii:
Oceniając ogólny wygląd poszczególnej armii, każdy z sędziów ma do dyspozycji 5 punktów, może je przyznać według własnego uznania biorąc pod uwagę:
-schemat kolorystyczny armii - Wasze wojsko nie przypomina przypadkowej zbieraniny figurek pożyczonych od kilku kolegów, ale wygląda jak armia.
-detale malowanie - figurki są cieniowane , wyraźnie widać szczegóły np. oczy modeli itp.


V. Przepisy porządkowe.

1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie


Uściślenia sędziowskie. (te co zwykle)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline isengard1

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2006, 06:07:11 am »
Czemu mumak jest zbanowany? A chciałem niem zagrać...
Do tej opry nie był i łatwo go ściągnąć ale fajnie sienim gra :cry:
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2006, 06:16:05 am »
to chochlik drukarski, oczywiście można nim grać
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Theoden91

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2006, 02:04:58 pm »
Kamienie Trolli nie są uznawane za broń strzelecką, nie? Bo jak tak... :evil:
Ponieważ jesteś młody!
Chcesz uciec od obłudy!
Twój ojciec nienawidzi Cię!" T.Love - "Dlatego", "I hate Rock'n'Roll"
Ja być Moryc - padawan i giermek Juliana XIII

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2006, 02:07:59 pm »
Theoden weź mnie nie osłabiaj...

a kamienie hobbitów się liczą? no, to masz odpowiedź
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Kubbek1

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2006, 02:38:22 pm »
To jak się liczy armia, w której jednostki z WD stanowią więcej niż 33% modeli? To sojusz czy może jakiś specjalny układ (15 VP)?
b]Padłeś? Powstań! Mitril[/b]

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 09, 2006, 02:40:28 pm »
jako sojusz
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Great_Evil

Re: Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2006, 02:51:15 pm »
Cytat: "Glorfindel"
Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko obu graczy tworzących parę oraz rozpiski pary  należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 18.05. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.



:shock: ?! :shock: !? :shock: ?! :shock: !?
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Celeborn

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 09, 2006, 07:26:52 pm »
Cytuj
a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP


nareszcie :) ale i tak gram czystą  :)
ISTRZEM POLSKI JEST LEGIA, LEGIA NAJLEPSZA JEST, LEGIA TO JEST POTĘGA, LEGIA CWKS!!!!!!

MAMY MISTRZA!!!

Offline Maximus from Rome

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2006, 08:21:09 pm »
1. Gracze wystawiają jedną armie na 700p,
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater,
c) Minimum 250 p MUSI zostać wydane na: bohaterów, modele o koszcie jednostkowym powyżej 20 p lub kawalerię. d) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką,
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda i Gollum, Sauron, Balrog,
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East” i „Fall of the Necromancer”
8.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR
9.Jednostki z WD są dopuszczone do rozgrywek, ale mogą stanowić jedynie 33% jednostek
(nie dotyczy Angmaru)



Kurde to co mam zrobić jak Numenor nie ma kawalerii???
arrior I sniper set  L96A1 zestaw wzmocnionego tłoka, cylindra i prowadnicy oraz sprężyna własnej produkcji, przedłużane lufy, lufa precyzyjna długości 58cm średnicy 6.03 prędkość początkowa pocisku około 750-800 fps.

Offline isengard1

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 10, 2006, 08:22:49 pm »
Wystawić 2 bohów i/lub sztandar
np. isildur+elendil
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl

Offline Great_Evil

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 10, 2006, 09:04:54 pm »
albo kapitanów
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Testament

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2006, 02:52:40 pm »
Jakim prawem wepchnięto w ten turniej DWA!!! tejkendholdy?!?!?!?!?!? Toż to najnudniejszy scenariusz...

Offline Maximus from Rome

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 11, 2006, 04:37:18 pm »
Cytat: "Testament"
Jakim prawem wepchnięto w ten turniej DWA!!! tejkendholdy?!?!?!?!?!? Toż to najnudniejszy scenariusz...



To prawda, Michał wstaw "Zabić Generała!!!" dawno tego nie było :D
arrior I sniper set  L96A1 zestaw wzmocnionego tłoka, cylindra i prowadnicy oraz sprężyna własnej produkcji, przedłużane lufy, lufa precyzyjna długości 58cm średnicy 6.03 prędkość początkowa pocisku około 750-800 fps.

Offline Gabryś

Turniej Ligi Mazowieckiej - Warszawa 20 maja 2006
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 11, 2006, 04:48:20 pm »
Tobie to łatwo mówić bo masz Isildura z def 8 :p

Ma ktoś może pożyczyć 8 easterlingów z halabardami ??
 Masz problem ??
- Zadzwoń !!!

-Nie masz telefonu ??
- Masz problem :D

 

anything